nowość
Okładka książki Książka w mediach, media w książce. Książka jest kobietą. Rynek książki (dla) kobiet. Przeszłość - S

Książka w mediach, media w książce. Książka jest kobietą. Rynek książki (dla) kobiet. Przeszłość - S

Wydawca: UMCS
wysyłka: 48h
ISBN: 9788322798539
EAN: 9788322798539
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 241x172 mm
język: polski
liczba stron: 266
rok wydania: 2024
(0) Sprawdź recenzje
28% rabatu
30,41 zł
Cena detaliczna: 
42,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,67

Opis produktu

Fundamentalną [kwestią rozważaną w niniejszym tomie] stało się ustalenie pozycji kobiet w szeroko rozumianej branży książkowej, w tym rozpoznanie ich udziału w spektrum zawodów związanych z procesami projektowania, tworzenia, publikowania, dystrybuowania, promowania i udostępniania książek. Zawody te reprezentują m.in.: autorki, tłumaczki, ilustratorki, graficzki, wydawczynie, redaktorki, agentki literackie, krytyczki, bibliotekarki, kobiety prowadzące studia graficzne, agencje literackie, hurtownie książek, sieci księgarskie, antykwariaty, aktywnie działające w mediach branżowych, prezeski i członkinie organizacji oraz stowarzyszeń związanych z rynkiem książki i promocją czytania. Równie istotnym tematem dyskusji były kwestie dotyczące funkcjonowania kobiet jako czytelniczek i konsumentek na rynku książki. Z naukowego punktu widzenia […] istotna była perspektywa komunikacyjna i bibliologiczna, ale także kulturowa, społeczna, polityczna, historyczna (m.in. kobiety pionierki i zasłużone w wyżej wymienionych zawodach) i wreszcie literaturoznawcza, pozwalająca na konfrontację z takimi kategoriami pojęciowymi, jak „książka/ literatura feministyczna”, „książka/ literatura kobieca” czy „książka/ literatura dla kobiet”. Podjęto dyskusję skoncentrowaną wokół takich problemów, jak branża książkowa jako obszar aktywności zawodowej kobiet w perspektywie historycznej i współczesnej; kobiety w instytucjach książki; kobiety jako inicjatorki społecznego życia książki i propagatorki czytelnictwa; kobiety jako czytelniczki dawniej i dziś; rola kobiet w socjalizacji czytelniczej; kobiety jako konsumentki książki; kobiety jako target na rynku wydawniczo-księgarskim; media i internet jako przestrzeń rozpowszechniania i promocji książki dla kobiet; kobiety rynku książki jako bohaterki narracji medialnych. [ze Wstępu]
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj