Rok 1810 na Oceanie Indyjskim
Autor:
Gerlach Krzysztof
Wydawca:
Academica Wydawnictwo SWPS
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788366163256
EAN:
9788366163256
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Zwycięstwo Francuzów w wielkiej bitwie fregat i zdobycie Ile De France przez Brytyjczyków
format:
21.0x28.0cm
język:
polski
liczba stron:
201
rok wydania:
2019
(0) Sprawdź recenzje
45% rabatu
79,75 zł
Cena detaliczna:
145,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,75 zł
Opis produktu
"W 1810 r. miał miejsce ostatni etap zmagań o posiadłości w obszarze Oceanu Indyjskiego, z których Francuzi wyprowadzali ataki eskadr wojennych i korsarzy, przynoszące brytyjskiej żegludze handlowej w tym rejonie dotkliwe straty. Mowa o walkach wokół oraz na Maskarenach. Po wyparciu z Indii kontynentalnych, Francji pozostały te właśnie wyspy, a na serio trzy największe z nich: Mauritius, Reunion i Rodrigues. Nosiły w dziejach różne nazwy. Dla porządku odnotujemy, że akurat wtedy pierwszą z wymienionych rząd francuski określał oficjalnie jako Ile de France, jej głównym portem i miastem stołecznym był Port Napoleon, zaś drugim co do ważności portem - na przeciwległym krańcu - Port Imperial. Drugą wyspę nazywano Ile Bonaparte, z centrum administracyjnym Saint-Denis i jedynym dobrym portem Saint Paul. Na Rodrigues najważniejszym miejscem był i jest Port Mathurin. Jednak nie tylko Brytyjczycy, co zrozumiałe, lecz i miejscowi Francuzi nie podzielali pochlebczego zapału sługi cesarza, ówczesnego gubernatora Decaena, trzymając się często nazw z epoki Burbonów, względnie z czasów rewolucji francuskiej. Miesza się to bardzo w dokumentach i relacjach, stąd warto pamiętać, że w oczach Anglików główną wyspą był wciąż Mauritius, jak za panowania Holendrów, i takie miano przywrócili jej po zdobyciu w 1810 r. (ma je do dzisiaj)".
(fragment Wprowadzenia)
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|