Sztuczny Bóg
Książka poświęcona sztucznej inteligencji w literaturze i filmie. „Człowiek i sztuczna inteligencja mają się do siebie tak, jak uczeń czarnoksiężnika do swojej słynnej miotły: łatwiej jest mu ją ożywić niż później – niepokorną – zatrzymać. W tworach (pop)kultury technologiczne protezy okazują się mieczem obosiecznym; poszerzają pole możliwości, ale i stoją za kryzysem tożsamości. Zbuntowane przestrzegają przed konsekwencjami zabawy w Boga; wolną wolę zyskują również superkomputery, które dysponują bezkresną władzą i atrybutem bezcielesności, dzięki czemu z łatwością przejmują najwyższe miejsce w drabinie bytów…” - Fragment książki Rozalia Knapik (ur. 1991) – doktorantka kulturoznawstwa na Wydziale Polonistyki UJ. Bada kulturę popularną, w tym podejmowane przez nią strategie narracyjne, poetykę tekstów audiowizualnych i kulturę Internetu. Oprócz posthumanizmu interesuje się recepcją seriali nowych generacji oraz intertekstualnością w muzyce popularnej.
28% rabatu
26,64
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kwalifikacja EE.08 cz.3 HELION
Technik informatyk to specjalista, który swobodnie porusza się po meandrach komputerowego świata. Obszar działalności, w którym będzie się realizował zawodowo, jest dość szeroki, dlatego niezbędne jest trzymanie ręki na pulsie i zdobywanie nowych wiadomości. Ten podręcznik pomoże wszystkim adeptom informatyki zdobyć niezbędną wiedzę, by mogli tworzyć i udoskonalać sieci komputerowe oraz zarządzać nimi. Książka dostarcza zaplecza teoretycznego, omawia podstawowe pojęcia, prezentuje topologie fizyczne i logiczne, przedstawia urządzenia używane w sieciach komputerowych. Jednak wszystkie opisy poparte są także praktycznymi przykładami. Zapoznanie się z materiałem pozwoli uczniom samodzielnie projektować sieci.Czytelny podział podręcznika pozwala na łatwe odnalezienie poszukiwanego zagadnienia czy to z zakresu rodzaju medium transmisyjnego, protokołów sieciowych, czy sposobów konfiguracji sieci komputerowej. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami do wykonania oraz pytaniami kontrolnymi, co pozwala zweryfikować nowe umiejętności. Przyswojona wiedza pozwoli na zdanie egzaminu kwalifikacyjnego i kontynuowanie nauki w obranym kierunku, a także otworzy drogę do zawodu dla przyszłych administratorów sieci (network administrator, network engineer, network architect). Podręcznik jest zgodny z nową podstawą programową kształcenia zawodowego.Technik Informatyk to doskonały, charakteryzujący się wysoką jakością i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych wydawnictwo Helion.W skład zestawu dotyczącego kwalifikacji EE.08 wchodzą także:Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 1. Urządzenia techniki komputerowej. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykKwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 2. Systemy operacyjne. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykKwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 4.Administrowanie lokalnymi sieciami komputerowymi. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykPodręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki. Wiedza zawarta w serii pomoże zdać egzamin zawodowy i zyskać wiedzę praktyczną przydatną w przyszłej pracy technika informatyka.
11% rabatu
33,78
37,95 zł
Dodaj
do koszyka
Kwalifikacja EE.08 cz.4 HELION
Technik informatyk to specjalista, który swobodnie porusza się po meandrach komputerowego świata. Nie tylko radzi sobie sprawnie z montażem urządzeń komputerowych i obsługą oprogramowania, ale również potrafi samodzielnie administrować lokalnymi sieciami komputerowymi w ramach najpopularniejszych systemów, takich jak Windows Server i Linux.W tym podręczniku szczególny nacisk położono na praktyczne stosowanie zdobywanej wiedzy, stąd duża liczba opisanych instrukcji, które uczeń może w łatwy sposób wdrożyć. Z pierwszej części książki uczeń nauczy się sprawnie zarządzać lokalną siecią bazującą na oprogramowaniu Windows Server. Pracę rozpocznie od zainstalowania serwera w trzech wersjach 2008 R2, 2012 R2 i 2016. Podręcznik objaśnia również zagadnienie instalacji usługi katalogowej, instalację i konfigurację DNS, DHCP, NAT, VPN oraz zapory systemowej w systemach Windows. Wiele uwagi poświęcono także usługom serwerowym oraz zagadnieniu bezpieczeństwa i monitoringu w systemach Windows. Zapoznawszy się z nimi, uczeń skonfiguruje usługi internetowe, zajmie się wirtualizacją, pozna też przykładowe skrypty wykorzystujące instrukcje warunkowe i pętle. Dowie się także o alternatywnej propozycji Linuksa od instalacji SLES 12, przez usługi sieciowe, serwerowe oraz internetowe, aż po wirtualizację, zdalne zarządzanie stacjami roboczymi i tworzenie kopii zapasowych.Technik Informatyk to doskonały, charakteryzujący się wysoką jakością i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych wydawnictwo Helion.W skład kwalifikacji EE.08 wchodzą także:Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 1. Urządzenia techniki komputerowej. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykKwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 2. Systemy operacyjne. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykKwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 3. Projektowanie i wykonywanie lokalnych sieci komputerowych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykPodręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki. Wiedza w niej zawarta pomoże zdać egzamin zawodowy i zyskać wiedzę praktyczną, przydatną w przyszłej pracy.
11% rabatu
33,78
37,95 zł
Dodaj
do koszyka
Ochrona danych osobowych medycznych
Najważniejsze atuty publikacji to: liczne przykłady związane z prawidłowym przetwarzaniem szczególnej kategorii medycznych danych osobowych; wzory dokumentów i rozwiązań do zastosowania w jednostkach przetwarzających dane osobowe medyczne; omówienie ogólnego rozporządzenia unijnego o ochronie danych osobowych w kontekście danych osobowych medycznych, które zacznie obowiązuje od 25 maja 2018 r.; uwzględnienie przepisów ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych; doskonały zespół Autorów,który tworzą osoby z wieloletnią praktyką w ochronie danych osobowych, a także blisko współpracujący z podmiotami leczniczymi. Prawidłowe stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych jest szczególnie istotne w jednostkach, które przetwarzają dane wrażliwe, jakimi są dane medyczne. Trzeba pamiętać że przetwarzanie takich danych zasadniczo jest zakazane. Jedynym wyjątkiem jest przetwarzanie ich w celu ochrony zdrowia, świadczenia usług medycznych lub leczenia przez osoby zawodowo zajmujących się leczeniem. W efekcie zbiory i systemy informatyczne zawierające dane wrażliwe są traktowane inaczej niż wszystkie pozostałe – administrator takich zbiorów i systemów ma dodatkowe obowiązki związane z ich prowadzeniem, w szczególności musi je w specjalny sposób zabezpieczyć, zapewnić pełną gwarancje ich zabezpieczenia i nie może ich swobodnie udostępniać. Dzięki tej publikacji Czytelnik dowie się m.in.: Jakie przesłanki muszą być spełnione, aby dopuszczalne było przetwarzanie danych wrażliwych? Czy rodzina zmarłego pacjenta może wystąpić z wnioskiem o odszkodowanie za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych poprzez udostępnienie dokumentacji medycznej osobom nieuprawnionym? Jak jest uregulowana kwstia przechowywania dokumentacji medycznej prowadzonej w formie papierowej po zakończeniu działalności przez lekarza, pielęgniarkęm lub położną? Na czym polega warstwowe spełnianie obowiązku informacyjnego wobec pacjenta? Czym różni się obowiązek administratora zapewnienia dostępu do dokumentacji medycznej od zapewnienia dostępu do kopii danych? Jak prawidłowo zabezpieczyć dane osobowe zgromadzone w dokumentacji medycznej? Od spełnienia jakich warunków uzależniona jest możliwość zawarcia umowy prztwarzania danych medycznych? Jakie są możliwe do zastosowania środki ochrony fizycznej w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych? Jak zorganizować systemową ochronę danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem do nich oraz nieuprawnioną zmianą ich treści? Jakie zasady ochrony danych osobowych obowiązują w transplantologii? Czy dane biometryczne stanowią dane osobowe i jakie są podstawy ich przetwarzania zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami? Kiedy przetwarzanie danych osobowych jest niedopuszczalne? Za jakie zachowania związane z przetwarzaniem danych osobowych grozi obecnie odpowiedzialność karna?
2% rabatu
126,42
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kwalifikacja EE.09 podręcznik HELION
Technik informatyk to nie tylko tytuł uzyskany po ukończeniu szkoły średniej, ale i zawód będący przepustką do kariery. Dzięki solidnej podstawie teoretycznej i na bieżąco wprowadzanym uaktualnieniom podręcznika uczniowie już jako absolwenci łatwo nawiążą współpracę z firmami informatycznymi, także tymi przygotowującymi strony WWW i aplikacje internetowe dla największych przedsiębiorstw w kraju i za granicą. Autorka książki opracowała pozycję na wysokim merytorycznie poziomie, okraszoną licznymi przykładami i zadaniami umożliwiającymi praktyczne zastosowanie podanych informacji.Budowa podręcznika i poszczególnych rozdziałów pozwala na realizację treści programowych w sposób wybrany przez nauczyciela oraz na samodzielną pracę ucznia. Zawarte tu zagadnienia obejmują treści potrzebne do tworzenia stron internetowych za pomocą języka HTML oraz kaskadowych stylów CSS. Przyszli technicy informatycy poznają również tajniki związane z wykorzystaniem edytorów typu WYSIWYG. Nauczą się tworzyć, modyfikować i umieszczać na swojej witrynie grafikę, opanują zasady cyfrowego zapisu obrazu, tworzenia tekstur i ikon, przycisków i menu na potrzeby stron internetowych. Samodzielnie zaprojektują strukturę i formę wizualną witryny internetowej, przygotują animację i wzbogacą swoją stronę o dźwięk i efekty wideo. Dzięki znajomości systemów zarządzania treścią CMS i zagadnień związanych z walidacją, testowaniem i publikowaniem witryny internetowej przekonają się, że dobre strony naprawdę mają moc! Podręcznik jest zgodny z nową podstawą programową kształcenia zawodowego.Technik Informatyk to doskonały, charakteryzujący się wysoką jakością i kompletny zestaw edukacyjny przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych wydawnictwo Helion.W skład kwalifikacji EE.09 wchodzą także:Kwalifikacja EE.09. Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych. Część 2. Programowanie aplikacji. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykKwalifikacja EE.09. Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych. Część 3. Tworzenie i administrowanie bazami danych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykKwalifikacja EE.09. Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych. Część 4. Tworzenie aplikacji internetowych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatykPodręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki. Wiedza zawarta w serii pomoże zdać egzamin zawodowy i zyskać wiedzę praktyczną, przydatną w przyszłej pracy.
11% rabatu
41,83
47,00 zł
Dodaj
do koszyka
DZIECI EKRANU. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z
„DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŃ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci. „Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam. - Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura. - Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka „Reset Your Child's Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego „niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia. - Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do „ekranów". - Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych. - Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor „Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego. - Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka „Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control"
24% rabatu
37,24
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Smartfon uniwersalne medium początku XXI wieku
„Nieustanne i powszechne wykorzystanie mediów jest możliwe dzięki temu, że powstają coraz nowsze odmiany urządzeń pozwalających na mobilny dostęp do treści i aktywności, takich jak czaty czy fora. Do takich fenomenalnych urządzeń informacyjno-komunikacyjnych XXI wieku należą smartfony. Powstanie i szerokie rozpowszechnienie smartfonów zmieniło podstawy komunikacji w skali globalnej. Analizując wpływ smartfonów na losy świata, należy zwrócić uwagę na istotę zmiany, którą obserwujemy. [...] Niniejsza książka proponuje rozważania na temat roli współczesnych technologii w przestrzeni społecznej. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza koncentruje uwagę na edukacyjnym kontekście mediów, a więc także smartfonów. Oba teksty w niej przedstawione wnoszą nowe spojrzenie na edukacyjną rolę smartfonów w edukacji. Część druga prezentuje możliwości stosowania nowoczesnych mobilnych urządzeń informacyjno-komunikacyjnych przez studentów. Urządzenia te ułatwiają studiowanie, ale także mogą sprzyjać rozwijaniu kompetencji i zainteresowań. Natomiast część trzecia zawiera teksty pokazujące rolę smartfonów w życiu. Pierwszy z prezentowanych artykułów dotyczy wykorzystania tych urządzeń przez osoby niedowidzące i niewidome, kolejny ukazuje bogactwo zastosowań smartfonów przez studentów. Wszystkie artykuły pokazują cząstkę rzeczywistości, która ze względu na dużą dynamikę rozwoju technologii jest zmienna i wymaga nieustannych badań i refleksji”. (prof. Grażyna Penkowska)
29% rabatu
21,30
30,00 zł
Dodaj
do koszyka
One Device
One Device
Wydawca: Penguin Books
wysyłka: 48h
The secret history of the invention that changed everything and became the most profitable product in the world. Odds are that as you read this, an iPhone is within reach. But before Steve Jobs introduced us to 'the one device', as he called it, a mobile phone was merely what you used to make calls on the go. How did the iPhone transform our world and turn Apple into the most valuable company ever? Veteran technology journalist Brian Merchant reveals the inside story you won't hear from Cupertino - based on his exclusive interviews with the engineers, inventors and developers who guided every stage of the iPhone's creation. This deep dive takes you from inside 1 Infinite Loop to nineteenth-century France to WWII America, from the driest place on earth to a Kenyan pit of toxic e-waste, and even deep inside Shenzhen's notorious 'suicide factories'. It's a first-hand look at how the cutting-edge tech that makes the world work - touch screens, motion trackers and even AI - made its way into our pockets. The One Device is a road map for design and engineering genius, an anthropology of the modern age and an unprecedented view into one of the most secretive companies in history. This is the untold account, ten years in the making, of the device that changed everything.
12% rabatu
44,31
50,35 zł
Dodaj
do koszyka
Dziewczyny kodują. Ucz się kodować i zmieniaj świat - CD
Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę. John Legend Nie wiem, jak się programuje, ale ta książka skłoniła mnie do zgłębiania tej wiedzy. Zachęcam wszystkie dziewczyny do lektury i do podjęcia próby zmiany świata za pomocą technologii. Malala Yousafzai Dziewczyny zasługują na szansę, by zakochać się w komputerach. Ta książka sprawi, że wiedza o technologii stanie się dostępna i zrozumiała. I nie będzie to tylko z korzyścią dla dziewczyn. Melinda Gates, filantropka i bizneswoman
15% rabatu
14,36
16,90 zł
Dodaj
do koszyka
Krew pot i piksele
Krew pot i piksele
Wydawca: Sine Qua Non
wysyłka: 24h
Międzynarodowy bestseller! Jak powstają znane gry – Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo? Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem. To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić. Tworzenie gier wideo to jedna z najbardziej rozwijających i ekscytujących rzeczy, jakie robiłem w ciągu ostatnich dwóch dekad kariery. Wspaniała książka Jasona Schreiera oddaje zarówno podekscytowanie, jak i piekło towarzyszące temu procesowi. Oto wciągające, inteligentne spojrzenie za grubą (i niepotrzebnie tajemniczą) zasłonę skrywającą pasjonujący świat. Tom Bissell, autor książek o grach Gears of War, Uncharted i Battlefield Tak wiele problemów kulturowych sprowadza się do braku zrozumienia specyfiki rozwoju i tworzenia gier. Jason otwiera kluczowe drzwi w tym tajemniczym przemyśle. Robi to w nadziei, że nauczy nas trochę więcej o swojej fascynacji. Leigh Alexander, dziennikarka Szczegółowa, dobrze napisana i co najważniejsze, opisująca wzloty i bolesne upadki wielu deweloperów i wytwórni. Niewykluczone, że będzie lekturą obowiązkową dla programistów w moim studiu. Cliff Bleszinski, twórca gry Gears of War i założyciel Boss Key Productions Opowieści zawarte w tej książce składają się na fascynujący, kompletny przegląd blasków i cieni związanych z tworzeniem gier. Rami Ismail, współzałożyciel Vlambeer i twórca Nuclear Throne Brutalna, szczera, ale koniec końców podnosząca na duchu. Adam Conover Największe tajemnice gier wideo w jednej książce: Pillars of Eternity Uncharted 4 Stardew Valley Diablo III Halo Wars Dragon Age: Inkwizycja Shovel Knight Destiny Wiedźmin 3 Star Wars 1313
30% rabatu
30,09
42,99 zł
Dodaj
do koszyka
Minecraft. Podręcznik farmera
W trybie przetrwania wciąż potrzeba żywności i innych przydatnych przedmiotów. Każdy zaprawiony w bojach gracz wie, jak ważne jest posiadanie własnego systemu zaopatrzenia. Z Podręcznika farmera dowiesz się wszystkiego: od zasad uprawy roślin, poprzez hodowlę zwierząt (a także wrogich mobów), aż po produkcję przydatnych bloków. Rady i wskazówki specjalistów z Mojanga pozwolą w mgnieniu oka osiągnąć samowystarczalność w świecie Minecrafta.
30% rabatu
20,99
29,99 zł
Dodaj
do koszyka
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz
Publikacja obejmuje przepisy unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (część I komentarza) oraz nowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych (część II komentarza). Obie części są ze sobą powiązane poprzez system odesłań, co zapewnia spójność, pozwala na uniknięcie zbędnych powtórzeń, a zarazem umożliwia łatwe poruszanie się po tekstach komentowanych przepisów. Autor omawia regulacje nowej polskiej ustawy, w tym: - postępowanie przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych, - wyjątki od obowiązku informowania przewidziane dla podmiotów publicznych, - warunki i tryb certyfikacji, - postępowanie w sprawach naruszenia przepisów o ochronie danych. W komentarzu uwzględniono też sprostowanie do unijnego rozporządzenia.
15% rabatu
245,65
289,00 zł
Dodaj
do koszyka
TECHNICAL LEADERSHIP OD EKSPERTA DO LIDERA WYD. 2
„Dotąd nie było takiej książki na rynku” (z recenzji pierwszego wydania) Wybitne umiejętności techniczne i naturalny talent do zarządzania ludźmi nie zawsze idą w parze. A szkoda, bo losem świetnego programisty zatrudnionego na etacie jest, prędzej czy później, awans: z juniora na seniora, z seniora na lidera... I tu zaczyna się problem. Człowieka, który doskonale zna swój koderski fach, stawia się nagle przed koniecznością częściowego bądź całkowitego porzucenia go na rzecz zarządzania zespołem innych koderów — do tej pory kolegów z pracy, a teraz nagle podwładnych. Skąd czerpać wiedzę i inspiracje? W jaki sposób twarde umiejętności, które ma programista, uzupełnić o niezbędne na nowym stanowisku umiejętności miękkie? Czy każdy musi sam i w bólach przejść tę trudną drogę „od eksperta do menedżera”, czy też można liczyć na wsparcie i podpowiedzi bardziej doświadczonych technicznych liderów? Otóż można, a nawet należy, tyle tylko, że trzeba dobrze wybrać mentora. Proponujemy, by Twoim „mistrzem” stał się ten podręcznik. Jego autor od kilkunastu lat współpracuje z zespołami programistycznymi jako trener i konsultant, zna więc specyfikę branży, z którą związałeś się zawodowo, i jest świadom tego, jakie problemy stoją przed nowo mianowanym liderem technicznym. Co więcej, wie, co zrobić, by te problemy szybko i skutecznie rozwiązać. W tym podręczniku mówi o roli, jaką odgrywa lider techniczny, o różnicach między ekspertem a liderem, o tym, jak skutecznie pracować ze swoim zespołem oraz jak budować relacje z biznesem. Wskazuje, skąd czerpać motywację — dla siebie i powierzonych sobie ludzi, jak z nimi rozmawiać, by chcieli słuchać, i jak ich słuchać, by wyciągać budujące wnioski. Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o rozdział poświęcony wdrażaniu zmian, czyli temu, co jest chlebem powszednim każdego lidera. O autorze Mariusz Sieraczkiewicz — od kilkunastu lat profesjonalnie zajmuje się tworzeniem oprogramowania. Jako trener i konsultant współpracuje także z najlepszymi polskimi zespołami programistycznymi. Jego obszary specjalizacji to: zwinne procesy, czysty kod, architektura, efektywne praktyki inżynierii oprogramowania. Prowadzenie szkoleń, liczne publikacje w obszarze IT, badania czynników sukcesów projektów programistycznych są pasją, w której, podobnie jak w życiu, kieruje się zasadą, że człowiek jest najważniejszy.
30% rabatu
31,43
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
NARZĘDZIA GOOGLE DLA E-COMMERCE WYD. 2
Google'owa skrzynka narzędziowa Google - wyszukiwarka, która rządzi światem internetu. A skoro tak, zależy od niej także i Twój byt, jeśli prowadzisz działalność online. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić stronę WWW i grzecznie czekać, aż klienci sami na nią trafią po wynikach wyszukiwania, dawno minęły. Dziś konkurencja w sieci jest ogromna, więc e-biznes z prawdziwego zdarzenia wymaga od swojego właściciela profesjonalizacji i poświęcenia sporej ilości czasu. Oczywiście pewne sprawy można sobie uprościć, zautomatyzować, ale nadal - bez świadomości narzędzi, które niejako w pakiecie z wszechobecną wyszukiwarką oferuje Google - nie ma mowy o sukcesie biznesu prowadzonego online. Bez umiejętności obsługi Google Analytics trudno się zorientować, skąd na naszą stronę docierają klienci oraz na jakim etapie większość z nich porzuca koszyk zakupowy. Właściciel e-biznesu, który nie rozumie zasad rządzących kampaniami w Google Adwords, będzie już zawsze skazany na przepalanie pieniędzy, które powinny być inwestycją w skuteczną reklamę. Unowocześnianie strony WWW bez użycia do jej testowania Google Optimize jest jak strzelanie w ciemności do tarczy, podczas gdy włącznik światła jest pod ręką. Nieznajomość narzędzia Google Search Console docelowo skutkować będzie spadkiem widoczności e-sklepu w wyszukiwarce, a ponieważ stanie się tak raczej prędzej niż później, najwyższy czas doposażyć swoją stronę WWW w kilka niezbędnych narzędzi od wujka Google! Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM. O autorze Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM.
30% rabatu
27,93
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
AGILE RETROSPEKTYWY W ZARZĄDZANIU STANDARDAMI
Ostatnia z dwunastu zasad Manifestu Agile mówi o retrospektywach. W myśl tej reguły zespół programistów odbywa regularne spotkania, na których analizuje efekty pracy nad projektem, myśli nad możliwymi zmianami i odpowiednio dopasowuje działania. Retrospektywa po każdej iteracji projektu pozwala na niezwykle skuteczne optymalizowanie pracy zespołu - przeprowadzona odpowiednio gwarantuje, że zebrane wnioski i opinie członków grupy przyczyniają się do coraz lepszych wyników. Rzecz w tym, że rzetelne przygotowanie i przeprowadzenie retrospektywy wcale nie jest proste i oczywiste! W tej książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek, sprawdzonych praktyk i innowacji, dzięki którym sprawisz, że retrospektywy wniosą do Twojego zespołu prawdziwą wartość. Szybko się zorientujesz, że przedstawione tu techniki można stosować w dowolnym projekcie, w którym sukces zależy od zaangażowania i efektywności zespołu i gdy potrzebny jest proces ciągłego doskonalenia. W książce znalazło się sporo ciekawych informacji, dzięki którym łatwiej będzie rozpoznać i przezwyciężyć typowe problemy. Zapoznasz się z przełomowymi koncepcjami, takimi jak eksperymentowanie i uczenie się na bazie myślenia systemowego. Pozornie proste i oczywiste pomysły umożliwią Ci znakomitą poprawę wyników pracy Twojego zespołu! W tej książce: sukcesy i porażki jako źródło cennej informacji techniki facylitacji techniki przygotowania retrospektyw wykorzystywanie spostrzeżeń i opinii typowe problemy retrospektyw retrospektywy a wprowadzanie zmian o wielkiej skali Spójrz wstecz, zastanów się i idź do przodu! O autorze Marc Loeffler niegdyś był menedżerem projektów w takich firmach jak Volkswagen AG czy Siemens AG. W 2006 roku zafascynował się metodyką zwinnego wytwarzania oprogramowania. Dziś jest znanym trenerem i autorem książek o Agile. Jego pasją jest pomaganie zespołom w stosowaniu zwinnych metodologii, zwłaszcza Scrum i XP. Loeffler ma cenny dar przezwyciężania dysfunkcyjnych zachowań i rozwiązywania znanych problemów w nowatorski sposób.
30% rabatu
34,30
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
PROJEKTOWANIE ARCHITEKTONICZNE WPROWADZENIE DO ZAWODU ARCHITEKTA WYD. 2
I Ty możesz zostać architektem! Zasady projektowania architektonicznego Narzędzia pracy współczesnego architekta Współpraca z klientem i proces projektowy Architektura otacza nas zewsząd i w niemałym stopniu wpływa na nasze codzienne życie. I chociaż większość społeczeństwa czuje się w pełni uprawniona do wygłaszania na jej temat krytycznych sądów, mamy o tej dziedzinie dość mgliste pojęcie. Bo czy naprawdę znamy przebieg procesu projektowania architektonicznego, zasady, którym jest on podporządkowany, realia pracy architektów? Niestety nie. Co gorsza, nawet wielu studentów architektury przy wyborze przyszłej profesji często kieruje się raczej romantycznymi wyobrażeniami niż rzetelną wiedzą na jej temat. Czas to zmienić. Pora na książkę, dzięki której każdy zainteresowany będzie mógł poznać warsztat pracy architekta i zdobyć podstawowe informacje o tym zawodzie. Projektowanie architektoniczne. Wprowadzenie do zawodu architekta. Wydanie II to nowa edycja doskonałego przewodnika po współczesnej branży architektonicznej i świetne kompendium wiedzy na ten temat. To książka, której z pewnością nie powinno zabraknąć tak w biblioteczce studentów architektury, jak i wszystkich innych osób, które mają z tą dziedziną do czynienia na co dzień. Autor jasno i zwięźle prezentuje warsztat pracy architekta oraz problemy natury ekonomicznej i społecznej, z którymi może się on spotykać podczas wykonywania swojego - skądinąd bardzo ciekawego - zawodu. Adeptom sztuki projektowania wskazuje jej główne zadania i priorytety, a potencjalnych klientów i odbiorców ich projektów informuje, czego mogą się spodziewać oraz na co powinni zwracać uwagę w kontaktach z architektami. Przedmiot i zakres pracy architekta Zasady tworzenia dobrych projektów Warsztat pracy współczesnego architekta Źródła wiedzy przydatne w praktyce projektowej Prowadzenie procesu projektowego Zasady współpracy architekta z klientem Dokumentacja projektowa w praktyce Poznaj złote zasady pracy architekta - zapracuj na swój sukces!
30% rabatu
34,30
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
ROZWIJANIE MIKROUSŁUG W PYTHONIE BUDOWA TESTOWANIE INSTALACJA I SKALOWANIE
Rozwijanie mikrousług w Pythonie. Budowa, testowanie, instalacja i skalowanie Mikrousługi są bardzo ciekawym trendem tworzenia kodu. Pojawił się on kilka lat temu z uwagi na potrzebę przyspieszenia cyklu udostępniania oprogramowania. Nowe produkty i funkcje musiały być oferowane użytkownikom możliwie najszybciej. Wkrótce okazało się, że tworzenie architektury aplikacji składającej się z małych, funkcjonalnych jednostek - właśnie mikrousług - jest bardzo obiecującym sposobem pracy. Pozwala na zwiększenie się elastyczności oraz szybkości wprowadzania innowacji, gdyż programista może zająć się jednym elementem bez zastanawiania się nad całością aplikacji. W świecie, w którym rządzą wydajność i krótki czas dostarczania kodu, jest to duża wartość! Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób niewielkie, standardowe elementy kodu mogą złożyć się na kompletną, działającą aplikację. Nauczysz się tworzyć takie mikrousługi, rozwiązywać pojawiające się problemy i nabierzesz nawyku stosowania dobrych praktyk. Szybko zaczniesz pisać aplikacje w Pythonie za pomocą szerokiego wachlarza dostępnych narzędzi, włączając w to Flask czy Tox. Przy okazji nauczysz się zasad programowania zorientowanego na testy. Dowiesz się, jak zabezpieczać komunikację pomiędzy usługami i kodować funkcjonalności zapory aplikacyjnej w języku Lua dla serwera Nginx. Poznasz też możliwości instalowania mikrousług w chmurze AWS z wykorzystaniem kontenerów Docker. W tej książce między innymi: mikrousługi i ich rola w tworzeniu nowoczesnych aplikacji WWW cykl tworzenia kodu pod kątem testów i ciągłej integracji monitorowanie i zabezpieczanie mikrousług tworzenie mikrousług w JavaScript budowa mikrousług niezależnie od operatorów chmurowych i technologii wirtualizacyjnych unikanie problemów wynikających z centralizacji aplikacji Mikrousługi w języku Python: integracja doskonała! O autorze Tarek Ziadé — jest kierownikiem ds. technicznych w firmie Mozilla. Zajmuje się usługami sieciowymi o wielkiej skali w Pythonie na potrzeby przeglądarki Firefox. Jest także założycielem Afpy, Francuskiej Grupy Użytkowników Pythona. Wielokrotnie był prelegentem podczas konferencji Solutions Linux, PyCon, OSCON, EuroPython i innych.
30% rabatu
41,30
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
C++17 STL RECEPTURY
C++17 STL RECEPTURY
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
C++ pozwala zarówno na tworzenie interfejsów wysokiego poziomu, jak i na pisanie kodu działającego na niskim poziomie. Sprawdza się, gdy trzeba zapewnić wysoką wydajność i niskie obciążenie. Język ten jest konsekwentnie rozwijany: kolejne jego specyfikacje, C++14 i C++17, przyniosły wiele znakomitych udoskonaleń. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, należy korzystać z C++ łącznie z biblioteką STL. Jest to standardowa biblioteka języka, dzięki której C++ jest idealny do implementowania oprogramowania o wysokiej jakości i dużej wydajności. Zalety C++ sprawiają, że jest wykorzystywany niemal w każdej dziedzinie. Niestety, wielu programistów nie używa STL. Dzięki tej książce poznasz użyteczność biblioteki standardowej (STL) w C++17 w praktyce, co pozwoli Ci na tworzenie efektywniejszego i w pełni przenośnego kodu źródłowego. Najpierw poznasz nowe funkcje języka, co pozwoli Ci na zrozumienie reguł rządzących C++, oraz funkcje biblioteki standardowej i sposób jej działania. Podczas pracy nad praktycznymi i łatwymi do wykorzystania recepturami poznasz podstawowe koncepcje STL, takie jak kontener, algorytm, klasa narzędziowa, wyrażenie lambda, iterator i wiele innych. Dowiesz się, jak działają najnowsze funkcje wprowadzone w standardzie C++17. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i wysiłek podczas programowania, a Twój kod stanie się prostszy i zdecydowanie bardziej elegancki. W książce między innymi: Nowości w standardzie C++ 17 Kontenery STL i koncepcja iteratorów Wyrażenia lambda i zaawansowane algorytmy biblioteki STL Ciągi tekstowe, strumienie wejścia-wyjścia i wyrażenia regularne Programowanie równoległe i współbieżność C++17 i STL. Elegancka klasyka i potężne możliwości. O autorze Jacek Galowicz do niedawna implementował sterowniki jądra w C i C++. Tworzył też grafiki 3D i bazy danych, zajmował się również komunikacją sieciową. Ostatnio pracuje w firmach Intel oraz FireEye, gdzie programuje systemy operacyjne o dużej wydajności i wysokim poziomie bezpieczeństwa, wykorzystując wirtualizację Intel x86. Jego ogromną pasją są nowoczesne implementacje C++ na niskim poziomie i łączenie w kodzie wysokiej wydajności z eleganckim stylem.
30% rabatu
55,30
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
AUTOCAD 2019 PL PIERWSZE KROKI
Nie trać czasu - zacznij projektować! Proste operacje rysunkowe i podstawowe narzędzia Modyfikowanie projektów, korzystanie z szyków i kreskowań Wymiarowanie rysunków i ich parametryzacja AutoCAD od lat niepodzielnie króluje w biurach projektowych i jest narzędziem wykorzystywanym przez rzesze architektów, budowniczych, mechaników oraz konstruktorów. Tę aplikację zna - lub powinien znać - każdy, kogo praca ma jakikolwiek związek z tworzeniem rysunków technicznych, opracowywaniem koncepcji wykonawczych czy przygotowywaniem części do produkcji. AutoCAD jest też jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w środowisku akademickim i trudno dziś zakończyć studia na uczelni technicznej, nie opanowawszy tego programu w stopniu przynajmniej podstawowym, ponieważ to za jego pomocą prowadzone są zajęcia i to w nim opracowuje się projekty zaliczeniowe. Co jednak zrobić, gdy nie ma się o nim pojęcia? Sięgnąć po najlepszą na rynku książkę, która pozwoli szybko i sprawnie rozpocząć pracę z programem AutoCAD 2019. Znajdziesz tu wszystkie niezbędne informacje na temat narzędzi rysunkowych i sposobów ich używania, a także dowiesz się, jak modyfikować obiekty, dobierać grubość linii i rodzaj kreskowania, używać uchwytów obiektów oraz dokładnie dopasowywać do siebie poszczególne elementy. Nauczysz się stosować szyk kołowy i prostokątny, automatycznie nadawać i zmieniać precyzyjne wymiary oraz obliczać różne potrzebne Ci wielkości. Odkryjesz, jak wygodne jest stosowanie bloków, a także do czego służą warstwy. Poznasz też sposoby przeglądania i drukowania dokumentacji w nowym AutoCAD-zie. Nie ma na co czekać, czas rozpocząć naukę! Pierwszy rysunek, obiekty i współrzędne punktów Oglądanie rysunku, rysowanie precyzyjne i modyfikacje obiektów Szerokość linii i praca z liniami przerywanymi Szyk kołowy i prostokątny, uchwyty obiektów Informacje o rysunku i menedżer właściwości Kreskowanie, właściwości i napisy Wymiary i rysunek parametryczny Bloki, warstwy i wydruk Projektuj jak zawodowiec - naucz się AutoCAD-a od podstaw!
30% rabatu
27,93
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
BLENDER ARCHITEKTURA I PROJEKTOWANIE WYD. 2
Szkicuj, projektuj, wizualizuj - poznaj Blendera w praktyce! Poznaj podstawy środowiska Blender i najważniejsze narzędzia Naucz się modelować obiekty 3D oraz ustawiać kamery i światła Odkryj możliwości renderowania scen i wykorzystania materiałów Blender to zaawansowany program do modelowania 3D, renderowania, animacji i postprodukcji. Za jego sukcesem stoją potężne możliwości, prosta obsługa, duża częstotliwość aktualizacji oraz fakt, że jest dostępny... zupełnie za darmo, również do zastosowań komercyjnych. Z tej aplikacji korzystają zarówno hobbyści, jak i wielkie studia, a efekty, które można za jej pomocą uzyskać, nie odbiegają od tego, co da się osiągnąć przy użyciu płatnych - i zwykle bardzo drogich - rozwiązań oferowanych przez gigantów branży 3D. Jeśli zamierzasz wykorzystywać Blendera do projektowania architektonicznego, sięgnij po źródło wiedzy, które przybliży Ci obsługę środowiska, przedstawi sposoby modelowania obiektów, pokaże, jak korzystać z materiałów i tekstur, ustawiać kamery oraz oświetlać i renderować sceny, a także zaprezentuje podstawy tworzenia animacji. Dzięki tej książce poznasz możliwości programu w praktyce i zyskasz solidny fundament, dzięki któremu będziesz mógł rozwijać swoje umiejętności związane z projektowaniem przy użyciu Blendera. Instalacja i interfejs środowiska Modelowanie obiektów i modyfikatory Definiowanie i ustawianie kamer Oświetlanie i renderowanie scen Stosowanie materiałów i tekstur Podstawy animacji Opis wtyczek (add-ons) do zastosowań architektonicznych Renderowanie za pomocą Blender Internal, Cycles i Freestyle Z tą książką nauka Blendera to czysta przyjemność! Piotr Chlipalski – fotograf, performer, twórca ruchomych obrazków (wideo, animacja, mapping, wirtualna scenografia); pomysłodawca i dyrektor festiwalu artystów ulicy Ulicznicy; współzałożyciel formacji Muzikanty. Z Blenderem związany od dekady na najróżniejszych polach jego eksploatacji. Zdecydowanie praktyk, raczej kreatywny. http://chlip.com/
30% rabatu
62,30
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka