Okładka książki Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych

Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych

Wydawca: Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788375872033
EAN: 9788375872033
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 16x23,5 cm
język: polski
liczba stron: 310
rok wydania: 2009
(1) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
25% rabatu
30,01 zł
Cena detaliczna: 
39,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,01

Opis produktu

Niniejsza praca poświęcona jest pierwszemu etapowi edukacyjnemu, przede wszystkim kształceniu wczesnoszkolnemu. Szczegółowej analizie poddano proces kształcenia z uwzględnieniem jego nowej koncepcji, wdrażanej obecnie na terenie Stanów Zjednoczonych, zwanej kształceniem zróżnicowanym. Jest to zorientowany humanistycznie model procesu dydaktyczno-wychowawczego polegający na takiej organizacji pracy na lekcji, aby uczniowie przez większość czasu byli zaangażowani w interesujące i wartościowe z ich punktu widzenia zadania. Są one ujęte w podstawie programowej - dla nauczycieli stanowią bazę pomocną w wytyczaniu zarówno ogólnych, jak i szczegółowych celów kształcenia, zaś uczniowie są świadomi zakresu nowej wiedzy, umiejętności, zdolności i postaw, jakie mają do opanowania. Ponadto dla realizacji podstawowych celów zawartych w dokumencie ministerialnym – takich jak: indywidualny rozwój, kształcenie samodzielności poznawczej, planowanie, organizowanie i ocena własnej nauki, rozwijanie zainteresowań i talentów, efektywne, empatyczne współdziałanie w grupie, a także rozwój emocjonalny i psychomotoryczny – stosuje się zróżnicowanie przede wszystkim w zakresie metod, treści, kontroli, oceny, środowiska nauczania oraz form organizacji pracy na lekcji. W celu określenia możliwości realizacji kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych analizie poddano dokumenty ministerialne oraz przeprowadzono badania diagnostyczne i eksperymentalne. Badania diagnostyczne oparto na założeniach teoretycznych dotyczących indywidualizacji kształcenia, powołując się na publikacje polskich pedagogów. Natomiast podstawą do podjęcia badań eksperymentalnych było przyjęcie założenia, że możliwe jest realizowanie kształcenia zróżnicowanego, zgodnego z koncepcją Carol Ann Tomlinson, na gruncie polskim. Problemem głównym badań diagnostycznych było określenie stanu kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych, natomiast w badaniach eksperymentalnych - możliwości stosowania kształcenia zróżnicowanego w nauczaniu zintegrowanym. Zgromadzony materiał badawczy został poddany analizie statystycznej i szczegółowo omówiony.

Recenzje:

✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: Oficyna Wydawnicza Impuls
Z recenzji wydawniczej: „Recenzowana książka wpisuje się doskonale w postulat autonomii i podmiotowości ucznia. Autorka potrafiła nas przekonać, że pozornie skostniały system szkolny można poddać próbie unowocześnienia na miarę wyzwań edukacji XXI wieku. [...]
Szczególnie wysoko oceniam podrozdział dotyczący kształcenia zróżnicowanego w zakresie metod nauczania, które mogą być stosowane na szczeblu elementarnym.
Zaprezentowane metody – a jest ich aż 21 – daleko odbiegają od tradycyjnych sposobów nauczania. Każda z nich ma charakter aktywizujący i innowacyjny. Każdą z nich warto by było upowszechnić w naszych szkołach i to nie tylko w nauczaniu początkowym.
Rozprawę zakończyła Autorka starannie opracowanymi uogólnieniami i wnioskami z badań, ubogacając je ciekawymi opiniami nauczycieli.
Niniejszą książkę gorąco polecam wszystkim nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej”

x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj