Okładka książki Contemporary Problems in Teachers Work in Poland
Contemporary Problems in Teachers Work in Poland
Autor: praca zbiorowa
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Książka przedstawia charakterystykę funkcjonowania współczesnego nauczyciela w trzech krajach europejskich: w Polsce, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Albanii. Składa się z trzech rozdziałów poświęconych problematyce nauczycielskiej w poszczególnych krajach, skonstruowanych wokół wspólnej osi, zawierającej następujące punkty:1.charakterystyka systemu edukacji,2.charakterystyka systemu kształcenia nauczycieli,3.problematyka rozwoju zawodowego nauczycieli,4.szczegółowy problem bądź problemy pedeutologiczne w danym kraju, wybrane przez autora rozdziału.Każdy z rozdziałów został napisanych przez badaczy uniwersyteckich zajmujących się problematyką pedeutologiczną.
23% rabatu
30,79
40,01 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Przesłodki czasownik
Przesłodki czasownik
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Polecamy kolejny tom przygód zwariowanych części mowy - tym razem o przesłodkim czasowniku!Już teraz do Twojej klasy zawita... pan Czasownik, który podda wszystkie zmęczone dzieci i panią Krysię nieustannemu DZIAŁANIU. Możemy Ci jeszcze zdradzić, że pani Krysia w ogóle nie będzie zajmować się uczeniem i językiem polskim, za to rozprawiać będzie o... szkodliwości cukru! Dlaczego cukier, a nie ćwiczenia z gramatyki? Dowiesz się w tomie trzecim Lekcji gramatyki dla dzieci o mocnych nerwach.Zapraszamy do wyjątkowej lektury!
23% rabatu
13,85
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Obrazkowa książka kucharska
W Obrazkowej książce kucharskiej można znaleźć przepisy na codzienne śniadania lub desery. To publikacja do wykorzystania w domu oraz na zajęciach w przedszkolu, szkole, na warsztatach terapii zajęciowej czy kółkach zainteresowań w domach kultury. Obrazkowa książka kucharska to pozycja, jakiej jeszcze nie było na rynku wydawniczym! Całkowite zwizualizowanie przepisów jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy na co dzień „myślą obrazami”. Zaletą publikacji jest nie tylko rozpisanie czynności krok po kroku, ale także zaprezentowanie aktywności i produktów za pomocą zdjęć i symboli. Dodatkowo książka zawiera zwizualizowaną instrukcję obsługi. Kolejnym atutem pozycji są dołączone do niej karty pracy umożliwiające podsumowanie doświadczeń zmysłowych. To wszystko sprawia, że Obrazkowa książka kucharska będzie wspaniałym towarzyszem w zmaganiach kuchennych zarówno osób z autyzmem, afazją, jak i dzieci, które potrzebują wsparcia podczas czytania.
22% rabatu
23,31
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Preventive competences of early education teachers
Prevention - teacher competences are one of the basic elements that contribute to the quality of education of children and young people. To be a competent teacher means to be properly prepared to practice this profession, and in the case of prevention to have specialist knowledge in the field of prevention and apply it to work at school. This publication was created for all people involved in preventive activities, both in the scientific and practical area. The author wanted to show what knowledge and skills prevention-teachers should have.
31% rabatu
18,62
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Jak Mazgaj żeglarzem został
Wyobraźmy sobie: wielki las, duże mrowisko, pracowite mrówki i Mazgaj - mała mrówka, która marzy o dalekich podróżach... Gdzie Mazgaj dotrze? Co tam zobaczy? Jakie będzie miał przygody? Jak to zmieni życie wszystkich mrówek w mrowisku?Książeczka zawiera wyjątkowe, piękne ilustracje, które umożliwiają rozwijanie wyobraźni dziecka, inspirują do kreatywnego myślenia, poprawiają koncentrację i pozwalają poznawać świat.Wierszowany, interesujący tekst daje możliwość rozwijania słownictwa i umiejętności czytania, poszerza wiedzę o świecie oraz uczy rozwiązywania problemów.Atrakcyjna książeczka dla dzieci w różnym wieku, idealna do samodzielnego lub wspólnego rodzinnego czytania.W przygotowaniu są następne opowieści o nowych, niesamowitych przygodach Mazgaja, małej mrówki z dużego mrowiska.
21% rabatu
11,76
14,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Znów mówię 2. Materiał językowy i obrazkowy...
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych.
22% rabatu
19,49
25,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Lektury w ręku nauczyciela Perspektywa polska i zagraniczna
Czy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii przymusu, albo ? świata odkryć i przyjemności. Przybliżają zatem te utwory, które mogą mieć siłę wzbudzania emocji i pobudzania myślenia o sobie, o „swoich” i „innych”, jeśli tylko nie pozwoli im się pokryć się patyną „szkolnej lektury”. Upominają się o niespieszną, wnikliwą lekturę, o nowe odczytania kanonicznych tekstów. Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagranicznato zbiór interesujących artykułów wybitnych badaczy i nauczycieli języka polskiego oraz kandydatów do tego zawodu. Wszyscy oni przyglądają się, jak uczą literatury inni, poszukują inspiracji do podejmowania nowych strategii czytania w rodzimych i zagranicznych pracach literaturoznawców i dydaktyków literatury. Uważnie śledzą wyniki najnowszych polskich i światowych badań, rozpoznających potrzeby i preferencje czytelnicze młodych ludzi. „Jakie utwory warto czytać na lekcjach literatury, aby rozbudzały emocje nastolatków i otwierały ich na myślenie o sobie i Innym? Jak je czytać? W jaki sposób zmieniać uczniowską niechęć do literatury? Skąd czerpać inspiracje w tym zakresie? Oto jedynie nieliczne pytania z wielu, na które czytelnik znajdzie odpowiedź (…). Jestem przekonana, że (…) tom będzie dobrze przyjęty przez szerokie grono odbiorców”. dr hab. Danuta Łazarska, prof. UP
31% rabatu
28,96
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kultura ruchu dziecka przedszkolnego
Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzegłam, że zdjęcia dziecka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też jak przekonuje Michał Rusinek huśtanie.[...]
23% rabatu
38,32
49,80 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Konik Karusek i przyjaciele. Opowiadania logo. ...
Publikacja skierowana jest do rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego, terapeutów i logopedów, osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jej zawartość to krótkie opowiadania, które obok treści zawierają ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej. Są to ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, których celem jest wprowadzenie i utrwalanie prawidłowych nawyków oddechowych oraz wzmacnianie i usprawnianie mięśni narządów artykulacyjnych. Oczywiście nie zastąpią one w żaden sposób terapii logopedycznej w gabinecie, która jest konieczna w przypadku dzieci z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, mogą jednak być przyczynkiem do poświęcenia krótkiej chwili w domu, w przedszkolu, w gabinecie na rozwijanie mowy poprzez zabawę.
22% rabatu
8,57
11,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy
Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy będzie pomocny logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. Autorki od lat z powodzeniem wykorzystują go do sprawdzania wymowy głosek, umiejętności językowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka.Zaletą kwestionariusza jest możliwość stosowania go w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy.Publikacja zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia, a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania.Do materiału obrazkowego są podane pytania, polecenia i odpowiedzi, które ułatwiają korzystanie z kart ćwiczeń.
23% rabatu
22,93
29,80 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Doświadczanie uczenia się w średniej dorosłości
Tematyka książki oscyluje wokół andragogiki i zagadnień wpisujących się w obszar zainteresowania psychologii rozwojowej. Jej celem jest poznanie fenomenu uczenia się człowieka dorosłego w okresie średniej dorosłości, zwłaszcza uwarunkowań podejmowania przez niego aktywności edukacyjnej. Za fundament analizy uwarunkowań uczenia się oraz obszarów edukacyjnych przyjęto podejście fenomenograficzne, które zostało skonstruowane dla potrzeb prowadzenia badań nad procesami uczenia się. Przedmiotem badań w prezentowanej publikacji uczyniono doświadczenia edukacyjne osób znajdujących się w okresie średniej dorosłości. Postępowanie badawcze dążyło do ustalenia, w jaki sposób osoby dorosłe doświadczają uczenia się. Chodziło o dotarcie do istoty doświadczenia fenomenu uczenia się przez osoby w średniej dorosłości. Problematyka podjęta w publikacji ma charakter głosu w otwartej dyskusji na temat miejsc, sytuacji, okoliczności uczenia się osób w średniej dorosłości. Książka pozwala udoskonalić wiedzę na temat uczestnictwa osób dorosłych w całożyciowym uczeniu się. Stworzona w niniejszej publikacji matryca uwarunkowań uczenia się osób w średniej dorosłości jest znaczącym krokiem w kierunku budowania teoretycznego modelu uczenia się przez całe życie.
23% rabatu
46,17
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Czy Kopciuszek musi być dziewczyną? Edukacja polonistyczna bez schematów rodzajowych
Imponuje tu szczególna umiejętność wyważania sądów, powstrzymywania się od jednoznacznych konkluzji i rozstrzygnięć, rezygnacji ze stylistyki ataku, walki, agresji, co przekłada się bezpośrednio na sytuację szkolną i tworzy realną szansę na przełamanie bariery potocznych uprzedzeń związanych z problemem płci społeczno-kulturowej, a w konsekwencji i szansę na przełamanie tych uprzedzeń wśród uczniów. Strategię działań, jaką proponuje się w tej pracy, można by nazwać w najogólniejszym sensie strategią różnego typu i rodzaju działań rozbudzających i poszerzających przestrzeń uczniowskiej empatii; działań inicjujących pragnienie uważniejszego przyjrzenia się sobie i innym ludziom, prowadzących w konsekwencji do niezgody na ograniczenie możliwości rozwojowych człowieka i wszelkie wykluczenia. z recenzji prof. dr hab. Grażyny Tomaszewskiej Autorka raz po raz formułuje refleksje o randze edukacyjnych wielkich idei i formie kunsztownych sentencji. Muszę przyznać, że nieczęsto zdarza mi się napotykać w rozprawach edukacyjnych (w obszarze polskiego dyskursu) tak zdecydowane, fundamentalnie ważne i tak zgrabnie skreślone myśli.Na własne oczy widzimy (w komentarzach i rysunkach dzieci) proces dookreślania siebie, własnego światoodczucia, wizji rzeczywistości, które wyzwala dydaktycznie zaaranżowane spotkanie z literaturą. Dodajmy – literaturą z kręgu dawnego i współczesnego piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży, a więc taką, której filozoficzny, formacyjny charakter bywa kwestionowany, zwłaszcza w konfrontacji z tym samym wymiarem przypisywanym arcydziełom. z recenzji dr. hab. Witolda Bobińskiego
31% rabatu
28,96
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Metoda i wyobraźnia. Lekcje twórczości w klasie 2
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 2: - przedstawia zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - prezentuje przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas II szkoły podstawowej pobudzające i rozwijające twórczość w różnych formach ich aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klas II mają wyższy stopień złożoności instrukcji oraz zadań do wykonania niż w książce do klasy I – szczególnie przy twórczym rozwiązywaniu problemów wymagają podstawowych umiejętności w dokonywaniu odległych skojarzeń czy dokonywaniu kombinacji oraz transformacji pojęć, pomysłów i obiektów. Zaproponowane ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – mogą być realizowane na wcześniejszych lub późniejszych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
13% rabatu
34,79
40,01 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki W drodze na spotkanie z moją córką
Wśród lektur na temat autyzmu szczególne miejsce zajmują książki napisane przez rodziców. Na polskim rynku wydawniczym wciąż jest to bardzo rzadki rodzaj publikacji, a ma on ogromną wartość. Z tym większym zadowoleniem należy więc przyjąć książkę Anny Niklewskiej: poruszającą, szczerą, piękną opowieść matki o życiu i rozwoju Oli, dorosłej już dzisiaj kobiety z autyzmem. Jest to historia poszukiwania drogi do własnego dziecka, coraz lepszego rozumienia jego potrzeb oraz budowania silnej, opartej na zaufaniu i bliskości więzi. (fragment recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
25% rabatu
16,49
22,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Możesz wychowywać
Książka Możesz wychowywać to zielone światło dla rodziców i nauczycieli, którzy niejednokrotnie czują się bezradni w swoich wychowawczych działaniach (wahają się pomiędzy partnerskim a tradycyjnym modelem wychowania albo – co gorsza – już sobie odpuścili i unikają kontaktów z dzieckiem, by nie przeżywać frustracji). Autor (pedagog, ale przede wszystkim ojciec i dziadek) mówi o istocie i celu wychowania, o partnerstwie i władzy rodzicielskiej, o roli kar i nagród…, a także o momencie, w którym powinny kończyć się kompetencje decyzyjne rodziców – wyjaśnia, wspiera i zachęca do podjęcia wychowawczej misji, która może być dobra i owocna, a co najważniejsze, jest dla każdego w zasięgu jego możliwości. W realnym życiu istotą naszych działań wychowawczych jest pobudzanie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka poprzez decydowanie (co ma robić, co może, czego mu nie wolno) oraz bycie z nim w dialogu (słuchanie go oraz objaśnianie – co, jak i dlaczego?). Dzięki władzy wychowawczej dziecko ma wyznaczane granice i jest mobilizowane do działania (pozbieraj klocki, odrabiaj lekcje, zaopiekuj się siostrą), a poprzez dialog z dorosłym pogłębia swoje rozumienie świata, w którym żyje.
23% rabatu
21,01
27,30 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Autyzm od wewnątrz. Poradnik
Książka w jasny i prosty sposób opisuje całościowy charakter autyzmu. Skierowana jest do zarówno zawodowych trenerów, którzy nie zawsze zdają sobie sprawę z głęboko ukrytego cierpienia związanego z autyzmem, jak i rodziców osób autystycznych. Książka podkreśla, że autyzm należy starać się zrozumieć od wewnątrz, spróbować zobaczyć świat oczami osoby autystycznej, nie skupiając się na objawach tej przypadłości, ale poszukując jej ich głębokich przyczyn. Największym wyzwaniem, stojącym przed osobami pragnącymi pomóc osobom z autyzmem, jest nauczenie się ich sposobu myślenia jest to zadanie najtrudniejsze i wymagające najwięcej wyobraźni. Dlaczego Hilde tak dobrze rozumie autyzm? Jest osobą od wielu lat zawodowo zaangażowaną w prace Centrum Szkolenia o Autyzmie i jednocześnie sama jest matką dziecka autystycznego. Jej sytuacja umożliwia widzenie autyzmu z obu perspektyw jednocześnie. Syn Thomas ujmuje to jeszcze lepiej. Mówi, że mama znajduje rozwiązania wielu problemów bo jest jednocześnie normalna i autystyczna.Theo Peeters, Dyrektor Centrum Szkolenia o Autyzmie, Anwetpia
23% rabatu
36,17
47,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Historyjki obrazkowe. Papuga Aga opowiada cz. 5
Papuga Aga opowiada. Część 5 k, ki, g, gi to zestaw 10 historyjek obrazkowych 4-elementowych, które można wykorzystać w terapii logopedycznej i zabawach ogólnorozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Historyjki umożliwiają:- ćwiczenie artykulacji,- rozwijanie słownictwa biernego i czynnego,- rozumienie dłuższych wypowiedzi,- ćwiczenie opisywania i opowiadania,- rozwijanie wyobraźni i myślenia, w tym myślenia przyczynowo-skutkowego.W książeczce znajdują się krótkie opowiadania związane z historyjkami. Pogrubieniem zaznaczono w nich wyrazy z ćwiczonymi głoskami: k, ki, g, gi.
21% rabatu
23,61
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Historyjki obrazkowe. Papuga Aga opowiada cz. 4
Papuga Aga opowiada. Część 4 l, li, r to zestaw 10 historyjek obrazkowych 4-elementowych, które można wykorzystać w terapii logopedycznej i zabawach ogólnorozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Historyjki umożliwiają:- ćwiczenie artykulacji,- rozwijanie słownictwa biernego i czynnego,- rozumienie dłuższych wypowiedzi,- ćwiczenie opisywania i opowiadania,- rozwijanie wyobraźni i myślenia, w tym myślenia przyczynowo-skutkowego.W książeczce znajdują się krótkie opowiadania związane z historyjkami. Pogrubieniem zaznaczono w nich wyrazy z ćwiczonymi głoskami: l, li, r.
21% rabatu
23,61
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Historyjki obrazkowe. Papuga Aga opowiada cz.3
Papuga Aga opowiada. Część 3 - sz, ż, cz, dż to zestaw 10 historyjek obrazkowych 4-elementowych, które można wykorzystać w terapii logopedycznej i zabawach ogólnorozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Historyjki umożliwiają:- ćwiczenie artykulacji,- rozwijanie słownictwa biernego i czynnego,- rozumienie dłuższych wypowiedzi,- ćwiczenie opisywania i opowiadania,- rozwijanie wyobraźni i myślenia, w tym myślenia przyczynowo-skutkowego.W książeczce znajdują się krótkie opowiadania związane z historyjkami. Pogrubieniem zaznaczono w nich wyrazy z ćwiczonymi głoskami: sz, ż, cz, dż.
21% rabatu
23,61
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Historyjki obrazkowe. Papuga Aga Opowiada cz. 2
Papuga Aga opowiada. Część 2 - s, z, c, dz to zestaw 10 historyjek obrazkowych 4-elementowych, które można wykorzystać w terapii logopedycznej i zabawach ogólnorozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Historyjki umożliwiają:- ćwiczenie artykulacji,- rozwijanie słownictwa biernego i czynnego,- rozumienie dłuższych wypowiedzi,- ćwiczenie opisywania i opowiadania,- rozwijanie wyobraźni i myślenia, w tym myślenia przyczynowo-skutkowego.W książeczce znajdują się krótkie opowiadania związane z historyjkami. Pogrubieniem zaznaczono w nich wyrazy z ćwiczonymi głoskami: s, z, c, dz.
21% rabatu
23,61
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
492
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka