Badania wizualne w działaniu
Wydawca:
Fundacja Bęc Zmiana
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788362418084
EAN:
9788362418084
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Antologia tekstów
format:
13.0x19.0cm
język:
polski
liczba stron:
560
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
30% rabatu
27,87 zł
Cena detaliczna:
40,01 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,79 zł
Opis produktu
Jaki jest status obrazu w badaniach społecznych? Publikacja wypełnia lukę w naukowych opracowaniach dotyczących metodologii badań wizualnych oraz strategii ich wykorzystywania w analizach i zmianie współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
Nie jest to jedna z wielu książek o kulturze wizualnej „w ogóle”, lecz zbiór tekstów, w którym przykłady konkretnych badań ilustrują, po co i w jaki sposób wykorzystywać obraz w analizach życia społecznego, zarówno jego uniwersalnych, jak i współczesnych problemów – nowych mediów, nierówności, zmiany społecznej, wiedzy, zdrowia i choroby, miasta, tożsamości. Wspólnym mianownikiem jest tu badanie społeczeństwa za pomocą tego, co wizualne, naoczne i zapośredniczone przez różnorodne technologie rejestracji i emisji obrazów. (ze wstępu)
Publikacja zawiera teksty dotychczas niepublikowane w Polsce, między innymi:
John Berger, Zrozumieć fotografię;
Marisol Clark Ibánez, Kadrowanie świata społecznego przy użyciu wywiadu fotograficzego;
Elizabeth Edwards, Janice Hart, Fotografie jako przedmioty;
John Grady, Obrazy reklamowe jako wskaźniki;
Hubert Knoblauch, Performans wiedzy: wskazywanie i wiedza w prezentacjach powerpoint;
Sarah Pink, Uruchamiając etnografię wizualną;
Michael Rich, Richard Chalfen, Astma w słowach i obrazach. Narracje wizualne jako środek diagnozy, prewencji i terapii chorób przewlekłych;
Dirk Vom Lehn, Christian Heath, Odkrywanie wystaw: wideoanaliza interakcji w muzeach i centrach nauki.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|