Okładka książki Prawdziwa historia Bursztynowej Komnaty i Ericha Kocha
Tropem ?smego Cudu ŚwiataTajemnica zniknięcia Bursztynowej Komnaty w czasie drugiej wojny światowej, nie została nigdy do końca wyjaśniona. Nazywana „?smym cudem świata”, była darem pruskiego króla Fryderyka Wilhelma I dla cara Rosji Piotra I. Poszukiwali ją wyspecjalizowani łowcy skarbów oraz ukryte struktury państwowych organizacji śledczych, stała się tematem wielu prasowych doniesień, dokumentalnych filmów, radiowych reportaży oraz licznych książek. Po 75-latach od jej zniknięcia, Bursztynowa Komnata jest nadal aktualną historyczną zagadką, nadającą się do dalszego badania. Autorowi tej książki udało się dotrzeć do archiwalnych unikalnych materiałów związanych z Bursztynową Komnatą. Dają one przypuszczalne odpowiedzi na pewne istotne fakty, w tym rolę gauleitera Prus Wschodnich Ericha Kocha, który skazany w Polsce w 1959 roku na karę śmierci, przeżył w celi czekając na wykonanie wyroku 27 lat i 8 miesięcy. Poznajemy też działania wokół poszukiwania skarbu Bursztynowej Komnaty polskich służb specjalnych: wywiadu, bezpieczeństwa oraz losy ich bezpośrednich wykonawców. Nie mniej ciekawy jest też zapis samej historii unikatowego bursztynowego zabytku, stanowiący tło owego dokumentalnego książkowego thrillera.
28% rabatu
25,35
34,99 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Gdańskie Studia Muzealne Seria Nova 2019, nr 1 (11)
Tematami przewodnimi numeru są straty wojenne gdańskiego muzealnictwa oraz portret w sztuce. Ponadto w tym numerze czasopisma w ramach działu opinie, dyskusje, polemiki został opublikowany głos w dyskusji dotyczący rewitalizacji Westerplatte. „Gdańskie Studia Muzealne. Seria Nova” są czasopismem naukowym wydawanym przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. Kontynuują tradycję publikowanego nieregularnie od 1976 r. wydawnictwa „Gdańskie Studia Muzealne”, które pod wieloma względami miało charakter pionierski w pomorskim środowisku muzealniczym i zarazem umożliwiało publikowanie wyników badań naukowych poświęconych zagadnieniom muzealnym, w szczególności sztuce Gdańska i Pomorza. Zmiana tego wydawnictwa w mające ukazywać się regularnie nowoczesne czasopismo o charakterze naukowym, posiadające własną stronę internetową, jest odpowiedzią na wyzwania czasów współczesnych, a przede wszystkim reakcją na nową muzeologię i reformy zachodzące w obszarze nauki. Przekształcony periodyk ma spełniać standardy obowiązujące w czasopismach naukowych. Celem czasopisma „Gdańskie Studia Muzealne. Seria Nova” jest realizacja misji określonej w statucie MNG, publikowanie wyników badań naukowych, które wnoszą istotny wkład do stanu badań nad zabytkami oraz materiałami ikonograficznymi, fotograficznymi i dokumentacyjnymi dotyczącymi sztuki polskiej i obcej, dziejów hymnu narodowego, etnografii Pomorza, kultur europejskich i pozaeuropejskich oraz działania teatrów Gdańska, Gdyni i Sopotu, publikowanie informacji z zakresu gromadzenia i ochrony zabytków, zbiorów oraz materiałów dokumentacyjnych, dotyczących zakresu działania muzeów. Czasopismo zostało wpisane do rejestru dzienników i czasopism, ukonstytuowano międzynarodową radę naukową oraz redakcję. Wprowadzane są zmiany mające doprowadzić do przekształcenia „Gdańskich Studiów Muzealnych. Seria Nova” w czasopismo znajdujące się na liście czasopism punktowanych.
28% rabatu
89,48
123,50 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Włochy w Gdańsku Tom 1: Eseje, Tom 2: Katalog zabytków
Publikacja podsumowuje projekt konserwatorski prowadzony od 2014 roku i dotyczący wpływu włoskiej kultury na przestrzeń Gdańska. Badania były prowadzone w Oddziale Sztuki Dawnej Muzeum Narodowego w Gdańsku pod kierunkiem Marcina Kalecińskiego. Prezentowane w publikacji materiały dotyczą kontaktów gdańsko-włoskich i postrzegania dalekiej Italii w Gdańsku od XIV do końca XVIII wieku, bogatej kolekcji rękopisów, inkunabułów i starodruków. Piśmiennicze zabytki świadczą o zainteresowaniu dawnych gdańszczan włoską literaturą, polityką i kulturą. W publikacji prezentowane są również paramenty liturgiczne z kościoła Mariackiego wykonane z tkanin włoskich, ponadto obrazy, grafiki i włoskie szkła z kolekcji muzealnych i prywatnych. Bogaty materiał ikonograficzny został poprzedzony ciekawymi esejami. Wydana drukiem publikacja stanowi istotne uzupełnienie luki badawczej w wiedzy o związkach lub drogach recepcji sztuki i idei włoskich w średniowiecznym i nowożytnym Gdańsku. Wydawnictwo w sposób kompleksowy prezentuje problematykę dotyczącą relacji Gdańska z Italią oraz obecności Włochów i kultury włoskiej w dziejach Gdańska, zawiera opis różnych aspektów tej obecności.
28% rabatu
79,70
110,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Przygody z Mieszkiem I. Muzealny zeszyt ćwiczań Część 1
Ciekawy i absorbujący zbiór zadań, zagadek oraz ciekawostek związanych z początkiem państwa pierwszych Piastów oraz praktyczna pamiątka muzealna dla najmłodszych.
28% rabatu
5,80
8,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki UNESCO. Sukcesy, porażki, wyzwania
Książka Grażyny Michałowskiej wypełnia dotkliwą lukę w dotychczasowej literaturze przedmiotu i może liczyć na stosunkowo szeroki krąg czytelników. Zaspokaja bowiem oczekiwania studentów stosunków międzynarodowych, a ponadto wychodzi naprzeciw potrzebom wielu specjalistów z dziedziny oświaty, nauki, kultury, komunikowania i informacji, profesjonalnie zainteresowanych różnymi aspektami funkcjonowania UNESCO. Zaciekawi też osoby zajmujące się działalnością tytułowej organizacji z uwagi na realizowane w Polsce programy pod jej auspicjami, w których uczestniczą uczelnie i instytucje oraz ściśle współpracujące z nią resorty oświaty i kultury. z recenzji prof. zw. dr. hab. Janusza Symonidesa Grażyna Michałowska – profesor doktor habilitowana w Katedrze Dyplomacji i Instytucji Międzynarodowych na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w międzynarodowych stosunkach kulturalnych, prawie międzynarodowym i międzynarodowej ochronie praw człowieka. Prowadzi też dydaktykę w tych dziedzinach. Autorka licznych publikacji, takich jak: Zmienność i instytucjonalizacja międzynarodowych stosunków kulturalnych (Warszawa 1991), Ochrona praw człowieka w Radzie Europy i Unii Europejskiej (Warszawa 2007), Problemy ochrony praw człowieka w Afryce (Warszawa 2008) oraz Kultura w stosunkach międzynarodowych (współred. nauk., t. I i II – Warszawa 2013, 2014).
31% rabatu
36,46
52,50 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki 500 najpiękniejszych zabytków Polski
Polska to kraj, w którym cenne pamiątki są na wyciągnięcie ręki – intrygujący detal na codziennie mijanej kamienicy, zakurzony feretron w pobliskim kościele, stara studnia, zapomniany kirkut… Bo Polska to nie tylko Wawel i Wilanów, ale tysiące obiektów, być może skromniejszych i mniej efektownych, ale w równym stopniu budujących naszą tożsamość. Niniejszy album prezentuje najpiękniejsze z polskich zabytków.
40% rabatu
20,97
34,95 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki 500 najpiękniejszych zabytków Europy
500 najpiękniejszych zabytków Europy
Autor: praca zbiorowa
Wydawca: Dragon
wysyłka: 48h
Europa to niezwykła część świata. Zróżnicowanie geograficzne i bogactwo kulturowe usatysfakcjonować może najbardziej wymagających podróżników, zarówno tych żądnych wrażeń, jak i nastawionych na kontemplację. Bo piękno starego kontynentu przejawia się w zapierających dech w piersiach krajobrazach – od Atlantyku po Ural, a także w fascynujących zabytkach kultury odzwierciedlających to, co najcenniejsze dla europejskiego i światowego dziedzictwa. Niniejszy album prezentuje najpiękniejsze z europejskich zabytków.
40% rabatu
20,97
34,95 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki 500 najpiękniejszych zabytków świata
500 najpiękniejszych zabytków świata
Autor: praca zbiorowa
Wydawca: Dragon
wysyłka: 48h
Zabytkowe miasta z tętniącymi życiem urokliwymi starówkami, piękne świątynie, rezydencje i pałace, tajemnicze twierdze i zamczyska, najciekawsze muzea, najdziwniejsze budowle i dzieła sztuki inżynierskiej, zabytki dawnych kultur, stanowiska archeologiczne... Bogactwo światowej sławy zabytków jest nieprzebrane Ta książka prezentuje 500 takich miejsc – jeśli nawet nie do wszystkich uda się dotrzeć, na pewno warto o nich przeczytać.
40% rabatu
20,97
34,95 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Filhellenizm a rodząca się nowoczesność
Książka dr Agaty Kubali stanowi obszerne studium dotyczące filhelleńskiego kolekcjonerstwa starożytności w pierwszej połowie XIX wieku. Gromadzenie w ramach kolekcji przedmiotów starożytnej proweniencji jest zjawiskiem obecnym od wieków w kulturze europejskiej, przeżywającym jednak w omawianym okresie niebywały rozkwit oraz skutkującym powstaniem nie tylko kolekcji prywatnych, lecz także muzeów publicznych oraz narodzin archeologii klasycznej jako dyscypliny naukowej. Punktem wyjścia dla przeprowadzonych rozważań jest mało dotąd znana i zachowana w niewielkim stopniu kolekcja starożytności zgromadzona przez wrocławskiego architekta, Eduarda Schauberta, w trakcie jego dwudziestoletniego pobytu w Grecji, której pierwotny skład jest jednak znany dzięki zachowanym spisom inwentarzowym, powstałym po przekazaniu zbioru do ówczesnego wrocławskiego Królewskiego Muzeum Sztuki i Starożytności. Posługując się zbiorem Schauberta, opisanym i skomentowanym, „opowiadającym” historię swojego twórcy, i wyrażającym jego starannie wykreowaną przez siebie tożsamość, autorka kreśli ogólny obraz kolekcji zakładanych z filhelleńskich pobudek i omawia szczegółowo przyczyny i okoliczności ich powstawania oraz stosowane metody pozyskiwania artefaktów. Prezentowana książka stanowi trwały i ważny wkład w badania nad europejskim dziewiętnastowiecznym filhellenizmem oraz jednym z jego najistotniejszych i najtrwalszych aspektów – zbieractwem antyków.
26% rabatu
44,67
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Umowy w działalności muzeów. Prawo cywilne. Prawo autorskie
Książka autorstwa Iwony Gredki-Ligarskiej, Pauliny Gwoździewicz-Matan i Wojciecha Kowalskiego „jest poświęcona analizie umów prawa prywatnego zawieranych przez muzea. Autorzy publikacji postawili sobie za cel odpowiedź na pytanie, w jaki sposób powinna być kształtowana treść umów cywilnoprawnych zawieranych przez muzea, by mogły one stanowić jednocześnie skuteczne narzędzie ochrony dziedzictwa kultury. Zagadnienie to nie było przedmiotem kompleksowej analizy w literaturze i w tym sensie książka ma charakter prekursorski. Zastosowany w pracy klucz doboru umów opiera się na misji i zadaniach muzeów. (…) Publikacja skierowana jest przede wszystkim do muzealników, osób związanych z funkcjonowaniem innych instytucji kultury, jak również do założycieli muzeów prywatnych.Dzięki szczegółowym rozważaniom dotyczącym optymalnego ukształtowania treści stosunków prawnych nawiązywanych przez muzea książka stanowi pozycję bardzo wartościową i pomocną dla prawników praktyków związanych z funkcjonowaniem instytucji kultury”. Z recenzji prof. Wojciecha Popiołka Książka opublikowana przy wsparciu Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów.
11% rabatu
30,06
33,60 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki MIASTA ŚWIATA SKARBY CYWILIZACJI
MIASTA ŚWIATA SKARBY CYWILIZACJI
Autor: Wojtyczka I.
Wydawca: Horyzonty
wysyłka: 48h
Skarby cywilizacji. Miasta świata to pięknie wydany album, którego celem jest zaprezentowanie najpiękniejszych miejsc światowych metropolii. W publikacji zawarto informacje na temat historii miasta, najciekawszych zabytków i ciekawostek związanych z danym miejscem. Na kartach niniejszej książki znajdują się m.in. Waszyngton, Ottawa, Hawana, Meksyk, Buenos Aires, Montevideo, Seul, Singapur, Bangkok, Sydney, Warszawa, Paryż, Londyn, Berlin, Rzym, Valletta, Dublin. Album wzbogacony obszernym materiałem zdjęciowym.
36% rabatu
22,49
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Lampes antiques, byzantines et islamiques du Nil a l'Oronte. La Collection Bouvier
Kolekcja Bouviera obejmuje prawie 800 glinianych lamp oliwnych pochodzących z Egiptu i starożytnego Bliskiego Wschodu. Znajdującą się dziś w Szwajcarii prywatną kolekcję zgromadził podczas wieloletniego pobytu w Aleksandrii w latach 30-tych XX w. szwajcarski profesor prawa Maurice Bouvier. Nie jest to wszakże zbiór odzwierciedlający jedynie gusta czy też zainteresowania ikonograficzne właściciela. Zestaw lamp zaprezentowany w katalogu stanowiącym trzon tej publikacji to niemal pełen wachlarz typologicznych serii znanych z Egiptu od czasów Fenicjan po sułtanat mamelucki w średniowieczu, uzupełniony o typy lamp pochodzące z Bliskiego Wschodu, zakupione przez Bouviera podczas podróży do Libanu i Syrii. Szwajcarska kolekcja jest dziś drugim co do wielkości zbiorem, jeśli chodzi o tę kategorię zabytków, po kolekcji Muzeum Benaki w Atenach. La collection Bouvier est le fruit d'une fascination pour un objet qui, pendant pres de deux millénaires, fut bien plus qu'un simple outil domestique indispensable. Lors de son séjour a Alexandrie dans la premiere moitié du XXe siecle, séduit par la beauté des formes et des décors de lampes a huile, Maurice Bouvier, professeur suisse de droit, constitua un corpus de pres de 800 lampes, en choisissant ses exemplaires avec méticulosité, afin de rassembler la plus large panoplie possible de types et de motifs décoratifs. Aujourd'hui, la collection suisse représente – en termes de richesse – le deuxieme corpus d'Europe de lampes d'Égypte et du Proche-Orient, apres celui conservé au Musée Benaki a Athenes. L'ouvrage que nous soumettons au lecteur est une pierre milliaire dans la recherche sur la lychnologie égyptienne, syrienne et libanaise. La présentation raisonnée du matériel offre en effet une synthese tant attendue de ce champ de recherche difficile et jusqu'a ce jour insuffisamment connu. Le corpus des lampes présentées dans le catalogue couvre toutes les grandes périodes historiques, tout en mettant en relief les spécificités locales de l'Égypte et du Proche-Orient, de l'époque phénicienne jusqu'a la période mamelouke. Il propose aux chercheurs et aux amateurs une approche synthétique et diachronique des lampes en terre cuite d'Égypte et du Proche-Orient, a travers une étude accompagnée de la plus exhaustive des bibliographies possibles et illustrée par des photographies d'exception, oeuvre de Marc Bouvier, petit-fils du collectionneur. L'étude des lampes est secondée d'une revue systématique des marques d'atelier qui figurent sur les bases et des motifs iconographiques ornant les disques, ce qui permettra d'étendre et d'approfondir les recherches sur l'ampleur de la production locale en Égypte ainsi que sur les sources d'importations des lampes et des motifs décoratifs. La bibliographie élaborée par l'auteur, couvrant l'ensemble de la littérature du sujet, sera sans aucun doute d'une grande utilité, et pour longtemps, pour tous ceux qui étudient cette catégorie d'objets provenant d'Égypte et du Proche-Orient.
18% rabatu
164,08
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kościoły i klasztory rzymskokatolickie dawnego...
„Miasto Pińsk dawniej o rzeki Piny nazywane Pinnum, położone na Białej Rusi w województwie brzeskim litewskim, w zlewisku Morza Czarnego, pełne Rusinów, głównie schizmatyków, ma oprócz innych kościołów również kościół parafialny, znajdujący się pod opieką ojców franciszkanów” – czytamy w dokumencie diecezjalnym z 1727 roku. Historia Bazyliki pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Pińsku w znakomity sposób reprezentuje zmienne i niejednokrotnie burzliwe dzieje wielu świątyń na dawnych ziemiach wschodnich Rzeczpospolitej. Obecny kościół katedralny diecezji pińskiej jest dziś jedyna czynną w tym mieście świątynią rzymsko-katolicką. Pierwotnie spełniał dwojaką rolę – służył franciszkanom jako kościół zakonny, jednocześnie sprawując rolę świątyni parafialnej, a po kasacie klasztory w 1852 roku pozostał jedynie przy tej drugiej funkcji. Do statusu katedry awansował po powołaniu nowej diecezji – pińskiej – w 1925 roku, tracąc go w latach 1946–1991, w okresie zawieszenia działalności administracji diecezjalnej na Białorusi, i by do niego powrócił w 1991 roku. W czwartym tomie piątej części Materiałów do dziejów sztuki sakralnej na ziemiach wschodnich dawnej Rzeczypospolitej znalazło się dokładne omówienie historii, architektury, kompleksowe przedstawienie wystroju oraz stałego i ruchomego wyposażenia katedry w Pińsku. Książka została zaopatrzona w spisy wykorzystanych materiałó
33% rabatu
33,72
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Różnicowanie narodowego ''my
Książka pod redakcją Eriki Lehrer i Romy Sendyki jest wynikiem akademickiej interwencji w przestrzeń Muzeum Etnograficznego w Krakowie (MEK). Opisuje pojedynczy projekt, który jednak kryje w sobie wiele wymiarów istotnych dla przeformułowania nie tylko idei muzeum, ale też akademii. Refleksja akademicka ma tu charakter „poziomy”, angażujący studentki na równi z wykładowczyniami, co znajduje swoje odzwierciedlenie również w publikacji – to rzeczywiście działanie kolektywne. Jednocześnie projekt jest wzorcowym przykładem na to, jak z myślenia wynika działanie, które następnie znów poddawane jest refleksji. W rezultacie dokonuje się rzeczywiste połączenie teorii z praktyką oraz włączenie uniwersytetu w tkankę społeczną w tej mierze, w jakiej muzea mówią o społeczeństwach, do których są adresowane. W perspektywie akademickiej z kolei projekt proponuje nową formę badania oraz przedstawiania wiedzy akademickiej. Myślenie muzeum staje się tutaj, zgodnie z zapowiedzią, nie tylko refleksją o instytucji i jej krytycznym oglądem, ale myśleniem o otaczającym świecie i prawach oraz tożsamościach jego mieszkanek i mieszkańców. Dr hab. Iwona Kurz, Uniwersytet Warszawski Roma Sendyka pracuje w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych Wydziału Polonistyki UJ, prowadzi Ośrodek Badań nad Kulturami Pamięci. Zajmuje się teoriami badań literackich i kulturowych, w tym zwłaszcza badaniami nad kulturą wizualną i zjawiskami pamięci. Erica Lehrer profesorka na Uniwersytecie Concordia w Montrealu. Antropolożka kultury i kuratorka, wykłada na Wydziale Historii. Dyrektorka Curating and Public Scholarship Lab (CaPSL), zajmuje się kwestiami etnografii eksperymentalnej oraz teoriami i praktykami muzeologii krytycznej. Seria Wystawianie teorii prezentuje teorię z obszaru humanistyki i nauk społecznych w nowy sposób. Zaawansowane ujęcia teoretyczne są przymuszane do negocjacji z polem pozauniwersyteckim. Wiedza specjalistyczna ujawnia się i prezentuje publiczności szerszej niż zwykle, wchodzi w reakcję z dyskursem publicznym, wizualnym, artystycznym, muzealnym. Seria wyrasta z praktyk interdyscyplinarnego zespołu kuratorskiego, który wykorzystuje język wizualny wystawy i muzeum do otwartego i wielomedialnego dyskutowania kwestii podejmowanych zazwyczaj w trybie seminaryjnym i formie tekstowej.
23% rabatu
30,90
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Muzeum Lubomirskich 1823 1940 Zbiór malarstwa
Beata Długajczyk / Leszek Machnik „Muzeum Lubomirskich 1823–1940. Zbiór malarstwa” Muzeum Lubomirskich, będące pierwszym muzeum publicznym w Galicji, zgromadziło w ciągu niespełna stu pięćdziesięciu lat istnienia ponad tysiąc trzysta obrazów. Kolekcję stanowiły dzieła dawne i nowe, prace twórców obcych i rodzimych, portrety i widoki, sceny religijne, historyczne i rodzajowe, płótna o znacznych walorach artystycznych i nieledwie amatorskie, składane do muzeum dary oraz obiekty kupowane z myślą o pomnożeniu zbioru. Niniejsza książka jest pierwszym monograficznym opracowaniem historii Muzeum Lubomirskich z okresu jego istnienia we Lwowie. Autorzy skupiają się na zbiorze malarstwa. Korzystając z dostępnych archiwaliów, starają się dowiedzieć, skąd pochodziły poszczególne obrazy i jakimi drogami docierały do placówki, jaki program gromadzenia realizowali kolejni kuratorzy zbioru, jakimi kryteriami posługiwali się przy wyborze dzieł oraz jak przez lata zmieniały się koncepcje i kształt ekspozycji. Wiele miejsca poświęcono również sposobom prowadzenia ksiąg inwentarzowych i katalogów, warunkom przechowywania czy metodom konserwacji, słowem: autorzy próbowali podpatrzeć funkcjonowanie muzeum także „od kuchni”. „Myśl wcale szczęśliwa utworzenia w sali wielkiej galerii doborowej przedmiotów sztuki malarskiej, na co się zupełnie zgadzam.” Jerzy Lubomirski, Wiedeń 1871
31% rabatu
61,81
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki ZAGRABIONY ODZYSKANY HISTORIA POWROTU OŁTARZA WITA STWOSZA DO KRAKOWA
Kto odnalazł ukryty przez niemieckich nazistów krakowski ołtarz mariacki w podziemnym bunkrze w Norymberdze? Jakie prowadziły do niego tropy? Jaka była rola polskiego eksperta Karola Estreichera? Dlaczego ołtarzem interesował się generał Eisenhower? Jaki dramat spotkał amerykańskich konwojentów ołtarza? Odpowiedzi na te pytania kryły europejskie i amerykańskie archiwa. Zostały zapisane na kartach raportów wojskowych, prywatnych listów i oficjalnych dokumentów, utrwalone na taśmie filmowej i kliszy fotograficznej, zapamiętane przez świadków wydarzeń. Z tego ogromu materiałów wyłoniła się historia pełna pasji i niezłomnej wiary w tryumf sprawiedliwości nad zbrodnią i sztuki nad niegodziwością. Agata Wolska – niezależna badaczka, wiceprezes do spraw merytorycznych Fundacji im. Zofii i Jana Włodków. Do 2018 roku wieloletnia kierownik Archiwum i Zbiorów Bazyliki Mariackiej w Krakowie. Stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej oraz Fundacji Lanckorońskich. W swoich badaniach koncentruje się na historii oraz kontekstach grabieży i restytucji dzieł kultury. W ramach współpracy Fundacji im. Zofii i Jana Włodków z Instytutem Historii Sztuki UJ organizuje cykl interdyscyplinarnych wykładów poświęconych problemom badań proweniencyjnych. Otrzymała tytuł magistra historii sztuki oraz doktorat z historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
30% rabatu
42,20
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki CUDA UNESCO
CUDA UNESCO
Wydawca: SBM
wysyłka: 48h
Album prezentuje najciekawsze i najcenniejsze miejsca świata wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Zachwycające fotografie uzupełnione interesującymi opisami rozbudzą ciekawość świata i zachęcą do zgłębienia tajemnic najodleglejszych zakątków Ziemi.
45% rabatu
27,42
49,95 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Mazurska piramida i pruskie Ateny
Mazurska piramida i pruskie Ateny
Wydawca: Signi
wysyłka: 48h
Poszukiwana jak dotąd, i najbardziej rzetelna, historia unikalnego w skali nie tylko ogólnopolskiej zabytku - piramidy-grobowca Farenheidów w Rapie. Dodatkowo w publikacji zawarte będą ciekawostki związane z Ulrichem von Salpiusem - znanym w USA rysownikiem, przyjacielem tego rodu (jego epitafium znajduje się w pobliskim kościele). 
36% rabatu
13,53
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Nowogród Wielki
Pierwszy polskojęzyczny przewodnik po Nowogrodzie Wielkim. Zaprezentowano w nim około czterdziestu pięciu zabytków historycznych miasta i okolic, ułożonych w porządku geograficznym, np. nowogrodzkiego kremla, soboru katedralnego Sofii, siedziby arcybiskupów nowogrodzkich, Dworu Jarosławowego, Targu, siedzib kupców hanzeatyckich, Grodziszcza Rurykowego. Czytelnik znajdzie tu syntetyczny opis dziejów miasta i związanego z nim bytu politycznego – średniowiecznej republiki kupieckiej, a także najważniejszych zagadnień z zakresu jego specyfiki kulturowej i religijnej, ukształtowanej pod wpływem cywilizacji bizantyńskiej, choć rozwijającej się samodzielnie. Nowogród Wielki, jedno z wielu miast w europejskiej części współczesnej Rosji, położone – jak śpiewał Jacek Kaczmarski – „wśród pól i rozlewisk”, to prawdziwa enigma. Od wielu wieków nieprzerwanie fascynuje twórców kultury i badaczy do tego stopnia, że w powszechnym wyobrażeniu na jego temat prawda historyczna często nierozłącznie splata się z mitem. Nowogród Wielki od średniowiecza rozpalał wyobraźnię swoim bogactwem prężnego ośrodka handlowego, utrzymującego już od schyłku XII wieku kontakty z Hanzą, a tym samym będącego – na wiele wieków przed założeniem Sankt Petersburga – swego rodzaju ruskim oknem na Europę. Unikalna kultura miasta nad Wołchowem, rozkwitająca najpełniej w XIII—XV wieku, a następnie brutalnie zdławiona przez władców moskiewskich, zadaje kłam stereotypowemu wyobrażeniu, że Słowianie Wschodni nie są zdolni do życia w ustroju demokratycznym. Z Przedmowy
21% rabatu
35,67
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Mój Leonardo da Vinci
Mój Leonardo da Vinci
Wydawca: Arkady
wysyłka: 48h
Osobiste wspomnienia przeplatane wnikliwymi analizami pokazują życiową pasję Martina Kempa, emerytowanego profesora Oksfordu, który od 50 lat bada dorobek Leonarda da Vinci. Każdy rozdział traktuje o konkretnym arcydziele. Wciągająca narracja wyjaśnia złożone zagadnienia atrybucji, interpretacje ekspertów i ponadczasowe znaczenie koneserstwa. Znajdziemy tu cały wachlarz zagadnień – od analizy technicznej poszczególnych prac po inspirowane życiem i dorobkiem Leonarda obiekty współczesnej popkultury.
40% rabatu
41,40
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
38
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka