Przełom Bitwa pod Gorlicami-Tarnowem 1915
Autor:
DiNardo Richard L.
Wydawca:
Rebis
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788375108316
EAN:
978837510831601
oprawa:
Twarda z obwolutą
format:
15.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
272
rok wydania:
2012
(0) Sprawdź recenzje
19% rabatu
32,18 zł
Cena detaliczna:
39,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,10 zł
Opis produktu
Niemiecka ofensywa pod Gorlicami, rozpoczęta 2 maja 1915 roku, należy do najważniejszych i najbardziej spektakularnych kampanii I wojny światowej. Znakomicie zaplanowane i przeprowadzone natarcie wojsk państw centralnych zakończyło się niesłychanym sukcesem i doprowadziło do wielkiego odwrotu sił rosyjskich.
Richard L. DiNardo w swojej książce precyzyjnie opisuje cały przebieg ofensywy: uderzenie 11. Armii niemieckiej oraz 3. i 4. Armii austro-węgierskiej w rejonie między Gorlicami i Tarnowem, masowy odwrót Rosjan, ich ucieczkę z Przemyśla i Lwowa, zajęcie Galicji przez wojska państw centralnych, aż po opanowanie Królestwa Polskiego i bałtyckich prowincji Rosji.
Dzięki dogłębnym studiom i wykorzystaniu licznych materiałów z niemieckich archiwów autor ukazuje całą złożoność I wojny światowej na poziomie strategicznym, operacyjnym i taktycznym.
„Rzetelnie przygotowana, przekonująca i nowatorska praca DiNardo poświęcona bitwie pod Gorlicami jest niezbędną lekturą dla wszystkich czytelników, którzy pragną zrozumieć rosyjski teatr działań I wojny światowej”.
Dennis Showalter, autor książki Tannenberg 1914. Zderzenie imperiów
Richard L. DiNardo zajmuje się problematyką bezpieczeństwa narodowego na Uniwersytecie Korpusu Piechoty Morskiej w Quantico w stanie Wirginia. Opublikował liczne artykuły i książki dotyczące historii militarnej Niemiec, m.in. Germany and the Axis Powers: From Coalition to Collapse i Germany’s Panzer Arm in World War II.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|