Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację
Autor:
Zielińska-Kostyło Hanna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe UMK
wysyłka: niedostępny
ISBN:
832311837X
EAN:
9788323118374
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
podtytuł:
Antropologia pedagogiczna Theodore'a Bramelda
format:
16.0x23.0cm
język:
polski
liczba stron:
377
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
15% rabatu
41,87 zł
Cena detaliczna:
49,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,87 zł
Opis produktu
Rekonstrukcjonizm otwiera nowy sposób myślenia o edukacji i w edukacji. Jest nowatorską koncepcją, która w ramach tradycyjnej dwudzielnej racjonalności myślenia o edukacji sytuuje się zdecydowanie po stronie zmiany i emancypacji, a nie adaptacji i dostosowania. Według rekonstrukcjonistów edukacja będąc zbyt obciążona transmisją i zbyt podatna na adaptację, traci z pola widzenia najbardziej palące problemy społeczne. Oryginalność rekon-strukcjonizmu nie polega jednak na tym, że stawia on przed edukacją zadanie emancypacji - wiele koncepcji pedagogicznych oczekiwało tego od edukacji, niektóre mówiły nawet o stwarzaniu nowego człowieka. W przypadku rekonstrukcjonizmu o wiele ważniejsza od tego ogólnego celu jest droga, która do niego prowadzi. Tu właśnie kryje się intelektualna sita i znaczenie tej filozofii edukacji. Theodore Brameld, najwybitniejszy przedstawiciel rekonstrukcjonizmu, powtarzał, że rekonstrukcja nie może niszczyć tego, co zastaje, że wszelka zmiana możliwa jest tylko pod tym warunkiem, że najpierw dogłębnie poznamy kulturę, którą chcemy zmieniać.
ze wstępu
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|