Okładka książki Gaudi. The Complete Works
Gaudi. The Complete Works
Autor: Rainer Zerbst
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: 48h
The life of Antoni Gaudí (1852–1926) was full of complexity and contradictions. As a young man he joined the Catalonian nationalist movement and was critical of the church; toward the end of his life he devoted himself completely to the construction of one single spectacular church, La Sagrada Familia. In his youth, he courted a glamorous social life and the demeanor of a dandy. By the time of his death in a tram accident on the streets of Barcelona his clothes were so shabby passersby assumed he was a beggar. Gaudí’s incomparable architecture channels much of this multifaceted intricacy. From the shimmering textures and skeletal forms of Casa Batlló to the Hispano-Arabic matrix of Casa Vicens, his work merged the influences of Orientalism, natural forms, new materials, and religious faith into a unique Modernista aesthetic. Today, his unique aesthetic enjoys global popularity and acclaim. His magnum opus, the Sagrada Familia, is the most-visited monument in Spain, and seven of his works are UNESCO World Heritage Sites. Through brand-new photography, plans and drawings by Gaudí himself, historical photos, as well as an appendix detailing all his works—from buildings to furniture, decor to unfinished projects—this book presents Gaudí’s universe like never before. Like a personal tour through Barcelona, we discover how the “Dante of architecture” was a builder in the truest sense of the word, crafting extraordinary constructions out of minute and mesmerizing details, and transforming fantastical visions into realities on the city streets.
15% rabatu
195,50
230,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki WITKACY WYD. 2
WITKACY WYD. 2
Wydawca: Bosz
wysyłka: 48h
Album prezentuje najważniejsze prace Witkacego, jednego z najbardziej nowatorskich i niezwykłych malarzy polskich, podzielone na okresy twórczości artysty. Tekst znanego witkacologa – dr Anny Żakiewicz – prowadzi czytelnika przez koleje losu Witkacego i wprowadza w świat wyobraźni artystycznej twórcy. Oglądamy różne typy portretów Witkacego, jego liczne autoportrety, rzadsze w jego twórczości pejzaże, sceny fantastyczne, szkice.
32% rabatu
47,50
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
zapowiedź
Okładka książki Kościoły i klasztory rzymskokatolickie dawnego...
„Miasto Pińsk dawniej o rzeki Piny nazywane Pinnum, położone na Białej Rusi w województwie brzeskim litewskim, w zlewisku Morza Czarnego, pełne Rusinów, głównie schizmatyków, ma oprócz innych kościołów również kościół parafialny, znajdujący się pod opieką ojców franciszkanów” – czytamy w dokumencie diecezjalnym z 1727 roku. Historia Bazyliki pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Pińsku w znakomity sposób reprezentuje zmienne i niejednokrotnie burzliwe dzieje wielu świątyń na dawnych ziemiach wschodnich Rzeczpospolitej. Obecny kościół katedralny diecezji pińskiej jest dziś jedyna czynną w tym mieście świątynią rzymsko-katolicką. Pierwotnie spełniał dwojaką rolę – służył franciszkanom jako kościół zakonny, jednocześnie sprawując rolę świątyni parafialnej, a po kasacie klasztory w 1852 roku pozostał jedynie przy tej drugiej funkcji. Do statusu katedry awansował po powołaniu nowej diecezji – pińskiej – w 1925 roku, tracąc go w latach 1946–1991, w okresie zawieszenia działalności administracji diecezjalnej na Białorusi, i by do niego powrócił w 1991 roku. W czwartym tomie piątej części Materiałów do dziejów sztuki sakralnej na ziemiach wschodnich dawnej Rzeczypospolitej znalazło się dokładne omówienie historii, architektury, kompleksowe przedstawienie wystroju oraz stałego i ruchomego wyposażenia katedry w Pińsku. Książka została zaopatrzona w spisy wykorzystanych materiałó
29% rabatu
35,48
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Socjologia i przestrzeń miejska
Socjologia i przestrzeń miejska to systematyczny wykład na temat socjologii miasta i społecznych aspektów przestrzeni, który zainteresuje nie tylko socjologów, ale również studentów geografii, gospodarki przestrzennej, architektury i urbanistyki. W jasny i przystępny sposób autor porządkuje w nim socjologiczną problematykę miasta według dwóch kluczy: od zagadnień teoretycznych do przykładów podpartych danymi statystycznymi oraz od ogólnych do szczegółowych przedmiotów rozważań. Wyczerpująco omawia główne procesy zachodzące w miastach w XX wieku - urbanizację, suburbanizację, dezurbanizację - wskazując również na perspektywy rowoju przestrzeni miejskiej w Polsce.
13% rabatu
42,61
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Zostały mi słowa miłości
Zostały mi słowa miłości
Autor: Kiedio Ewa
Wydawca: Więź
wysyłka: 48h
Hiszpańska należy do najpopularniejszych polskich grafików. Jest jednym z nielicznych artystów, których dzieła spotyka się na ścianach przypadkowo odwiedzanych mieszkań pisał o niej prof. Jan Białostocki. Książka Zostały mi słowa miłości przypomina tę niezwykłą artystkę, której życie naznaczone zostało traumą wyniesioną z obozu Ravensbrck. Na publikację składają się dwie odrębne części. Maria Czarnecka z reporterskim zacięciem kreśli biografię Hiszpańskiej, docierając do awanturniczych nieraz perypetii jej przodków, rekonstruując ze strzępów informacji los Hiszpańskiej w Ravensbrck, a wreszcie śledząc jej codzienność w PRL. Twórczość artystki, obejmującą przede wszystkim grafikę warsztatową, ilustrację książkową oraz realizacje we wnętrzach sakralnych, omawia w eseistycznym tonie Ewa Kiedio. Sztukę Hiszpańskiej przedstawia w kluczu najczęściej podejmowanych przez nią motywów, jak miasto, dziecko, matka, oraz punktów przełomowych. Publikację wzbogaca ponad 200 zdjęć i reprodukcji.
23% rabatu
60,79
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Biblia w malarstwie
Albumowe, ozdobne wydanie gawęd Bożeny Fabiani poświęconych sztuce inspirowanej Pismem Świętym. Książka z barwnymi reprodukcjami, wydana na wysokim jakościowo papierze i w twardej oprawie będzie pięknym prezentem dla wszystkich miłośników sztuki. Stary Testament zawiera opowieści najróżniejsze: zadziwiające, niezrozumiałe, wzniosłe i okrutne, tętniące życiem i emocjami – i wszystko to autorka obserwuje na obrazach, tropiąc przy tym realia związane zarówno z epoką żydowskich patriarchów i królów, jak i z czasami artystów podejmujących tematy biblijne. Przygląda się, jak w ciągu wieków radzono sobie z trudnościami w wyobrażeniu człowieka i żywiołów, powietrza, światła, wody, jak ukazywano potężne emocje bohaterów biblijnych, zwłaszcza te najgroźniejsze – nienawiść, mściwość, zawiść. Autorka ściśle powiązuje historię z obrazem, wyjaśnia jego treść, pokazuje podejście malarza do tematu – tak różne w zależności od epoki oraz indywidualnych cech artysty. Bożena Fabiani przybliża i objaśnia również malarstwo, którego źródłem stał się Nowy Testament. Przyjmuje układ chronologiczny, zgodny z opowieścią o życiu Jezusa. Wpisuje swoją opowieść w szeroko pojęty kontekst historyczno-obyczajowy, zarówno w odniesieniu do samego zapisu Ewangelii i starożytnej Palestyny, jak i do konkretnego dzieła, badając czas i okoliczności jego powstania oraz cechy charakterystyczne, styl artysty i ducha epoki, nie wchodząc przy tym w zagadnienia czysto teologiczne. Prawdę Starego i Nowego Testamentu można oddać w rozmaitych wariantach – opowiedzieć na swój własny sposób, uchwycić przez zmyślenie czy idealizację, wynieść ponad czas fabularny. Opowiedziana językiem malarstwa przeszłość biblijnych bohaterów jawi się w zaskakujących odsłonach i kostiumach, a artyści wszystkich epok prowokują do zupełnie innego spojrzenia na literacki pierwowzór. Pisząc o sztuce, która wyrosła na glebie słowa pisanego, Bożena Fabiani utrzymuje równowagę słowa i obrazu. Każdy rozdział składa się z przeplatających się dwóch elementów – krótkiego streszczenia tekstu, który malarz miał za zadanie zilustrować (autorka cytuje przy tym tekst biblijny) oraz z obrazów, którym towarzyszy opis, a nierzadko także dygresyjna informacja o malarzu. Autorka wzbogaca narrację o wiersze inspirowane Ewangelią. Książka jest skierowana do wszystkich miłośników malarstwa, a zwłaszcza tych, których interesują dzieła inspirowane tematyką biblijną. To propozycja książki popularyzującej wiedzę o sztuce i pasję do sztuki, pisana przez panią profesor Fabiani z zamysłem, by publikacja trafiła także do rąk młodych odbiorców. Kto sięgnie po tę książkę, będzie czerpał dużo przyjemności, odnajdując w niej rozmaite wymiary – słowne, literackie, malarskie i materialne.
16% rabatu
108,30
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Monet
Monet
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: 48h
Monet
11% rabatu
44,48
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie 100 Manga Artists
100 Manga Artists
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: 48h
100 Manga Artists
11% rabatu
66,71
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Stefan Kudelski, jego cztery Oskary i... inne opowieści rodzinne
Stefan Kudelski, jego cztery Oskary i... inne opowieści rodzinne
23% rabatu
26,92
34,99 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Jurgów Kościół św. Sebastiana / Astraia
Jurgów Kościół św. Sebastiana / Astraia
23% rabatu
30,01
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Autentyczność: stan krytyczny. Problem autenty
Autentyczność: stan krytyczny. Problem autenty
31% rabatu
30,34
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Ballada o dziewczynie
Ballada o dziewczynie
Autor: Ewa Frysztak
Wydawca: Karakter
wysyłka: po 07.02.2020
"Choć dziś w Polsce nazwisko Ewy Frysztak niewiele mówi, w Stanach Zjednoczonych jej plakaty krążą na czarnym rynku. Z rozmowy z Januszem Górskim wyłania się portret nieprzeciętnej osoby: mistrzyni okładek PIW-u, eleganckiej damy w perłowej kolii, klnącej jak szewc, a przy tym osoby twórczej i niezależnej. Jej barwnym życiem (trzech mężów, stolik w „Kameralnej” obok stolika Marka Hłaski, przyjaźnie z najwybitniejszymi polskimi grafikami) można by obdzielić kilka biografii. Najważniejsze są jednak jej prace, zwłaszcza tworzone od lat pięćdziesiątych okładki książek, raz rysowane zamaszystym gestem, z werwą i rozmachem, innym razem pieczołowicie i z imponującą dyscypliną skonstruowane. Twórczość Ewy Frysztak to odpowiedź na docierające do PRL-u echa modernistycznego projektowania, bardzo charakterystyczna, pomysłowa – i aż do dzisiaj zapomniana. Ponad dwieście reprodukcji przybliża czytelnikowi z jednej strony wizualną atmosferę świata polskiej książki sprzed kilku dekad, a z drugiej stanowi świadectwo wyjątkowego talentu."
33% rabatu
39,50
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Penguin Readers Level 2 How to Turn Down a Billion Dollars
In 2008, Evan Spiegel, Reggie Brown, and Bobby Murphy made a photo app called Snapchat. Just two years later, Facebook wanted to buy Snapchat for $3 billion. This is the story of how Snapchat grew from a university student's idea into a multibillion-dollar company. Penguin Readers is a series of popular classics, exciting contemporary fiction, and thought-provoking non-fiction written for learners of English as a foreign language. Beautifully illustrated and carefully adapted, the series introduces language learners around the world to the bestselling authors and most compelling content from Penguin Random House. The eight levels of Penguin Readers follow the Common European Framework and include language activities that help readers to develop key skills. How to Turn Down a Billion Dollars: The Snapchat Story, a Level 2 Reader, is A1+ in the CEFR framework. Sentences contain a maximum of two clauses, introducing the future tenses will and going to, present continuous for future meaning, and comparatives and superlatives. It is well supported by illustrations, which appear on most pages.
16% rabatu
15,11
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Muzeum pałacu króla Jana III w Wilanowie (etui)
Udostępnione publicznie w 1805 roku przez Stanisława Kostkę Potockiego i jego żonę Aleksandrę z Lubomirskich zbiory dzieł sztuki zwane Kolekcją Wilanowską zawierają kolekcję malarstwa różnych epok historycznych. Tworzona w trudnym dla polskiej kultury okresie porozbiorowym galeria miała za zadanie z jednej strony odbudowanie pamięci o zwycięskim królu Janie Sobieskim, a z drugiej przedstawienie dziejów sztuki światowej. Ten dualizm z powodzeniem kontynuowali następni właściciele Wilanowa. Prezentowana obecnie w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie kolekcja należy do nielicznych w Polsce, które przetrwały tragiczne losy kraju w XIX i XX wieku.
32% rabatu
182,92
269,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Muzeum Lubomirskich 1823 1940 Zbiór malarstwa
Beata Długajczyk / Leszek Machnik „Muzeum Lubomirskich 1823–1940. Zbiór malarstwa” Muzeum Lubomirskich, będące pierwszym muzeum publicznym w Galicji, zgromadziło w ciągu niespełna stu pięćdziesięciu lat istnienia ponad tysiąc trzysta obrazów. Kolekcję stanowiły dzieła dawne i nowe, prace twórców obcych i rodzimych, portrety i widoki, sceny religijne, historyczne i rodzajowe, płótna o znacznych walorach artystycznych i nieledwie amatorskie, składane do muzeum dary oraz obiekty kupowane z myślą o pomnożeniu zbioru. Niniejsza książka jest pierwszym monograficznym opracowaniem historii Muzeum Lubomirskich z okresu jego istnienia we Lwowie. Autorzy skupiają się na zbiorze malarstwa. Korzystając z dostępnych archiwaliów, starają się dowiedzieć, skąd pochodziły poszczególne obrazy i jakimi drogami docierały do placówki, jaki program gromadzenia realizowali kolejni kuratorzy zbioru, jakimi kryteriami posługiwali się przy wyborze dzieł oraz jak przez lata zmieniały się koncepcje i kształt ekspozycji. Wiele miejsca poświęcono również sposobom prowadzenia ksiąg inwentarzowych i katalogów, warunkom przechowywania czy metodom konserwacji, słowem: autorzy próbowali podpatrzeć funkcjonowanie muzeum także „od kuchni”. „Myśl wcale szczęśliwa utworzenia w sali wielkiej galerii doborowej przedmiotów sztuki malarskiej, na co się zupełnie zgadzam.” Jerzy Lubomirski, Wiedeń 1871
26% rabatu
65,82
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Tworzenie wizualizacji na panele HMI firmy Siemens (B2B)
Dowiedz się, do czego służą i jak działają panele sterownicze Poznaj funkcje paneli HMI firmy Siemens Przygotuj do pracy system zarządzania inteligentnym domem domu W kontakcie z inteligentnym domem Tak jak do komunikacji między człowiekiem i komputerem służą klawiatura i ekran, tak do porozumiewania się człowieka z linią technologiczną czy skomplikowanym systemem elektronicznym służy panel sterowniczy. W literaturze przedmiotu oraz w praktyce przemysłowej oznacza się go angielskim akronimem HMI (Human-Machine Interface). Panel, mający postać płaskiej powierzchni - dawniej z przyciskami, pokrętłami i licznikami, dziś z wyświetlaczem - pozwala odczytywać komunikaty systemu i wydawać mu polecenia, podłączać urządzenia zewnętrzne oraz wizualizować sam system w formie uproszczonego schematu graficznego. Ta książka stanowi kompleksowy kurs tworzenia wizualizacji nowoczesnych paneli dotykowych HMI firmy Siemens. Rozdział po rozdziale autor pokazuje funkcje urządzenia, które trzeba poznać, by móc efektywnie wdrożyć projekt do zarządzania inteligentnym domem. Nie oznacza to, że z podręcznika skorzystają jedynie wykonawcy tego typu systemów - aktualnie panele sterownicze znajdują się w praktycznie każdej maszynie realizującej procesy technologiczne lub produkcyjne. Bardzo wiele z nich pracuje pod panelami SIMATIC firmy Siemens. Konfiguracja i programowanie paneli HMI Praca z ekranami Tworzenie scenariuszy (receptury) Odczytywanie komunikatów (alarmy, raporty) Zarządzanie użytkownikami Łączenie większej liczby paneli Bezpieczeństwo systemu i diagnozowanie problemów
31% rabatu
30,96
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Bauhaus Girls
Bauhaus Girls
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: 48h
Celebrating the centennial of a groundbreaking School of Art and Design, this volume marks the founding of the Bauhaus with a visual exploration of its most underrated members. While the institution provided women with new opportunities in education, along the way, they were faced with unreasonable family expectations, the ambiguous attitude of the faculty and administration, outdated social conventions, and, ultimately, the political repression of the Nazi regime. Unprecedented in current literature, Bauhausmädels presents 87 artists and artisans through texts and photographic portraits, many published for the very first time. Recent archival discoveries revive the biographies of better-known talents. In the 1920s, the title “Bauhaus girl” expressed a silent admiration for the young women who courageously eluded traditional gender roles to build a different, creative future. These include Marianne Brandt, the first woman to be admitted to the Bauhaus metalworking program whose designs are used by Alessi to this day; Gertrud Arndt who, dissuaded by the faculty from studying architecture, instead shone through her photography and rug design; and Lucia Moholy, who photographed the Bauhaus buildings in iconic shots, but spent the rest of her life trying to retrieve the negatives which were withheld from her. Moreover, the volume reminds us of other women artists whose names, nearly forgotten, also stand for early pioneers of gender equality, refusing to follow the beaten tracks society and their families insisted on. With almost 400 portrait photographs taken between 1919 and 1933, Bauhausmädels creates a visual impression of the women artists who attended the most progressive art school of the 20th century and, departing from there, often changed the world of art, architecture, design, and even politics. Biographical data sheds light on each artist’s individual struggle, persistence in the face of adversity, and incredible accomplishments. In this grand family album, we discover a group of unique trailblazers whose legacy paved the way for women artists after them.
15% rabatu
127,50
150,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki 1000 Tattoos
Whether you’re thinking of getting a tattoo or just want to see to what lengths others have gone in decorating their bodies, this is the book to check out. This edition of 1000 Tattoos explores the history of the art worldwide via designs and photos—from 19th-century engravings to tribal body art, from circus ladies of the ‘20s to classic biker designs—giving a fascinating insight into the art of tattooing.
11% rabatu
66,71
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Vermeer
Vermeer
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: 48h
Though numbering just 35 known works, the oeuvre of Johannes Vermeer (1632-1675) is hailed as one of the most important and inspiring portfolios in art history. His paintings have prompted a New York Times best seller, a film starring Scarlett Johansson, and record visitor numbers at art institutions from Amsterdam to Washington. Vermeer's subjects focus on daily domestic activities, from letter writing to music playing to preparations in the kitchen. The scenes astound with their meticulous detail, majestic planes of light, and with Vermeer's extraordinary ability to draw out narrative intrigues. In such beloved paintings as Lady Standing at a Virginal, A Lady Writing a Letter with Her Maid and, most famously, the enigmatic, wide-eyed, and enchanting Girl with a Pearl Earring, Vermeer evokes not only the effects of substance and texture, but also the many stories and secrets that reside beneath the surface. Featuring all Vermeer's known works and succinct, accessible texts, this essential introduction explores Vermeer's leading place in art history and his unique ability to transform oil paint into a living, breathing scene of human life.
11% rabatu
44,48
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Velazquez
Velazquez
Autor: Wolf Norbert
Wydawca: TASCHEN
wysyłka: 48h
Court painter to King Philip IV of Spain, Diego Rodriguez de Silva y Velazquez (June 1599 - August 6, 1660) is not only a leading light of the Spanish Golden Age, but among the most celebrated masters in all Western art history. Monet and Renoir, Corot and Courbet, Degas and Dali all hailed his influence. Picasso was so inspired by his masterpiece Las Meninas that he painted 44 variations of it. Velazquez's importance is found particularly in his naturalist approach, in contrast to the more ubiquitous idealized manner of his age. Early works included numerous "bodegones", genre scenes of everyday life in early 17th century Spain, in which warm, rich tones and textures set off the most ordinary of subjects and humble of faces, such as Old Woman Frying Eggs. Later, his portraiture for the Royal Court brought the same naturalism to the highest echelons of society, marking a profound shift in the depiction of royalty with softer, more relaxed poses that offered his subjects a human warmth and character as much as a sense of grandeur. Velazquez's most famous work, Las Meninas, was also painted in the royal court, but in its enigmatic composition raises many broader questions about reality and illusion and the relationship between the painter, painting, and viewer.
11% rabatu
44,48
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
391
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka