Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Autor:
Lidia Pawlusińska
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788379725151
EAN:
9788379725151
oprawa:
Miękka
format:
17.0x24.0cm
język:
polski
liczba stron:
157
rok wydania:
2021
(0) Sprawdź recenzje
28% rabatu
32,21 zł
Cena detaliczna:
45,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,12 zł
Opis produktu
Nauczanie ukierunkowane na odkrywanie wiedzy matematycznej nie jest nowym rozwiązaniem metodycznym, ale wciąż mało popularnym we współczesnej praktyce edukacyjnej. Lekcje budowane w tym podejściu od początku do końca są poświęcone działaniom uczniów, którzy w toku realizacji zadań odkrywają prawa i reguły matematyczne, związki i zależności między obiektami matematycznymi, a także kształtują nowe pojęcia. Proponowane rozwiązanie cechuje zwrot aktywności uczestników lekcji. Stroną aktywną stają się uczniowie, a nauczyciele towarzyszą im w procesie poznania. Niestety proponowane rozwiązanie dydaktyczne ma również swoje wady. Wymaga od nauczycieli nie tylko wiedzy merytorycznej z zakresu matematyki, znajomości charakterystycznych cech rozwojowych dziecka oraz umiejętności metodycznych w zakresie planowania i organizacji pracy na lekcji, ale również czasu i nakładu pracy, jaki muszą przeznaczyć oni na przygotowanie zajęć. Czy warto podjąć ten trud? Myślę, że tak.
W opracowaniu skoncentrowano się kolejno na możliwościach poznawczych dziecka i poglądach na ich rozwój, samym akcie odkrywania wiedzy matematycznej, aż po scharakteryzowanie nauczania sprzyjającego dziecięcym odkryciom. Całość rozważań teoretycznych zakończona jest propozycją konstrukcji lekcji, zilustrowaną przykładami zajęć matematycznych dla uczniów na pierwszym etapie edukacyjnym.
Lidia Pawlusińska
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|