Tymon rozumie innych
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
15% rabatu
11,60
13,65 zł
Dodaj
do koszyka
Jezus moim przyjacielem Religia Poradnik metodyczny dla sześciolatków
Zgodnie z przyjętymi założeniami poradnik metodyczny dla nauczyciela został skonstruowany w oparciu o następującą strukturę: I. Założenia edukacyjne 1. Cele katechetyczne – wymagania ogólne 2. Treści nauczania – wymagania szczegółowe - Wiedza - Umiejętności 3. Metody i techniki 4. Środki dydaktyczne II. Przebieg katechezy 1. Czynności wstępne 2. Modlitwa 3. Wprowadzenie w temat (na podstawie ilustracji z podręcznika) 4. Sytuacja egzystencjalna 5. Wyjaśnienie głównych prawd katechezy 6. Zastosowanie życiowe 7. Modlitwa śródlekcyjna 8. Podsumowanie treści 9. Praca domowa - opcjonalnie 10. Informacja dla rodziców Założenia edukacyjne zaproponowano według najnowszych wytycznych zarówno Podstawy programowej katechezy, Programu nauczania religii, jak również Podstawy programowej kształcenia ogólnego i rozporządzeń Ministerstwa Edukacji Narodowej. Potwierdza to przede wszystkim precyzyjne sformułowanie celów każdej jednostki lekcji, które spełnia wymóg formułowania celów językiem wymagań. Wskazanie metod i środków dydaktycznych kompletuje pierwszą część scenariusza lekcji. Scenariusze katechez w poradniku metodycznym są przygotowane w sposób bardzo szczegółowy, często sugerujący nie tylko treści i metody, ale również konkretne sformułowania, zabiegi oratorskie, których może użyć katecheta.
9% rabatu
22,66
24,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wierzę w Kościół Religia 6 Poradnik metodyczny + CD
To nieoceniona pomoc dla każdego katechety! Zawiera ciekawe pomysły metodyczno-dydaktyczne, mnóstwo inspiracji i gotowych podpowiedzi, jak zrealizować określony temat, wykorzystując całą paletę metod, w tym aktywizujących (m.in. praca w grupach, czytanie z podziałem na role, burza mózgów, rozsypanka literowa i wiele innych).
9% rabatu
27,30
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
Stopniowanie trudności zadań w edukacji...
Czas szkolnej edukacji może być spożytkowany na to, by uczeń poznawał i zrozumiał otaczający go świat oraz potrafił w nim żyć (umiejąc samodzielnie – także w przyszłości – się uczyć). Z tego założenia dla obu stron procesu edukacyjnego wynikają określone wymogi. Przed uczniami jest postawione zadanie opanowania umiejętności: – myślenia w działaniu, – integracji wiedzy i osiągania kompetencji, – sprawnego porozumiewania się (z sobą i z innymi). Rola nauczycieli, od których oczekuje się, że będą aktywnymi doradcami edukacyjnymi (wykorzystującymi uczniowski potencjał rozwojowy i akceptującymi nie tylko indywidualność ucznia, lecz także jego prawo wyboru własnej drogi życiowej), polega zaś na: – organizowaniu sytuacji sprzyjających samodzielnemu uczeniu się, – wspieraniu uczniowskiego wysiłku przez zachęcanie do uczenia się / rozwoju, – wyposażeniu uczniów w techniki i narzędzia uczenia się (M. Taraszkiewicz, 1997). Książka została opracowana z myślą o wsparciu nauczycieli w urzeczywistnianiu dwu pierwszych punktów, ale sądzę, że może posłużyć także nieprofesjonalnym wychowawcom / organizatorom poznawczych zabaw wychowanków. Zadania edukacyjne prezentowane w tym opracowaniu, choć graficznie odległe od monotonii matematycznych „słupków”, nie stanowią jednak odejścia od edukacji adaptacyjnej. Wbrew pozorom to właśnie ona jest zachowana w znakomitej większości ćwiczeń – są to głównie zadania zamknięte z wynikiem końcowym antycypowanym i narzucanym bezpośrednio przez nauczyciela, a pośrednio przez naukowy dorobek ludzkości. Tradycjonalizm takich zadań wynika przede wszystkim z tego, że: – to nauczyciel określa (podporządkowane programowi nauczania) cele fatygowania się ucznia aktywnością zadaniową (czyniąc tym samym te zadania obcymi dla dziecka), – to nauczyciel dobiera ich treść. Właśnie to lokuje przedkładaną tu propozycję po stronie tradycyjnej strategii podającej, po stronie dyrektywnej edukacji za pośrednictwem zadań, w której uczniowie – często nie będąc nawet konsultantami treści i celów tych zadań – mają się dostosować do wyborów poczynionych przez nauczyciela, a legitymizowanych dziedzictwem kulturowym przez twórców programów nauczania. Natomiast tym, co zdecydowanie różni przedstawianą w niniejszej publikacji propozycję od „ortodoksyjnie” tradycyjnych praktyk edukacyjnych, jest „romantyczne wsłuchiwanie się” zleceniodawcy zadań w możliwości, aktualne kompetencje i dążenie do sukcesu zleceniobiorców zadań. Następstwem owego „wsłuchiwania się” jest różnicowanie zadań mających ten sam cel dydaktyczny [np. nawlekanie nitką: a) igły, b) cerówki, c) igły tapicerskiej] bądź różnicowanie dróg dochodzenia do rozwiązania zadania [np. nawlekanie igły: a) w drodze przetykania nitki przez ucho igielne, b) przez nanizanie ucha igielnego na nitkę, c) za pomocą przeznaczonej do tego celu blaszki z drucikiem w kształcie pętelki] [...] W niniejszym opracowaniu prezentujemy przyjęte przez Autora (teoretyczne i praktyczne) rozwiązania kwestii różnicowania zadań – zależnie od intelektualnej kondycji dziecka – ukazując rolę, jaką to różnicowanie może odgrywać w przechodzeniu przez dziecko na wyższy poziom rozwoju. Ten poznawczy cel wyznaczył tok narracji w tzw. praktycznej części książki. Zadania edukacyjne nie tylko są proponowane w trzech wariantach – różniących się między sobą stopniem trudności – ale często ujawniają także rozwojowy potencjał poszczególnych odmian tego samego zadania (związany zarówno z dydaktycznym celem, jak i z jego sytuacyjnym kontekstem).
30% rabatu
33,60
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Cyberprzestrzeń człowiek - edukacja T.4
Niniejszy tom – pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej – stanowi kolejną próbę ujęcia problematyki relacji triady ontyczno-relacyjnej: „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja”, w kontekście opisu coraz bardziej ważkiego i rzutkiego pod względem społecznym zagadnienia: Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze. Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej. Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery – od informacji do wiedzy i mądrości. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy. W kolejnym artykule, zatytułowanym Kształcenie w społeczeństwie sieci, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych. Artykuł czwarty, zatytułowany Cyberprzestrzeń w nauczaniu, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji. Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież. Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.
30% rabatu
26,60
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Świadczę o Jezusie w świecie Religia 2 Poradnik metodyczny + CD
Poradnik metodyczny nr AZ-42-01/10-LU-4/13 do nauczania religii rzymskokatolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych, przeznaczonych dla klasy II ponadgimnazjalnej, zgodny z programem nauczania nr AZ-4-01/10, pod redakcją ks. Roberta Strusa
9% rabatu
26,84
29,50 zł
Dodaj
do koszyka
Greenman and the Magic Forest A Teacher's Resource Book
Greenman and the Magic Forest is a three level pre-primary English course full of surprising adventures created to help children learn English naturally. The Teacher's Resource Book includes extra material for each unit and gives the option of extending and expanding upon lessons with photocopiable worksheets and project templates.
14% rabatu
30,19
35,10 zł
Dodaj
do koszyka
Greenman and the Magic Forest B Teacher's Resource Book
Greenman and the Magic Forest is a three level pre-primary English course full of surprising adventures created to help children learn English naturally. The Teacher's Resource Book includes extra material for each unit and gives the option of extending and expanding upon lessons with photocopiable worksheets and project templates.
14% rabatu
30,19
35,10 zł
Dodaj
do koszyka
Podręcznik nauczyciela junior 1
„Podręcznik nauczyciela” to obszerny poradnik metodyczny opracowany z myślą o lektorach, którzy pragną nauczać skutecznie, a zarazem w sposób twórczy i atrakcyjny. Stanowi on nie tylko poręczne narzędzie na zajęciach, lecz przede wszystkim ma być źródłem inspiracji i gotowych pomysłów. Podręcznik nauczyciela zawiera: 1. komentarz metodyczny do wszystkich dialogów i ćwiczeń 2. 76 zupełnie nowych gier komunikacyjnych, służących „rozgadaniu” oraz automatyzacji gramatyki i słownictwa 3. 25 opisów dodatkowych działań aktywizujących uczniów, często nie wymagających kserowania 4. odsyłacze do najbardziej przydatnych ćwiczeń z platformy e-polish.eu 5. 10 testów autoewaluacyjnych dla ucznia 6. 10 testów kontrolnych 7. transkrypty wybranych nagrań z podręcznika 8. klucz odpowiedzi do wszystkich ćwiczeń z podręcznika Szczegółowe wskazówki metodyczne zawierają odpowiedzi na najczęściej stawiane przez nauczycieli pytania: - jak krok po kroku wprowadzać i trenować kolejne zagadnienia gramatyczne? - jak wyjaśniać znaczenie nowych słów bez tłumaczenia na język ucznia? - jak zmotywować uczniów do mówienia tylko po polsku? - jak uczyć, by zachęcać, a nie nużyć? We wstępie omówiono sposób korzystania z zasobów platformy e-polish.eu. W podręczniku znajduje się także 12 miesięczny kod dostępu dla nauczyciela do wszystkich zasobów portalu e-polish.eu.
33% rabatu
59,63
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sztuka oceniania Motywowanie uczniów do rozwoju
Ocenianie to fundamentalne narzędzie motywacji w procesie uczenia się ucznia. Jeśli spełnić ma swoją diagnostyczną i kształtującą funkcję i przyczynić się do pełnego wykorzystania i rozwoju potencjału każdego ucznia, musi być prowadzone z uwzględnieniem prawidłowości, które mu towarzyszą. Od nauczyciela zależy, jakie de facto funkcje będzie spełniać w procesie edukacji szkolnej, czy stanie się narzędziem służącym głównie klasyfikacji ucznia i uczyć go będzie strategii przetrwania czy wzbudzać będzie motywację wewnętrzną, wyrażającą się w gotowości ucznia do poznawania siebie i swoich możliwości, samodzielnego planowania ich rozwoju i ponoszenia za ten rozwój odpowiedzialności. Ocenianie to zadanie niełatwe. Stawia przed nauczycielem szereg trudności, dylematów i wyzwań. Zmusza do rozpoznawania i pokonywania mechanizmów zakłócających proces poznawczy, a więc i ocenę.[…]
29% rabatu
19,88
28,00 zł
Dodaj
do koszyka
Using the mother tongue
Using the Mother Tongue Praktyczne porady, dotyczące wykorzystania rodzimego języka do nauczania języków obcych. Professional Perspectives Seria poradników metodycznych, dostarczająca nauczycielom angielskiego najświeższe informacje z dziedziny nauczania języka, najnowsze podejście do tej tematyki, a także cenne materiały do wykorzystania w czasie zajęć.
13% rabatu
108,75
125,00 zł
Dodaj
do koszyka
Unlocking Self-expression through NLP
Unlocking Self-Expression Through NLP Sto pomysłów na to, jak wzbudzać w uczniach potrzebę wysławiania się w języku obcym – zarówno w piśmie jak i mowie. Professional Perspectives Seria poradników metodycznych, dostarczająca nauczycielom angielskiego najświeższe informacje z dziedziny nauczania języka, najnowsze podejście do tej tematyki, a także cenne materiały do wykorzystania w czasie zajęć.
13% rabatu
108,75
125,00 zł
Dodaj
do koszyka
The Resourceful English Teacher
The Resourceful Teacher Zbiór 200 ćwiczeń i zadań, obejmujących wszystkie sprawności językowe, do wykorzystywania w czasie zajęć w grupie. Professional Perspectives Seria poradników metodycznych, dostarczająca nauczycielom angielskiego najświeższe informacje z dziedziny nauczania języka, najnowsze podejście do tej tematyki, a także cenne materiały do wykorzystania w czasie zajęć.
13% rabatu
110,49
127,00 zł
Dodaj
do koszyka
Humanising your Coursebook
Humanising your Coursebook Zestaw kreatywnych i uzupełniających ćwiczeń, które tchną nowe życie w każdą zaplanowaną lekcję. Professional Perspectives Seria poradników metodycznych, dostarczająca nauczycielom angielskiego najświeższe informacje z dziedziny nauczania języka, najnowsze podejście do tej tematyki, a także cenne materiały do wykorzystania w czasie zajęć.
13% rabatu
110,49
127,00 zł
Dodaj
do koszyka
Miniatury na skrzypce i fortepian z.2
Miniatury na skrzypce i fortepian zeszyt 2 Pawła Wójtowicza to kolejna propozycja autora dla młodych skrzypków i ich pedagogów.W porównaniu z zeszytem 1., utwory znajdujące się w niniejszym zbiorze, stawiają przed wykonawcami nieco wyższe wymagania techniczne oraz muzyczne. Również partia fortepianu jest bardziej urozmaicona i kolorowa.Kompozycje ujęte zostały w formie barwnych, widowiskowych tańców. Ich charakterystyczne rytmy, współbrzmienia i melodyka, pozwalają wykonawcom zaprezentować w pełni swoje umiejętności i wrażliwość muzyczną, a nauczycielom dają możliwość wzbogacenia warsztatu pracy.Miniatury na skrzypce i fortepian z. 2 to nie tylko ciekawy materiał do pracy pedagogicznej, ale również bardzo oryginalny i błyskotliwy repertuar koncertowy.
18% rabatu
28,70
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Miniatury na skrzypce i fortepian z.1
Miniatury na skrzypce i fortepian Pawła Wójtowicza to cykl publikacji zawierających utwory dedykowane najmłodszym adeptom gry na skrzypcach i ich nauczycielom.Każdy pedagog wie, że dobór odpowiednich utworów, pozwalający w sposób całościowy rozwijać umiejętności techniczne i muzyczne młodych wykonawców, jest bardzo ważny. Miniatury na skrzypce i fortepian to nie tylko bardzo przydatny materiał dydaktyczny, ale także efektowny repertuar estradowy. Uczniowie znajdą w nich wpadające w ucho melodie, a pedagodzy różnorakie problemy wykonawcze do wyćwiczenia z podopiecznymi, dotyczące m.in. artykulacji, intonacji i rytmiki.Miniatury na skrzypce i fortepian z. 1. zawiera utwory utrzymane w formie tańców pochodzących z różnych regionów świata. Prosta faktura w głosie fortepianu, zastosowana w większości kompozycji, pozwoli na wykonywanie ich w duecie z rówieśnikiem-pianistą.
18% rabatu
23,78
29,00 zł
Dodaj
do koszyka
Śpiewające wiolonczele
Po Małym wirtuozie adresowanym do młodych pianistów i Kolorowych nutkach dla skrzypków, autor proponuje kolejny zbiór utworów, tym razem dla początkujących wiolonczelistów.Wraz ze zwiększającym się zainteresowaniem w szkołach muzycznych grą w zespołach kameralnych wzbogacamy tym zbiorem naszą rodzimą literaturę pedagogiczną o duety wiolonczelowe.Śpiewające wiolonczele są zbiorem kilkunastu miniatur, zróżnicowanych pod względem charakteru i nastroju, adresowanych do uczniów starszych klas szkół muzycznych I stopnia lub początkowych klas średnich szkół muzycznych. Tytuły poszczególnych miniatur oddają ich programowy charakter i służą pobudzeniu wyobraźni młodych wykonawców.
18% rabatu
28,70
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Suita g-moll w starodawnym stylu
Muzykowanie tak jak zabawa przynosi grającemu wiele radości, a gdy możliwe jest wspólne muzykowanie, z kolegami ze szkoły, tej radości jest o wiele więcej. Suitę g-moll w starodawnym stylu napisałem dla swoich uczniów, by mogli razem i bawić się, i rozwijać swoje umiejętności. Mam nadzieję, że wraz z tą publikacją grono młodych miłośników kameralistyki będzie się rozszerzać. Zachęcam gorąco do korzystania z różnych możliwości obsadowych, jakie daje ten utwór: może go wykonywać czworo skrzypków, ale także tradycyjny kwartet smyczkowy.
18% rabatu
31,98
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zagrajmy na saksofonie cz.3
Nowa, kolejna już część podręcznika Zagrajmy na saksofonie poświęcona jest jednemu z najważniejszych elementów sztuki gry na tym instrumencie, a mianowicie: interpretacji muzycznej.Należy zauważyć, że Jean-Marie Londeix jako pierwszy z autorów podjął się poruszenia tej kwestii w podręczniku. Zadanie wykonał w sposób niezrównany, kompleksowy, ilustrując świetnie dobranymi przykładami.""Znakomita, klasyczna, tradycyjna, fenomenalnie przygotowana szkoła na saksofon. Jej zaletą jest uniwersalność to szkoła na każdy saksofon: sopranowy, altowy, tenorowy i barytonowy. Uczeń prowadzony sumiennie w oparciu tylko o tę szkołę z pewnością osiągnie poziom paraakademicki, predestynujący go do wkroczenia cum laude w progi szacownych akademii. Pozycja bezcenna!!!"" [Piotr Baron]
18% rabatu
28,70
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zagrajmy na saksofonie cz.2
Tradycyjna szkoła dla saksofonistów klasycznych. Pierwsza część szkoły Zagraj na saksofonie przeznaczona była dla początkujących instrumentalistów. W obecnej, drugiej części autor czyni naukę gry na saksofonie jeszcze bardziej interesującą i wciągającą. Bierze pod uwagę różne stopnie uzdolnienia uczniów, ale stara się wpoić wszystkim ten sam nawyk systematycznej pracy (bez taryfy ulgowej), dającej konkretne efekty. Problematyka poruszana w tym zeszycie nie ogranicza się jedynie do ćwiczenia oddechu i artykulacji, lecz poszerzona jest o frazowanie i sposoby akcentowania.""Znakomita, klasyczna, tradycyjna, fenomenalnie przygotowana szkoła na saksofon. Jej zaletą jest uniwersalność to szkoła na każdy saksofon: sopranowy, altowy, tenorowy i barytonowy. Uczeń prowadzony sumiennie w oparciu tylko o tę szkołę z pewnością osiągnie poziom paraakademicki, predestynujący go do wkroczenia cum laude w progi szacownych akademii. Pozycja bezcenna!!!"" [Piotr Baron]
18% rabatu
36,90
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka