Okładka książki Religie niechrześcijańskie i dialog...
Tego rodzaju publikacja, zupełnie oryginalna i precedensowa na płaszczyźnie polskiej literatury teologicznej, jest wręcz pożądana. Autorka potrafi niuansować problemy, czuje delikatny charakter niektórych zagadnień, zwłaszcza w odniesieniu do dialogu chrześcijańsko-islamskiego, wykazuje się dobrym zmysłem krytycznym i teologicznym, jest doskonale zorientowana we współczesnych nurtach teologicznych, zwłaszcza w chrystologii. Nie ogranicza się do krytyki, ale w trafny sposób ukazując teologiczne i religioznawcze mankamenty analizowanych podręczników, dostrzega także ich zalety. [...] Reforma szkolnictwa, jaka miała miejsce w ostatnim czasie w Polsce, i będąca jej konsekwencją zmiana podstawy programowej dla katechezy, stanowi najlepszą okazję do uwzględnienia wyników badań przeprowadzonych przez Autorkę. dr hab. Ireneusz S. Ledwoń OFM, prof. KUL Monografia stanowi poważne dzieło naukowe o wysokich standardach merytorycznych, metodologicznych i formalnych, co sprawia, że zasługuje ona na publikację i udostępnienie szerokiemu gronu odbiorców. Wielokulturowość współczesnych społeczeństw oraz wskazania Kościoła posoborowego dotyczące dialogu międzyreligijnego pozwalają z uznaniem przyjąć publikację. [...] Monografia jest nowatorska, bowiem stanowi opracowanie swoistej luki w refleksji naukowej. ks. dr hab. Paweł Mąkosa, prof. KUL
40% rabatu
35,91
59,85 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej w.2
Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej w.2
Autor: praca zbiorowa
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i szyją terapie na miarę dziecka, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, własną indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. [] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca.Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. [] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki
40% rabatu
20,34
33,90 zł
Dodaj
do koszyka
zapowiedź
Okładka książki Niezbędnik młodego patrioty
Niezbędnik młodego patrioty
Wydawca: Petrus
wysyłka: po 22.11.2019
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Pomaga w przygotowaniu akademii z okazji różnych uroczystości szkolnych i państwowych. Oferta przekazywanych w publikacji wierszy jest bardzo bogata. Wiersze do rozdziału Polska moja ojczyzna nacechowane są dużą dozą patriotyzmu. Budzą w młodym człowieku odpowiedzialność za losy własnego kraju. Spełniają też ogromną rolę dydaktyczną. Humor towarzyszący poezji, ukazującej nasze zalety i wady, w bardzo pozytywny sposób wpływa na kształtowanie osobowości młodego człowiego. Wykazuje jednocześnie konsekwencję niewłaściwych zachowań. Odkrywając świat przekazywanych w zagadnieniach wartości jest dobrym towarzyszem w procesie dorastania do dobra i piękna jakie jest w każdym człowieku
33% rabatu
13,39
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Scenariusze wychowawcze Gimnazjum Aby nie miotał nami wiatr
Aby wiatr przestał nimi miotać, konieczna jest praca wychowawcza, która będzie przywracać wartość temu, co zapomniane i najbardziej wytęsknione.
5% rabatu
17,45
18,38 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Rama czy lama? Różnicowanie głosek R L
„Rama czy lama? Różnicowanie głosek R – L to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l . Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem.
27% rabatu
12,40
17,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Pedagogiczna teoria szkoły. Studium na podstawie..
„Dla mnie osobiście najbardziej interesującym aspektem, jaki zauważam w książce, jest akcent pedagogiczny związany z pytaniem i dążeniem do ujmowania teorii szkoły jako dyscypliny czy też teorii pedagogicznej oraz podejmowaniem zagadnień nauczania i wychowania w jej ramach. Czyni to bardzo jasnym stanowisko Autora, jak też wpisuje całą problematykę w obszar poszukiwań współczesnej i dawnej myśli pedagogicznej. Autor wybrał bardzo interesujących poznawczo oraz ważnych dla pedagogiki szkolnej autorów i ich koncepcje, których większość rzeczywiście powinna być bliżej zaprezentowana w polskiej myśli pedagogicznej. Praca Autora wpisuje się zatem w lukę – zwłaszcza związaną ze współczesnymi autorami podejmującymi refleksję nad szkołą”. ks. prof. dr hab. Marian Nowak, Dyrektor Instytutu Pedagogiki KUL Marek Stanisław Kościelniak pracuje jako adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest autorem monografii „Zrozumieć Rogersa. Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa”, artykułów naukowych w czasopismach polskich i międzynarodowych oraz licznych rozdziałów w polskich i zagranicznych publikacjach wieloautorskich. Jest również redaktorem naukowym kilku książek wydanych w języku angielskim i polskim oraz tłumaczem angielskojęzycznej literatury pedagogicznej. „Pedagogiczna teoria szkoły. Studium na podstawie niemieckich teorii szkoły” to owoc wieloletnich studiów nad niemiecką literaturą pedagogiczną.
19% rabatu
37,40
46,20 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Neuroafektywna książka rozwojowa
Neuroafektywna książka obrazkowa jest bogato ilustrowanym wprowadzeniem w tematykę ewolucji i wczesnego rozwoju mózgu, emocji i osobowości. Autorka w prosty sposób omawia takie zagadnienia jak autonomiczny system nerwowy, rozwój neuroafektywny, kora czołowa czy strefa najbliższego rozwoju. Przedstawia również model kompasu neuroafektywnego, czyli narzędzia służącego opisowi osobowości oraz wyszukiwaniu najkorzystniejszej pod względem emocjonalnym strefy uczenia się dziecka lub osoby dorosłej. Połączenie krótkich, łatwych do zrozumienia tekstów na temat neuroafektywnego rozwoju z utrzymanymi w lekkiej i żartobliwej formie ilustracjami sprawia, że książka jest unikalnym i niezwykle użytecznym narzędziem nauki o emocjach, umiejętnościach społecznych i samoregulacji. Dlatego adresowana jest nie tylko do psychologów, pedagogów, nauczycieli czy innych osób zawodowo zajmujących się terapią lub udzielaniem wsparcia psychologicznego, ale także do rodziców, którzy chcą poznać kluczowe etapy rozwoju swoich pociech, aby jak najlepiej wspierać je w kształtowaniu podstawowych zasobów i umiejętności życiowych. Zrozumienie rozwoju niemowląt i małych dzieci znacznie wspiera praktykę psychoterapeutyczną. W tej dziedzinie Marianne Bentzen jest jedną z najbardziej oryginalnych myślicielek. Wprowadza te ważne kwestie w formie przystępnej, zabawnej i zachwycającej. Książka Marianne jest darem nie tylko dla terapeutów, rodziców i nauczycieli, ale też dla wszystkich, którzy poszukują zrozumienia samych siebie w tej ważnej perspektywie. dr Peter Levine, twórca Somatic Experiencing?
25% rabatu
36,73
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Arteterapia dla dzieci i młodzieży
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający – pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
13% rabatu
34,69
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Bibliografia pedagogiczna w Polsce do końca XIX wieku
Przedmiotem publikacji jest próba zebrania wiadomości o początkach tworzenia spisów piśmiennictwa, które wspierały proces kształcenia, dostarczając precyzyjnej informacji o książce. Proces stopniowego podnoszenia jakości informacyjnej wykazów piśmiennictwa pozwolił na opracowanie nowego systemu dokumentacji, którym okazała się bibliografia. Osiągnięcie efektu wymagało żmudnej pracy wielu pokoleń dokumentalistów. Istnieją również ważne dla początków bibliografii zasoby archiwalne, których analiza pozwala na uzyskanie odpowiedzi na pytania nurtujące badaczy bibliografii.
3% rabatu
33,93
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej: 1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej; 2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych. Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
15% rabatu
40,78
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Masz Prawo do Mediacji w Szkole
Publikacja stanowi autorskie opracowanie materiałów i narzędzi ćwiczeniowych przeznaczonych do realizacji programu szkolenia mediatorów rówieśniczych w szkołach podstawowych. Jest to zeszyt przeznaczony dla uczniów, którzy chcieliby się podjąć roli mediatorów. Stanowi uzupełnienie do książki Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje. „Mam nadzieję, że nauka mediowania stanie się przygodą, która pozwoli na odkrywanie talentów, emocji, wartości i bogactwa, płynących z dobrych relacji z drugim człowiekiem”. Anna K. Duda
23% rabatu
6,46
8,40 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Masz Prawo do Mediacji w Szkole
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Zarys pracy mediatora szkolnego jest wielowątkowym opracowaniem przedstawiającym zakres działań, powinności i odpowiedzialności nauczyciela, pedagoga oraz rodziców w procesie wprowadzania mediacji do szkół. Wdrożenie odpowiednich działań przyczyni się do rozwoju mediacji jako elementu kultury polubownego rozwiązywania sporów w przestrzeni szkoły. Kluczem do sukcesu jest nauczyciel mający wiedzę i doświadczenie, pozwalające na skuteczną animację współpracy środowiska szkolnego w promowaniu idei mediacji.
23% rabatu
20,20
26,25 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Masz Prawo do Mediacji w Szkole
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych i praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia mediatorów rówieśniczych. Jest cennym źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i jakość kształcenia.
23% rabatu
21,01
27,30 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczes.
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
40% rabatu
46,80
78,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Zdania obraz.-wyr. Mat. do terapii głosek ś,ź,ć,dź
Kolejna część ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” obejmuje swoim zakresem terapię głosek ciszących, tj. ś, ź, ć, dź. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek ciszących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju. Proponowane ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez logopedów, rodziców oraz pedagogów, ponieważ w ciekawy sposób angażują dziecko i dorosłego w terapię. Konstrukcja zadań powoduje, że maluch nie tylko ćwiczy wymowę, ale także percepcję wzrokową i słuchową, prawidłową odmianę wyrazów oraz wzbogaca słownictwo. Zeszyt ćwiczeń został tak skomponowany, aby głoski ciszące były utrwalane w wyrazach, zdaniach oraz w mowie spontanicznej, po uprzednim wywołaniu głosek w izolacji i utrwaleniu ich w sylabach. W drugiej części materiałów zawarte zostały również zdania służące różnicowaniu głosek ciszących z syczącymi.
27% rabatu
13,13
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Uchwały, regulaminy i procedury szkolne Kompendium prawa wewnątrzszkolnego. St.prawny: wrzesień 2019
Publikacja szczegółowo omawia akty prawa wewnątrzszkolnego: uchwały, regulaminy i procedury wydawane przez organy szkoły. Ekspert zebrał wszystkie kompetencje rady pedagogicznej, rady szkoły oraz rady rodziców i wydawane na ich podstawie uchwały i regulaminy. Ponadto materiał zawiera prawie 75 wzorów i przykładów szkolnych dokumentów na CD.
25% rabatu
53,96
72,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Trening twórczości
Czy twórczości można się nauczyć? Czy można ją trenować i rozwijać, jak trenuje i rozwija się mięśnie? Czy warto być twórczym? „Trening twórczości” to podręcznik sprawdzonych metod, ćwiczeń i sposobów oddziaływania, które rozwijają twórcze myślenie i działanie, a przy okazji są świetną zabawą. Zostały opracowane bardzo starannie przez grono dociekliwych naukowców i praktyków. Książka pokazuje mnóstwo praktycznych zadań i analizuje ich wpływ na rozwój twórczości. Jest to świetny przewodnik dla psychologów, trenerów, rodziców, szefów i wszystkich, którzy chcieliby pobudzać kreatywność w swoim otoczeniu. Dziesiątki ćwiczeń, zestaw problemów dyżurnych do pracy na sesjach kreatywnych i ćwiczenia na rozgrzewkę. Zawarte w książce ćwiczenia oprócz twórczości rozwijają też skutecznie komunikację i sprzyjają budowaniu relacji międzyludzkich. Chociaż głównym adresatem tej książki są osoby organizujące treningi w ścisłym sensie, zwłaszcza treningi grupowe, istnieje możliwość jej wykorzystania w sytuacjach mniej standardowych, na przykład w szkole. Przypuśćmy, że nauczyciel biologii uczy o tym, w jaki sposób wirus atakuje komórkę: wprowadza on do wnętrza komórki swój materiał genetyczny, który replikując się, zakłóca metabolizm komórki-nosiciela aż do jej zniszczenia. Postępuje więc tak, jak oddział dywersantów na tyłach nieprzyjacielskiej armii. Być może analogia mogłaby być bardziej trafna, chodzi jednak o to, aby w ogóle nauczać w konwencji analogii i metafory. Takie nauczanie bliższe jest myśleniu twórczemu, a przecież „uczymy się najlepiej wtedy, gdy robimy wynalazki” (Piaget). Inaczej mówiąc, wykorzystanie analogii, metafory lub innego narzędzia twórczości sprawia, że uczeń zdobywa wiedzę w sposób bardziej trwały i bardziej atrakcyjny, niż dzieje się to w wypadku klasycznych zabiegów metodycznych. Fragment „Wstępu” Edward Nęcka - profesor psychologii w Uniwersytecie Jagiellońskim. Współpracuje również z Uniwersytetem SWPS. Specjalizuje się w problematyce z pogranicza psychologii poznawczej i psychologii różnic indywidualnych. Prowadzi badania na temat poznawczego podłoża cech osobniczych, takich jak kreatywność, inteligencja i samokontrola. Oprócz licznych artykułów zawierających opis wyników badań, opublikował osiem książek – podręczników i monografii. Jest współautorem (z J. Orzechowskim i B. Szymurą) podręcznika pt. „Psychologia poznawcza” oraz autorem książki „Trening poznawczy”. Od roku 2001 jest członkiem Polskiej Akademii Nauk.
33% rabatu
26,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Pewny start Cztery pory roku Liczby Karty matematyczne
Pewny start Cztery pory roku. Liczby. Karty matematyczne to książka zawierająca: karty prezentacyjne z cyfrą i zdjęciem odpowiedniej liczby elementów (od 1 do 10), karty prezentacyjne z cyfrą i odpowiadającą im liczbą czerwonych kropek (od 1 do 10). Karty matematyczne to plansze z symbolami od 1 do 10, zilustrowane odpowiednią liczbą elementów - realistycznych przedmiotów, warzyw, owoców czy zwierząt. Publikacja ułatwia naukę liczenia oraz utrwala obraz graficzny liczby.
9% rabatu
33,16
36,46 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Pewny start Cztery pory roku Litery Karty do nauki czytania
„Pewny start. Cztery pory roku. Litery. Karty do nauki czytania” – skuteczna nauka czytania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną i specjalnymi potrzebami powstała wyjątkowa publikacja nastawiona na kształtowanie umiejętności czytania globalnego (całowyrazowego). Stworzone przez ekspertów ćwiczenia pozwalają krok po kroku budować świadomość znaczenia poszczególnych wyrazów oraz wzmacniają kompetencje poznawcze. W publikacji znajdują się karty: z wyrazem do czytania globalnego oraz odpowiadającą mu ilustracją, z literą i ilustrującym ją przedmiotem, z etykietami do czytania całowyrazowego – przeznaczone do wycinania. Publikacja jest bogato ilustrowana i zawiera wiele realistycznych fotografii, które pomagają w szybkim zapamiętaniu obrazu graficznego wyrazu. Ten cykl materiałów dydaktycznych zapewnia nauczycielowi pełną elastyczność pracy – sprawdza się podczas zajęć podstawowych, jak również rewalidacyjnych, kompensacyjno-korekcyjnych czy terapii pedagogicznej. Poznaj również pozostałe publikacje z serii „Pewny start. Cztery pory roku” i dobierz te, które sprawdzą się w pracy z Twoimi uczniami. To cenione przez ekspertów i praktyków materiały dydaktyczne, które spodobają się zarówno nauczycielom, jak i uczniom.
9% rabatu
43,77
48,12 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Pewny start O dorosłości Będę samodzielny Instrukcje zachowań
O dorosłości. Będę samodzielny" to 11 instrukcji zachowań, które ułatwią uczniom samodzielne funkcjonowanie i załatwianie ważnych spraw. Publikacja dostosowana do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Tematyka instrukcji: korzystanie z komunikacji miejskie, rozmowa z pracodawcą, prasowanie, wizyta u lekarza, jak i kiedy mówić "nie"
9% rabatu
43,77
48,12 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
487
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka