Komponowanie przestrzeni. Rzeźby awangardy
Autor:
Praca zbiorowa
Wydawca:
Muzeum Sztuki w Łodzi
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788363820879
EAN:
9788363820879
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
270x115x25 mm
liczba stron:
232
rok wydania:
2019
(0) Sprawdź recenzje
40% rabatu
60,19 zł
Cena detaliczna:
100,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,19 zł
Opis produktu
Publikacja poświęcona awangardowej rzeźbie zgłębia temat relacji pomiędzy rzeźbą a przestrzenią, cielesnością i ruchem. Antologia tekstów konfrontująca teorie rzeźby Katarzyny Kobro z twórczością innych awangardowych artystów i przemyśleniami współczesnych badaczy sztuki.
Pierwsza połowa XX wieku to czas intensywnych poszukiwań formalnych w dziedzinie rzeźby. Katarzyna Kobro pisała w 1929 roku: Rzeźba jest kształtowaniem przestrzeni. [] rzeźba nie jest ani literaturą, ani symboliką, ani indywidualną psychologiczną emocją. To nowe, rewolucyjne podejście do rzeźby znajduje odzwierciedlenie w tekstach składających się na naszą książkę. Ich autorami są artyści i artystki, m.in.Katarzyna Kobro, Władimir Tatlin, Georges Vantongerloo, Lszló Moholy-Nagy, Naum Gabo czy Barbara Hepworth, a także badacze i badaczki sztuki Carola Giedion-Welcker, Rosalind E. Krauss, Yve-Alain Bois i Megan R. Luke. Większość opublikowanych w książce tekstów została po raz pierwszy przełożona na język polski, co mamy nadzieję przyczyni się do ich stałej obecności w polskich badaniach nad sztuką XX wieku. Liczymy również na to, że publikacja ta zainteresuje międzynarodowe grono czytelników. Po raz pierwszy bowiem wszystkie samodzielne wypowiedzi teoretyczne Katarzyny Kobro zostały zestawione z manifestami współczesnych jej twórców i twórczyń oraz z refleksją historyków i historyczek sztuki działających w różnych latach od lat 30. XX wieku po drugą dekadę wieku XXI. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|