Choral Classics: Palestrina
Wydawca:
Brilliant Classics
wysyłka: niedostępny
ISBN:
5028421942667
EAN:
5028421942667
oprawa:
Kartonowa
podtytuł:
Masses, Lamentations of Jeremiah, Stabat Mater
format:
13.0x13.0cm
język:
angielski
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
14% rabatu
51,30 zł
Cena detaliczna:
59,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,18 zł
Opis produktu
• Obszerna seria zestawów płyt prezentujących najwspanialsze, najsłynniejsze i najbardziej popularne arcydzieła chóralne zachodniej muzyki.
• Obejmuje ponad 700 lat historii muzyki, od flamandzkich mistrzów Josquina i Ockeghema, przez maestrię Bacha, wdzięk Mozarta, romantyków Brahmsa i Mendelssohna, po XX-wiecznych mistrzów Brittena i Ruttera.
• Pięknie opakowane ze świeżą i inspirującą szatą graficzną, trafiającą w gusta szerokiego kręgu odbiorców.
• Wiele zestawów zostało ponownie opracowanych, tak by oferowały jeszcze więcej za dobrą cenę.
• Wysoce atrakcyjna seria z ogromnym potencjałem na okres bożonarodzeniowy!
Giovanni Pierluigi da Palestrina był jedną z najznamienitszych osobistości renesansu, a obecnie uznawany jest za jednego z największych kompozytorów w historii. Jego dorobek – ponad 100 mszy, 250 motetów i wielu tomów utworów liturgicznych – jest monumentalny według współczesnych standardów. Prawie wszystkie jego utwory były komponowane dla chóru papieskiego, a fakt, że zawsze trzymał się blisko Watykanu świadczy o tym, że był konserwatywnym muzykiem. Jego muzyka odchodziła jednak od przeważająco kontrapunktowego stylu i cechowała się dużo bardziej umiejętnym wykorzystaniem akordów i harmonii. Palestrina unikał nadawania równej wagi słowom i muzyce. Zamiast tego wolał, by teksty miały bezosobowy, a często nawet dość abstrakcyjny wyraz, a jednocześnie zachowywał piękno linii melodycznej i wykorzystywał harmonię, jak mało który inny kompozytor.
Zestaw pięciu płyt CD zawiera 6 mszy, w tym mistrzowską Missa Papae Marcelli, Lamentacje proroka Jeremiasza oraz motet Stabat Mater. Płyty te stanowią doskonałe wprowadzenia do muzyki tego wielkiego kompozytora, który wiódł prym w XVI-wiecznej muzyce włoskiej.
• „Szczególnie piękny jest końcowy Agnus, z głosem dodanym w środku tekstury. Dalsze nagrania tego utworu nie rezygnują raczej z przedstawionego tu podejścia, skupionego na jednogłosowym śpiewie chóru męskiego. Cantus planus do każdej Mszy jest pięknie wykonany i dyskretny, a nagranie jest pełne, ale nie nadmiernie wyraziste.” Gramophone, październik 1994 (Missa brevis etc).
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|