Okładka książki OSACZENI PRZEZ LICZBY O ALGORYTMACH KTÓRE KONTROLUJĄ NASZE ŻYCIE OD FACEBOOKA I GOOGLA PO FAKE NEWS I BAŃKI FILTRUJĄCE

OSACZENI PRZEZ LICZBY O ALGORYTMACH KTÓRE KONTROLUJĄ NASZE ŻYCIE OD FACEBOOKA I GOOGLA PO FAKE NEWS I BAŃKI FILTRUJĄCE

Autor: Sumpter David
wysyłka: niedostępny
ISBN: 978-83-7886-451-6
EAN: 9788378864516
oprawa: zintegrowana
podtytuł: O algorytmach, które kontrolują nasze życie. Od Facebooka i Googla po fake newsy i bańki filtrujące
format: 215x140mm
język: polski
liczba stron: 352
rok wydania: 2019
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
43% rabatu
28,22 zł
Cena detaliczna: 
49,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,44

Opis produktu

Czym była Cambridge Analytica i co zrobiła z naszymi danymi? Jak Facebook tworzy 100-wymiarowy obraz twojej osobowości? Czy algorytmy Google są rasistowskie i seksistowskie? Co czeka nas w przyszłości, jeśli będziemy pozwalać maszynom podejmować za nas decyzje? Rozwój technologiczny, stale zwiększająca się zależność ludzi od komputerów i Internetu otworzyły przed matematykami i analitykami danych okno, przez które mogą wejrzeć w nasze życie. Wykorzystując stale zbierane dane o tym, dokąd podróżujemy, gdzie robimy zakupy, jakie są nasze poglądy, orientacja seksualna, czy preferencje polityczne, mogą zmieniać nasze przyzwyczajenia i coraz bardziej przenosić ciężar podejmowanych przez nas decyzji na…algorytmy. Afera Cambridge Analytica udowodniła, że algorytmy sterują nie tylko jednostkami, lecz całymi społeczeństwami. David Sumpter sprawdza, czy i w jakim stopniu matematyka przekracza niebezpieczne granice, ingerując w podejmowane przez nas decyzje. Opisuje techniki statystyczne i dostarcza rzeczywiste przykłady ich działania. Afera Cambridge Analytica. Facebook wybrał Amerykanom prezydenta. Czy nam też wybierze? - „Gazeta Wyborcza” Podczas gdy miliony powoli uświadamiają sobie niebezpieczeństwo związane z przekazywaniem swoich danych cyfrowych, Sumpter rzuca nowe światło na to, jak alchemicy danych starają się przekonywać i przewidywać nas samych i czy ich algorytmy rzeczywiście są tak fantastyczne jak się uważa - „Financial Times”
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj