Jedyne takie muzeum
Jedyne takie muzeum
Autor: Legutko Piotr
Wydawca: Znak
wysyłka: 48h
Najważniejsze polskie muzeum i najważniejszy, arcypolski temat - powstańcy warszawscy.Czemu musieliśmy czekać 60 lat, by uczcić ich pamięć? Komu zależało na tym, byMuzeum nie powstało?Jaką rolę w jego stworzeniu odegrał śp. Lech Kaczyński i czy bez niego zostałby PrezydentemRP?Książka Piotra Legutki odpowiada na te pytania głosami twórców tej niezwykłej instytucji.To barwna, pełna anegdot opowieść o projekcie, który nie miał prawa się udać...,,Jest rok 2003. Upalne lato. Do obchodów sześćdziesiątej rocznicy wybuchu PowstaniaWarszawskiego zostało dwanaście miesięcy. Muzeum, które miałoby je upamiętnić, wciążnie istnieje. Nie ma go na mapie Warszawy ani nawet na urzędowych pieczątkach. Jesttylko w deklaracjach prezydenta stolicy Lecha Kaczyńskiego. Ale wiadomo, jak to z obietnicamiwyborczymi bywa. Ludzi, którzy wierzą w to, że za rok o tej samej porze owa obietnicasię ziści, można na razie zmieścić w jednej windzie...
32% rabatu
23,69
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
zapowiedź
Marzyciele
Marzyciele
Wydawca: WAM
wysyłka: po 30.10.2019
Są ludzie, którzy na przekór trudnościom spełniają wielkie marzenia O nich jest ta książka. O tych, którzy śnili o Niepodległej i o tym, jak ich sen się ziścił. O powstańcach, społecznikach, artystach, żołnierzach i politykach. O tych, którzy zamiast słomianego zapału nosili w sobie żar ogromnej miłości do kraju. Piotr Legutko, Paweł F. Nowakowski i Sylwester Szefer, autorzy popularnego cyklu Marzyciele na TVP Historia przedstawiają, jak krok po kroku wielkie marzenie zaczęło przybierać określony kształt. Od konfederatów barskich i Kościuszki, przez Wyspiańskiego i Matejkę po Dmowskiego i Piłsudskiego. Mimo trudności, dramatycznych momentów i zaledwie iskry nadziei. Czasem historia jest jak piękny sen. Bohaterowie tej publikacji zostali najpierw przypomniani na ekranach telewizorów za pośrednictwem emitowanego przez kanał TVP Historia serialu "Marzyciele". Jego autorzy zdecydowali się teraz opowiedzieć więcej o ich losach i dokonaniach na kartach książki. (…) Dziś, po latach, jedynie nieliczne z tych postaci są nadal, choć nie bez trudu, rozpoznawane. O pozostałych wiedza się ulotniła, a pamięć zatarła. Zamieszczone tu opowieści będą zatem jedne z tych postaci przywracały pamięci we właściwym kształcie, a inne zostaną tu dopiero przez czytelników odkryte. fragment wstępu prof. Tomasza Gąsowskiego
35% rabatu
25,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Mity czwartej władzy - P. Legutko, D. Rodziewicz
Napisaliśmy tę książkę z premedytacją, a nie w chwilowym afekcie. Nie było naszym zamiarem przekonanie Czytelników, że środkom przekazu z zasady ufać nie można. Otóż można, nawet czasem trzeba. Jednak zdrowy związek z mediami to gra, a nie małżeństwo. Mamy zawsze prawo i możliwość powiedzieć ""sprawdzam!"".Byle nie patrzeć na media przez różowe szkiełko mitów lub okiem zakochanego. Byle nie lekceważyć pożytków dla myślenia z czynności czytania. I byle jeszcze doczekać czasów, gdy ludzie nadzorujący czwartą władzę w Polsce zechcą przyjąć do wiadomości, że obowiązkiem każdej władzy jest poważne i uczciwe traktowanie poddanych.AutorzyPiotr Legutko - mężczyzna w najlepszych latach. Siedem lat spędził za katedrą, ucząc dziennikarzy. Siedem - po obu stronach kamery jako dziennikarz, kierownik i dyrektor w TVP. Siedem - acz na raty - jako redaktor dzienników, tygodników, miesięczników, a nawet kwartalnika. Do kompletu brakuje mu dwutygodnika, dwumiesięcznika, rocznika i jednodniówki. Nałogowy redaktor naczelny: obecnie ""Dziennika Polskiego"", wcześniej ""Nowego Państwa"", a najwcześniej ""Czasu Krakowskiego"". Wykłada dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II. Pisuje również książki; solowo lub w spółce autorskiej z Dobrosławem Rodziewiczem. Solowo napisałKod buntu,Jad medialnyiSztukę debaty. Na spółkę z wyżej wymienionymMity czwartej władzyiGrę w media. Poza tym ma kota. Dobrosław Rodziewicz - mężczyzna w tych samych latkach, ale bez siedmiolatek w życiorysie zawodowym. Może pochwalić się wprawdzie aż dwudziestojednolatką przy mikrofonie Radia Kraków, ale przy biurku redakcyjnym ""Dziennika Polskiego"" już tylko trzylatką. Nie stawał po żadnej stronie kamery, chyba że przypadkiem. Nie wykładał dziennikarstwa na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II, tylko na Papieskiej Akademii Teologicznej. Książki pisał dotąd tylko na spółkę, bo tak wychodziły szybciej. Prócz tych, które napisał wraz z nim Piotr Legutko, powstały też takie, które współtworzyli Marcin Baran (Najnowszy podręczny senniczek polskioraz przekład poezji Charlesa BukowskiegoŚwiatło błyskawicy za górą), Sławomir Kardas (Ameryka dla Polaka) oraz autor-widmo (przekładBuntu elitChristophera Lascha). Poza tym ma psa.
28% rabatu
21,51
29,90 zł
niedostępny
Sztuka debaty czyli jak się nie dać
Sztuka debaty czyli jak się nie dać
Autor: Legutko Piotr
Wydawca: WAM
wysyłka: niedostępny
jak się publicznie nie „ugotować" jak nie „przesolić" jak być „strawnym" dla odbiorców To nie jest typowy podręcznik, choć sporo się z niego można nauczyć. To nie jest także klasyczny poradnik, choć dobrych rad w tej książce jest moc. To nie jest pozycja naukowa, autor nie jest bowiem naukowcem, ale publicystą, praktykiem. Przed napisaniem tej książki nie prowadził żmudnych badań, nie czynił kwerend. Wszystko, co zostało tu napisane jest po prostu bezwstydnie oryginalne, sprawdzone na skórze własnej oraz osób w debatach towarzyszących. To coś w rodzaju pamiętnika znalezionego w telewizyjnym studiu, który może służyć za poradnik, a nawet podręcznik. Kto z tej wyjątkowej oferty skorzysta, ten bez zbędnych wydatków na kursy i szkolenia, jedynie po cenie kupna tej niewielkiej pozycji uzyska większe niż dotąd poczucie pewności siebie. Po przeczytaniu wszystkich zawartych tu obserwacji, wskazówek, ostrzeżeń i dobrych rad, na pewno trudniej będzie go bowiem przegadać, zapędzić do narożnika, wkręcić, czy zakrzyczeć, co w sytuacjach publicznych jest dziś jak najbardziej realnym zagrożeniem. Piotr Legutko - publicysta i dziennikarz. Był redaktorem naczelnym „Czasu Krakowskiego", „Nowego Państwa" i „Gościa Niedzielnego", współpracował z „Tygodnikiem Powszechnym" i „Rzeczpospolitą". Autor programów telewizyjnych, reportaży i filmów dokumentalnych, od 1997 związany był z krakowskim oddziałem TVP, był kierownikiem redakcji publicystyki TVP 1 i zastępcą dyrektora Agencji Informacji TVP. Obecnie jest redaktorem naczelnym „Dziennika Polskiego". Wykłada w Studium Dziennikarskim Papieskiej Akademii Teologicznej oraz na Uniwersytecie Jagiellońskim.
26% rabatu
14,05
19,00 zł
niedostępny
Gra W Media
Gra W Media
Wydawca: Stentor
wysyłka: niedostępny
Współczesne media są jak lustra... tyle że weneckie. Po jednej stronie zwierciadlana tafla, ale po drugiej już tylko zwykła szyba, przez którą można obserwować ludzi zapatrzonych w odbicia, samemu pozostając niewidzialnym. Tak właśnie media - uchodzące za zwierciadła rzeczywistości - obserwują swoich odbiorców. I wiedzą o nich niemal wszystko, co potrzebne, by coś im sprzedać lub do czegoś ich przekonać. Natomiast odbiorcy o tym, co dzieje się po drugiej stronie lustra, wiedzą niewiele. Czy dla własnego dobra powinni wiedzieć więcej? Równie dobrze można spytać, czy warto siadać do gry hazardowej bez znajomości jej reguł.
9% rabatu
30,01
33,00 zł
niedostępny
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka