Okładka książki Matematyka   SP KL. 6. Podręcznik. Matematyka wokół nas (2017) BPZ

Matematyka SP KL. 6. Podręcznik. Matematyka wokół nas (2017) BPZ

Wydawca: WSiP
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788302168130
EAN: 9788302168130
oprawa: oprawa: broszurowa
podtytuł: Szkoła podstawowa
format: 17x24 cm
język: polski
liczba stron: 288
rok wydania: 2017
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
18% rabatu
27,93 zł
Cena detaliczna: 
34,25 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90

Opis produktu

Autorki podręcznika, Ewa Duvnjak i Ewa Kokiernak-Jurkiewicz, uczą matematyki ze swojego podręcznika. Obserwują na lekcjach, które treści sprawiają uczniom szczególne trudności, które zadania powinny zostać poprzedzone wspólnie rozwiązanym przykładem. Swoje wieloletnie doświadczenia w codziennej pracy z podręcznikiem do gimnazjum wykorzystały podczas tworzenia podręcznika do szkoły podstawowej. To dlatego treści dotyczące figur płaskich w podręczniku do klasy 7 są podzielone na dwa rozdziały: Własności figur płaskich oraz Pola wielokątów. Taki podział pomoże uczniowi dobrze opanować nowe umiejętności i przygotować się do prac klasowych, a także utrwalić zdobytą wiedzę. Nowa podstawa programowa z matematyki podkreśla, że ostatnie lata nauki matematyki w szkole podstawowej to czas doskonalenia myślenia abstrakcyjnego i rozważania zagadnień złożonych i nietypowych. W każdym temacie podręcznika Matematyka wokół nas (na końcu zestawu zadań) oprócz zadań przeznaczonych dla wszystkich uczniów są polecenia oznaczone specjalnym piktogramem (trybiki). Są to zadania trudne, kształtujące dojrzałość matematyczną ucznia i ściśle związane z omawianymi treściami. Nowa podstawa programowa zwraca uwagę na ważną rolę zadań na dowodzenie w wykształceniu matematycznym uczniów już w szkole podstawowej. Zostało to ujęte w punkcie 8.9 Wymagań szczegółowych („Uczeń przeprowadza proste dowody geometryczne”) oraz doprecyzowane w Warunkach i sposobach realizacji („W prostych dowodach geometrycznych dopuszcza się obliczanie kątów […], użycie cech przystawania trójkątów do uzasadnienia przystawania […] oraz wyciągnięcie wniosków z tego przystawania”). Do realizacji powyższych treści bardzo ważne jest to, żeby odpowiednio wcześnie wyposażyć ucznia i nauczyciela w odpowiednie narzędzia. Temat Przystawanie trójkątów oraz zagadnienia dotyczące kątów poprzedzają wobec tego dalsze problemy geometryczne, np. tematy, w których zostają wyprowadzone wzory na pola figur. Podręcznik zapewnia osiągnięcie celów kształcenia: w zakresie sprawności rachunkowej dzięki różnorodności zadań, powtórzeniom po działach i spiralnemu układowi treści; w zakresie wykorzystania i tworzenia informacji dzięki dużej liczbie zadań otwartych do samodzielnego rozwiązania, starannemu zapisowi teorii i rozwiązanych przykładów za pomocą symboli matematycznych; w zakresie wykorzystania i interpretowania reprezentacji dzięki modelowym rozwiązaniom przykładów poprzedzających zadania do samodzielnego rozwiązania o rosnącym stopniu trudności, w których należy wykorzystać te same obiekty matematyczne; w zakresie rozumowania i argumentacji dzięki odpowiednio dobranym przykładom, które pozwalają dostrzegać podobieństwa i ułatwiają formułowanie odpowiedzi na pytania dotyczące problemów ogólnych, oraz zadaniom trudniejszym wymagającym tworzenia strategii rozwiązania problemu.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj