![]() Czynnik religijny w polityce wewnątrzpaństwowej
Wydawca:
UMCS
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788377848234
EAN:
9788377848234
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
17x24 cm
język:
polski
liczba stron:
316
rok wydania:
2016
(0) Sprawdź recenzje
25% rabatu
26,93 zł
Cena detaliczna:
35,70 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,93 zł
Opis produktuZasady bezpieczeństwa
Przemiany zachodzące we współczesnym świecie skłoniły autorów niniejszej publikacji do refleksji nad znaczeniem czynnika religijnego w polityce wewnątrzpaństwowej i międzynarodowej na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia. Paradygmat sekularyzacji stanowi teoretyczne i analityczne narzędzie, za pomocą którego w naukach humanistycznych i społecznych badane są relacje między religią i nowoczesnością, w tym między religią i polityką. Przez ten pryzmat dokonuje się ocen sytuacji w różnych kręgach kulturowo-cywilizacyjnych. Jak się wydaje, w związku z nasileniem procesów globalizacyjnych na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia mamy do czynienia zarówno z próbami kontestacji tego, co nazywamy sekularyzacją, jak i z nowymi zjawiskami, które nie powinny umknąć uwadze politologów. Namysł badawczy jest skierowany na te procesy (oraz ich interpretacje), które zaważyły na miejscu religii we współczesnym świecie i związanych z nim dylematach. Dyskutowane są między innymi takie zagadnienia jak wyodrębnianie się i funkcjonowanie rozmaitych form religii publicznych oraz ich skutki społeczne i polityczne; współczesny fundamentalizm religijny; ideologia dżihadyzmu; czynnik religijny jako narzędzie mobilizacji i legitymizacji w sferze polityki wewnątrzpaństwowej i międzynarodowej; czynnik religijny w kontekście bezpieczeństwa wewnętrznego i międzynarodowego; czynnik religijny jako stabilizator/zagrożenie dla systemów demokratycznych.
x
![]()
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
![]()
Wybierz wariant produktu
|