Upadek Rzeczypospolitej
Autor:
Pilis Mariusz
Wydawca:
Słowa i Myśli
wysyłka: 48h
ISBN:
9788363566050
EAN:
9788363566050
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
14,5x20,5 cm
język:
polski
Seria:
ROZMOWY O POLSCE
liczba stron:
220
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
41% rabatu
20,75 zł
Cena detaliczna:
34,90 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,75 zł
Opis produktu
Mariusz Pilis to znany krakowski reżyser i dziennikarz, twórca TVP Info oraz filmu i książki ""List z Polski"". Gdy planował powstanie ""Upadku Rzeczypospolitej"", nie mógł przewidzieć, że znajdzie się w samym centrum wydarzeń, o których mówiła cała Polska, a których konsekwencje długo jeszcze kształtować będą naszą scenę medialną i polityczną. Przeprowadzał bowiem wywiady m.in. z Cezarym Gmyzem i Jackiem Karnowskim dokładnie w dniach, kiedy z ""Rzeczpospolitej"" po głośnej publikacji o trotylu i wyrzuceniu Gmyza odeszła na znak protestu znaczna część redakcji, a z tygodnika ""Uważam Rze"" zwolniono redaktora naczelnego, co także spowodowało odejście redakcji i powstanie dwóch nowych tygodników: ""W sieci"" oraz ""Do Rzeczy"". Stał się więc naocznym świadkiem wydarzeń, które weszły już do historii III RP. Wywarły one oczywiście decydujący wpływ na ostateczny kształt jego rozmów, które miały ukazać sytuację w polskich mediach. Książka składa się z wywiadów z niezależnymi dziennikarzami, uczestniczącymi w debacie publicznej w opozycji do głównych mediów czyli tzw. mainstreamu. Wyłania się z niej obraz potężnych zmian, jakie zachodzą w tej sferze. Książka przedstawia dwa światy mediów w Polsce: mainstream i tzw. drugi obieg, opisuje konflikt między nimi i ich wzajemne relacje. Jaka ma być rola mediów? Czy rzeczywiście chcemy słuchać, oglądać, czytać tylko to, co przynoszą największe telewizje i wielkonakładowe gazety? Jaka część życia pozostaje poza ich zasięgiem? Czy oczekujemy od mediów wyłącznie zabawy? A może jednak chcielibyśmy poznać różne punkty widzenia i uczestniczyć w autentycznych debatach o naszej przyszłości? Rozmówcy to zarówno znani, jak i młodzi dziennikarze. Książka w dużej części prezentuje też nowe inicjatywy, które kreują inne oblicze świata mediów w Polsce. Mówi również o Internecie oraz blogosferze, o ich roli w budowaniu bliskich relacji z ich użytkownikami. Książka dla wszystkich, bo przecież każdy z nas uczestniczy, chcąc lub nie, w tej wielkiej machinie medialnej. Na pewno odkrywcza i kontrowersyjna, ale właśnie taki był zamysł autora.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|