Między kartką a ekranem
To opowieść o cywilizacyjnym procesie przemiany książki pod wpływem mediów cyfrowych. Do skonstruowania narracji wybrano sześć polskich utworów powstałych od 1975 do 2013 roku, które potraktowano jako dzieła charakterystyczne dla opisywanej doby późnego druku. Wszystkie one mają jedną wspólną cechę: są hybrydami rozpiętymi między medium analogowym i cyfrowym, kartką i ekranem. Wychodząc z założenia, że do badania tych utworów niewystarczająca jest lektura filologiczna, literaturoznawcza, uwzględniająca jedynie treść, autor wykorzystał również analizę opartą na medium (media-specific analysis), a przywołane prace nazwał za N.K. Hayles techno-tekstami. Swój wywód skonstruował na bazie wielu słowników (autorstwa m.in. J.D. Boltera, H. Kittlera, E. Aarsetha, J. Pressman, N. Montforta, K. Bazarnik), zaś narrację oparł głównie na dwóch metodologiach: badaniach nad platformami i archeologii mediów. „Piotr Marecki, w pełni respektując rygory naukowego wywodu, napisał książkę »do czytania«, rzec by się chciało – ogólnohumanistyczną, w której jak w zwierciadle przeglądają się przemiany współczesnej kultury. Pozostając w sferze (ekranowej) piśmienności, zdołał przyjrzeć się skomplikowanemu procesowi cywilizacyjnemu, który tak bardzo odmienił współczesne kultury mediów”. prof. dr hab. Andrzej Gwóźdź „Piotr Marecki proponuje swego rodzaju kanon, wskazując omawiane dzieła jako punkty kardynalne krajobrazu »kultury późnego druku«”. dr hab. Katarzyna Bazarnik Piotr Marecki – kulturoznawca, wydawca, producent utworów cyfrowych. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego. Postdok na Massachusetts Institute of Technology (2013–2014). Mieszka w Krakowie.
20% rabatu
31,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
E-konsumenci jutra
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6–23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: – Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? – W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? – Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? – Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? – Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? – Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? – Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? – W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
24% rabatu
44,84
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Invasion of the Space Invaders
In this offbeat book, introduced by Stephen Spielberg, acclaimed author Martin Amis explores how 1980s video games took a generation by storm. Delving into the electric atmosphere of the arcades where he misspent his youth, he asks: Why did Space Invaders invade our hearts and minds? How much time, loose change and sex appeal did they cost us? And most importantly, which secret cheats and tactics must we master to reach the next level?
17% rabatu
58,79
70,83 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji
Monografia przedstawia analizę modeli generowania wartości przez firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję w swoich produktach, usługach i zasadach prowadzenia biznesu, a także wyzwania i niezbędne kompetencje.
28% rabatu
50,33
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
MINEWORLD ZADANIA NIE DO WYKOPANIA
Pierwsza na rynku publikacja dla najmłodszych fanów Minecrafta. Na 64 stronach książki czytelnicy znajdą łamigłówki, gry, quizy, zadania do rozwiązania oraz ciekawostki na temat Minecrafta. Dodatkowym atutem książki jest zestaw porad dla graczy - zdradzamy największe sekrety Minecrafta, dzięki którym można stać się prawdziwym ekspertem.
15% rabatu
12,74
14,99 zł
Dodaj
do koszyka
MINECRAFT SEKRETY I TRIKI BUDUJ I WALCZ
Kolejna książka z cyklu "Minecraft. Sekrety i Triki". Kolejny poradnik dla gracy w Minecrafta, wypakowany po brzegi wskazówkami, trickami znanymi tylko starym wyjadaczom oraz pomysłami na niestandardowe rozwiązania. Pokazujemy jak rozpocząć przygodę w uniwersum Minecrafta, a następnie jak w nim przetrwać. Przygotowaliśmy mnóstwo podpowiedzi na temat budowy, a także tego, jak radzić sobie w czasie walki!
34% rabatu
19,78
29,99 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Intranet
Intranet
Wydawca: Poltext
wysyłka: 48h
Intranet to współcześnie serce systemu komunikacji w organizacji. Intranety w ogromnym stopniu wpływają na sprawność działania firmy, a także na jej rozwój i kulturę organizacyjną. Stanowią niezbędne narzędzie pracy, ułatwiają dostęp do informacji, wspomagają pracę zespołową oraz pozwalają efektywnie zarządzać wiedzą i innowacjami. Autorzy książki opisują potencjał drzemiący we współczesnych systemach intranetowych, prezentują ich funkcjonalność oraz identyfikują najważniejsze etapy tworzenia i zarządzania platformami intranetowymi. Książka zawiera studia przypadków wdrożeń systemów intranetowych w polskich firmach, a ponadto prezentuje wyniki szeroko zakrojonych badań z udziałem menedżerów i specjalistów dotyczących korzystania z intranetów w rodzimym biznesie. *** Urszula Kandefer – specjalista w zakresie wdrażania projektów internetowych i intranetowych, a także doradztwa w obszarze komunikacji wewnętrznej z wykorzystaniem nowych technologii. Od 2004 r. związana z firmą Ideo, gdzie prowadzi projekty informatyczne. Posiada wszechstronną wiedzę i doświadczenie w optymalizacji procesów komunikacyjnych i biznesowych. Nadzorowała projekty w zakresie tworzenia serwisów internetowych oraz portali intranetowych m.in. dla Santander Consumer Bank, TU Europa, Banku Polskiej Spółdzielczości, Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Prof. ALK dr hab. Grzegorz Mazurek – pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego w Katedrze Marketingu, lider studiów związanych z obszarem digital w ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej CYBERMAN. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Niezależny konsultant i trener, praktyk marketingu internetowego, od 2000 r. związany z branżą internetową. W swoim portfolio ma wiele projektów e-marketingowych realizowanych dla takich marek jak: Mars, Nikon, Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Kredyt Bank, Eden Springs, C.H. Beck, Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PR-em oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz kilku książek. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji w latach 2017–2018.
35% rabatu
32,41
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Blockchain jako innowacja systemowa
Technologia rozproszonego rejestru (blockchain) to jedna z największych innowacji w gospodarce cyfrowej. Oznacza przekształcenie „internetu informacji” w „internet wartości”, umożliwiając wymianę wartości w środowisku cyfrowym i eliminując pośredników. W połączeniu z Cloud Computing oraz Big Data technologia blockchain sprzyja tworzeniu zupełnie nowych modeli biznesowych. Najbardziej spektakularne zastosowania blockchain znajduje obecnie w sektorze finansowym, np. na rynku kryptowalut czy na rynku finansowym (tokenizacja). Nie ulega wątpliwości, że technologia ta zmieni całkowicie bankowość i generalnie usługi finansowe. Mariaż gospodarki kognitywnej, rozwiązań mobilnych, FinTech, kryptowalut oraz blockchain oznacza powstanie radykalnie nowych modeli biznesowych w sektorze finansowym. Podczas gdy najbardziej innowacyjne firmy wykorzystają tę szansę, dla innych będzie to wyrok śmierci. Książka jest pionierska na polskim rynku wydawniczym ze względu na jej aktualność oraz szeroki zakres omawianych zagadnień. To jest „gorąca” książka na „gorący” temat. *** Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Członek European Association of Law and Economics. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Network for Better Regulation – VI Program Ramowy UE. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz dla naczelnych organów państwa, rządu, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Autor wielu książek, w tym książki „Nowe technologie a sektor finansowy. FinTech jako szansa i zagrożenie” (Poltext 2017).
35% rabatu
38,90
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Dawn of the New Everything
Dawn of the New Everything
Autor: Lanier Jaron
Wydawca: Vintage
wysyłka: 48h
Virtual Reality has long been one of the dominant clichés of science fiction. Now Virtual Reality is a reality: those big headsets that make people look ridiculous, even while radiating startled delight; the place where war veterans overcome PTSD, surgeries are trialled, aircraft and cities are designed. But VR is far more interesting than any single technology, however spectacular. It is, in fact, the most effective device ever invented for researching what a human being actually is – and how we think and feel. More than thirty years ago, legendary computer scientist, visionary and artist Jaron Lanier pioneered its invention. Here, in what is likely to be one of the most unusual books you ever read, he blends scientific investigation, philosophical thought experiment and his memoir of a life lived at the centre of digital innovation to explain what VR really is: the science of comprehensive illusion; the extension of the intimate magic of earliest childhood into adulthood; a hint of what life would be like without any limits. As Lanier shows, we are standing on the threshold of an entirely new realm of human creativity, expression, communication and experience. While we can use VR to test our relationship with reality, it will test us in return, for how we choose to use it will reveal who we truly are. Welcome to a mind-expanding, life-enhancing, world-changing adventure.
17% rabatu
39,18
47,21 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Buduję swoją pierwszą drukarkę 3D
Książka Buduję swoją pierwszą drukarkę 3D skierowana jest dla osób, które chcą poglądowo zapoznać się z technologiami przyrostowymi, a w szczególności technologią FDM (Fused Deposition Modeling), poznać historię technologii przyrostowych na świecie, a także dowiedzieć się jak można zbudować własną i tanią drukarkę 3D. Nie jest to podręcznik teoretyczny, skupiający się na szczegółowym opisie każdej technologii czy też współczesnej drukarki. Stanowi natomiast pełny, praktyczny przewodnik, opisujący proces budowy i użytkowania drukarek 3D na przykładzie modelu Prusa i3. Zawiera także instrukcję montażu niecodziennego projektu drukarki 3D z odzyskanych, starych napędów CD ROM. Książka ta, to również dowód i przykład jak obecnie wygląda współpraca uczelni wyższej z wybranymi szkołami średnimi (Zespół Szkół Nr1 z Piekar Śląskich oraz Śląskie Techniczne Zakłady Naukowe z Katowic). Współpraca szkół średnich z pracownikami Politechniki Śląskiej to dowód na wspieranie młodych talentów, a owocem tego jest między innymi budowa własnych drukarek, czyli urządzeń mechatronicznych, łączących konstrukcję, napędy i sterowanie. Tematyka związana z drukiem 3D jest jednym z filarów przemysłu 4.0 i coraz więcej firm poszukuje osób, które potrafią drukować modele przestrzenne. Autorzy tej książki to zespół międzypokoleniowy i interdyscyplinarny. Utalentowany uczeń Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych z Katowic, Szymon Terczyński i jego nauczyciel mgr inż. Marek Smyczek. Pracownik Politechniki Śląskiej, również mentor i opiekun naukowy Szymona, dr hab. inż. Damian Gąsiorek prof. PŚ. Ważnym ogniwem łączącym przemysł z edukacją jest otoczenie społeczno gospodarcze, które reprezentuje wiceprezes zarządu Grupy Azoty S.A. dr Grzegorz Kądzielawski.
33% rabatu
52,93
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Java Przewodnik dla początkujących
Java jest jednym z kilku języków programowania, które niemal od początku istotnie wpływały na kształt programowania jako takiego. Już w początkowej fazie swojej historii, w 1995 r., Java spowodowała prawdziwą rewolucję w programowaniu. Stała się jedną z przyczyn skokowego rozwoju technologii internetowych i określiła nowe standardy projektowania języków programowania. Do dzisiaj zaliczana jest do awangardy, skupiając wokół siebie społeczność osób ciągle poszukujących innowacji. Oznacza to, że solidne podstawy programowania w Javie są znakomitą inwestycją dla każdego programisty, który swoją przyszłość wiąże z rozwojem najnowszych technologii informatycznych. Ta książka jest kolejnym wydaniem wyjątkowego podręcznika, zaktualizowanym o informacje dotyczące Javy SE 9. Dzięki niej zdobędziesz solidne podstawy programowania w Javie, nawet jeśli nie masz żadnego przygotowania w tym kierunku. Poszczególne zagadnienia przedstawiono tu bardzo klarownie i przejrzyście, krok po kroku, uzupełniając je o liczne przykłady, testy sprawdzające i projekty do samodzielnej pracy. Najpierw zapoznasz się z podstawowymi informacjami, takimi jak kompilacja i uruchomienie programu w Javie. Następnie nauczysz się stosować słowa kluczowe i konstrukcje, które tworzą rdzeń tego języka. Stopniowo przejdziesz do zaawansowanych tematów, włączając w to programowanie wielowątkowe, typy sparametryzowane, wyrażenia lambda oraz moduły. Na końcu zapoznasz się z biblioteką Swing. Najważniejsze zagadnienia: Historia Javy, jej cechy szczególne i przygotowanie środowiska pracy Podstawowe elementy kodu i zasady programowania obiektowego Dziedziczenie, pakiety i interfejsy Praca na plikach i operacje wejścia-wyjścia Moduły i usługi Technologia JavaFX Java: zdobądź solidne podstawy i twórz kod mistrzów! O autorze Herb Schildt jest jednym z najpopularniejszych autorów książek o programowaniu. Jest autorytetem w sprawach języków C, C++, Java i C#, a także doskonałym programistą systemu Windows. Był członkiem komitetu ANSI/ISO, który dokonał standaryzacji języka C++. Jego książki sprzedały się na całym świecie w ponad 3 milionach egzemplarzy i zostały przetłumaczone na większość języków.
31% rabatu
61,41
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Bezpieczeństwo defensywne Podstawy i najlepsze praktyki
Obecnie ataki na systemy informatyczne są prowadzone z wielu powodów i dokonywane przez różnych ludzi: od zorganizowanych grup przestępczych dążących do wzbogacenia się na kradzieży danych aż po haktywistów, których celem jest ukaranie organizacji uznawanych przez nich za niemoralne. Co gorsza, coraz częściej ataki prowadzą osoby wykwalifikowane i odpowiednio finansowane. Systematycznie do mediów dostają się informacje o głośnych włamaniach hakerskich, rekordowych wyciekach danych czy atakach ransomware. Skutki tych incydentów bywają bardzo poważne. Wdrożenie przemyślanego programu bezpieczeństwa jest dziś koniecznością dla każdej firmy czy instytucji, która korzysta z rozwiązań informatycznych. Ta książka jest praktycznym i pragmatycznym przewodnikiem po tematyce bezpieczeństwa. Znalazły się w niej konkretne instrukcje, wskazówki, opis narzędzi i procesów, a także sporo pomysłów, dzięki którym można wdrożyć i utrzymać system bezpieczeństwa przy zerowych lub niewielkich nakładach. Inżynierowie sieci, administratorzy systemów i specjaliści ds. bezpieczeństwa dowiedzą się, jak radzić sobie z incydentami, zapewnianiem zgodności z przepisami, zarządzaniem infrastrukturą sieci i hasłami, skanowaniem luk w zabezpieczeniach i testami penetracyjnymi. Zagadnienia techniczne uzupełniono informacjami z zakresu inżynierii społecznej. Dzięki temu książka jest wyczerpującym, przydatnym kompendium dla każdego, kto zajmuje się na co dzień bezpieczeństwem systemu. W tej książce między innymi: Podstawy uruchamiania i przeprojektowywania programu InfoSec Projektowanie reguł, standardów i procedur, wdrażanie systemu bezpieczeństwa Zabezpieczanie systemów Microsoft i Unix oraz infrastruktury sieciowej Praktyki i projekty segmentacyjne Automatyzacja zarządzania lukami w zabezpieczeniach Podstawowe koncepcje związane z testami penetracyjnymi Chcesz być bezpieczny, przygotuj się na atak! O autorach Lee Brotherston zawodowo zajmuje się bezpieczeństwem systemów informatycznych od ponad dziesięciu lat. Problematykę tę poznał od podszewki w czasie pracy na różnych stanowiskach: od inżyniera zabezpieczeń do dyrektora ds. bezpieczeństwa. Pracował w wielu branżach, w tym w finansach, telekomunikacji, hotelarstwie, rozrywce i dla instytucji rządowych. Amanda Berlin co najmniej od dekady jest architektem bezpieczeństwa informacji. Pracuje dla firmy doradczej w północnym Ohio. Uczestniczyła we wdrażaniu standardu PCI, który ma zapewnić bezpieczne stosowanie kart płatniczych, oraz w budowie kompleksowego programu edukacyjnego na temat phishingu.
31% rabatu
40,71
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik
Adobe After Effects CC służy do tworzenia kompozycji, animacji i efektów specjalnych. Umożliwia korzystanie z warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie obiektów i efektów specjalnych. Jest ulubionym narzędziem wykorzystywanym przez montażystów, twórców filmów, projektantów stron internetowych i ekspertów od efektów specjalnych do cyfrowego udoskonalania filmów, jak również do cyfrowej postprodukcji filmów kinowych, telewizyjnych, DVD oraz przeznaczonych do publikacji w sieci. Opanowanie tego narzędzia pozwala na uzyskiwanie spektakularnych wyników! Ta książka jest oficjalnym materiałem szkoleniowym firmy Adobe, jednym z najlepszych dostępnych na rynku. Została przejrzana i zaktualizowana pod kątem najnowszej wersji oprogramowania. Składa się z piętnastu lekcji, a każda z nich zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Znalazły się tu również wskazówki przydatne w korzystaniu z nowości dostępnych w najnowszej wersji aplikacji. To znakomity punkt wyjścia do nauki, doskonalenia warsztatu oraz do swobodnego eksperymentowania. W tej książce: przygotowanie się do pracy z programem Adobe After Effects CC i tworzenie animacji korzystanie z warstw i masek oraz praca z tekstem efekty specjalne, korekcja kolorów i dodawanie ścieżki dźwiękowej obiekty 3-D, modyfikacja oświetlenia, precyzyjna animacja kompozycji renderowanie filmu i publikacja materiału wyjściowego Adobe After Effects: doceniany przez najlepszych! O autorach Lisa Fridsma pasjonuje się oprogramowaniem Adobe. W ciągu ostatniego ćwierćwiecza napisała ponad trzydzieści książek, w tym wiele z serii Oficjalny podręcznik. Jest właścicielką wydawnictwa Darlington Hill Productions. Mieszka w mieście Bethesda w stanie Maryland. Brie Gyncild ma talent do przekazywania wiedzy o technice. Jest autorką wielu bardzo cenionych podręczników i przewodników dotyczących licznych produktów Adobe, takich jak Photoshop, After Effects, Flash czy Acrobat. Mieszka w Seattle
31% rabatu
54,51
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Architektura ewolucyjna
Przez długi czas uważano, że architektura oprogramowania powinna powstać przed rozpoczęciem pisania kodu i pozostać niezmieniona aż do zakończenia projektu. Pojawienie się zwinnych metod tworzenia oprogramowania spowodowało, że taką koncepcję zaczęto podawać w wątpliwość. Niektórzy nawet kwestionowali potrzebę tworzenia architektury, gdyż utrudniała reakcję na zmiany wymagań. Istnieje jednak inne podejście do architektury, zgodnie z którym jest ona ściśle powiązana z fazą programowania i dynamicznie odpowiada na zmiany pojawiające się podczas tworzenia kodu. W ten sposób architektura ewolucyjna, pomimo nieprzewidywalności zmian, zapewnia rozwój projektu we właściwym kierunku. Dzięki tej książce architekci oprogramowania zapoznają się z nowym podejściem do powiązań architektury z czasem. Przekonają się też, że tworzenie architektury ewolucyjnej sprowadza się do trzech głównych zagadnień: funkcji dopasowania, zmian przyrostowych i prawidłowego sprzęgania. W tej książce uwzględniono analizę każdego z tych aspektów, ukazano też mechanizm budowania architektury wspierającej ciągłe zmiany. Szczegółowo wyjaśniono zasady wprowadzania pętli informacji zwrotnej pozwalających całemu zespołowi na spójne rozwijanie systemu w zgodzie z zasadą ciągłego dostarczania. Pokazano metody monitorowania stanu architektury. Sporo uwagi poświęcono problemom danych długowiecznych - jest to często pomijane zagadnienie. W tej książce: Funkcje dopasowania w architekturze Zmiany przyrostowe wprowadzane za pomocą projektowania i operacji Sprzężenie architektury i wprowadzanie zmian bez utraty stabilności systemu Dane ewolucyjne oraz zmiany wymogów i architektury w miarę upływu czasu Budowanie architektur ewolucyjnych Praktyczne wdrażanie architektury ewolucyjnej w korporacji Architektura korporacyjna: wysoka sztuka projektowania! O autorach Neal Ford jest architektem aplikacji w ThoughtWorks, międzynarodowej firmie konsultingowej z branży IT. Jest autorem programów komputerowych, artykułów i książek z dziedziny informatyki. Udziela konsultacji w zakresie projektowania i budowania dużych aplikacji korporacyjnych, a także prowadzi internetowe wykłady dla wojska i wielu firm z całego świata, wpisanych na listę „Fortune 500”. Dr Rebecca Parsons od dziesięcioleci zajmuje się inżynierią oprogramowania, w tym wielkoskalowymi rozproszonymi aplikacjami obiektowymi, integracją systemów, optymalizacją oprogramowania, teorią obliczeń, uczenia maszynowego i biologii obliczeniowej. Patrick Kua słynie z umiejętności równoważenia technologii, ludzi i procesu w celu zwiększenia efektywności zespołu. Na wielu konferencjach wygłasza referaty na temat architektury i tworzenia silnej kultury inżynieryjnej.
31% rabatu
40,71
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Cyberkolonializm
Cyberkolonializm
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
Poznaj świat cyfrowych przyjaciół i wrogów... Ludzkość od wielu tysięcy lat przekształca i zmienia otaczającą ją przestrzeń. Jednak nawet XIX-wieczna rewolucja przemysłowa nie przyczyniła się w tak dużym stopniu do zmiany codziennego życia, ewolucji struktur społecznych czy uwarunkowań psychologicznych, jak współczesny cybernetyczno-internetowy postęp. Nowoczesna technologia już dawno przekroczyła granice wieku użytkownika, a teraz mierzy się z granicą czasu. Zaledwie 2 procent ludzi na świecie, którzy mają dostęp do komputera, smartfonu czy internetu, deklaruje, że mogłoby bez nich żyć. W której grupie jesteś Ty? Dobrodziejstwa technologiczne otoczyły życie człowieka jak pajęczyna, z której już dziś wydostać się jest niezwykle ciężko, a za kilka lat może to być już całkiem niemożliwe. Rozwój nowoczesnych technologii niesie ze sobą wiele korzyści, ale i jeszcze więcej zagrożeń. Rodzi również pytania o kondycję ludzkości, o wszechobecną możliwość manipulacji. Polityka, bezpieczeństwo, nasza własna prywatność i anonimowość — to wszystko są zagadnienia, które Krzysztof Gawkowski porusza w swojej książce. Przeczytaj i dowiedz się, gdzie czają się niebezpieczeństwa i jak się przed nimi chronić. Naucz się, jak nie dać się pochłonąć i oszukać w cyfrowym świecie. Cyberkolonializm to książka o bliskiej przyszłości, która na pewno zmieni Twoje życie. Może sam zostaniesz cyfrowym rewolucjonistą? O autorze Krzysztof Gawkowski (1980) — społecznik i wykładowca akademicki. Doktor nauk humanistycznych specjalizujący się w zakresie bezpieczeństwa państwa. Dyrektor Polskiego Instytutu Cyberbezpieczeństwa oraz Kierownik Katedry Bezpieczeństwa Wewnętrznego Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Członek Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego oraz przewodniczący Rady Programowej Instytutu Bezpieczeństwa Inteligentnych Miast. Autor książek: "Obudzić państwo" i "Administracja samorządowa w teorii i praktyce", a także powieści kryminalnych "Piętno prawdy" oraz "Cień przeszłości."
31% rabatu
30,98
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Mozaikowy wizerunek uczących się w uniwersyteckim kształceniu on-line
Książka ta jest wielowątkowym studium pedagogicznym, w której Autorka stara się nakreślić wizerunek uczących się w wirtualnej klasie, co wymaga oparcia na gruncie pedagogiki i jej subdyscyplinach jak również sięgnięcia do dorobku innych nauk, a tym samym szerszego spojrzenia i uwzględnienia mariażu różnych perspektyw: psychodydaktycznej, socjologicznej, kulturowej oraz technologicznej.Wirtualna klasa staje się miejscem obecności studiujących i wykładowców; ich doświadczeń indywidualnych i społecznych; poznawania; przeżywania i działania, co sprzyja rozwojowi wiedzy, kompetencji i zainteresowań. W pierwszej kolejności zaprezentowano rozważania teoretyczne, które stanowią podstawę dla przeprowadzonych badań empirycznych. Omówione zostały wybrane współczesne teorie, koncepcje uczenia się, próbując pokazać jak można je odnieść do formy kształcenia on-line, w tym podjąć próbę zrozumienia sytuacji i roli osoby uczącej się. Znaczenie ma również analiza twórczości naukowej i wkładu w rozwój teorii edukacji on-line teoretyków i badaczy z ostatnich kilkudziesięciu lat. Podjęty problem badawczy wymagał wielorakich ujęć, co można było uzyskać tylko dzięki zastosowaniu różnych metod badawczych i przyjmując ich wzajemną komplementarność. Z przeprowadzonych analiz wyłania się obraz studenta, który próbuje zaadoptować się do nowych warunków uczenia się, nadal potrzebuje wskazówek i wsparcia nauczyciela oraz innych uczestników zajęć on-line, świadomego własnych niedoskonałości, chętnego by poznawać i nabywać nowe doświadczenia. Problemy poruszane w niniejszej książce mają pomóc zarówno nauczycielom akademickim, jak i studentom różnych dyscyplin, zrozumieć znaczenie specyfiki procesu kształcenia on-line, co wydaje się mieć ważne implikacje pedagogiczne ze względu na dobór odpowiednich strategii i działań edukacyjnych na rzecz projektowania wartościowego środowiska uczenia się w przestrzeni Internetu. Monografia skierowana jest również do naukowców i badaczy, którzy prowadzą dociekania teoretyczne i empiryczne w tym obszarze, oraz wszystkich osób zaangażowanych w metodykę kształcenia on-line, projektowanie zasobów wiedzy, a także zapewniających wsparcie i doradztwo. Książka jest okazją do refleksji nad wizerunkiem współczesnych młodych ludzi, którzy pomimo iż dorastają w środowisku medialnym nie tylko są sprawni w obsłudze urządzeń i technologii, ale nadal potrafią podejmować wartościową, merytoryczną rozmowę, aktywnie działać i z powodzeniem realizować podjęte zamysły edukacyjne. Wykorzystując możliwości technologiczne, mają szansę na zdobycie lub uzupełnienie wykształcenia, rozwijanie własnych pasji poznawczych i zainteresowań oraz osobisty rozwój.
8% rabatu
35,88
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Jurysdykcja podatkowa w cyberprzestrzeni
Rozwój sieci komputerowych w skali globalnej znacząco wpływa na struktury przedsiębiorstw i tworzenie modeli biznesowych, charakteryzujących się „dematerializacją” oraz zmniejszającym się znaczeniem fizycznej lokalizacji czynników produkcji. Rozważania zawarte w monografii skupiają się zatem na współczesnym rozumieniu znaczenia i zakresu jurysdykcji podatkowej państwa. Kluczowym pytaniem, na które autor stara się odpowiedzieć w książce jest to, czy konstrukcja prawna węzłowych instytucji podatkowych zakorzenionych w przepisach międzynarodowego prawa podatkowego w należytym stopniu gwarantuje realizację fiskalnych celów polityki podatkowej i przeciwdziała transgranicznemu unikaniu opodatkowania. W książce zostały omówione m.in. takie zagadnienia jak: - pojęcie i zasięg jurysdykcji podatkowej państwa, - zasady międzynarodowego opodatkowania dochodu, - międzynarodowe podwójne opodatkowanie, - rezydencja podatkowania w odniesieniu do osób fizycznych oraz spółek, - modele konwencji podatkowych, - cyfryzacja działalności gospodarczej.
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Elektroniczna dokumentacja medyczna po zmianach z uwzględnieniem regulacji o ochronie danych osobowych
Elektroniczna dokumentacja medyczna po zmianach to siódme uaktualnione wydanie praktycznego poradnika, który krok po korku wyjaśnia, jak bezproblemowo wdrożyć e-dokumentację medyczną.
31% rabatu
89,01
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Własność intelektualna w Internecie
Niniejsza publikacja dotyczy ochrony własności intelektualnej w Internecie. Przedstawia zagadnienie w ujęciu prawnym i praktycznym. Ze względu na rozległość i złożoność obszaru badań, a także aktualność problematyki praca jest przyczynkiem do ukazania relacji między Internetem a pra­wem. Na rynku wydawniczym niewiele jest opracowań z tego zakresu, prezentowana książka stanowi zatem próbę zapełnienia tej luki. Książka zawiera siedemnaście artykułów podzielonych na dwie części. W części pierwszej teksty traktują o prawnych aspektach własności intelektualnej w Internecie, natomiast w części drugiej autorzy ukazują problematykę ochrony własności intelektualnej w ujęciu gospodarczym i społecznym. Poruszone zostały przedmiotowe obszary dóbr niemate­rialnych, sposoby ich ochrony, a także różnorodne formy naruszenia praw podmiotowych. Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, m.in. praw­ników, pracowników naukowych, studentów, przedsiębiorców oraz osób pragnących pogłębić wiedzę z obszaru aktualnej problematyki ochrony własności intelektualnej w Internecie. Autorzy starali się zaprezentować przedmiotowe zagadnienia w sposób na tyle prosty i zrozumiały, aby publi­kacja była interesująca i pożyteczna dla szerokiego grona czytelników.
26% rabatu
66,41
89,75 zł
Dodaj
do koszyka
Rola serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej marki
Prekursorska publikacja o kreowaniu wizerunku firm w social media. Specyficzny sposób komunikacji prowadzony przy użyciu portali społecznościowych odchodzi od identyfikowania marki jako znaku graficznego, produktu lub usługi, wskazując na znacznie szersze rozumienie tego pojęcia. Jednocześnie w przypadku mediów społecznościowych wciąż niewiele wiadomo, na ile rzeczywiście skuteczne jest ich wykorzystanie w kontekście budowania rozpoznawalności i pożądanego postrzegania marki. Autorka książki kieruje zatem uwagę na stopień trwałości informacji marketingowych przekazywanych poprzez poszczególne portale oraz analizę skuteczności technik stosowanych w ramach obsługi profili marek. „Książka podejmuje niezwykle aktualny temat, a jej oryginalność wynika z objęcia rozpoznaniem i analizą zarówno zachowań konsumentów, jak i przedsiębiorstw prowadzących działania marketingowe w portalach społecznościowych. Atutem jest także interdyscyplinarne podejście do przedstawionej problematyki - główny nurt rozważań przynależy do nauk o zarządzaniu, ale jednocześnie Autorka uwzględnia dorobek psychologii, socjologii, medioznawstwa oraz informatyki.” Dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu „Autorka prezentuje niezbędną wiedzę teoretyczną dotyczącą mediów społecznościowych, wykorzystuje bogatą literaturę przedmiotu, a także w jasny i logiczny sposób przedstawia zaprojektowaną przez siebie procedurę badań empirycznych oraz interpretację wyników.” Dr hab. Ewa Frąckiewicz, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego O autorze: Katarzyna Sanak-Kosmowska - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Absolwentka psychologii oraz zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jej badania koncentrują się wokół problematyki komunikacji marketingowej, psychologii zachowań konsumenckich oraz e-marketingu. Autorka kilkunastu artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach polskich i zagranicznych. Członkini Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, American Marketing Association oraz stowarzyszenia Rzecznicy Nauki.
33% rabatu
34,84
52,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
235
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka