Okładka książki Nauczyciel badacz naukowiec, dydaktyk..

Nauczyciel badacz naukowiec, dydaktyk..

Wydawca: Libron
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788366269392
EAN: 9788366269392
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 230x160 mm
liczba stron: 288
rok wydania: 2020
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
40% rabatu
25,37 zł
Cena detaliczna: 
42,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,29

Opis produktu

Prowadzenie badań przez nauczyciela ma wymiar edukacyjny, przekładający się na planowanie działań dydaktycznych, ich diagnozę i ocenę przebiegu w odniesieniu do potrzeb konkretnego ucznia lub grupy uczniów. Ponadto umożliwia nauczycielowi rozumienie procesów edukacyjnych i relacji przebiegających w klasie i w szkole oraz w otoczeniu społecznym. Nauczyciel jako badacz opracowuje koncepcję badania, jest jego uczestnikiem, przechodzi przez kolejne etapy, wyciąga wnioski i gromadzi dane do dalszych działań.
Już we wstępie pracy Autorzy podkreślają, że: Prawdziwy nauczyciel był, jest i będzie zawsze badaczem, bo dociekliwość i dążenie do doskonałości wpisane są w jego zawód i powołanie. Tym samym tematycznie wpisują się w aktualny dyskurs dotyczący roli zawodowej współczesnego nauczyciela, lokowanej między transmisją wiedzy a uczeniem samodzielności intelektualnej i egzystencjalnej, zmierzającej w kierunku poszukiwania i tworzenia wiedzy, kreowania postawy dialogu, empatii, negocjacji i podmiotowego traktowania zarówno ucznia, jak i nauczyciela.
prof. dr hab. Jolanta Szempruch
Traktując tendencje edukacyjne jako prawidłowości zarysowujące się w rozwoju idei związanych z kształceniem i wychowaniem, Autorzy konfrontują edukację z wyzwaniami współczesności oraz określają jej zadania i kierunki badań. Zwracają uwagę na znaczenie nowoczesnych technologii w nauczaniu, wyznaczających inną niż w podejściu tradycyjnym rolę ucznia i nauczyciela, który winien dostosować się do nowej rzeczywistości w procesie edukacyjnym. Ważne jest, co podkreślają Autorzy, aby wśród wyzwań badawczych w zakresie edukacji wysoką rangę nadać takim zagadnieniom i zjawiskom jak: neurodydaktyka, edukacja dla zrównoważonego rozwoju oraz rozwój szkoły jako organizacji uczącej się.
dr hab. Teresa Zubrzycka-Maciąg, prof. UMCS
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj