Okładka książki Podstawy animacji Projekty 2D
Książkę tę adresujemy przede wszystkim do osób, które dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem animacji, do studentów rozpoczynających studia w zakresie grafiki, studentów sztuk wizualnych, uczniów średnich szkół plastycznych, a także tych, którzy chcieliby rozpocząć samodzielną pracę w tym zakresie. Celem projektów zawartych w tej publikacji jest wprowadzenie Czytelnika w świat aplikacji służących do tworzenia animacji. Projekty przedstawiają instrukcje postępowania krok po kroku. W opracowaniu tym przedstawione zostały podstawy tworzenia i edycji animacji komputerowej 2D przy użyciu takich programów, jak: Adobe Photoshop, Adobe After Effects oraz Adobe Premiere. Działania uporządkowane zostały pod względem wzrostu poziomu wiedzy i umiejętności. Większość proponowanych działań polega na tworzeniu prostych animacji oraz zapoznaniu Czytelnika z terminologią stosowaną w programach graficznych. Na ich podstawie wyjaśniane są sposoby korzystania z określonych narzędzi poszczególnych programów. Poszczególne projekty pomagają w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Opracowaniem tym można posługiwać się jak poradnikiem, który pozwoli stworzyć interesującą animację, która może zachwycić nawet wymagających widzów.
24% rabatu
27,11
35,70 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki AUTOMATYZACJA TESTÓW KOMPLETNY PRZEWODNIK DLA TESTERÓW OPROGRAMOWANIA
Ten solidny i dokładny przewodnik pomoże Ci zbudować i utrzymać skuteczną automatyzację testów W miarę jak branża związana z oprogramowaniem odchodzi stopniowo od tradycyjnych paradygmatów kaskadowych na rzecz tych bardziej zwinnych, automatyzacja testów staje się ważnym narzędziem, które pozwala zespołom deweloperów na dostarczanie oprogramowania w coraz szybszym tempie, bez obniżania przy tym jakości. Korzystanie z automatyzacji testów we właściwy i efektywny sposób nie jest proste. Wiele prób automatyzacji testów kończy się niepowodzeniem. Dużo jest czynników, które mają wpływ na wartość automatyzacji testów i jej koszty. Książka omawia te aspekty, aby ułatwić podejmowanie decyzji pozwalających na stworzenie możliwie najlepszego rozwiązania, które nie tylko sprawi, że projekt automatyzacji testów odniesie sukces, lecz także pozwoli rozwijać się całemu projektowi oprogramowania. Dzięki tej książce: Poznasz prawdziwą wartość, jakiej możesz oczekiwać od automatyzacji testów Odkryjesz kluczowe cechy, które sprawią, że Twój projekt odniesie sukces Poznasz różne czynniki, jakie należy wziąć pod uwagę podczas planowania testów automatycznych w porównaniu z testami manualnymi Określisz, kto powinien implementować testy, i poznasz konsekwencje tej decyzji Opracujesz projekt testów i dostosujesz go do architektury testowanej aplikacji Zaprojektujesz i zaimplementujesz wysoce wiarygodne testy automatyczne Zintegrujesz automatyzację testów z procesami biznesowymi zespołu tworzącego oprogramowanie Wykorzystasz automatyzację testów w celu poprawy wydajności i jakości swojej organizacji Dowiesz się, jak różne rodzaje testów automatycznych będą pasować do wybranej przez Ciebie strategii testowania, wliczając w to testowanie jednostkowe, testowanie obciążenia i wydajności, testowanie wizualne
18% rabatu
81,13
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki PHOTOSHOP PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA WYD. 2
Lightroom jest dla wielu fotografów podstawowym narzędziem do edycji zdjęć. Istnieją jednak techniki, które w tym programie nie są dostępne, a bardzo rozszerzyłyby możliwości jego użytkowników. Wtedy przydałby się Photoshop... Jest tylko jeden problem: Photoshop to rozbudowany program z ogromem narzędzi, filtrów i opcji. W porównaniu z Lightroomem wydaje się bardzo skomplikowanym systemem, którego opanowanie musi zabrać mnóstwo czasu i kosztować wiele wysiłku! Ta pozycja jest najlepszą propozycją dla osób, które chcą połączyć swoje umiejętności w posługiwaniu się Lightroomem z niezwykłymi możliwościami Photoshopa. Napisana w charakterystycznym dla autora stylu, przystępnie, zabawnie, a zarazem angażująco, wyjaśnia krok po kroku poszczególne techniki edycji zdjęć. Zaczyna się znakomitym wprowadzeniem do Photoshopa. Dalej znajdziesz omówienie wielu przydatnych narzędzi dostępnych w tym programie oraz ćwiczenia, dzięki którym sprawdzisz ich działanie w praktyce. Łatwo i szybko nauczysz się zaawansowanych technik retuszu portretów, usuwania niepożądanych obiektów z kadru czy dodawania efektów do zdjęć krajobrazowych. Dzięki tej książce dowiesz się: które narzędzia Photoshopa są najbardziej przydatne i jak ich używać które techniki sprawdzają się najlepiej, a których warto unikać jak pracować z warstwami jak profesjonalnie retuszować portrety i dodawać efekty specjalne do zdjęć jak tworzyć realistyczne fotomontaże Lubisz Lightrooma? Zostań mistrzem Photoshopa! O autorze Scott Kelby w 2009 roku po raz piąty z rzędu otrzymał tytuł najlepszego autora książki informatycznej, przyznawanej przez amerykańskie Nielsen BookScan. Scott Kelby jest redaktorem naczelnym pisma Photoshop User, przewodniczącym stowarzyszenia NAPP, skupiającego profesjonalnych użytkowników Photoshopa, dyrektorem szkoleniowym seminarium Adobe Photoshop Seminar Tour i jednym z najlepszych instruktorów tego programu w Ameryce. Jest współgospodarzem cotygodniowego talk-show na żywo dla fotografów The Grid oraz wykładowcą, nauczającym fotografii cyfrowej na warsztatach i seminariach organizowanych na całym świecie Kelby jest również wielokrotnie nagradzanym autorem bestsellerowych książek; imponująca lista opracowanych przez niego tytułów sięga ponad 60 pozycji -- wiele z nich przyniosło mu światową sławę i zapewniło pierwsze miejsce na liście najpoczytniejszych autorów książek komputerowych na świecie. Poruszana w nich tematyka dotyczy przede wszystkim Photoshopa, edycji fotografii cyfrowych oraz nowoczesnych technologii związanych m.in. z przetwarzaniem obrazu.
37% rabatu
30,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Pus Koduj, szyfruj 2
Koduj, szyfruj 2. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zawiera zadania, których celem jest ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu. Kodowanie i programowanie to bardzo ważne i potrzebne w dzisiejszym świecie umiejętności. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczą się ich już dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych oraz jeden ze sposobów przygotowujących dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie. Książeczka Koduj, szyfruj 2. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania wpisuje się w ten trend i jest ciekawą propozycją uzupełniającą gamę pomocy i materiałów ćwiczących i rozwijających te umiejętności. Kodowanie kojarzy się najczęściej z pisaniem skomplikowanych programów komputerowych albo tworzeniem zawiłych wzorów lub schematów. Tymczasem programowanie czy też kodowanie to pewien sposób myślenia i szereg uniwersalnych zasad i reguł. Książeczka Koduj, szyfruj pokazuje, że kodowanie może być proste, opiera się bowiem na przykładach, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień. Zawarte w książeczce „Koduj, szyfruj” zadania stworzone zostały z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu. Te pierwsze gry i zabawy z kodowaniem odpowiadają potrzebom rozwojowym dzieci. Ich celem jest rozwój koncentracji, logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Ułożone są one zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Dzieci nie muszą rozwiązywać ich po kolei, mogą wybierać te, które są dla nich ciekawe i które przyciągają ich uwagę. Zgodnie z zasadą PUS, czyli „pomyśl – ułóż – sprawdź”, pracują samodzielnie, we własnym tempie i samodzielnie sprawdzają poprawność wybranych odpowiedzi. Zadania zawarte w „Koduj, szyfruj” 2 opierają się między innymi na: • odszyfrowywaniu ukrytych nazw • wyszukiwaniu liczb w układach współrzędnych • odszukiwaniu kodów kolorystycznych • odczytywaniu współrzędnych geograficznych • odkodowywaniu nazw geograficznych według kodów kolorystyczno-graficznych Koduj, szyfruj2. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka, z której można korzystać w czasie zajęć szkolnych, kółek zainteresowań, edukacji domowej.
17% rabatu
12,86
15,50 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Artificial Intelligence
'If you think you understand AI and all of the related issues, you don't. By the time you finish this exceptionally lucid and riveting book you will breathe more easily and wisely' - Michael Gazzaniga A leading computer scientist brings human sense to the AI bubble No recent scientific enterprise has been so alluring, terrifying and filled with extravagant promise and frustrating setbacks as artificial intelligence. Writing with clarity and passion, leading AI researcher Melanie Mitchell offers a captivating account of modern-day artificial intelligence. Flavoured with personal stories and a twist of humour, Artificial Intelligence illuminates the workings of machines that mimic human learning, perception, language, creativity and common sense. Weaving together advances in AI with cognitive science and philosophy, Mitchell probes the extent to which today's 'smart' machines can actually think or understand, and whether AI even requires such elusive human qualities at all. Artificial Intelligence: A Guide for Thinking Humans provides readers with an accessible and clear-eyed view of the AI landscape, what the field has actually accomplished, how much further it has to go and what it means for all of our futures.
13% rabatu
78,26
90,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Minecraft The Lost Journals
Minecraft The Lost Journals
Autor: Lafferty Mur
Wydawca: Century
wysyłka: 48h
The brand-new official Minecraft novel is a journey into the unknown! When a young girl teams up with her friend to find the boy’s missing uncle, they must leave the safety of the Overworld behind. Alison and Max must team up to find his missing uncle Nicholas. Using the journal his beloved uncle left as a guide, the duo hurtle headlong into a treacherous and unknown landscape called the Nether. There, they meet a strange girl named Freya and her woefully unheroic dog, Bunny Biter, who agree to help them in their quest. The group must take on dangerous new foes and unravel the cryptic journal to find Nicholas and reunite this fractured family.
13% rabatu
46,08
53,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Ninja: Get Good
From one of the leading Fortnite gamers in the world comes your guide to outclassing the rest at playing games. Packed with illustrations, photographs, anecdotes, and insider tips, this complete compendium includes everything Tyler 'Ninja' Blevins wishes he knew before he got serious about gaming. Here's how to: -Build a gaming PC -Practice with purpose -Develop strategy -Improve your game sense -Pull together the right team -Stream with skill -Form a community online -And much more Games come and go, but Ninja's lessons are timeless. Pay attention to them and you'll find that you're never really starting over when the next big game launches. Who knows - you may even beat him one day. As he says, that's up to you.
13% rabatu
60,00
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki OPENGL I GLSL NIE TAKI KRÓTKI KURS TOM 3
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL. Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie. W trzeciej części dowiesz się, jak: oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika, napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek, narysować zagęszczoną siatkę, odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego, za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych. Znajdziesz też wiele dodatkowej wiedzy, która przyda Ci się we własnych projektach: o geometrii, kwaternionach, krzywych i powierzchniach sklejanych, przestrzeni barw, komunikacji z dżojstikiem i rzutowaniu nieliniowym.
18% rabatu
56,55
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki OPENGL I GLSL NIE TAKI KRÓTKI KURS TOM 1
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL. Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie. W części pierwszej poznasz: potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a, otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW, matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego, sposób przygotowania i używania szaderów w aplikacjach, pierwszą aplikację, którą samodzielnie rozbudujesz, wiele informacji dodatkowych, nie tylko dla początkujących.
18% rabatu
56,55
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki OPENGL I GLSL NIE TAKI KRÓTKI KURS TOM 2
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL. Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie. W części drugiej nauczysz się: reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera, wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu, implementować modele oświetlenia powierzchni, na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowiesz się, do czego jeszcze można je zastosować, otrzymywać na obrazach cienie, budować łańcuch kinematyczny i wprawiać go w ruch, przeprowadzać symulację układu cząsteczek za pomocą szadera obliczeniowego, uzyskiwać efekty „fotograficzne”: głębię ostrości i rozmycie obiektów w ruchu i dowiesz się, jak osiągnąć stereoskopię.
18% rabatu
56,55
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Głębokie uczenie z TensorFlow
Uczenie maszynowe jest coraz powszechniejsze. Niemal każdego dnia stykamy się z tego rodzaju oprogramowaniem, a możliwości tworzonych systemów stale rosną. Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie budowy i treningu sieci neuronowych staje się dla profesjonalnych programistów koniecznością. Spośród wielu narzędzi służących do tworzenia systemów uczenia maszynowego warto zwrócić uwagę na TensorFlow - nową biblioteką udostępnioną przez Google, przeznaczoną do projektowania i wdrażania zaawansowanych architektur uczenia głębokiego. Bez wątpienia jest to narzędzie, które pozwala na wykonywanie zadań znacznie wykraczających poza standardowy zakres uczenia maszynowego. Ta książka jest przeznaczona dla praktyków, przede wszystkim programistów, architektów i naukowców, którzy chcą się nauczyć projektowania systemów uczących. Podstawowe pojęcia dotyczące uczenia maszynowego wyjaśniono tu poprzez praktyczne przykłady. Przedstawiono możliwości TensorFlow jako systemu do przeprowadzania obliczeń na tensorach. Omówiono zastosowania tej biblioteki w wielu bardzo różnych dziedzinach: do budowy systemów służących do rozpoznawania obrazów, rozumienia tekstu napisanego ręcznie przez człowieka czy przewidywania właściwości potencjalnych leków. Dzięki tej książce można bez trudu zrozumieć matematyczne podstawy systemów uczenia maszynowego, a następnie wykorzystać je podczas tworzenia profesjonalnych sieci neuronowych. W tej książce między innymi: podstawy uczenia maszynowego i rozpoczęcie pracy z TensorFlow budowa prototypów i modeli z optymalizacją hiperparametrów przetwarzanie obrazów w splotowych sieciach neuronowych obsługa zbiorów danych języka naturalnego trenowanie sieci za pomocą procesorów graficznych i procesorów tensorowych TensorFlow: trenuj sieć profesjonalnie! O autorach Bharath Ramsundar jest twórcą DeepChem, pakietu open source opartego na TensorFlow, służącego do opracowywania leków. Przygotowuje doktorat z informatyki na Uniwersytecie Stanforda. Reza Bosagh Zadeh jest wykładowcą na Uniwersytecie Stanforda. Zawodowo zajmuje się uczeniem maszynowym, obliczeniami rozproszonymi i dyskretną matematyką stosowaną. Opracował algorytmy uczenia maszynowego stojące za systemem proponowania kont do śledzenia na Twitterze.
37% rabatu
37,05
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Era Agile O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność
Sukces firmy wcale nie zależy od dostępu do technologii lub danych. W skrajnych przypadkach nawet wynalezienie rewolucyjnej technologii nie chroni przedsiębiorstwa przed porażką, jeśli nie jest ono w stanie odpowiednio jej wykorzystać. Oznacza to, że różnica między wielkimi zwycięzcami a wielkimi przegranymi tkwi w metodzie prowadzenia organizacji. Jeśli firma chce dobrze prosperować, musi bardzo sprawnie wprowadzać nowe technologie i dane. Powoli staje się jasne, że w epoce Agile tradycyjne metody zarządzania zawodzą. Trzeba zacząć stosować radykalnie odmienne sposoby zarządzania, mimo że tego rodzaju transformacja często wydaje się trudna do przeprowadzenia. W tej książce zaprezentowano przełomowe idee, które zmieniają podstawy funkcjonowania firm. Zobrazowano to inspirującymi przykładami wielu słynnych organizacji na różnych etapach rozwoju. Wykazano, jak ważna dla sukcesu zespołu jest wierność nowym celom, zasadom i wartościom, a przede wszystkim permanentna innowacyjność. Oprócz omówienia praktyki Agile w kontekście prowadzenia projektów programistycznych znakomicie ujęto tu istotę tego paradygmatu zarządzania, a w szczególności najlepsze metody kierowania pracą. Można je zastosować wszędzie: w małych i wielkich firmach z praktycznie każdej branży, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. W tej książce między innymi: Agile jako metodyka zarządzania prawidła nowego paradygmatu zarządzania przejście od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej ograniczenia metodologii Agile Agile: zarządzania ucz się od najlepszych! O autorze Steve Denning — uznany autorytet w dziedzinie zarządzania, uważany za jednego z najważniejszych na świecie guru biznesu. Autor książek i licznych artykułów dotyczących kierownictwa, innowacji i zwinnego zarządzania. Jest członkiem rady doradczej Forum Druckera w Wiedniu oraz organizacji Scrum Alliance. Od 2000 roku udziela konsultacji wielu firmom z listy Fortune 500 oraz agencjom rządowym. W wolnych chwilach pisze opowiadania i poezje.
37% rabatu
35,80
57,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki WordPress 5 Rewolucja Gutenberga
Odkryj najlepsze metody tworzenia stron w WordPressie! Poznaj ekosystem Gutenberga Naucz się korzystać z bloków Twórz treści, które podbiją internet WordPress to najpopularniejszy na świecie system zarządzania treścią, który napędza ponad jedną trzecią stron funkcjonujących obecnie w internecie. Z kolei Gutenberg jest od niedawna standardowym edytorem treści WordPressa. Zmiana ta ma wręcz rewolucyjny charakter, sposób użycia Gutenberga bowiem diametralnie różni się od tego, z czym użytkownicy mieli do czynienia wcześniej. Najważniejsza i najwygodniejsza wydaje się tu możliwość operowania blokami treści, dzięki któremu można łatwo osadzać różne elementy strony i kontrolować jej układ. Jeśli masz kłopot z przejściem na Gutenberga lub chcesz nauczyć się wydajnie korzystać z jego funkcji, sięgnij po książkę WordPress 5. Rewolucja Gutenberga. Krok po kroku wprowadzi Cię ona w świat bloków - szybko opanujesz sposoby dodawania tekstów, multimediów i treści zewnętrznych do strony oraz formatowania jej elementów. Poznasz również najbardziej przydatne wtyczki, dzięki którym wyposażysz swój edytor w szereg naprawdę interesujących rodzajów bloków i sprawisz, że Twój serwis zaoferuje użytkownikom dodatkowe możliwości, a także będzie wyglądał atrakcyjnie i nowocześnie. Ekosystem Gutenberga i zarządzanie blokami Zastosowanie podstawowych typów bloków Formatowanie treści i określanie układu stron Używanie widżetów i elementów zewnętrznych Przegląd najlepszych wtyczek do Gutenberga Budowa i zastosowanie stylów CSS Poznaj prawdziwy potencjał Gutenberga! O autorze Paweł Wimmer - rocznik 1954. Absolwent Wydziału Finansów i Statystyki SGPiS (dziś SGH), pracował między innymi w wydawnictwie esperanckim, bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego oraz w redakcjach pism komputerowych: „PCkurier”, „Enter”, „Magazyn WWW”, „PC World”. Obecnie działa jako niezależny publicysta. Jest autorem 20 książek o tematyce językowej oraz komputerowej, opublikował około 2 tysięcy artykułów. Opracował kilka serwisów edukacyjnych w internecie, w tym najbardziej popularny Kurs języka HTML. Poradnik webmastera. Prowadził blogi o tematyce językowej, komputerowej i ekonomicznej. Jest członkiem Towarzystwa Dziennikarskiego, społecznikiem i aktywnym uczestnikiem sfery social media. Interesuje się językami sztucznymi (esperanto, interlingua) i ochroną przyrody. Lubi sport. Chętnie, choć z dystansem ogląda filmy popularnonaukowe, w tym ufologiczne. Wierzy w powszechność życia we Wszechświecie.
37% rabatu
25,06
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki PRAKTYCZNE UCZENIE MASZYNOWE
PRAKTYCZNE UCZENIE MASZYNOWE
Wydawca: PWN
wysyłka: 48h
Ostatnia dekada to czas bezprecedensowego rozwoju sztucznej inteligencji – nie tylko przełomowych badań nad algorytmami uczenia maszynowego, ale również coraz powszechniejszego stosowania inteligentnych maszyn w najróżniejszych dziedzinach naszego życia. Rozwój ten ogranicza niewystarczająca liczba specjalistów, łączących znajomość modelowania danych (przygotowania danych i zasad działania algorytmów uczenia maszynowego) ze znajomością języków analizy danych, takich jak SQL, R czy Python. Inżynieria danych (ang. data science) to interdyscyplinarna wiedza, której opanowanie wymaga znajomości algebry, geometrii, statystyki, rachunku prawdopodobieństwa i algorytmiki, uzupełnionej o praktyczną umiejętność programowania. Co więcej, sztuczna inteligencja jest przedmiotem intensywnych badań naukowych i samo śledzenie postępów w tej dziedzinie wiąże się z regularnym (codziennym) dokształcaniem. Niniejsza książka łączy w sobie teorię z praktyką. Opisuje rozwiązania kilkunastu typowych problemów, takich jak prognozowanie zysków, optymalizacja kampanii marketingowej, proaktywna konserwacja sprzętu czy oceny ryzyka kredytowego. Ich układ jest celowy – każdy przykład jest okazją do wyjaśnienia określonych zagadnień, zaczynając od narzędzi, przez podstawy uczenia maszynowego, sposoby oceny jakości danych i ich przygotowania do dalszej analizy, zasady tworzenia modeli uczenia maszynowego i ich optymalizacji, po wskazówki dotyczące wdrożenia gotowych modeli do produkcji. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy chcieliby poznać lub udoskonalić: praktyczną znajomość statystki i umiejętność wizualizacji danych niezbędnej do oceny jakości danych; praktyczną znajomość języka SQL, R lub Python niezbędnej do uporządkowania, wstępnego przygotowania i wzbogacenia danych; zasady działania poszczególnych algorytmów uczenia maszynowego koniecznych do ich wyboru i optymalizacji; korzystanie z języka R lub Python do stworzenia, oceny, zoptymalizowania i wdrożenia do produkcji modeli eksploracji danych. Zarówno studenci kierunków informatycznych, jak również analitycy, programiści, administratorzy baz danych oraz statystycy znajdą w książce informacje, które pozwolą im opanować praktyczne umiejętności potrzebne do samodzielnego tworzenia systemów uczenia maszynowego.
18% rabatu
72,94
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Programowanie w języku Rust Wydajność i bezpieczeństwo
Programowanie systemowe zwykle nie interesuje twórców aplikacji. Niemniej warunkiem jej poprawnego działania jest właśnie kod systemowy. Programowanie systemowe zapewnia między innymi działanie systemu operacyjnego, sterowników, systemu plików, kodeków, a także zarządzanie pamięcią czy obsługę sieci. Jako że dotyczy wykorzystania zasobów, każdy szczegół, każdy bajt pamięci operacyjnej i każdy cykl procesora ma znaczenie. Rust - wyjątkowe narzędzie, cenione za szybkość, współbieżność i bezpieczeństwo - sprawi, że tworzenie kodu systemowego będzie łatwiejsze. Jednak tym, którzy dotychczas używali C#, Javy czy Pythona, język ten może się wydawać dość trudny do zrozumienia. Ta książka jest znakomitym wprowadzeniem do języka Rust, pozwala też rozeznać się w zasadach programowania systemowego. Pokazuje, w jaki sposób zapewnić w kodzie bezpieczeństwo pamięci i wątków oraz sprawić, aby program był wykonywany szybko i bez błędów. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione jasno i przystępnie, a prezentowane koncepcje - zilustrowane licznymi przykładami kodu. Nie zabrakło również wskazówek ułatwiających bezproblemowe tworzenie wydajnego i bezpiecznego kodu. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla programistów systemowych, jednak przyda się także twórcom aplikacji, którym pozwoli zrozumieć zasady rządzące językiem Rust, a w efekcie tworzyć lepszy i łatwiejszy w utrzymaniu kod. W tej książce między innymi: solidne wprowadzenie do języka Rust podstawowe typy danych, własności i referencje obsługa błędów w języku Rust obsługa wejścia-wyjścia, makra i współbieżność obsługa niebezpiecznego kodu Rust. Programowanie systemowe. Najlepiej zacząć od podstaw!
37% rabatu
62,17
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Korporacyjne jezioro danych
Korporacyjne jezioro danych
Autor: Gorelik Alex
Wydawca: Helion
wysyłka: 48h
Koncepcja big data, nauka o danych i analityka danych wspomagają dziś procesy decyzyjne w przedsiębiorstwach w niespotykanym wcześniej zakresie. Zwiększają poziom efektywności pracy w wielu różnych branżach. Korporacje zaczęły więc eksperymenty z wykorzystaniem big data i technologii chmury, aby budować jeziora danych oraz tworzyć oparte na nich systemy podejmowania decyzji. Niejeden z tych projektów się nie powiódł, gdyż nie został dostosowany do kultury i potrzeb przedsiębiorstwa. Najwyraźniej zabrakło wiedzy, w jaki sposób skutecznie przeprowadzać tak radykalną transformację. Ta książka jest praktycznym przewodnikiem, który ułatwia wdrażanie architektury jeziora danych (ang. data lake) w przedsiębiorstwie. Omówiono tu różne podejścia do jej uruchamiania i rozwijania, w tym kałuże danych (analityczne piaskownice) i stawy danych (hurtownie danych), a także budowanie jezior danych od podstaw. Opisano konfigurowanie różnych stref, co pozwala na odpowiednie rozmieszczenie zarówno surowych, jak i starannie zarządzanych i przetworzonych danych. Wyjaśniono znaczenie zarządzania dostępem do stref. Zawarto tu również wskazówki umożliwiające zachowanie zgodności z regułami zarządzania danymi przedsiębiorstwa. W tej książce: wprowadzenie do hurtowni danych, big data i nauki o danych praktyczne techniki budowania jezior danych najlepsze praktyki dostarczania analitykom dostępu do danych projektowanie architektury jeziora danych oraz różne techniki implementacji zalety i wady różnych podejść do budowania magazynów danych i zarządzania nimi Jeziora danych i big data - ocean możliwości! O autorze Alex Gorelik jest CEO i założycielem firmy Waterline Data. Wcześniej zakładał startupy, zajmował się marketingiem oraz badaniami produktów, zarządzał zespołem kilkuset inżynierów i pracował nad integracją danych w firmie IBM. Jego kariera jest nieodłącznie związana z nowoczesnymi technologiami przetwarzania danych i ich wdrażaniem dla potrzeb biznesu.
37% rabatu
30,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Excel 2019 PL. Biblia
Wyczerpujące źródło wiedzy MS Excel zasłużył już na miano kultowego. Od ponad 20 lat towarzyszy studentom, naukowcom, ekonomistom, analitykom i wielu innym ludziom. To wszechstronne narzędzie jest konsekwentnie rozwijane i rozbudowywane, a jego możliwości są coraz większe — dziś trudno byłoby znaleźć kogoś, kto dobrze znałby wszystkie jego funkcje! Nawet ci, którzy codziennie korzystają z tego świetnego arkusza, miewają problemy z odnalezieniem potrzebnej opcji. Bywa też, że nowości lub udoskonalenia w Excelu najzwyczajniej w świecie umykają uwadze użytkowników. Tymczasem każda kolejna wersja tej aplikacji przynosi znakomite rozwiązania, które umożliwiają zwiększenie produktywności i przyśpieszenie pracy. Tę książkę powinien mieć na podorędziu każdy użytkownik Excela, niezależnie od stopnia zaawansowania i celów, do jakich wykorzystuje ten arkusz. To jedyny w swoim rodzaju przewodnik —poza podstawowymi wiadomościami znajdziesz w nim mnóstwo sugestii, wskazówek i opisów technik, z których korzystają najlepsi. Skorzystaj z zawartych tu porad, a będziesz pisać lepsze formuły, tworzyć ciekawsze wykresy, łatwiej zarządzać danymi i skuteczniej je analizować. Niezależnie od tego, czy chodzi Ci o odpowiednie sformatowanie komórek, utworzenie tabeli przestawnej, napisanie makra w VBA, czy skorzystanie z którejś bardziej wyrafinowanej funkcji — dzięki biblii Excela dokonasz tego szybciej, efektywniej i przyjemniej! W tej książce między innymi: solidne wprowadzenie do Excela formuły do pracy z liczbami i tekstem oraz do złożonych analiz wizualizacja danych w Excelu stosowanie dodatków Power Pivot i Power Query tworzenie makr w VBA i automatyzacja zadań Excel. Dostaniesz dokładnie to, czego w tej chwili potrzebujesz!
37% rabatu
81,01
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki ZOSTAŃ ARCHITEKTEM OPROGRAMOWANIA
Zostań architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy są gotowi rozwijać swoje umiejętności projektowe. Jeśli jesteś zupełnie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać się architektem oprogramowania. Jeśli jesteś programistą, który już coś wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporządkować myśli. Jeśli jesteś już zaś architektem oprogramowania, ta książka da ci świeże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespół. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje cię do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom – architektom jutra – aby mogli w pełni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzą nowe techniki bezpiecznej i produktywnej współpracy z mniej doświadczonymi członkami zespołu podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania. Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzędzia do podejmowania decyzji sprawią, że zdobędziesz doświadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania.
18% rabatu
72,94
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki MATEMATYCZNE PRZYGODY Z PYTHONEM ILUSTROWANY PODRĘCZNIK DO NAUKI MATEMATYKI POPRZEZ PROGRAMOWANIE
Książka Matematyczne przygody z Pythonem pokaże, jak za pomocą narzędzi programistycznych sprawić, że nauka stanie się praktyczniejsza i ciekawsza. Korzystając z języka programowania Python, nauczysz się wizualizować rozwiązania różnych problemów matematycznych, używając kodu do studiowania kluczowych dziedzin matematyki, takich jak algebra, trygonometria, macierze i automaty komórkowe. Po opanowaniu podstaw programowania, takich jak pętle czy zmienne, napiszesz własny program do szybkiego rozwiązywania równań, osiągania ciekawych efektów, takich jak kolorowanie siatki tęczą za pomocą myszy, a także automatyzowania żmudnych zadań, takich jak obliczanie silni liczb czy znajdowanie pierwiastków kwadratowych. Nauczysz się pisać funkcje do rysowania i przekształcania figur, tworzenia oscylujących fal sinusoidalnych oraz graficznego rozwiązywania równań. Ponadto dowiesz się jak: rysować i przekształcać dwuwymiarowe i trójwymiarowe obiekty graficzne przy użyciu macierzy, rysować kolorowe wzory, takie jak zbiory Mandelbrota czy Julii za pomocą liczb zespolonych, używać rekurencji do tworzenia fraktali, takich jak płatek Kocha czy trójkąt Sierpińskiego, generować wirtualne owce, które skubią trawę i rozmnażają się, łamać tajne kody za pomocą algorytmów genetycznych. Wykonując zamieszczone w tej książce liczne przykłady i ćwiczenia o rosnącym poziomie trudności, będziesz programować własne rozwiązania i tworzyć piękne wizualizacje, a przy okazji zobaczysz, o ile ciekawsza może być nauka matematyki!
22% rabatu
53,79
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki PROGRAMOWANIE FUNKCYJNE W JĘZYKU C# JAK PISAĆ LEPSZY KOD
Programowanie funkcyjne zmienia sposób myślenia o kodzie! W przypadku developerów C# techniki programowania funkcyjnego mogą znacznie poprawić zarządzanie stanem, współbieżność, obsługę wyjątków i długoterminowe utrzymywanie kodu. C# oferuje także elastyczność, która pozwala w pełni korzystać z zastosowania technik funkcyjnych. Ta książka daje niesamowitą moc nowej perspektywy. Programowanie funkcyjne w języku C# uczy, jak stosować funkcyjne podejście do rzeczywistych problemów, korzystając z języka C#. Na początku nauczysz się podstaw programowania funkcyjnego i własności języka, które pozwalają programować w sposób funkcyjny. Poprzez analizę wielu praktycznych przykładów, poznasz siłę składania funkcji, programowania przepływu danych, niemutowalnych struktur danych oraz składania monadycznego za pomocą LINQ. Książka omawia następujące tematy: pisanie czytelnego, przyjaznego dla zespołu kodu, opanowanie strumieni asynchronicznych i strumieni danych, zdecydowana poprawa obsługi błędów, event sourcing i inne wzorce programowania funkcyjnego. Lektura dla zaawansowanych programistów C# bez wcześniejszego doświadczenia w programowaniu funkcyjnym.
18% rabatu
72,94
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
163
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka