|
zapowiedź
Metody i narzędzia analizy finansowej przedsiębiorstwa
Autor:
Dudycz Tadeusz
Wydawca:
PWE
wysyłka: po 15.11.2025
EAN:
9788320826746
oprawa:
Miękka
język:
polski
liczba stron:
350
rok wydania:
2025
(0) Sprawdź recenzje
24% rabatu
75,46 zł
Cena detaliczna:
99,90 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,46 zł
Opis produktuZasady bezpieczeństwa
Rosnąca dynamika zmian w otoczeniu gospodarczym przedsiębiorstwa stawia przed kadrą kierowniczą przedsiębiorstw coraz większe wymagania w zakresie posiadanych kwalifikacji. Nieodzowną umiejętnością kierowniczą jest umiejętność diagnostyczno-analityczna, która pozwala na rozpoznawanie przyczyn powstałych problemów, koncentrowanie się na najważniejszym z nich i zaprojektowanie najwłaściwszej reakcji w danej sytuacji. Jednymi z najpowszechniejszych i najczęściej sporządzanych analiz są analizy finansowe, które pozwalają spojrzeć na przedsiębiorstwo przez pryzmat aspektów finansowych, a jednym z głównych źródłem informacji na potrzeby sporządzania tych analiz jest system ewidencyjny rachunkowości, który wspomagany informacjami zewnętrznymi pozwala ocenić organizację na tle aktualnej sytuacji gospodarczej. Jednak powszechność i ogromne zapotrzebowanie na analizy finansowe zgłaszane przez różne podmioty związane z przedsiębiorstwem wywołuje tendencje do ich automatyzowania i upraszczania, a często też trywializowania. W procesach analitycznych nie można zaś stosować automatyzmu i uniwersalizmu w doborze narzędzi.
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, nie zawiera gotowych i uniwersalnych zestawów narzędzi i metod, lecz raczej skłania do samodzielnego ich dobierania i konstruowania w zależności od jakości posiadanych informacji źródłowych oraz potrzeb w zakresie procesów decyzyjnych. Liczne przykłady mają za zadanie ułatwić Czytelnikowi zrozumienie prezentowanego wykładu oraz pogłębić umiejętności interpretacji wyników analizy. Wyniki badań nad kształtowaniem się niektórych parametrów finansowych w polskich przedsiębiorstwach mają za zadanie ułatwić wyrobienie sobie poglądu o polskiej praktyce w tym zakresie, a tym samym wspomóc interpretację wyników uzyskiwanych we własnej organizacji. Temu samemu celowi służą przedstawione w książce studia przypadków z wykorzystywaniem rzeczywistych danych.
Książka jest wynikiem długoletnich badań autora, jego doświadczenia praktycznego oraz przemyśleń podczas zajęć dydaktycznych ze studentami studiów magisterskich, podyplomowych, MBA oraz szkoleń dla kadr zarządczych.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|