Okładka książki Giovanni Paisiello: Complete Piano Concertos

Giovanni Paisiello: Complete Piano Concertos

wysyłka: niedostępny
ISBN: 5028421942247
EAN: 5028421942247
oprawa: Plastikowa
format: 14.0x12.0cm
język: angielski
rok wydania: 2011
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
14% rabatu
25,61 zł
Cena detaliczna: 
29,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,55

Opis produktu

• Giovanni Paisiello (1740-1816) w swoim czasie był bardzo popularnym i wziętym kompozytorem operowym. Mozart cenił go i używał jego modelu opery buffa w swoich własnych dziełach (szczególnie Le Nozze di Figaro). • Chociaż utwory Paisiello zostały w większości zapomniane, jego koncerty fortepianowe wciąż cieszą się popularnością: są to rozkoszne, czarujące i genialne utwory, świetny przykład stylu neapolitańskiego, bardzo modnego w osiemnastowiecznej Europie • Świetne wykonania włoskich muzyków, w pełni oddające blask i dowcip muzyki. Kompozytor ponad 90 oper, bardzo popularny i wpływowy w swoich czasach, Giovanni Paisiello nawet i dziś znaczy więcej niż przypis w historii muzyki. Podziwiana przez Mozarta jego opera „Cyrulik sewilski” z 1782 zainspirowała Mozarta do skomponowania „Wesela Figara”, a „Cyrulik” Paisiello został zastąpiony w repertuarze operowym dopiero wiele lat później przez operę Rossiniego. Liczba utworów instrumentalnych i orkiestralnych Paisiello jest niewielka w porównaniu z liczbą utworów scenicznych. W krótkiej autobiografii przyznaje on się do autorstwa 12 symfonii, 12 kwartetów smyczkowych, zbioru sonat i 8 koncertów klawiszowych. Paisiello spędził lata 1776-84 w Rosji, gdzie uczył wiele arystokratek na dworze Carycy Katarzyny. Niektóre z koncertów skomponowane zostały dla jego uczennic, inne dla Księżniczki Parmy. Muzyka jest płynna, elegancka i wyrafinowana. Nawet jeśli koncertom Paisiello brakuje głębi koncertów Mozarta, są one świetnie skomponowanymi utworami, z momentami pełnymi czaru i piękna, zwłaszcza w wolnych partiach. • „Co więcej, jak pokazuje liryczny pasaż w wykonaniu Spada w wolnych partiach Koncertów D-dur, B-dur i A-dur, Paisiello osiągnął nutę prawdziwego patosu. Jednak najbardziej imponujący jest Koncert C-dur (Op. 8), gdzie odważne otwierające Allegro, idylliczne Andantino i wdzięczny finał intrygująco przyćmiewają koncerty fortepianowe Mozarta”. Gramophone January 1997
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj