300 lat milczenia. W poszukiwaniu ukrytych japońskich chrześcijan
Autor:
Dougill John
Wydawca:
Agora
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788326824906
EAN:
9788326824906
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
format:
13.5x21.0cm
język:
polski
liczba stron:
320
rok wydania:
2017
(0) Sprawdź recenzje
45% rabatu
21,99 zł
Cena detaliczna:
39,99 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 6,00 zł
Opis produktu
Historia prześladowań, tajemnicy i przetrwania,
która zainspirowała MARTINA SCORSESE
do filmu „MILCZENIE”
Fascynujący reportaż i nieznana, wstrząsająca historia. John Dougill, niczym detektyw docierał do potomków ukrywających na japońskich wyspach chrześcijan. Ludzi, którzy przez stulecia musieli ukrywać swoją wiarę, której otwarte wyznawanie groziło prześladowaniami, torturami i śmiercią.
Wszystko zaczęło się w roku 1543, gdy u japońskich brzegów przypadkowo, bo zbaczając z kursu, zacumowała dżonka z dwoma portugalskimi jezuitami na pokładzie. Pierwsi Europejczycy byli nie mniej zaskoczeni mieszkańcami i ich obyczajami, co tubylcy. Podróżni pokazali zachwyconym Japończykom muszkiet. Sześć lat później – Biblię.
Jak zmieniła się przyniesiona z Europy wiara w Jezusa w zderzeniu z japońską mentalnością i kulturą? Dlaczego stała się przedmiotem nienawiści japońskich władców a jej wyznawcy byli masowo skazywani na śmierć?
Autor wplata w barwną opowieść filmy Kurosawy, wizytę Jana Pawła II w Nagasaki znaną z serialu powieść „Szogun” i syndrom „Madame Butterfly” i historię Shusaku Endo, jego „Milczenia” i spotkania pisarza z Martinem Scorsese, przez trzydzieści lat myślącym o ekranizacji, którą właśnie zrealizował.
To jedna z najważniejszych książek o Japonii, jaka powstała w ostatnich latach.
Chris Rowthorn, autor przewodników Lonely Planet Japan i Lonely Planet Kyoto
„Milczenie” Martina Scorsese kinach od 17 lutego!
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|