Człowiek z celuloidu
Autor:
Duszyński Tomasz
Wydawca:
Sine Qua Non
wysyłka: 24h
ISBN:
978-83-8330-039-9
EAN:
9788383300399
oprawa:
miękka ze skrzydełkami
format:
205x140mm
język:
polski
Seria:
KOMISARZ WRÓBEL
liczba stron:
336
rok wydania:
2023
(1) Sprawdź recenzje
42% rabatu
28,77 zł
Cena detaliczna:
49,99 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 7,50 zł
Opis produktu
Przedwojenna Warszawa Tajemnicze morderstwa młodych aktorek Kto jest reżyserem tego krwawego spektaklu? Ta niedziela – odwrotnie niż w piosence Mieczysława Fogga – wcale nie miała być dla nich ostatnia. Młode aktorki w przedwojennej Warszawie marzyły tylko o sławie na srebrnym ekranie. Zamiast tego znaleziono je martwe w zamkniętym atelier. Fragmenty nagranych pokątnie filmów z ich udziałem zapowiadają dalsze zbrodnie. Ślady prowadzą do okultystów – i coraz głębiej w przedwojenne środowisko warszawskich filmowców. Ile poświęcisz, żeby stać się gwiazdą? W śledztwie komisarzowi Wróblowi pomaga Antoni Słonimski, jednym z podejrzanych jest Eugeniusz Bodo, a w tle przewija się cały korowód barwnych postaci tych czasów. Kto jest reżyserem krwawego spektaklu, który wstrząsa mieszkańcami stolicy? Wszystko wskazuje na to, że niezależnie od wyniku śledztwa dla Antoniego Wróbla może to być ostatnie dochodzenie. Człowiek z Celuloidu Tomasza Duszyńskiego to kontynuacja bestsellerowego Fenomena z Warszawy i niezwykle realistyczny fresk z epoki, w której życie elit miesza się z historiami prosto z gangsterskiego półświatka i szczegółami biografii przedwojennych celebrytów! Komisarz Antoni Wróbel miał często do czynienia ze śmiercią. Czasem była to śmierć zwykła, ot, o most zaczepiło się napuchnięte niczym balon ciało samobójcy; czasem śmierć głupia i niepotrzebna, gdy grupa pijanych zabawowiczów przebiła samochodem barierkę i skończyła życie w nurtach Wisły. Pojawiały się jednak i inne sprawy, których okrucieństwo trudno było pojąć. Poćwiartowane zwłoki w walizce, ciało dziecka zatopione w szambie, zwłoki małżeństwa, torturowanego i zaszlachtowanego z powodu kilkudziesięciu złotych ukrytych pod materacem. Czy zdarzały się wśród nich sprawy jak ta ostatnia? Siedem ofiar w atelier „Sfinksa” i kolejna ofiara, której okrutna śmierć tak wyraźnie połączona była z poprzednimi? Niewątpliwie był to ciąg zaplanowanych, następujących po sobie wydarzeń. Przeprowadzonych z precyzją, a do tego sugerujących, że liczyć się trzeba z dalszym ciągiem tej popapranej historii. Z takim dochodzeniem komisarz jeszcze nie miał do czynienia. BIOGRAM Tomasz Duszyński Dziennikarz (pracował w RMF FM i Radiu Aplauz), pisarz, scenarzysta gier komputerowych, a w wolnych chwilach maratończyk. Debiutował zbiorem opowiadań Produkt uboczny (2007). Nagradzany autor powieści kryminalnych: zdobywca wyróżnienia jury Kryminalnej Piły, a także nagrody Kryminalny Magiel za najlepszy kryminał retro 2019 roku (Glatz). Laureat Nagród „Złoty Pocisk” w kategorii Najlepsza Polska Powieść Kryminalno-Historyczna 2021 za powieść Glatz. Zamieć i Nagrody Publiczności za powieść kryminalną Glatz oraz Nagrody Wielkiego Kalibru Czytelników za powieść kryminalną Glatz. Kraj Pana Boga.
Recenzje:✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: LiniaDruku
Wplecenie do fabuły filmu morderstwa dodaje dramaturgii. A co wtedy, gdy morderstwo schodzi z ekranu i naprawdę giną młodzi aktorzy?
Z taką sprawą mierzy się komisarz Wróbel, który jako doświadczony śledczy powoli, acz skutecznie stara się badać wszystkie tropy. To, że ofiary pochodzą ze środowiska filmowego to jedno, ale ich morderca wkleja do innych wyświetlanych filmów w kinach, fragmenty pokątnie nagranych dzieł z ich udziałem, które stanowią krwawą zapowiedź dalszych zbrodni. Komisarz Wróbel przenika do środowiska filmowców i z pomocą swoich współpracowników, ale też i autentycznych postaci tamtych czasów, w tym Antoniego Słonimskiego i Eugeniusza Bodo (który w pewnym momencie staje się nawet podejrzanym), powoli odkrywa kto stoi za tym krwawym spektaklem. Dwa razy napisałam już w swojej opinii słowo powoli i to chyba właśnie dla mnie charakteryzuję tę książkę. Nie oznacza to wcale, że historia była nudna czy bez zwrotów akcji, ale każda poszlaka była skrupulatnie sprawdzana i sam styl książki jest dla mnie taki bardziej stateczny. Z resztą nie mogę też napisać, że mi nie pasował, bo jako retro kryminał, którego akcja rozgrywa się w 1934 roku był w punkt. Chcę pochwalić wartość dodaną do tej historii jaką są autentyczne fakty związane z kinematografią tamtych czasów i to zarówno w jej warstwie technicznej i tej już bardziej kulturowej przez wypełnienie akcji wzmiankami o niejednym filmie, którego fabuła nieraz zadziwiła mnie swoją innowacyjnością względem czasów ich kręcenia. Wracając do fabuły książki i rozwiązania tej krwawej zagadki, której ślady prowadzą nawet w stronę okultyzmu, to podobało mi się jej rozwiązanie, chociaż nie, aż tak żeby wbić mnie w fotel. Może wpływ ma na to całościowy klimat książki, który dla mnie nie był, aż tak porywający, ale ciekawy w swojej formie. Daję jeszcze znać, że to drugi tom cyklu, ale osobiście nie odczuwałam problemu w związku z nieznajomością tomu pierwszego. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|