Deep learning i modelowanie generatywne Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i gra
Autor:
Foster David
Wydawca:
Helion
wysyłka: 48h
ISBN:
978-83-28372-83-2
EAN:
9788328372832
oprawa:
miękka
podtytuł:
Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania
format:
237x168mm
język:
polski
Seria:
O'REILLY
liczba stron:
264
rok wydania:
2021
(0) Sprawdź recenzje
43% rabatu
37,89 zł
Cena detaliczna:
67,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,75 zł
Opis produktu
Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta ""generatywna rewolucja"" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World). W książce między innymi: - działanie autoenkoderów wariacyjnych - tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN - rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu oraz mechanizmy uwagi - modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie - architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|