Matematyka dla juniorów. Zadania konkursowe
Książka przeznaczona jest dla uczniów klas 7–8 szkoły podstawowej i I klasy szkoły ponadpodstawowej, którzy lubią rozwiązywać nieschematyczne zadania matematyczne wymagające pomysłowości i wyobraźni. Prezentowane zadania i problemy będą pomocne w przygotowaniu do różnych konkursów i olimpiad tak rozpowszechnionych w naszym kraju, a także mogą stanowić ciekawy materiał poznawczy na zajęciach kół matematycznych. Książka zawiera zadania z pełnymi rozwiązaniami i również zadania do całkowicie samodzielnej pracy. Trudniejsze zadania oznaczone są gwiazdkami. Zawarte w Matematyce dla juniorów zadania dotyczą ważnych pojęć arytmetycznych takich, jak: zapis dziesiętny, największy wspólny dzielnik, najmniejsza wspólna wielokrotność, podzielność, cechy podzielności, reszty z dzielenia, liczby pierwsze i liczby złożone, kwadraty i sześciany liczb całkowitych, równania w liczbach całkowitych, część całkowita liczby rzeczywistej, ułamki zwykłe i ułamki dziesiętne, nierówności całkowitoliczbowe. Zamieszczone zadania zawierają istotne pojęcia geometryczne: pole i obwód figury, twierdzenia Talesa i Pitagorasa, przystawanie i podobieństwo figur, nierówność trójkąta i inne nierówności w geometrii oraz elementy geometrii przestrzennej.
23% rabatu
15,50
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bingo matematyczne. Gry matematyczne dla klas VII-VIII
Bingo Matematyczne umożliwia ćwiczenie ponad 80% umiejętności zawartych w podstawie programowej z matematyki dla klas VII–VIII. Jego zastosowanie nie wymaga ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, wystarczy zeszyt i coś do pisania. Nauczyciel ma do dyspozycji ponad 1200 zadań. Książki można używać na co dzień podczas lekcji utrwalających i powtórzeniowych, zabierać ją ze sobą, idąc na zastępstwa. Staje się ona niezbędna w te dni, gdy uczniowie myślą już o czekającej ich przerwie w nauce, a nauczyciel musi utrwalać i powtarzać wybrane partie materiału. Wykorzystywana jest również w przygotowaniu uczniów do egzaminów zewnętrznych, tj. egzaminu ósmoklasisty. Tytuł ten może również pomóc rodzicom, którzy każdego dnia doskonalą umiejętności matematyczne swoich dzieci. Zadania zawarte w Bingo Matematycznym są niewątpliwie ciekawą alternatywą dla zadań znajdujących się w zeszytach ćwiczeń czy podręcznikach do nauki matematyki.
26% rabatu
17,76
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Domino matematyczne dla opornych
Prosta, powszechnienie znana gra, a jednocześnie atrakcyjna forma uczenia się poprzez zabawę. Pomoc w nauce matematyki, polegająca na łączeniu dwóch pasujących do siebie klocków. Jest to typowa gra strategiczno-losowa, w której bierze udział 1, 2, 4 lub 5 graczy. W książce są zestawy domin (do samodzielnego wycięcia) z pięcioma różnymi działaniami. Każde z tych działań zawiera 5 zestawów w różnych kolorach na odwrocie. Nie należy mieszać ich ze sobą ani łączyć. Każda grupa graczy dostaje jeden zestaw domina z wybranym działaniem. Z pakietu (jedno działanie) może korzystać jednocześnie do 25 uczniów. Działania zawarte w książce: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, tabliczka mnożenia Cele: rozwijanie logicznego myślenia i rozumowania przez analogię, rozbudzanie motywacji do maksymalnego wysiłku intelektualnego, kształtowanie pojęć i utrwalanie sprawności rachunkowych. Przeznaczenie: dla nauczycieli matematyki pracujących z uczniami zdolnymi oraz z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych, dla terapeutów pracujących z uczniami mającymi trudności w uczeniu się matematyki, dla dzieci od 6 roku życia, dla rodziców pracujących z dziećmi w domu.
23% rabatu
23,10
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Matematyka na planszy
Matematyka na planszy
Wydawca: Nowik
wysyłka: 48h
Czy możemy jakoś zmienić fakt, że matematyka nie jest zbyt lubianym przedmiotem w szkole? Oczywiście! A czy możemy sprawić, by matematyka przestała się kojarzyć z nudnymi lekcjami i liczbami, czy nieprzydatnymi i niezrozumiałymi symbolami? Matematyka na planszy jest na to odpowiedzią! Zawarte w zestawie propozycje gier dydaktycznych pomogą Państwu uatrakcyjnić lekcje matematyki oraz zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania uczniów. Do każdej gry dołączone są ogólne informacje na temat treści pojawiających się w poleceniach oraz krótki opis typu zadań i umiejętności, które są kształcone podczas rozgrywki. Zadania i polecenia są tak dobrane, że nie wymagają od uczniów wykonywania skomplikowanych rachunków i operacji myślowych, większość można rozwiązać w pamięci. Zabawy można w dowolny sposób modyfikować i dostosowywać do potrzeb lekcji. Gry dydaktyczne wdrażają młodego człowieka do uczciwej rywalizacji w codziennym życiu. Pomysły niektórych gier zaczerpnięty jest ze znanych gier, mających już swoją historię i tradycje (Domino) oraz prostych, ale popularnych gier karcia­nych dla dzieci (Wojna, Piotruś). Zasady jednak zostały zmodyfikowane w taki sposób, aby wprowadzić element strategiczny i ograniczyć czynnik loteryjności. Gry prezentowane w tej książce wykorzystują wiadomości z różnych działów matematyki oraz zróżnicowane umiejętności matematyczne. Matematyka na planszy to doskonały, dobrze przemyślany, opracowany przez doświadczonego pedagoga zestaw 22 gotowych gier dydaktycznych na poziom szkoły ponadpodstawowej ale także klas 7-8 szkoły podstawowej. W zestawie znajdziecie starannie wykonane 12 plansz do gry, 74 arkusze kart do wycięcia oraz doskonale opracowany poradnik z instrukcjami jak przeprowadzić wszystkie 22 gry. Całość opakowana jest w teczkę aby można było po zabawie przechowywać karty włożone w np. koszulkach.
23% rabatu
53,90
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Matura 2019 Matematyka. Ćwiczenia ZP
Zbiór przeznaczony jest dla uczniów, którzy zdają egzamin na poziomie podstawowym i chcą go zdać jak najlepiej. Na początku każdego działu opublikowane są wymagania szczegółowe obowiązujące na IV etapie edukacyjnym podstawy programowej. W wymaganiach ogólnych jest 5 standardów. Zadania w zbiorze dostosowane są do wszystkich wymagań edukacyjnych. W zadaniach z 4. standardu (użycia i tworzenia strategii) oraz 5. (rozumowania i argumentacji) podano cenne informacje w postaci „masz wiadomość”. W wymaganiach obowiązujących w formule matury 2015 roku wiele umiejętności z poziomu podstawowego przesunięto na poziom rozszerzony. Na przykład – rozszerzono na poziomie podstawowym umiejętność: uczeń określa, jaką figurą jest dany przekrój prostopadłościanu płaszczyzną. Zbiór zawiera wszystkie zadania, których rozwiązywanie pomoże sprostać nowym wymogom egzaminacyjnym. Matura 2019. Matematyka jest bardzo pomocnym narzędziem w pracy nauczyciela. Pomaga przy powtórkach materiału, wspiera w ćwiczeniu umiejętności koniecznych, aby bez lęku przystąpić do egzaminu z matematyki. Rozwiązania zadań, odpowiedzi na postawione pytania i wskazówki są umieszczone na końcu zbioru.
23% rabatu
22,18
28,80 zł
Dodaj
do koszyka
Jak pokonać trudności z funkcjami na lekcjach...
Materiał zebrany w niniejszej książce jest przeznaczony zarówno dla uczniów, u których trudności w uczeniu się matematyki są skutkiem różnego rodzaju zaniedbań, jak i dla uczniów, u których trudności wynikają z zaburzeń rozwojowych o różnym charakterze i nasileniu. Przygotowanie ich do egzaminu maturalnego z matematyki stanowi dla nauczyciela nie lada wyzwanie. Do osiągnięcia tego celu niezbędne jest właściwe podejście do procesu dydaktycznego i odpowiednio dostosowany materiał dydaktyczny. Na potrzeby uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki i ich nauczycieli odpowiada książka pt. "Jak pokonać trudności z matematyką w szkole ponadgimnazjalnej", wydana w listopadzie 2016 r. Książka "Jak pokonać trudności z funkcjami na lekcjach matematyki w szkole ponadpodstawowej" stanowi jej kontynuację, zawierając uzupełnienie o treści dotyczące funkcji, które wcześniej zostały zaprezentowane selektywnie. Zawiera zestaw 24 kart pracy dla uczniów, który może się sprawdzić w roli przewodnika po funkcjach w trakcie przygotowań do matury z matematyki.
29% rabatu
20,59
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Maraton Matematyczny
Maraton Matematyczny
Wydawca: Nowik
wysyłka: 48h
Książka zawiera zadania z dwóch edycji Maratonu Matematycznego z lat 2016/2017 i 2017/2018. Uczestnicy konkursu rywalizują w trzech kategoriach wiekowych: • junior młodszy (klasy IV–VI szkoły podstawowej), • junior starszy (klasy VII–VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum), • senior (uczniowie liceum i technikum). Co miesiąc ukazuje się jeden zestaw z pięcioma zadaniami dla każdej grupy. W większości są to zadania otwarte, ale nie brakuje też zadań typu prawda/fałsz oraz łamigłówek matematycznych. W poczynaniach uczestników konkursu można doszukać się podobieństw do wysiłku maratończyka na trasie biegu – stąd wzięła się właśnie nazwa konkursu – Maraton Matematyczny. Najlepsi i najwytrwalsi uczniowie osiągają metę, docierając aż do finału, który odbywa się Dniu Liczby ? .
23% rabatu
11,62
15,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zadania z teorii liczb dla olimpijczyków w.2
Drugie wydanie, rozszerzone o nowe 30 zadań w dziale problemy autorskie. Zbiór zadań skierowany do uczniów szkół średnich przygotowujących się do olimpiady matematycznej. W książce zawarto pojęcia teorii liczb: liczby pierwsze, liczby złożone, liczby Mersenne’a, liczby Fermata, liczby wymierne, liczby trójkątne, największy wspólny dzielnik, liczba dzielników, suma dzielników, funkcja Eulera, podzielność, kongruencje, równania diofantyczne, nierówności całkowitoliczbowe, układy równań, symbol Newtona, symbol Legendre’a, algorytm Euklidesa, ciąg arytmetyczny, ciąg geometryczny, ciąg liczb Fibonacciego, ciągi określone rekurencyjnie, wielomiany o współczynnikach całkowitych, równania funkcyjne, część całkowita liczby rzeczywistej. Na początku książki podane są podstawowe informacje teoretyczne, przydatne w rozwiązywaniu zamieszczonych zadań. Prawie wszystkie zadania mają szczegółowe rozwiązania. W rozdziale Problemy autorskie zawarte są dość trudne zadania do całkowicie samodzielnego rozwiązywania a także otwarte hipotezy. Na końcu książki znajduje się Dodatek, na który składają się wybrane zagadnienia teorii liczb.
23% rabatu
20,02
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Matematyka. Kody, szyfry, wróżby. Zadania dla klas VII-VIII szkoły podstawowej
Książka ta pisana jest „na poziom” końcowych klas nowej, ośmioklasowej szkoły podstawowej. Co to znaczy „na poziom”? Najpierw trzeba powiedzieć, o czym jest książka. Jak wynika z tytułu, jest o szyfrach i kodach. Temat przecież bardzo interesujący. Tak dokładnie, ale i prosto jeszcze nikt do uczniów nie pisał i właśnie dlatego książka jest także i dla nauczycieli, bo choć wiadomości w niej zawarte są nietrudne, to niełatwo je znaleźć w literaturze, nawet i w Internecie. Jeden rozdział jest zresztą napisany wyraźnie z myślą o dorosłych Czytelnikach. Wszystkich, a więc i uczniów i nauczycieli, chcę wciągnąć w matematykę, a nie osiągnę tego za pomocą zadań podobnych do szkolnych, nawet tych z konkursów i olimpiad. Książka jest jeszcze o czym innym – właśnie o samej matematyce, biorącej się z zadania „zakodować i zaszyfrować”. Tak czy owak, Czytelniku – zobaczysz matematykę trochę inną niż w szkole. Czy łatwiejszą? Trudno powiedzieć, ale na pewno inną i ciekawą. Będzie może dużo rachunków, ale w XXI wieku to przecież niewielki problem. Bez liczb się nie da.
23% rabatu
16,94
22,00 zł
Dodaj
do koszyka
125 zadań na dowodzenie Zbiór zadań z matematyki dla klas VI-VIII
Książka pomaga w przygotowaniu uczniów do konkursów, a także do egzaminu ósmoklasisty. W programie nauczania zwraca się coraz większą uwagę na dowodzenie i dlatego w tym zbiorze zostały zebrane przede wszystkim zadania typu „udowodnij”, które sprawiają uczniom najwięcej trudności, a najbardziej rozwijają logiczne myślenie. W prosty i dokładny sposób zostały opisane ich rozwiązania, tak aby każdy uczeń mógł samodzielnie popracować nad nimi. Przed zadaniami umieszczone są również wskazówki oraz teoria, które potrzebne są do ich zrozumienia.
23% rabatu
12,01
15,50 zł
Dodaj
do koszyka
Sztuka oceniania Motywowanie uczniów do rozwoju
Ocenianie to fundamentalne narzędzie motywacji w procesie uczenia się ucznia. Jeśli spełnić ma swoją diagnostyczną i kształtującą funkcję i przyczynić się do pełnego wykorzystania i rozwoju potencjału każdego ucznia, musi być prowadzone z uwzględnieniem prawidłowości, które mu towarzyszą. Od nauczyciela zależy, jakie de facto funkcje będzie spełniać w procesie edukacji szkolnej, czy stanie się narzędziem służącym głównie klasyfikacji ucznia i uczyć go będzie strategii przetrwania czy wzbudzać będzie motywację wewnętrzną, wyrażającą się w gotowości ucznia do poznawania siebie i swoich możliwości, samodzielnego planowania ich rozwoju i ponoszenia za ten rozwój odpowiedzialności. Ocenianie to zadanie niełatwe. Stawia przed nauczycielem szereg trudności, dylematów i wyzwań. Zmusza do rozpoznawania i pokonywania mechanizmów zakłócających proces poznawczy, a więc i ocenę.[…]
29% rabatu
19,88
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bingo matematyczne
Bingo matematyczne
Wydawca: Nowik
wysyłka: 48h
Książka zawiera ponad 1600 zadań zebranych w 55 zestawów, które służą do gry w bingo matematyczne. Konstrukcja książki umożliwia ćwiczenie ponad 80% umiejętności wymienionych jako konieczne w podstawie programowej z matematyki dla II etapu edukacyjnego. Przedstawiona w publikacji metoda pracy stanowi skutecznie narzędzie do wykorzystania w czasie lekcji powtórzeniowych, utrwalania wiedzy pod koniec semestru czy roku szkolnego. Innym praktycznym zastosowaniem bingo jest użyteczność w sytuacji, gdy pełni się zastępstwo w innej klasie. Bingo matematyczne pomoże także rodzicom, którzy starają się pomóc w kształtowaniu umiejętności matematycznych swoich dzieci. Zadania zawarte w książce są niewątpliwie ciekawą alternatywą dla zadań zawartych w zeszytach ćwiczeń czy podręcznikach do nauki matematyki.
23% rabatu
18,48
24,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zbiór zadań z matematyki z pełnymi rozwiązaniami dla klas VII i VIII. Algebra
Zbiór zadań przeznaczony jest dla uczniów, którzy po reformie edukacji kontynuują naukę w klasie VII, a później w klasie VIII szkoły podstawowej. Zawiera on obowią¬zujące typy zadań, zgodnie z nową podstawą programową. Może stanowić materiał pomocniczy dla uczniów i nauczycieli, niezależnie od wybranego podręcznika. Każdy rozdział zawiera użyteczne informacje, zestaw zadań z pełnymi rozwiązaniami oraz treści zadań z odpowiedziami do samodzielnego rozwiązania.
23% rabatu
20,02
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczby i kalkulator
„[...] Oswajanie się z kalkulatorami w szkole napotyka duże opory. Te opory są bardzo trudne do przezwyciężenia, ale warto spróbować.” Publikacja została podzielona na kilka części. ? W pierwszej jest się opis możliwości zwykłego kalkulatora wraz z przykładami i ćwiczeniami rozwijającymi pamięć. ? W drugiej są przykłady do samodzielnego rozwiązywania. ? W trzeciej i dalszych częściach – zadania i problemy (wymagające nieco większej wiedzy matematycznej) oraz przykładowe rozwiązania i odpowiedzi do zadań oraz komentarz. Przedstawione zostały również różne propozycje rozwiązań zadań i niektóre odpowiedzi.
23% rabatu
14,33
18,50 zł
Dodaj
do koszyka
Od opola do Opola Popularna historia miasta
Historia zaczyna się od opola, niewielkiej jednostki terytorialno-sąsiedzkiej, charakterystycznej dla plemion słowiańskich. Na początku XIII wieku jest już nazwą własną, siedzibą pierwszego księcia opolskiego – Jarosława. Kilkanaście lat później kolejny władca Opola, Kazimierz I, wyraził zgodę na osiedlenie się „gości” na niezagospodarowanym obszarze na prawym brzegu Odry. Dało to początek miastu, które w tym roku świętuje jubileusz swego 800-lecia. Książka poświęcona jest właśnie temu miejscu i ludziom, którzy przez wieki je zamieszkiwali.
29% rabatu
19,88
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Po tej stronie rzeki
Po tej stronie rzeki
Wydawca: Nowik
wysyłka: 48h
"Zbiór esejów Bartosza Suwińskiego o poezji i jej czytaniu od pierwszej strony przykuwa świeżością stylu i oryginalnością w podejściu do wierszy, których autorami są poeci związani z Opolem i w ogóle z ziemią opolską. Autor bardzo świadomie obrał sposób postępowania wobec materii poetyckiej, która jest dla niego rodzajem moralnego zobowiązania, obiektem, w który trzeba się wczuć całym sobą, wyzwaniem dla wyobraźni, dziedziną emocjonalnej, duchowej oraz intelektualnej eskapady. Co istotne, Suwiński nie pozwala sobie na nadmierne i „rozregulowane” epatowanie ogromną erudycją literacką, którą posiadł. Prawdziwy i intensywny odbiór poezji wywołuje u czytelnika potrzebę wyższego rzędu – potrzebę bycia twórczym. Twórczość jednego powinna wyzwalać twórczość drugiego. Być może jest to najbardziej uczciwa (naturalna?) zasada postępowania wobec poezji i każdej sztuki. Dlatego ci, którzy przywykli do szkolnego, akademickiego czy publicystycznego stylu wypowiadania się o poezji, będą co rusz zaskakiwani, czytając tę książkę. Jest ona również zaproszeniem do zdobywania odwagi interpretacyjnej, do posługiwania się wyobraźnią, do kształtowania umiejętności bycia wobec tego, co niezrozumiałe." Prof. Zbigniew Chojnowski (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
26% rabatu
18,50
25,00 zł
Dodaj
do koszyka
Matura 2018 Matematyka Zakres rozszerzony
W każdym dziale znajduje się 10 zadań zamkniętych, 10 zadań kodowanej odpowiedzi i zadania otwarte krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi. Przy każdym zadaniu podana jest liczba punktów. Zadania zamknięte oceniane są w skali (0–1). W zadaniach kodowanej odpowiedzi, które są nowością, należy wpisać trzy cyfry rozwinięcia dziesiętnego otrzymanego wyniku. Wypełnienie tego kodu powinno się traktować jako element rozwiązania danego zadania. Należy zwrócić baczną uwagę na to, że kodujemy tylko cyfry otrzymanego wyniku, a nie wyniku przybliżonego, np. gdy x = 28,172, w tabelę wpisujemy 281, a nie 282. Warto także zwracać uwagę na polecenie zakodowania wyniku. W zadaniach kodowanej odpowiedzi otrzymać można dwa punkty za poprawnie wypełnioną tabelę lub zero punktów, gdy choć jedna cyfra będzie inna. Te zadania wymagają od ucznia wyjątkowej precyzji, nie może w nich wystąpić błąd niedopatrzenia, braku koncentracji. Szczególną uwagę zwrócono na zadania z rachunku różniczkowego. Bardzo wysoko punktowane są zadania optymalizacyjne: na 6 lub 7 punktów. Uczeń otrzymuje 3 punkty za zdefiniowanie funkcji jednej zmiennej i określenie jej dziedziny, 3 punkty za wyznaczenie pochodnej funkcji i dokonanie jej analizy oraz 1 punkt za obliczenie największej lub najmniejszej wartości. W zbiorze bardzo dużo uwagi poświęcono zadaniom optymalizacyjnym, wiele z nich rozwiązano według obowiązującego schematu oceniania. Do wszystkich zadań zamieszczono odpowiedzi, a do większości rozwiązania. Mamy nadzieję, że niepodważalną zaletą zbioru będzie także to, że przeprowadzono dowody zadań lub podano szkice ich rozwiązań. Zasygnalizowano również znaczenie wysoko punktowanych zadań otwartych z kombinatoryki. Na końcu zbioru znajdują się trzy przykładowe arkusze maturalne, które pomogą sprawdzić wiedzę i wczuć się w atmosferę egzaminu maturalnego.
23% rabatu
20,40
26,50 zł
Dodaj
do koszyka
Kodowanie na dywanie W przedszkolu w szkole i w domu
„Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1–3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między „kodowaniem na dywanie”, a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
23% rabatu
15,50
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kształty i kolory matematyki. Wycieczka z klockami LEGO
„Publikacja Kolory i kształty matematyki – wycieczka z klocami LEGO, która trafia do rąk Czytelników składa się z 5 części: Kolory i kształty, Czy „takie samo” jest zawsze „takie samo”?, Buduj, myśl i licz, Obrazy matematyczne oraz Zestaw dla pierwszaków – od podstawówki do uniwersytetu. Autor z pasją i zaangażowaniem, a także z towarzyszeniem barwnych i interesujących narracji tworzy opowieści o matematyce, wykorzystując klocki LEGO jako inspirujący materiał, pozwalający budować modele różnych pojęć matematycznych. Czytając opowiadania i propozycje zadań, towarzyszy się Autorowi w odkrywaniu możliwości, jakie stwarzają klocki w procesie wizualizacji matematycznych zagadnień – od prostych dostępnych uczniom w szkole podstawowej – po trudne pojęcia prezentowane dopiero w szkole wyższej. Jednocześnie ma się wrażenie, że Autor, dzieląc się z Czytelnikiem swoimi odkryciami i twórczymi pomysłami, jest zaciekawiony jakie rozwiązania zaproponują młodzi odbiorcy, ale także rodzice, nauczyciele i opiekunowie, którzy zechcą pobawić się w taki sposób z dziećmi. Zachęcam Czytelników do podjęcia tego wyzwania i dzielenia razem z Autorem radości odkrywania i tworzenia matematyki oraz czerpania satysfakcji z pogłębionego jej rozumienia”. (Z przedmowy prof. UW dr hab. Małgorzaty Żytko)
23% rabatu
17,71
23,00 zł
Dodaj
do koszyka
Nie tylko żywe liczby Zabawy arytmetyczne dla przedszkola i szkoły podstawow
Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1–3 oraz dla nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. „Po raz pierwszy zetknąłem się z żywymi liczbami czy raczej – byłem żywą liczbą ponad dwadzieścia pięć lat temu w Londynie podczas warsztatów prowadzonych przez profesora Jana Potworowskiego. Przez ostatnie ćwierć wieku sam wielokrotnie prowadziłem tego typu warsztaty i obserwowałem ich uczestników – nauczycieli nauczania początkowego czy nauczycieli matematyki w klasach 4–6, a ostatnio także nauczycieli przedszkoli. Ich reakcja zazwyczaj jest bardzo podobna do mojej pierwszej reakcji sprzed lat: bardzo ciekawe zabawy, chętnie po nie sięgnę, aby dzieci trochę się poruszały, a przy okazji trochę policzyły – tego nigdy za dużo. Moje podejście do tego typu zabaw ruchowych, podobnie jak do gier dydaktycznych, dość szybko się zmieniło... na znacznie poważniejsze... W każdym rozdziale znajduje się sporo, niekiedy dość różnorodnych, pomysłów pogrupowanych tematycznie. Prezentuję je w postaci serii możliwych poleceń, z elementami hipotetycznej narracji, w nadziei, że dobrze w ten sposób oddaję potencjalny klimat i przebieg zabaw. Materiał ten może być punktem wyjścia do przygotowania wielu zabaw ruchowych uruchamiających pracę dzieci w różnych obszarach związanych z liczbami naturalnymi – doboru i selekcji poleceń oraz zadań i problemów należy jednak zawsze dokonywać samodzielnie, mając na uwadze cele edukacyjne, które zabawa ma realizować”.
23% rabatu
20,79
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
8
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka