Bezpieczeństwo funkcjonowania w cyberprzestrzeni
Szybki rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych wprowadził wiele zmian w życiu jednostki, całego społeczeństwa, funkcjonowaniu gospodarki i państwa. Pojawiła się możliwość funkcjonowania w cyberprzestrzeni, a więc w przestrzeni wirtualnej, w której komunikują się połączone siecią komputery lub inne media cyfrowe. Funkcjonowanie w sieci, obok licznych korzyści, generuje także nowe rodzaje ryzyka. Będzie to zarówno ryzyko związane z naruszeniem bezpieczeństwa informacji, systemów informacyjnych, ryzyko związane z przeprowadzaniem transakcji w sieci, ryzyko prywatności itp. Przyczynami tych zagrożeń mogą być zarówno działania przypadkowe, jak też świadome i celowe, w tym szeroko rozumiana przestępczość teleinformatyczna (oszustwa komputerowe, szpiegostwo komputerowe, hackerstwo itp.), aż po cyberterroryzm czy walkę cybernetyczną. Z tego względu zapewnienie bezpieczeństwa w sieci jest poważnym wyzwaniem zarówno dla organizacji, jak i państwa, a świadome korzystanie z Internetu przez obywateli staje się wymogiem współczesnych czasów, tak jak umiejętność czytania i pisania. Zakres książki obejmuje zagadnienia, z którymi spotyka się praktycznie każdy - osoby prywatne, pracownicy i osoby zarządzające różnymi organizacjami, instytucjami czy państwem. Z jednej strony, książka systematyzuje i wyjaśnia pojęcia związane z wirtualizacją działalności, z drugiej strony - pokazuje, jak Internet wpłynął na funkcjonowanie wszystkich jego użytkowników. Rodzaje i skala zarówno korzyści, jak również zagrożeń związanych z funkcjonowaniem w cyberprzestrzeni różnią się jednak w zależności od użytkownika sieci, dlatego też w opracowaniu autorzy zdecydowali się przeanalizować bezpieczeństwo korzystania z sieci na trzech odmiennych poziomach: jednostki, organizacji oraz państwa.
20% rabatu
56,80
71,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Jakość jako determinanta wiarygodności...
Monografia podejmuje ważny i aktualny problem jakości współczesnej sprawozdawczości finansowej sprzedaży w Polsce. W pracy opisano szereg wykonanych badań empirycznych nad jakością kluczowych obszarów sprawozdawczości finansowej. W zakończeniu pracy przedstawiono syntetyczne wytyczne dla nauki, praktyki oraz organów regulacyjnych, których wdrożenie, zgodnie z otrzymanymi wynikami badań, powinno przyczynić się do zwiększenia jakości sprawozdań finansowych sporządzanych w Polsce.
20% rabatu
60,00
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Funkcja personalna w przedsiębiorstwie w.2019
W książce poruszane są zagadnienia związane z aktualnymi trendami oraz kierunkami rozwoju funkcji personalnej w przedsiębiorstwach. W szczególności dotyczą one strefy projektowania, organizacji oraz realizacji funkcji HR, z uwzględnieniem czynników współcześnie na nią oddziałujących, m. in.: - konfliktu pokoleniowego na rynku pracy, - problematyki retencji pracowników, - wykorzystania najnowszych technologii w realizacji procesów HR.
25% rabatu
56,25
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Buchalter ułomny, czyli psychologiczne zasady...
Psychorachunkowość, pojęcie wprowadzone przez autora publikacji, to system czynności poznawczych, dzięki którym człowiek radzi sobie z finansa­mi: księguje i przelicza pieniądze. Książka przedstawia zasady psychorachunkowości w sposób kompleksowy. Jej treść może zainteresować każdego, kto chce wydawać pieniądze w sposób racjonalny, jest jednak przede wszystkim skierowana do psychologów zajmujących się psychologią ekonomiczną, jak również do finansistów świadomych tego, że psychologia ułatwia zrozumienie fenomenów ekonomicz­nych. Przyda się też zwykłym ludziom, borykającym się z codziennymi kłopotami budżetowymi. Autor przedstawia tu podstawowe twierdzenia teorii perspektywy i wyprowadza z nich szereg konsekwencji, które nazywa postulatami psychorachun­kowości. Dotyczą one księgowania myślowego - przypisania kwot do odpowiednich rubryk, takich jak: bilans otwarcia, rubryki zysków, rubryki strat - oraz sposobów liczenia pieniędzy. Zwykły człowiek jest buchalterem ułomnym i przekształca wielkości kwot zgodnie z przebiegiem specyficznej funkcji psychorachunkowej. Wywód opiera się na bogatym materiale empirycznym. Jest ilustrowany scenami z życia sympatycznej pary - państwa G. Dzięki temu książkę, która opo­wiada o sprawach trudnych, czyta się lekko, jak zbiór anegdot, nie odczuwając trudu włożonego w przeprowadzenie badań. Książka Piotra Gasparskiego stanowi znakomite źródło inspiracji badawczych dla psychologów, kompendium wiedzy o subiektywnych regułach myśle­nia ekonomicznego dla finansistów i zestaw praktycznych porad dotyczących domowego budżetu.
25% rabatu
41,25
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kreatywna rachunkowość a manipulacja danymi
Manipulacja danymi finansowymi jednostki gospodarczej to zjawisko powszechne – ciekawe pod względem praktycznym i teoretycznym. Otóż w kontekście polskich regulacji można manipulować danymi finansowymi, działając zgodnie z prawem i przestrzegając zasad rachunkowości. Wytyczenie sztywnej granicy pomiędzy sprawozdaniem finansowym zawierającym sfałszowane wyniki oraz takim, które je przedstawia jedynie w inny, ale dozwolony prawnie sposób, okazuje się niemożliwe. Książka stanowi próbę kompleksowej analizy tego zagadnienia – na tle historycznym, normatywnym, statystycznym i pragmatycznym. Jakie są możliwości kreatywnej manipulacji informacjami finansowymi podmiotu gospodarczego w Polsce? Jakie są powody braku wychwytywania oszustw księgowych przez biegłych rewidentów i audytorów wewnętrznych? Czy należałoby zmienić procedury, aby możliwie najskuteczniej zabezpieczyć odbiorców sprawozdań finansowych? Marta Stanisławska – dr nauk ekonomicznych, doradca podatkowy. Doktorantka i współpracowniczka Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Wykładowczyni Stowarzyszenia Księgowych Oddziału Dolnośląskiego we Wrocławiu, pracownik dydaktyczny PWSZ im. Witelona w Legnicy.
27% rabatu
35,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Siedem wyzwań lidera
Superniania Liderów SYLWIA KRÓLIKOWSKA stawia przed Tobą Siedem wyzwań lidera. To, czy podejmiesz rękawicę, będzie miało olbrzymi wpływ na Twoją pozycję, wizerunek i skuteczność działania jako lidera. Każdy z siedmiu rozdziałów porusza inny obszar wyzwań, z którymi nieustannie mierzysz się, pracując ze swoim zespołem. Autorka na licznych przykładach z własnego doświadczenia pokazuje, jak budować autorytet, w jaki sposób prowadzić trudne rozmowy z pracownikami, a także jak zarządzać konfliktami i zmianą oraz emocjami, które im towarzyszą. W poradniku znajdziesz szereg ćwiczeń, które pomogą Ci od razu zaimplementować zdobytą wiedzę i doskonalić umiejętności liderskie. 7 powodów, dla których warto przeczytać tę książkę: 1. Inwestycja w siebie - nikt nie rodzi się dobrym szefem, ale każdy może na to pracować i stawać się skutecznym liderem. 2. Oszczędność czasu i pieniędzy – każdy rozdział to jeden pełen dzień szkoleniowy. 3. Praktyczne przykłady prosto z największych firm i korporacji – wyciągaj wnioski z błędów innych, by każdego dnia podnosić swoją skuteczność działania. 4. Przystępny, żartobliwy język - autorka w niezwykle obrazowy i lekki sposób wytłumaczy Ci nawet najbardziej złożone koncepcje psychologii przywództwa 5. Techniki i narzędzia zarządzania zespołem – gotowe do wdrożenia algorytmy, schematy i modele działania krok po kroku pomogą przejść przez najtrudniejsze sytuacje oraz nauczą Cię konsekwencji 6. Rozwój umiejętności interpersonalnych przydatnych zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym- nabyta wiedza przyda Ci się we współpracy z partnerem, teściową, a nawet nastoletnim dzieckiem! 7. Wzrost pewności siebie – dzięki radom zawartym w książce będziesz w stanie szybciej podejmować najlepsze decyzje, co przełoży się na wzrost pewności siebie.
27% rabatu
35,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zaufanie w zarządzaniu organizacjami
W warstwie badawczej Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na obecne wyzwania w obszarze badań nad zaufaniem w naukach o zarządzaniu, takie jak: - budowanie zaufania w środowisku charakteryzującym się niskim poziomem zaufania lub nieufnością - doświadczanie zaufania w codziennym funkcjonowaniu - wielopoziomowość i kontekstowość pojęcia zaufania
15% rabatu
50,15
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
OD KONFLIKTU DO KOOPERACJI
Autor analizuje decydującą rolę grup nacisku w kształtowaniu architektury instytucjonalnej gospodarki. Porządek gospodarowania tworzony na zasadach współpracy i poszukiwania kompromisu sprzyja powstawaniu „dobrych” instytucji, wspierających wzrost gospodarczy i dobrobyt ludności. Polityczna konfrontacja generuje natomiast wysokie koszty gospodarcze i społeczne. Zależność tę dobrze ilustruje przypadek modelu szwedzkiego. Jego okres świetności przypada na czas bliskiej współpracy ruchu robotniczego z organizacjami biznesu, natomiast narastająca rozbieżność interesów tych dwóch grup skutkowała długotrwałą stagnacją gospodarczą i politycznym impasem. Oryginalne studium ewolucji modelu gospodarczego Szwecji od końca XIX wieku, wykorzystujące podejście instytucjonalne. (…) Autor zasadnie wskazuje na lukę badawczą dotyczącą roli państwa w gospodarce, krytycznie oceniając stan badań społecznych nad powstaniem i ewolucją systemów gospodarczych. Z recenzji wydawniczej dr hab. Katarzyny Szarzec, prof. nadzw. UEP Na naukowym rynku wydawniczym w kraju książka wyróżniać się będzie zarówno zastosowaną metodą, jak i przedmiotem analizy. Po pierwsze, czerpie ona z instytucjonalizmu, który jest ujęciem interdyscyplinarnym, interesującym szeroki krąg badaczy reprezentujących nauki społeczne i prawne. Po drugie, jest jedną z bardzo nielicznych prac ekonomicznych opartych na analizie instytucjonalno-ewolucyjnej – w odróżnieniu od stosunkowo popularnej tzw. nowej ekonomii instytucjonalnej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Ząbkowicz Sławomir Czech – dr, pracownik Katedry Ekonomii Politycznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jego zainteresowana badawcze koncentrują się na politycznym wymiarze systemów gospodarczych, ekonomii instytucjonalnej i wybranych zagadnieniach historii gospodarczej. Od 2015 roku działa w stowarzyszeniu Forum Myśli Instytucjonalnej, członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz interdyscyplinarnej sieci badawczej WINIR. Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
20% rabatu
26,88
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
METODY ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ PUBLICZNĄ
Wartość publiczna jest nową koncepcją, dopiero kształtującą się tak w teorii, jak i w praktyce zarządzania organizacjami publicznymi. Żeby wartość publiczną dostarczać społeczeństwu, niezbędne jest stosowanie odpowiednich narzędzi. Podstawową ich typologię omówiono w książce na konkretnych przykładach. Niniejsza praca adresowana jest do wszystkich osób zajmujących się badaniami zarządzania publicznego, tak do menedżerów publicznych, jak i do odbiorców usług publicznych. Problematyka wartości jest rzadko poruszana przez polskich autorów. A w tym przypadku mamy do czynienia z opracowaniem ujmującym tę problematykę całościowo – z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Tym samym książka stanowi kompendium wiedzy na temat tego ważnego i słabo opracowanego zagadnienia. Autor dokonuje w niej wszechstronnego przeglądu dostępnej literatury, głównie anglojęzycznej. Wykazuje się przy tym nie tylko oczytaniem, ale też systematycznością i jasnością wywodu. To dobry przykład tzw. książki profesorskiej. z recenzji prof. Jerzego Hausnera
20% rabatu
23,52
29,40 zł
Dodaj
do koszyka
Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi
Kolejna książka z cyklu „Nauka i praktyka innowacji”, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest poświęcona problematyce organizacji i zarządzania procesami innowacyjnymi, czyli kwestiom kreowania, wdrażania, komercjalizacji i dyfuzji innowacji. Organizacja i zarządzanie procesami innowacji podlegają nieustannym zmianom za sprawą pojawiających się nowych wyzwań i możliwości. Książka konfrontuje ugruntowane podejścia z najnowszymi trendami przedstawianymi w literaturze zachodniej. Można w niej znaleźć odpowiedzi na dwa kluczowe pytania, jak strukturalizować proces innowacji i jak kształtować i rozwijać skuteczne wzorce zachowań uczestników procesu innowacji podczas jego realizacji na bieżąco, na co dzień. Treści przedstawiono w książce w ten sposób, by prowadzić Czytelnika od ogólnych problemów i rozlicznych podejść dotyczących innowacji i innowacyjności w otoczeniu gospodarczym, poprzez charakterystykę natury procesów innowacyjnych, ich źródeł i efektów, aż do ich uwarunkowań w skali makro-, mezo- i mikroekonomicznej. Książkę można uznać za kompendium wiedzy naukowej o innowacjach i procesach innowacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem polskiej gospodarki.
35% rabatu
42,50
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Talking to My Daughter
Talking to My Daughter
Wydawca: Vintage
wysyłka: 48h
‘Why is there so much inequality?’ Xenia asks her father, the world-famous economist Yanis Varoufakis. Drawing on memories of her childhood and a variety of well-known tales – from Oedipus and Faust to Frankenstein and The Matrix – Varoufakis explains everything you need to know in order to understand why economics is the most important drama of our times. In answering his daughter’s deceptively simple questions, Varoufakis disentangles our troubling world with remarkable clarity, while inspiring us to make it a better one. 'Utterly accessible, deeply humane and startlingly original - a potent democratic tool at the perfect time' Naomi Klein
13% rabatu
36,13
41,53 zł
Dodaj
do koszyka
KONTENERYZACJA W PRL
Dzisiejszy stan rozwoju konteneryzacji w Polsce opiera się na bazie tego, co zostało zrobione w okresie historii, w latach 1944–1989, zwanym potocznie PRL-em. „Konteneryzacja w PRL” opowiada o tym, jak po II wojnie światowej wdrażano w Polsce do użytkowania system transportu kontenerowego. Ta książka jest propozycją dla tych, którzy chcieliby się dowiedzieć, co w okresie PRL-u się zdarzyło, że stan konteneryzacji w Polsce po upadku komunizmu w 1989 r. był taki, a nie inny. Krzysztof Lewandowski, dr inż., adiunkt na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej. Zainteresowania naukowe: transport, czynniki zewnętrze, które go kształtują, procesy kształtujące historyczny i obecny rozwój konteneryzacji, logistyka miejska, szczególnie ostatnia faza dostaw w centrum miasta.
15% rabatu
41,65
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Architektura biznesu przedsiębiorstwa
Monografia jest dziełem ciekawym i oryginalnym. Jest opracowaniem naukowym osadzonym w teorii zarządzania. Ma również istotne walory empiryczne. Przedstawione ujęcie architektury biznesu jest podejściem nie tylko nowatorskim, ale też kompleksowym, integruje bowiem w jeden konstrukt elementy, które dotychczas były rozpatrywane i badane oddzielnie. dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. Politechniki Łódzkiej Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu strategicznym, jest ważna i aktualna, Zaproponowane przez Autora zintegrowanie elementów modelu biznesu, strategii organizacyjnej i systemu zarządzania w postaci konstruktu „architektura biznesu przedsiębiorstwa” i odniesienie go do efektywności organizacyjnej z uwzględnieniem temporalności stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy. dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
20% rabatu
47,92
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Transport międzynarodowy
Transport międzynarodowy
Autor: Neider Janusz
Wydawca: PWE
wysyłka: 48h
We współczesnej gospodarce znaczenie transportu systematycznie rośnie. Zwiększa się też zapotrzebowanie na wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu poszczególnych gałęzi transportu. Autor przedstawił: rolę transportu w globalnej gospodarce, podaż usług na międzynarodowym rynku transportowym, transport intermodalny, transport ładunków specjalnych, politykę transportową Unii Europejskiej, spedycję międzynarodową, kontrolę ilościowo-jakościową towarów, bezpieczeństwo w transporcie międzynarodowym, zarządzanie procesem transportowym w handlu zagranicznym. Prezentowany podręcznik ma służyć przede wszystkim studentom takich specjalności jak handel zagraniczny, stosunki międzynarodowe, transport czy logistyka. Może również zainteresować właścicieli i pracowników w przedsiębiorstwach realizujących transakcje w handlu zagranicznym, zainteresowanych efektywnym, terminowym i bezpiecznym transportem towarów.
20% rabatu
51,92
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Unia Europejska - Chiny
W książce autor skoncentrował się na analizie kluczowych, dla konkurencyjności Unii Europejskiej i Chin aspektach, to jest na innowacjach i zatrudnieniu. Za cel stawiając sobie nie tylko diagnozę aktualnej sytuacji rozwojowej w Europie i w Chinach pod kątem innowacyjnego charakteru wzajemnych stosunków handlowo-ekonomicznych, ale także poszukiwanie rozwiązań służących poprawie innowacyjności i nowoczesności produkcji i wskaźników zatrudnienia, dających w efekcie poprawę standardów życia i pracy mieszkańców państw członkowskich Unii Europejskiej i Chin.
24% rabatu
67,64
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Koszty podróży służbowych w jednostkach sektora publicznego
KOSZTY PODRÓŻY SŁUŻBOWYCH W JEDNOSTKACH SEKTORA PUBLICZNEGO 1. Podróż służbowa 1.1. Wykonywanie polecenia służbowego 1.2. Miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży krajowej 1.3. Miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży zagranicznej 1.4. Termin podróży 1.4.1. Termin odbycia podróży służbowej krajowej 1.4.2. Termin odbycia podróży służbowej zagranicznej 1.5. Środek transportu do odbycia podróży służbowej krajowej i zagranicznej 1.6. Wykorzystanie dla celów odbywania podróży służbowych pojazdów niebędących własnością pracodawcy 2. Polecenie wyjazdu służbowego 2.1. Zasady sporządzania, obiegu i kontroli dokumentu polecenia wyjazdu służbowego 2.2. Zasady sporządzania, obiegu i kontroli wniosku o zaliczkę na koszty podróży służbowej 3. Koszty podróży służbowych 3.1. Rozliczanie kosztów przejazdów w podróży krajowej i zagranicznej 3.2. Zwrot innych wydatków związanych z podróżą służbową krajową lub zagraniczną 3.3. Zwrot kosztów dojazdów środkami komunikacji miejscowej 3.3.1. Zwrot kosztów dojazdów środkami komunikacji miejscowej w podróży krajowej 3.3.2. Zwrot kosztów dojazdów środkami komunikacji miejscowej w podróży zagranicznej 3.4. Diety 3.4.1. Dieta w podróży krajowej 3.4.2. Dieta w podróży zagranicznej 3.5. Należności z tytułu noclegów ............................................................................................ 90 3.5.1. Należności z tytułu noclegów w podróży krajowej ................................................. 91 3.5.2. Należności z tytułu noclegów w podróży zagranicznej........................................... 96 3.6. Inne koszty związane z odbywaniem podróży zagranicznych.......................................... 97 3.7. Rozliczanie kosztów korzystania z pojazdów służbowych jednostek ............................... 100 3.7.1. Zasady sporządzania, obiegu i kontroli karty drogowej ......................................... 101 3.7.2. Zasady sporządzania, obiegu i kontroli miesięcznego rozliczenia zużycia paliwa 4. Rozliczanie kosztów podróży służbowych na rachunkach kosztów podróży służbowych 5. Ujęcie rozliczeń kosztów podróży służbowych w księgach rachunkowych 5.1. Rozliczanie i ujmowanie w księgach rachunkowych kosztów podróży zagranicznych 5.2. Klasyfikacja budżetowa wydatków związanych z podróżami służbowymi
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Ewidencja szczegółowa - zasady tworzenia
Ewidencja szczegółowa – zasady tworzenia 1. Ogólne zasady tworzenia ksiąg ewidencji pomocniczej 2. Ewidencja szczegółowa do kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych 2.1. Konta zespołu 0 – „Aktywa trwałe” 2.2. Konta zespołu 1 – „Środki pieniężne i rachunki bankowe” 2.3. Konta zespołu 2 – „Rozrachunki i rozliczenia” 2.4. Konta zespołu 3 – „Materiały i towary” 2.5. Konta zespołu 4 – „Koszty według rodzajów i ich rozliczenie” 2.6. Konta zespołu 5 – „Koszty według typów działalności i ich rozliczenie” 2.7. Konta zespołu 6 – „Produkty” 2.8. Konta zespołu 7 – „Przychody, dochody i koszty” 2.9. Konta zespołu 8 – „Fundusze, rezerwy i wynik finansowy” 2.10. Konta pozabilansowe
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Leasing w firmie Zasady rozliczania w 2019 r
Leasing jest obecnie jedną z najbardziej powszechnych form finansowania działalności wielu firm. Umożliwia korzystanie, za odpowiednim wynagrodzeniem i w określonym czasie, z konkretnych środków bez konieczności ich zakupu. Stale rosnąca popularność leasingu wynika m.in. z faktu, iż stał się możliwością szybkiego i efektywnego doinwestowania prowadzonej działalności gospodarczej bez jednoczesnej konieczności zaciągania kredytów bankowych i związanych z tym uciążliwości. Z początkiem 2019 r. wokół tematu leasingu powstało niemałe zamieszanie związane z wprowadzeniem do przepisów podatkowych ograniczenia w zaliczaniu do kosztów opłat za leasing samochodów osobowych. Publikacja w prosty i usystematyzowany sposób przeprowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy rozliczania leasingu (zarówno podatkowe jak i balansowe) począwszy od zawarcia umowy poprzez rozliczanie w trakcie jej trwania na zakończeniu umowy skończywszy. Całość poparta praktycznymi przykładami i ewidencją księgową a także aktualnymi interpretacjami podatkowymi.
13% rabatu
33,93
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Zbiegi tytułów do ubezpieczeń od 1 stycznia 2019
Ustalanie zakresu ubezpieczeń społecznych w przypadku, gdy ubezpieczony prowadzi różne rodzaje działalności zarobkowej, niezmiennie sprawia płatnikom składek wiele trudności. Chodzi o sytuacje, gdy dodatkowy tytuł ubezpieczeniowy towarzyszy umowie zlecenia albo innej umowie cywilnoprawnej o podobnym charakterze. Zleceniobiorca może bowiem wykonywać jednocześnie kilka umów zlecenia, prowadzić pozarolniczą działalność, być pracownikiem, rolnikiem, duchownym, pozostawać w stosunku służby. W niniejszej publikacji eksperci z zakresu tematyki ZUS wyjaśniają w przystępny sposób, jak należy rozstrzygać zbiegi tytułów ubezpieczeniowych. Czytelnik dowie się z niej, jak wyliczyć składki ZUS: od umowy zlecenia – w różnych sytuacjach, np. gdy zleceniobiorca prowadzi równocześnie pozarolniczą działalność gospodarczą, a charakter zlecenia nie mieści się w zakresie tej działalności; od umowy o dzieło – w tym wykonywanej przez osobę zatrudnioną na umowie o pracę; od kontraktu menedżerskiego. Ponadto w książce znajdują się praktyczne porady dotyczące korygowania ewentualnych nieprawidłowości, które pojawiają się w dokumentacji w przypadku popełnienia błędu przy ustalaniu zakresu ubezpieczeń zleceniobiorców. Najtrudniejsze zagadnienia zostały przedstawione na 66 praktycznych przykładach. To przystępne opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Skierowane jest również do pracodawców oraz biur rachunkowych, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
13% rabatu
51,33
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Raportowanie niefinansowe a wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń
W pracy dokonano identyfikacji zależności pomiędzy raportowaniem niefinansowym w obszarze działań społecznie odpowiedzialnych a wynikami finansowymi podmiotów raportujących oraz dokonano identyfikacji czynników wpływających na wykorzystywanie raportowania niefinansowego przez zakłady ubezpieczeń. Ponadto określone zostały czynniki determinujące wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń oraz opracowano metodykę badania, służącą do określenia wpływu raportowania niefinansowego na wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń. Na podstawie przeprowadzonych badań własnych zbudowano modele ekonometryczne dla badanych grup zakładów ubezpieczeń oraz określono wpływ raportowania niefinansowego w obszarze działań społecznie odpowiedzialnych na wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń, w zależności od zakresu działania (dział I, dział II), formy prowadzenia działalności (TUW, SA) oraz pochodzenia kapitału (krajowe zakłady ubezpieczeń, zagraniczne zakłady ubezpieczeń). „Przedstawiona praca podejmuje problem ważny i bardzo aktualny, póki co w mojej ocenie, w badaniach w obszarze rachunkowości - ciągle niszowy, a ze względu na zlokalizowanie w sektorze zakładów ubezpieczeń - dodatkowo interesujący. [...] pracę czyta się z dużym zaciekawieniem naukowym. [...] Praca może być uznana za oryginalną i ważną poznawczo. [...] Na rynku polskim będzie interesującą publikacją z tego obszaru". Z recenzji prof. dr hab. Anny Karmańskiej „Wyrażam przekonanie, że recenzowana monografia cechuje się wysokim poziomem naukowym, a wymiar zaprezentowanych w niej treści przyczynia się do lepszego poznania istoty raportowania niefinansowego i jego wpływu na funkcjonowanie zakładów ubezpieczeń. [...] W sposób istotny przyczynia się do zmniejszenia niedoboru wiedzy z zakresu teorii i praktyki działania zakładów ubezpieczeń w obszarze społecznej odpowiedzialności oraz wskazuje na kierunki dalszych badań w tej materii". Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Roberta Kurka
20% rabatu
76,00
95,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
764
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka