Wyścig z maszynami
Autor:
Brynjolfsson Erik
McAfee Andrew
Wydawca:
Kurhaus Publishing
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788363993191
EAN:
9788363993191
oprawa:
oprawa: twarda
podtytuł:
Jak rewolucja cyfrowa napędza innowacje, zwiększa wydajność i w nieodwracalny sposób zmienia rynek p
format:
14,5x21 cm
język:
polski
liczba stron:
96
rok wydania:
2015
(0) Sprawdź recenzje
32% rabatu
20,47 zł
Cena detaliczna:
29,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,47 zł
Opis produktu
Kultowa książka naukowców z amerykańskiego Instytuty Technologii w Massachusetts (MIT). Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee, analizując wysoki poziom bezrobocia w USA, uważnie przyglądają się teorii „końca pracy”. Argumentują, że w obliczu rosnących kompetencji maszyn, przeciętny pracownik traci silną pozycję na rynku, którą do niedawna jeszcze zachowywał. Źródłem utrzymującego się dziś wysokiego bezrobocia jest – zdaniem autorów - nieprzystosowanie przeciętnego pracownika do warunków panujących na rynku oraz fakt, że pod względem kompetencji i wydajności przegrywa on z maszynami.
Analiza rynku pracy jest dla autorów jedynie punktem wyjścia do szerokich rozważań o skali postępu technologicznego ostatnich lat. Opisując wykładnicze tempo rozwoju technologii, autorzy posługują się metaforą ziarenka ryżu na szachownicy. Twierdzą, że przestaliśmy już nadążać za tym procesem. Podobnie jak Raymond Kurzweil, guru środowiska singultarian (wyznawców teorii osobliwości), podając przykłady z dziedziny GPT (general purpose technology) wskazują, że komputery zaczynają zastępować nas w kolejnych dziedzinach życia, ponieważ potrafią dopasowywać się do danych sytuacji i operować czymś na kształt intuicji. I snują wizję gospodarki przyszłości, napędzanej innowacjami i pracą maszyn.
A jak w tym wszystkim ma odnaleźć się człowiek?
Autorzy:
Erik Brynjolfsson wykłada w Sloan School of Management na amerykańskiej uczelni Instytut Technologii w Massachusetts (MIT), a także jest dyrektorem funkcjonującego tam MIT Initiative on the Digital Economy i MIT Center for Digital Business. Zarządza także periodykiem Sloan Management Review. Pracuje w amerykańskim Narodowym Biurze Badań Ekonomicznych (NBER). Studiował na Uniwersytecie Harvarda i na MIT.
Andrew McAfee współzarządza MIT Initiative on the Digital Economy. Jest też jednym z dyrektorów w MIT Center for Digital Business i nadzoruje prowadzone tam badania. Podobnie jak Brynjolfsson ukończył studia na Uniwersytecie Harvarda i na MIT. Napisał książkę pt. Enterprise 2.0: New Collaborative Tools for Your Organization's Toughest Challenges.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|