Okładka książki Sztuczna inteligencja w zarządzaniu

Sztuczna inteligencja w zarządzaniu

wysyłka: 48h
ISBN: 978-83-8175-640-2
EAN: 9788381756402
oprawa: miękka ze skrzydełkami
podtytuł: Regulacja a konkurencja
format: 235x165mm
język: polski
liczba stron: 336
rok wydania: 2024
(0) Sprawdź recenzje
23% rabatu
66,69 zł
Cena detaliczna: 
87,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,60

Opis produktu

Celem monografii jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie są uwarunkowania stosowania sztucznej inteligencji zarówno w różnych sferach gospodarki, jak i życiu codziennym. Książka jest wynikiem głębokich interdyscyplinarnych studiów i przemyśleń autora, który dokonuje analizy prawa, orzecznictwa oraz innowacji regulacyjnych w wiodących technologicznie krajach świata. Stara się odpowiedzieć na pytanie: jakie są uwarunkowania stosowania sztucznej inteligencji zarówno w różnych sferach gospodarki, jak i życiu codziennym. Rozpatruje szczegółowe implikacje prawne od strony regulacji i konkurencyjności. Wpierwszym rozdziale autor charakteryzuje ogólne tendencje dotyczące regulacji sztucznej inteligencji na świecie, przybliża problemy konkurencji regulacyjnej, porównując regulacje USA i UE. Rozdział drugi jest poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w najnowszych technologiach takich jak: blockchain, big data, zarządzanie danymi, bigtechy. Poruszone w nim zostały także zagadnienia AI i cyberbezpieczeństwa. W rozdziale trzecim autor analizuje problematykę zastosowania sztucznej inteligencji w branżach twórczych, przedstawia też szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem AI w relacji z prawami własności. W rozdziale czwartym czytelnik znajdzie omówienie nowego etapu rozwoju sztucznej inteligencji – generatywnej sztucznej inteligencji; autor zwraca też uwagę na zagrożenia związane z nielicencjonowanym używaniem ChatGPT. Problematyka ta jest rozpatrywana w przekroju: granic ochrony praw własności intelektualnej, potrzeby nowego spojrzenia na metawersum, szans i zagrożeń dla marketingu, nowych wyzwań dla zarządzania oraz zastosowań w sektorze publicznym, telekomunikacyjnym i finansowym. W ten sposób publikacja włącza się w dyskusję nad rolą generatywnej AI w życiu gospodarczym i społecznym. Ostatni rozdział przekierowuje uwagę czytelnika na kwestie regulacji dotyczących eksploracji tekstów i danych. Ze względu na unikalny interdyscyplinarny charakter monografia może zwrócić uwagę szerokiego grona czytelników, choć przede wszystkim jest adresowana do osób zainteresowanych problemami regulacji prawnej sztucznej inteligencji.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj