Kultura danych. Algorytmy wzmacniające uwagę
Autor:
Karol Piekarski
Wydawca:
Katedra Wydawnictwo Naukowe
wysyłka: 48h
ISBN:
9788365155566
EAN:
9788365155566
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
14,3x20,6 cm
język:
polski
liczba stron:
302
rok wydania:
2017
(0) Sprawdź recenzje
29% rabatu
28,26 zł
Cena detaliczna:
40,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,18 zł
Opis produktu
Publikacja opisuje problem przeciążenia informacyjnego i wyłaniające się w Sieci strategie zarządzania danymi. Tworzą one nowy model percepcji, tzw. percepcję ambientową, ułatwiającą poruszanie się w usieciowionym środowisku informacyjnym. Szczegółowej analizie poddano m.in. wizualizację danych, personalizację treści, kuratorstwo sieciowe, dziennikarstwo danych, zjawisko big data czy język wizualny Isotype. Wątki te splatają się z refleksją na temat algorytmów komputerowych, które pozwalają nam radzić sobie z coraz większą ilością danych dostępnych w Sieci.
"Praca Karola Piekarskiego to ważne i oryginalne opracowanie, istotne zarówno dla dyskursu akademickiego w obszarze humanistyki i nauk społecznych, jak i stanu debaty publicznej wokół nowych technologii komunikacyjnych.
Autor przedstawia tu krytyczną genetykę/historiozofię oraz stan obecny spotykania się kultury i społeczeństwa z coraz większą ilością ogólnodostępnych informacji i transportujących je języków medialnych – co samo w sobie jest już wyrazistym osiągnięciem analitycznym – ale daje się również poznać jako diagnosta i „terapeuta”, który podsuwa przemyślane i sprawnie wyartykułowane metody oswajania przeciążenia informacyjnego.
Skonstruowana i wyłożona w pracy logika percepcji ambientowej jawi się w rezultacie jako oryginalna propozycja badawcza, a jednocześnie bardzo przystępna propozycja radzenia sobie z informacyjnym nadmiarem. Dzięki temu książka jest nie tylko rozprawą teoretyczną, ale i świetnie wyreżyserowaną opowieścią o stanie współczesnej kultury zanurzającej się w digitalne obiegi".
dr hab. Piotr Celiński
Karol Piekarski - badacz kultury sieci, założyciel i dyrektor programowy Medialabu Katowice, kurator festiwalu sztuki, designu i technologii art+bits. Realizuje interdyscyplinarne projekty badawcze i wystawiennicze związane z analizą i wizualizacją danych na temat miasta, m.in. w ramach międzynarodowej platformy Shared Cities: Creative Momentum, diagnozującej przemiany kulturowe i społeczne w ośrodkach Europy Centralnej. W 2015 roku opublikował książkę Metody badania i odkrywania miasta oparte na danych.
Produkty powiązane
Metody badań online - red. Piotr Siuda
Metody badań online - red. Piotr Siuda
40,00 zł
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|