Informatyka SP 5 Teraz bajty Podr. w.2021 MIGRA
Autor:
Koba Grażyna
Wydawca:
Migra
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788395355158
EAN:
9788395355158
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
236x165 cm
liczba stron:
128
rok wydania:
2021
(0) Sprawdź recenzje
14% rabatu
15,82 zł
Cena detaliczna:
18,50 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,79 zł
Opis produktu
Nowe wydanie
Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa V z 2018 roku (nr dopuszczenia 806/2/2018). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła nowe wersje oprogramowania (m.in. Scratch 3.0), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty oraz aktualizując treści do najnowszych wersji sytemu Windows. Nauka zgodna z podstawą programową Jednym z celów podstawy programowej jest rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, dlatego w serii Teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania. Na przykład: Chcielibyśmy, aby drzwi domku otwierały się i zamykały (po wejściu Baltiego) płynnie, jak na filmie. W jaki sposób wykonać w programie Baltie animację otwierania i zamykania drzwi? lub Narysowaliśmy pana Kleksa w programie Paint i zapisaliśmy rysunek w pliku. Chcemy umieścić ten rysunek w tekście opisującym postać pana Kleksa. W jaki sposób wstawić do tekstu obraz zapisany w pliku? Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać. Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, również podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak edytor grafiki czy edytor tekstu. Dlatego w podręczniku do klasy V z serii Teraz bajty znajdą Państwo kontynuację nauki metod tworzenia rysunków i tekstów komputerowych. W klasie V uczeń zdobywa podstawową wiedzę na temat budowy i działania komputera. Materiał podany jest w przystępny sposób trudniejsze treści zobrazowano rysunkami/schematami. Aby uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami, m.in.: kopiowania, usuwania, archiwizowania. W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości uczeń powinien posiadać umiejętność komunikowania się z wykorzystaniem Internetu oraz być świadomy zagrożeń wynikających z takich form komunikacji. Programowanie w klasach IV-VI Zgodnie z podstawą programową uczeń tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych. Dlatego w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie (m.in. wczytują scenę do programu) i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i wykorzystywaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe, a w klasach V i VI również zmienne. W klasie V zmienne służą do zliczania punktów w grze, a w klasie VI do programowania algorytmu obliczania średniej arytmetycznej. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|