Myślenie matematyczne Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków
Autor:
Małgorzata Skura
Wydawca:
Raabe
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788380140196
EAN:
9788380140196
oprawa:
Kartonowa
podtytuł:
Liczenie i rachowanie. Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości. Myślenie przyczynowo-skutkowe i
format:
20.4x28.4
język:
polski
Seria:
Myślenie matematyczne
liczba stron:
80
rok wydania:
2014
(0) Sprawdź recenzje
31% rabatu
27,40 zł
Cena detaliczna:
39,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,40 zł
Opis produktu
52 propozycje zabaw i zadań, a dodatkowo karty pracy, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci trzy- i czteroletnich: liczenia i rachowania, cech wielkościowych i porównywania wielkości, myślenia przyczynowo-skutkowego i rozwiązywania problemów.
Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!
Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).
Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.
Liczenie i rachowanie – podstawą nauki liczenia i rachowania jest stosowanie reguły jeden do jednego. Stosując ją dzieci sprawdzają, czego lub kogo jest więcej/mniej/tyle samo. Mogą porównywać liczebności zbiorów, nie posługując się liczbami. Umiejętności te są dziecku niezbędne dla nauczenia się rachowania, zrozumienia pojęcia liczby, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także z różnymi sytuacjami problemowymi.
Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości – dzieci klasyfikują przedmioty ze względu na wielkość, długość i wysokość, porównują również odległości. Takie kompetencje są niezbędne przedszkolakom dla dostrzegania cechy obiektu, posługiwania się myśleniem przez analogię, zrozumienia różnych miar, lepszego radzenia sobie z klasyfikowaniem.
Myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwiązywanie problemów – dzieci uczą się określać, co było najpierw, a co potem (ciąg zdarzeń), określają warunki niezbędne do zaistnienia danego zdarzenia, rozwiązują problemy, które wymagają zastosowania pewnych, określonych narzędzi. Kompetencje te są potrzebne przedszkolakom dla zrozumienia zależności między skutkiem a przyczyną, przyswojenia pojęć matematycznych, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także różnymi problemami.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|