Okładka książki CeWEBryci. Sława w sieci

CeWEBryci. Sława w sieci

Wydawca: Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788375877137
EAN: 9788375877137
oprawa: Miękka
format: 16.0x24.0cm
język: polski
liczba stron: 222
rok wydania: 2011
(1) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
36% rabatu
17,79 zł
Cena detaliczna: 
28,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,79

`Cewebryci` to książka opisująca relację między internetem a sławą. Wychodząc z założenia, że tak jak kino i teatr stworzyły gwiazdę, radio i telewizja - celebrytę, a prasa tabloidowa - celetoida, można powiedzieć, że i sieć powołuje do życia własny rodzaj bytu: cewebrytę.W części pierwszej tekst nakreśla historię sławy, prezentuje koncepcje na temat tego, skąd bierze się jej żądza oraz zainteresowanie osobami nią obdarzonymi, i zastanawia się, jaką rolę sława odgrywa we współczesnym społeczeństwie.Druga część to barwna galeria cewebrytów. Bezdomny kierowca tira, eks-śpiewaczka operowa i była narkomanka, turecki casanowa, duet trubadurów oraz biuściasta nauczycielka angielskiego z Rosji - każda z tych postaci ma własną, często zaskakującą, a czasem wzruszającą historię.Część trzecia skupia się na zdefiniowaniu oraz teoretycznym ujęciu cewebryty i skonfrontowaniu go z celebrytą. Patrzy na tego pierwszego zarówno od strony całego systemu funkcjonowania sławy, jak i samej jednostki. Stara się też zaproponować rozwiązanie jednego z największych problemów cewebryty, a także próbuje dociec, jaka przyszłość może czekać jego, a jaka celebrytę.

Recenzje:

✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: Anna
''CeWEBryci – sława w sieci'' autorstwa Pana Michała Janczewskiego to książka, w której to została zaprezentowana wiedza, badania i obserwacja na temat korzystania z internetu.

Obecnym źródłem informacji stanowi internet, który wychwytuje negatywne, jak i pozytywne strony medalu uwag dotyczących szukanej tematyki, którą dana osoba chce popracować nad nią.

Autor na samym wstępie zaznaczył osoby należące do kręgu sławy ze świata filmu: Miley Cyrus, bliźniaczki Olsen, Daniel Radcliffe oraz nadmienił, co będzie główną treścią każdego z omówionych 3 rozdziałów.

Poznajemy, historię wielu nowych technologii na, ogół nam znanych, ale nie wiemy, w których latach powstały i kto je skonstruował.
Uważam, że najważniejszym kluczem jest tutaj słowo sława.

W I rozdziale autor wyjaśnia precyzyjnie znaczenie słowa sławy i to powinno uświadomić nam czy warto, jest w obecnym świecie być sławnym i poznać sławę od środka. Sława owszem ma swoje plusy i minusy, ale w dobie współczesności nie służy pozytywnie, lecz jest negatywnym aspektem poprzez wyrażanie swoich opinii budzących kontrowersje wśród społeczeństwa.

Myślą przewodnią pokolenia, która ujęła, mnie w szczególny sposób jest, przykład odnoszący się do realiów wynikających tendencji współczesnych neurotycznych nastolatków są słowa zamieszczone na stronie 46 i wywiad autorstwa Pani Martyny Bundy przeprowadzony z prof. Bohdanem Wasilewskim. Słowa te mogą spowodować niektórym ból, ale są one ukojeniem dla wielu młodych ludzi będących w trudnej sytuacji życiowej.

Zostają wyjaśnione następujące pojęcia: pokolenie ja, sławoterapia, które nie są znane potocznie w polskim społeczeństwie.

W drugim rozdziale autor skupił się na najnowszych technologiach, jaki one mają wpływ na ludzi młodych oraz przedstawił w nim przykłady ceny sławy.
Pozostaje zadać sobie pytania:

Czy warto zaistnieć jako CeWEBryta we współczesnym świecie mass mediów?

Dlaczego tak bardzo chcemy podążać śladami kosztem sławy?

Czy za 20 lat będziemy również sławni i czy będziemy umieli poradzić sobie z popularnością?

Odpowiedź na te pytania znajdziemy na łamach tej publikacji.

Autor stara się opisać teoretycznie i badawczo świat internetu oraz próbuje zobrazować własną wizję postrzegania ceny sławy. Przykład wideo blogerów, Kuby Wojewódzkiego, Scotta Chimbera, opowiadającego o swoim życiu, traktuje internet jako zabawę i terapię.

Opracowane zostały również wykresy do ilustracji stworzonej przez Andersona doświadczanych zmian: popularność, czoło, produkty, s. 168 oraz badań własnych autora długiego ogona na podstawie informacji zebranych na You Tobie.

Z miłą chęcią przeczytałam tę książkę, w której miałam okazję poznać drogę historii prowadzącej od sławy, aż po nowe technologie, które stały się odkryciem, a obecnie stanowią źródło materiału do przeprowadzania badań.

Polecam przeczytać tę książkę.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj