Okładka książki O literaturze w fotografii

O literaturze w fotografii

Wydawca: Scriptum
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788366812772
EAN: 9788366812772
oprawa: Miękka
format: 13.1x20.6cm
język: polski
liczba stron: 200
rok wydania: 2022
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
31% rabatu
28,89 zł
Cena detaliczna: 
42,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,83
Monografia O literaturze w fotografii. Infrazy czeskie poświęcona została analizie wybranych dzieł przedstawicieli czeskiej fotografii artystycznej XX i XXI wieku. Jej celem jest przybliżenie pewnych (literackich) aspektów twórczości takich artystów jak František Drtikol,  Petr Šálek, Ivan Pinkava, Martin Faltejsek, Jan Faukner, Barbora Bálková czy Tereza Zelenková. W książce przeanalizowane i omówione zostały infrazy fotograficzne, czyli motywy literackie wybrane przez czeskich artystów z tekstów kultury i przekształcone przez nich w wersje wizualne. Mamy tu więc cały wachlarz infrastycznych przedstawień: od piktorialnych wyobrażeń tańczącej Salome autorstwa Františka Drtikola po popkulturowe przedstawienia śmierci Szekspirowskiej Ofelii ujęte w kadrze współczesnej artystki Barbory Bálkovej. * * * Rozważania dr Kamili Woźniak wyróżniają się szczegółowością analiz i głębokością interpretacji oraz wysokim poziomem merytorycznym. Przedstawiona praca zawiera kompleksowe, uzasadnione wnioski i traktuje je jako punkt wyjścia do głębszych refleksji. Przedmiotem badań są tutaj prace czołowych czeskich autorów zdjęć: Františka Drtikola, Petra Šálka, Ivana Pinkavy, Martina Faltejska, Jana Fauknera, Barbory Bálkovej i Terezy Zelenkovej. Badaczka pokazuje konkretne motywy literackie i ich osadzenie w szeroko pojętym krajobrazie kulturowym. (…) Łączy je z infrazą, czyli artystycznym odzwierciedleniem tego, co wcześniej było zapisane w tekście literackim. Dla infrazy źródło literackie jest uprzednie, a jej funkcja co prawda nawiązuje do niego, lecz stanowi zarazem byt samoistny, jest indywidualnym, subiektywnym, emocjonalnym nawiązaniem. W przypadku fotografii przemiana jednego kodu w drugi odbywa się w przestrzeni symbolicznej, to znaczy, że symboliczna rzeczywistość literacka przechodzi w symboliczną rzeczywistość fikcji fotograficznej. z recenzji prof. dr. hab. Krzysztofa Bilińskiego
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj