Wirtualne okno od Albertiego do Microsoftu TW
Autor:
Friedberg Anne
Wydawca:
Oficyna Naukowa
wysyłka: 48h
ISBN:
9788377370537
EAN:
9788377370537
oprawa:
oprawa: twarda
podtytuł:
Od Albertiego do Microsoftu
format:
13,5x22,2 cm
język:
polski
Seria:
KULTURY MEDIÓW
liczba stron:
464
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
23% rabatu
67,29 zł
Cena detaliczna:
87,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,11 zł
Opis produktu
Anne Friedberg jest wybitną badaczką audiowizualności, autorką kanonicznej dla filmoznawców i kulturoznawców książki Window Shopping. Cinema and the Postmodern. Jej nowsza praca The Virtual Window. From Alberti to Microsoft zajęła już podobne miejsce w obiegu naukowym. Jest to cenne i pionierskie opracowanie kluczowych kwestii kultury audiowizualnej doby nowych mediów. W spójnej i scalającej perspektywie obejmuje koncepcje opracowane na przestrzeni kilkuset lat - od Albertiego aż po czasy nam współczesne. Wyprowadzona z tradycji renesansowej pojemna metafora okna odnosi do szerokiego spektrum zjawisk kultury wizualnej kina, telewizji i monitora komputerowego. Jest to fascynująca relacja z teorii i praktyki stosowania okien i ekranów jako wizualnych metafor.Książka lokuje się na przestrzeni kilku dyscyplin humanistycznych. W dyskursie na temat współczesnej kultury wizualnej przywołuje kolejno pojęcia i koncepcje Kartezjusza, Heideggera, Bergsona i Virilia. Mamy tu wiedzę z zakresu cultural studies, filozofia spotyka się z tekstami audiowizualnymi, medioznawstwo z filmoznawstwem oraz z wiedzą o telewizji. Nie brak tu historii sztuki, szczególnie malarstwa i architektury, wreszcie wiedzy o technologiach informacyjnych, Internecie, konstrukcji stron www.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|