nowość
Jak korzystnie sprzedać mieszkanie dom, działkę lub inną nieruchomość.
Sprzedaj nieruchomość bez pośredników i zyskaj więcej Ten krótki i praktyczny poradnik to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce zamienić posiadane metry kwadratowe na pełne konto w banku. Wbrew pozorom sprawa nie jest taka prosta. Nie wystarczy opublikować ogłoszenia w gazecie i czekać na telefony. Rynek nieruchomości - czy to użytkowych, czy to przeznaczonych do zamieszkania - jest trudny, wysoce konkurencyjny, łatwo się na nim potknąć i zakończyć transakcję z poczuciem niedosytu. Oraz z sumą o wiele niższą od tej, którą spodziewaliśmy się otrzymać w zamian za działkę, dom czy mieszkanie. By tak się nie stało, do sprzedaży należy dobrze się przygotować. Agata i Bartosz Danowscy od kilku lat konsekwentnie inwestują w nieruchomości. W tym czasie zdobyli sporą praktyczną wiedzę o tym rynku i nauczyli się na nim sprawnie poruszać. Ich książka to gotowa instrukcja obsługi procesu sprzedaży dla sprzedającego. Dowiesz się z niej m.in., co powinieneś zrobić, zanim wystawisz swoją nieruchomość na sprzedaż, jak ją realnie wycenić, gdzie i w jakiej formie zareklamować, jak demonstrować ją klientom i co zrobić, gdy potencjalnych kupujących brakuje. Poradnik przyda Ci się także w momencie, gdy już znajdziesz osobę gotową do zakupu. Pomoże Ci przygotować się do cenowych negocjacji i podpowie, jak rozmawiać o pieniądzach w taki sposób, by obie strony transakcji były zadowolone. Dowiesz się także z niego, o jakie formalności, koszty i podatki musisz zadbać jako sprzedający oraz z czym wiąże się proces przekazywania nieruchomości. O autorach Agata Danowska - magister prawa, absolwentka studiów Master of Business Administration i podyplomowych studiów z zakresu zarządzania nieruchomościami. Menedżer, dyrektor ds. rozwoju w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie, ekspert Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego do spraw oceny wniosków unijnych w zakresie edukacji. Autorka książki na temat pozyskiwania funduszy unijnych dla przedsiębiorców. Prywatnie mama 5-letniej Zosi. Bartosz Danowski — 41-latek, autor licznych książek informatycznych, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz ekspert urzędu marszałkowskiego do spraw oceny wniosków unijnych sektora IT. Pisze z myślą o Czytelnikach, stara się, aby przekaz w jego książkach był prosty i zrozumiały dla każdego odbiorcy.
31% rabatu
25,53
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Imperium Big Maca
Imperium Big Maca
Autor: Love John F.
wysyłka: 48h
460 stron praktyki biznesowej. Nauka przedsiębiorczości poprzez przyglądanie się działaniom słynnego Raya Kroca, który od podstaw stworzył jedną z największych firm świata. Czyta się, jak powieść przygodową! "O czym mówi 'Imperium Big Maca'? John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonald’s to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu – biznesu". Wydawca
33% rabatu
50,03
74,67 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
This is Marketing
This is Marketing
Autor: Seth Godin
wysyłka: 48h
Over the past quarter century, Seth Godin has taught and inspired millions of entrepreneurs, marketers, leaders, and fans from all walks of life, via his blog, online courses, lectures, and bestselling books. He is the inventor of countless ideas and phrases that have made their way into mainstream business language, from Permission Marketing to Purple Cow to Tribes to The Dip. Now, for the first time, Godin offers the core of his marketing wisdom in one accessible, timeless package. At the heart of his approach is a big idea: Great marketers don't use consumers to solve their company's problem; they use marketing to solve other people's problems. They don't just make noise; they make the world better. Truly powerful marketing is grounded in empathy, generosity, and emotional labour. This book teaches you how to identify your smallest viable audience; draw on the right signals and signs to position your offering; build trust and permission with your target market; speak to the narratives your audience tells themselves about status, affiliation, and dominance; spot opportunities to create and release tension; and give people the tools to achieve their goals. It's time for marketers to stop lying, spamming, and feeling guilty about their work. It's time to stop confusing social media metrics with true connections. It's time to stop wasting money on stolen attention that won't pay off in the long run. This is Marketing offers a better approach that will still apply for decades to come, no matter how the tactics of marketing continue to evolve.
21% rabatu
49,77
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
E-konsumenci jutra
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6–23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: – Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? – W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? – Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? – Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? – Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? – Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? – Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? – W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
24% rabatu
44,84
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Out of the Maze
Out of the Maze
Wydawca: Vermilion
wysyłka: 48h
Who Moved My Cheese? offered millions of readers relief for an evergreen problem: unanticipated and unwelcome change. Now its long-awaited sequel digs deeper, to show how readers can adapt their beliefs and achieve better results in any field. Johnson's theme is that all of our accomplishments are due to our beliefs: whether we're confident or insecure, cynical or positive, open-minded or inflexible. But it's difficult to change your beliefs - and with them, your outcomes. Find out how Hem, Haw, and the other characters from Who Moved My Cheese? deal with this challenge.
17% rabatu
39,18
47,21 zł
Dodaj
do koszyka
Kwestia płacy roboczej w klasycznej ekonomii pol.
Ekonomiści często przedstawiali życie gospodarcze jako poddane deterministycznym prawom, które ustala ekonomia i których człowiek nie może naruszyć bez szkody dla siebie. W szczególności podział dochodu społecznego miałby być wynikiem działania niezmiennych praw. Książka ukazuje początki takiego sposobu myślenia i jego polityczne konsekwencje. Ekonomiści klasyczni szczerze pragnęli sformułować naukową teorię gospodarki, czynili to jednak, kierując się ideami społecznymi i przesądami epoki. Popularne od wieków twierdzenia w rodzaju biedni zasługują na swój los zostały przez nich zracjonalizowane i unaukowione. Dyskurs tego typu jest do dziś popularny, a książka pozwala zrozumieć jego genezę.
20% rabatu
31,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Marketing we współczesnej gospodarce
Współczesna gospodarka stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla firm, organizacji, jak i marek, które chcą przetrwać i rozwijać się w warunkach ogromnej konkurencji w większości branż, coraz szybszym postępem technologicznym, większym nasyceniem informacji docierających każdego dnia do konsumentów. Niniejsza publikacja przedstawia sposoby odkrywania i wykorzystywania potencjału zawartego w potrzebach konsumentów, organizowania procesu komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, wykorzystania działań i zasad marketingowych do motywowania pracowników, skutecznego budowania długofalowych relacji z klientami oraz organizowania działań odpowiedzialnych społecznie. Podstawową grupą odbiorców są pracownicy średniego i wyższego szczebla działów marketingu jak i działów promocji. Może być pomocą dydaktyczną dla studentów w takich przedmiotach, jak: podstawy marketingu, komunikacja w biznesie, nowoczesne koncepcje marketingu.
13% rabatu
41,76
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Zamknięcie roku 2018 w jednostkach finansów publicznych + CD
Do 30 marca 2019 r. należy sporządzić sprawozdania finansowe za 2018 r. W tym celu z końcem roku należy zamknąć księgi rachunkowe, a ta czynność powinna być poprzedzona inwentaryzacją. W związku z nowym rozporządzeniem z 13.9.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont sprawozdania finansowe za 2018 r. będą sporządzone według nowych zasad. Pojawił się też całkiem nowy element sprawozdania finansowego, czyli „Informacja dodatkowa". W związku z licznymi wątpliwościami w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych za 2018 r. Wydawnictwo C.H.Beck przygotowało 8 wydanie książki w zakresie sprawozdań finansowych: Zamknięcie roku 2018 w jednostkach finansów publicznych Książka uwzględnia liczne odpowiedzi Ministerstwa Finansów na pytania przygotowane przez Wydawnictwo C.H.Beck, m.in.: I. W zakresie informacji dodatkowej: czy w informacji dodatkowej ujmuje się również dane wykazywane w bilansie budżetu JST (np. dane dotyczące kredytów i pożyczek) czy tylko dane wykazywane w bilansach jednostek organizacyjnych JST; czy w informacji dodatkowej dla jednostek budżetowych w wierszu dotyczącym zmian w środkach trwałych należy pokazać również zmiany w pozostałych środkach trwałych, czyli konto 013; czy przekazywanie środków trwałych i pozostałych środków trwałych między jednostkami organizacyjnymi danej JST należy wykazywać w pozycji II. w wierszu 1.1.1. informacji dodatkowej jako przemieszczenia wewnętrzne czy rozchód; czy w informacji dodatkowej w pozycjach dotyczących środków trwałych należy wykazywać również pozostałe środki trwałe i zbiory biblioteczne; czy w wierszu 2.2. informacji dodatkowej „Koszt wytworzenia środków trwałych w budowie, w tym odsetki oraz różnice kursowe, które powiększyły koszt wytworzenia środków trwałych w budowie w roku obrotowym" należy wykazywać tylko koszty środków trwałych w budowie wytwarzanych we własnym zakresie przez daną jednostkę; czy w części I w pkt 1.4. informacji dodatkowej łącznej należy podawać przedmiot działalności każdej jednostki objętej sprawozdaniem łącznym; czy w części I w pkt 3 informacji dodatkowej łącznej należy wyszczególnić wszystkie jednostki, których dane są ujęte w sprawozdaniu łącznym; II. W zakresie rachunku zysków i strat: w jakiej pozycji rachunku zysków i strat należy ujmować składki na ubezpieczenia majątkowe w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych; czy dotacje podmiotowe otrzymywane przez samorządowe zakłady budżetowe należy ujmować w pozycji A.V. czy D.II. rachunku zysków i strat; czy w rachunku zysków i strat w wierszu A.V. „Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów" należy wykazywać przychody ze sprzedaży złomu i innych materiałów z odzysku (jak np. drewno); w jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej powinno się wykazywać sprzedaż tych składników majątkowych; czy w rachunku zysków i strat w wierszu D.I. „Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych w jednostkach budżetowych" należy wykazywać przychody ze sprzedaży środków trwałych? Jeśli tak, to w jaki sposób można ustalić wynik na tej sprzedaży, skoro wartość nieumorzona środków trwałych jest odnoszona na konto 800 „Fundusz jednostki", a nie na konto 761 „Pozostałe koszty operacyjne"; III. W zakresie bilansu: czy należności z tytułu dostaw i usług stanowiące dochody budżetowe, ujmowane na koncie 221 „Należności z tytułu dochodów budżetowych", należy wykazywać w bilansie jednostki budżetowej w pozycji II. „Należności krótkoterminowe" w wierszu 1. „Należności z tytułu dostaw i usług" czy też w pozycji II. „Należności krótkoterminowe" w wierszu 4. „Pozostałe należności"; czy w części II w punkcie 1.1. zmiany w grupach należy wykazać w szczegółowości jak w bilansie czy powinno się pokazać każdą grupę rodzajową oddzielnie; czy w bilansie jednostki budżetowej wartość należności z konta 221 „Należności z tytułu dochodów budżetowych" należy w całości wykazywać w pozostałych należnościach czy też w zależności od ich treści ekonomicznej w należnościach z tytułu dostaw i usług lub w pozostałych należnościach; IV. W zakresie zestawienia zmian funduszu: czy przeksięgowanie z konta 228 „Rozliczenie środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi" na konto 800 należy wykazać w pozycji 1.3. „Zrealizowane płatności ze środków europejskich" zestawienia zmian funduszu jednostki lub samorządowego zakładu budżetowego czy w pozycji 1.10. tego zestawienia; V. W zakresie publikacji oraz zatwierdzania: czy w przypadku JST publikacji w BIP będą podlegać tylko sprawozdania finansowe jednostkowe czy również sprawozdanie finansowe JST; czy JST składają we właściwym rejestrze sądowym roczne sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z badania, jeżeli podlegało ono badaniu, odpis uchwały bądź postanowienia organu zatwierdzającego o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego w ciągu 15 dni od dnia zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego; pod jaką datą powinno być przeksięgowane konto 860 „Wynik finansowy" na konto 800 „Fundusz jednostki". W publikacji tej przedstawiono zarówno zagadnienia związane z zamykaniem ksiąg rachunkowych jak i ze sporządzaniem sprawozdawczości finansowej. W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące zasad: prowadzenia ksiąg rachunkowych (wymagania w zakresie poprawności i kompletności ksiąg i etapy ich zamykania; uzgodnienie ksiąg; zapisy we wstępnie zamkniętych księgach; ostateczne zamknięcie ksiąg; przechowywanie oraz ochrona ksiąg; wyceny składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy; podpisywania rocznego sprawozdania finansowego; udostępniania rocznego sprawozdania finansowego; przechowywania rocznego sprawozdania finansowego; odpowiedzialności za roczne jednostkowe sprawozdanie finansowe; badania sprawozdań finansowych przez biegłego rewidenta; korygowania błędnych zapisów księgowych; księgowania na przełomie roku budżetowego; przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej i jej rozliczenia oraz ujęcia jej skutków w księgach rachunkowych; księgowań związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych; różnice kursowe; ustalanie i księgowanie wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa i jednostkach samorządu terytorialnego; dokonywanie odpisów aktualizujących; środki pozostałe na wydzielonym rachunku dochodów na koniec roku; sporządzanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, jak również sprawozdania łącznego i skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego w powiązaniu z kontami księgi głównej; ustalania wyniku finansowego budżetu JST; zatwierdzania i badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego. W książce znajduje się ponadto: ponad 30 schematów księgowań; dokumentacja inwentaryzacyjna; arkusze konsolidacyjne; tabele i zestawienia w zakresie sporządzania sprawozdań. Dzięki naszej publikacji będzie można: prawidłowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2018 r.; poznać księgowania związane z przenoszeniem sald kont na koniec roku obrotowego; zamknąć księgi rachunkowe za 2018 r.; przeprowadzić inwentaryzację i jej rozliczenie oraz ujęcie jej skutków w księgach rachunkowych; wycenić składniki aktywów i pasywów zgodnie z art. 28 ustawy o rachunkowości; dokonać odpowiednich wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami; zaksięgować błąd po sporządzeniu sprawozdania finansowego za 2018 r. i jego zatwierdzeniu.
5% rabatu
151,05
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Zamknięcie roku 2018 w PKPiR
Zamknięcie roku w PKPiR 2018" kompleksowo omawia zagadnienia związane z firmowym końcem roku. To przewodnik, który krok po kroku wskaże, jak postępować z ewidencjami, księgami i dokumentami. Wszystko omówione na praktycznych przykładach.
30% rabatu
41,30
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Leasing 2019 Praktyczne wskazówki zmiany
W publikacji „Leasing. Praktyczne wskazówki, zmiany 2019” zagadnienie leasingu zostaje ukazane w świetle ustawy o CIT i ustawy o VAT wraz praktycznym porównaniem leasingu z kredytem bankowym. Publikacja omawia także zagadnienie podwójnej ewidencji leasingu, które ma miejsce w przypadku, gdy ta sama umowa do celów bilansowych ma charakter leasingu finansowego, a do celów podatkowych – leasingu operacyjnego. Przedstawione zostały również zmiany w podatkowym rozliczaniu leasingu samochodów, ujęte w projekcie, którego wejście w życie jest planowane na 2019 rok.
31% rabatu
34,43
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Zamknięcie roku 2018 w księgach instytucji kultury
W 2018 roku dla instytucji kultury ważne są zmiany w rachunkowości dotyczące przede wszystkim skrócenia okresu przechowywania sprawozdań finansowych oraz rozszerzenie kręgu jednostek uprawnionych do stosowania dodatkowych uproszczeń w zakresieewidencji i leasingu.
31% rabatu
47,61
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Shaping the Future of the Fourth Industrial Revolution
The Fourth Industrial Revolution is changing everything - from the way we relate to each other, to the work we do, the way our economies work, and what it means to be human. We cannot let the brave new world that technology is currently creating simply emerge. All of us need to help shape the future we want to live in. But what do we need to know and do to achieve this? In Shaping the Fourth Industrial Revolution,Klaus Schwab explores how people from all backgrounds and sectors can influence the way that technology transforms our world. Drawing on contributions by more than 200 of the world's leading technology, economic and sociological experts to present a practical guide for citizens, business leaders, social influencers and policy-makers this book outlines the most important dynamics of the technology revolution, highlights important stakeholders that are often overlooked in our discussion of the latest scientific breakthroughs, and explores 12 different technology areas central to the future of humanity. Emerging technologies are not predetermined forces out of our control, nor are they simple tools with known impacts and consequences. The exciting capabilities provided by artificial intelligence, distributed ledger systems and cryptocurrencies, advanced materials and biotechnologies are already transforming society. The actions we take today - and those we don't - will quickly become embedded in ever-more powerful technologies that surround us and will, very soon, become an integral part of us. By connecting the dots across a range of often-misunderstood technologies, and by exploring the practical steps that individuals, businesses and governments can take, Shaping the Fourth Industrial Revolution helps equip readers to shape a truly desirable future at a time of great uncertainty and change.
15% rabatu
55,34
65,10 zł
Dodaj
do koszyka
Roboty budowlane
Podczas prac budowlanych występuje konieczność zachowania technologicznej kolejności robót i potrzeba ich realizacji przez specjalistyczne jednostki wykonawcze, tj. przez brygady wraz ze sprzętem lub przez większe, bądź mniejsze zespoły i poszczególnych pracowników. Zatrudnienie wielu wykonawców wymaga skoordynowania ich działań na budowie. Dla stabilizacji zatrudnienia, zużycia materiałów i pracy maszyn jest korzystna równomierna realizacja robót. W celu spełnienia tych różnych wymagań, szczególnie przy dużych zadaniach, w planowaniu organizacji wykonawstwa robót są niezbędne matematyczne metody obliczeniowe dostosowane do ograniczeń realizacyjnych występujących na poszczególnych budowach. Celem niniejszej publikacji jest prezentacja działań zmierzających do zachowania równomierności realizacji procesów budowlanych oraz wskazanie przyczyn przerw technologicznych występujących podczas koordynacji pracy wielu wykonawców, jak również bezpośrednio współpracujących z jednostkami transportowymi, odwożącymi bądź dostarczającymi materiały. W treści książki została zaprezentowana aktualna wiedza obejmująca m.in.: zagadnienia racjonalnego stosowania wraz z oceną korzyści wynikających z poszczególnych metod organizacji robót budowlanych, wybór optymalnych rozwiązań wykonawczych przy zachowaniu planowanych oraz przy niestałych czasach pracy brygad na budowie, badania zmienności cykli realizacji zadań z uwagi na różnorodność charakterystyk procesów oraz liczebności działek roboczych. W pierwszym rozdziale scharakteryzowano podstawowe pojęcia oraz wskazano pożytki wynikające z ciągłości pracy brygad i ciągłego korzystania z działek. Następnie prześledzono składowe czasu pracy i okresu zmiany roboczej z przykładowymi wynikami badań empirycznych. W rozdziale 3 scharakteryzowano autorski system równomiernej realizacji procesów z przykładami zastosowań Recognition Security i Stereo-Vision System. Dalej, w kontekście metod organizacji budowy, został przeanalizowany klasyczny model pracy równomiernej, czasy trwania rytmów, liczebności działek i brygad roboczych oraz została przedstawiona przykładowa analiza długości cykli realizacji zadań. Ogólny model sieciowy realizacji robót budowlanych wraz z analizami oddziaływań nieterminowych rozpoczęć oraz przedłużeń okresów realizacji procesów, jak też wpływ wcześniejszych rozpoczęć i krótszych czasów trwania poszczególnych robót ujęto w rozdziale 5. Zbadano tam również oddziaływanie na cykl zadania losowości czasów trwania procesów, przy zastosowaniu przykładowych rozkładów gęstości prawdopodobieństw o charakterystycznych wartościach odchyleń standardowych, współczynników skośności i kurtoz, odwzorowujących przypadki zbliżone do często występujących na budowach oraz uogólnione. Następnie przeanalizowano względne okresy cykli zadań przy różnych liczebnościach brygad roboczych i działek oraz przy zmieniających się charakterystykach czasowych procesów. W rozdziale 6 ujęto badania bezpośredniej współpracy jednostek wykonawczych z jednostkami transportowymi, tj. z pominięciem magazynowania międzyoperacyjnego materiałów. W przykładach określono m.in. liczby jednostek transportowych optymalne, z uwagi na najniższe koszty oraz gwarantujące dostawy i wbudowanie mieszanki betonowej przed chwilami początków wiązania cementu. Na podstawie autorskiej metody reprezentacji modelu obsługi i analiz numerycznych zbadano różnice wyników obliczeń poszczególnych charakterystyk systemów, przy stosowaniu modeli teorii kolejek. Rozdział 8 obejmuje oceny wyników badań modelowych w kontekście rezultatów osiąganych w wykonawstwie.
15% rabatu
58,65
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Człowiek w organizacji
Środowisko pracy, istniejące systemy zarządzania, często oparte na nowoczesnych technologiach, czy współpraca w zespole tworzą zbiór współistniejących czynników funkcjonowania organizacji, w tym również aktywności człowieka w organizacji. Aktywność ta zależy od takich czynników, jak wymagane kompetencje czy specyfika pracy, która współcześnie ewoluuje w kierunku realizacji zadań w trybie projektowym. Istotną składową są zachowania osób w organizacji tworzących specyficzną grupę społeczną. Wymienione elementy, stanowiące główny temat eksploracji dotyczącej funkcjonowania człowieka w organizacji, zostały przedstawione przez autorów w poszczególnych rozdziałach dotyczących: kompetencji zawodowych pracowników w kontekście budowania i modelowania karier w organizacji, funkcjonowania pracowników w zespołach projektowych, warunków środowiska pracy. Różnorodność postrzegania człowieka w organizacji stanowi próbę zwrócenia uwagi na wielowątkowość i złożoność pracy oraz może być przyczynkiem do dyskusji zarówno dla naukowców, jak i praktyków.
13% rabatu
34,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Zielony łańcuch dostaw Zarządzanie, pomiar, ocena
Monografia w sposób kompleksowy przybliża problematykę zarządzania zielonym łańcuchem dostaw. W kolejnych rozdziałach opracowania prezentowane są: teoretyczne aspekty zielonego łańcucha dostaw, instrumenty i narzędzia wykorzystywane w pomiarze łańcucha dostaw, rozwiązania dynamizujące i stymulujące procesy w łańcuchu dostaw oraz wieloaspektowa ocena funkcjonowania zielonego łańcucha dostaw w kontekście nowego modelu biznesowego przedsiębiorstw. W monografii postuluje się zmianę podejścia z tradycyjnego na rzecz nowego, uwypuklającego - obok kosztów, jakości i czasu - element ochrony środowiska. Książka stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zainteresowanych problematyką zarządzania łańcuchem dostaw. Zarówno w Polsce, jak i na świecie rośnie zainteresowanie zarządzaniem zielonymi łańcuchami dostaw. Książka wyróżnia się logiką generalnego wywodu. Konstrukcja pracy jest przejrzysta. Za trafne posunięcie należy uznać odniesienie omawianych zjawisk i problemów do modeli biznesowych (...). W książce bardzo jasno zaprezentowano problemy oceny zielonych łańcuchów dostaw. Wyniki badań są bardzo interesujące, tworzą one przejrzysty obraz „zazielenienia" łańcuchów dostaw. Z recenzji prof. dr. hab. Marka Ciesielskiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Monografia ma charakter systematyzujący dorobek naukowy oraz przedstawia wyniki badań własnych (...). Zawiera próbę autorskiego zdefiniowania teoretycznych podstaw zielonego łańcucha dostaw oraz zasad jego zarządzania. W pracy wykazano, że zrealizowane zadania badawcze wypełniają lukę naukowo-badawczą w zakresie zapotrzebowania na informacje ogniskujące się wokół problematyki związanej z budową i oceną zielonego łańcucha dostaw, a także metod i instrumentów jego funkcjonowania, barier i korzyści wynikających z implementacji nowej strategii biznesu. Z recenzji dr. hab. inż. Krzysztofa Witkowskiego, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego
20% rabatu
72,00
90,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Profesor Kazimierz Doktór
Profesor Kazimierz Doktór
Wydawca: Aspra
wysyłka: 48h
Niniejsza publikacja jest próbą zachowania w pamięci działalności i twórczości Profesora Kazimierza Doktóra przez część środowiska socjologów i specjalistów zarządzania, w szczególności Jego kolegów, przyjaciół i współpracowników. Przesłanie to określiło charakter książki, wyrażony w jej tytule: Profesor Kazimierz Doktór. Życie i działalność (1935–2016). Publikacja zawiera biograficzne i naukowe aspekty życia i działalności Profesora. W początkowej części pracy zamieszczony został autoportret Uczonego. Obok niego umieszczony został zarys życiorysu zawodowego Profesora, opracowany na podstawie dotychczasowych źródeł pisanych oraz przekazów ustnych, w tym przekazanych przez Rodzinę i najbliższych współpracowników. Dalej zamieszczono migawki z życia Profesora. Są to przede wszystkim zdjęcia i dokumenty ze zbiorów rodzinnych Państwa Doktór. Część biograficzną uzupełniają wspomnienia współpracowników i kolegów, szerzej pokazujące Czytelnikom sylwetkę Uczonego, wiele faktów z Jego życia zawodowego i osobistego. W części naukowej zostały zamieszczone artykuły o różnym charakterze, aczkolwiek odnoszące się do działalności naukowej Profesora, a także podejmujące próbę oceny Jego dorobku. Wyrazić należy przy tym nadzieję, iż w przyszłości, podjęta zostanie bardziej głęboka analiza dorobku naukowego Profesora Kazimierza Doktóra. Po dyskusji, redaktorzy zamieszczają także dwa artykuły Profesora poświęcone przemianom społeczno-ekonomicznym, jakie zachodziły w pierwszych latach transformacji systemowej w Polsce. Chodzi o pokazanie, szczególnie tym Czytelnikom, którzy z Jego pracami nie mieli bliższego kontaktu, zdolności obserwacyjnych Profesora i zaangażowania w zachodzące w kraju przemiany początku lat 90. Część naukową kończy rozdział poświęcony dorobkowi naukowemu Uczonego.
13% rabatu
39,15
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bezpieczeństwo w wymiarze krajowym
Publikacja zawiera omówienie kluczowych regulacji prawnych i rozwiązań w obszarze kierowania systemami bezpieczeństwa. Problemy prezentowane w monografii dotyczą takich kwestii, jak: bezpieczeństwo ekonomiczne w rzeczywistości ponowoczesnej, formacje rządowe i samorządowe, które mają na celu ochronę bezpieczeństwa i porządku publicznego, zarządzanie kryzysowe – zagadnienia wybrane oraz prywatyzacja bezpieczeństwa – udział podmiotów prywatnych w zapewnieniu bezpieczeństwa w wymiarze krajowym. Książka adresowana jest głównie dla studentów kierunków studiów związanych z bezpieczeństwem m.in. bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo narodowe, administracja, zarządzanie i logistyka.
15% rabatu
38,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
O POLSKIEJ BIEDZIE W LATACH 1990–2015 DEFINICJE MIARY I WYNIKI
Lata 1990–2015 były okresem szczególnym, czasem budowania, a nie walki. Tworzenie rynkowego systemu gospodarczego i demokracji liberalnej, mimo ekonomicznego sukcesu i społecznego poparcia, generowało koszty. Syntetycznym ich wyrazem było ubóstwo i wykluczenie części społeczeństwa z uzyskiwania korzyści z budowy nowych warunków życia. Stanisława Golinowska, od lat kierująca projektami badań na temat polskiej biedy, opisuje i wyjaśnia w książce ten proces. Prezentuje dane, metody badawcze oraz informacje o literaturze przedmiotu. Książka Stanisławy Golinowskiej, napisana zrozumiałym i komunikatywnym językiem, stanowi bardzo dobry przegląd kategorii analitycznych i metod badania problematyki ubóstwa w Polsce i w innych krajach. Praca ta wykorzystuje bogatą bazę empiryczną, (…) jest ważnym wkładem w analizę procesów społeczno-ekonomicznych dokonujących się w okresie tzw. transformacji postsocjalistycznej. Czytałem ją z wielkim zainteresowaniem i zarazem uznaniem. Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jerzego Wilkina Na uznanie zasługuje także wykraczające poza zdefiniowane w tytule ramy czasowe omówienie problematyki najhojniejszego świadczenia pieniężnego wprowadzonego już po 2015 roku, czyli 500+, i rozważania na temat jego potencjalnych konsekwencji. Z recenzji wydawniczej dr. Wojciecha Woźniaka
18% rabatu
22,39
27,30 zł
Dodaj
do koszyka
Przesłanie Druckera. Zarządzanie oparte na wiedzy
W ciągu szesnastu miesięcy poprzedzających śmierć Petera Druckera, powszechnie uważanego za ojca współczesnego zarządzania, autorka niniejszej książki poświęciła wiele czasu na rozmowy z nim. Dyskutowali głównie o rozwoju nowoczesnej firmy, który dokonał się w trakcie życia Druckera i wciąż zachodzi w nieustannie rosnącym tempie. Przesłanie Druckera prezentuje wizjonerskie koncepcje zarządzania Petera Druckera i odnosi je do głównych zagrożeń i możliwości biznesowych nadchodzących dziesięcioleci. Przybliża także Czytelnikowi jego poglądy dotyczące współczesnych praktyk biznesowych, zmian gospodarczych i trendów – których większość Drucker przewidział wiele lat temu. Spostrzeżenia Druckera zostały podzielone na pięć głównych obszarów tematycznych, na które organizacja jutra musi zwracać uwagę: • łączność z klientami, • innowacje i rezygnacje, • nawiązywanie trwałej współpracy, • pozyskiwanie wykształconych pracowników i umożliwianie im rozwoju, • ustanawianie rygorystycznych procedur decyzyjnych. Penetrujące pytania Druckera pomogły wielu firmom, korporacjom i przywódcom politycznym XX wieku spojrzeć na ich pracę z nowego punktu widzenia. Przeprowadzone przez Elizabeth Edersheim obszerne wywiady z Jimem Collinsem, Jackiem Welchem, Michaelem Hammerem, A.G. Lafley’em i innymi specjalistami z dziedziny zarządzania stały się źródłem ważnych komentarzy do spuścizny Druckera.
32% rabatu
47,53
69,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
O SZTUCE WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Jak przygotowywać się do wystąpienia przed publicznością lub przed kamerami? Jakie są sposoby radzenia sobie z tremą? Jak uniknąć wpadek i jak wybrnąć z sytuacji, gdy już się przydarzą? Jak postępować w kontaktach z dziennikarzami? – na te i inne pytania odpowiada Maciej Orłoś, jeden z najbardziej popularnych prezenterów telewizyjnych w Polsce. Występowanie przed publicznością można porównać do prowadzenia samochodu: w obu przypadkach możliwe jest dojście do wprawy, ale początki są trudne – pisze Maciej Orłoś we wstępie swojej książki. Autor zaczyna od podstaw skutecznego wystąpienia, takich jak pierwsze wrażenie, nawiązanie kontaktu z publicznością oraz warstwa niewerbalna, aby następnie przejść do bardziej szczegółowych zagadnień, takich jak występy na żywo przed kamerą czy udzielanie wywiadów. Wszystkie wskazówki zostały poparte licznymi przykładami. Książka jest doskonałym merytorycznie poradnikiem dla osób, które na co dzień muszą mierzyć się z szeroko rozumianymi publicznymi występami. Znajdziemy w niej również pełne humoru anegdoty zza kulis świata telewizji i biznesu. O autorze: Maciej Orłoś – laureat trzech Wiktorów, Super Wiktora oraz Telekamery. Znany przede wszystkim jako prowadzący magazyn „Teleexpress”, z którym związany jest od 1991 roku, jest również trenerem wystąpień publicznych, autoprezentacji i kontaktów z mediami.
35% rabatu
22,74
34,99 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
738
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka