Lekcja programowania
Autor:
Kerninghan Brian W.
Pike Rob
Wydawca:
Helion
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788324632268
EAN:
9788324632268
oprawa:
Twarda
podtytuł:
Najlepsze praktyki
format:
17.0x24.0cm
język:
polski
liczba stron:
272
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
36% rabatu
30,24 zł
Cena detaliczna:
47,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,24 zł
Opis produktu
Twórz zgodnie z trzema zasadami stanowiącymi kanon dobrego oprogramowania
Prostota - czyli kod prosty i łatwy w obsłudze
Ogólność - czyli kod działający dobrze w różnych sytuacjach i adaptujący się do nowych warunków
Przejrzystość - czyli kod łatwy do zrozumienia zarówno przez ludzi, jak i maszyny
Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek…
pominąć oczywisty błąd w programie i spędzić cały dzień na szukaniu go?
próbować wprowadzić sensowne zmiany w programie napisanym przez kogoś innego?
przepisać program od nowa, bo nie dało się go zrozumieć?
Jeśli tak, w przyszłości na pewno chciałbyś tego uniknąć! Takie problemy dla zbyt wielu programistów są niestety chlebem powszednim. Dzieje się tak między innymi dlatego, że testowanie, diagnostyka, przenośność, wydajność czy styl programowania są często traktowane po macoszemu przez osoby tworzące oprogramowanie. A świat rządzony przez olbrzymie interfejsy, wciąż zmieniające się narzędzia, języki czy systemy nie sprzyja podstawowym zasadom tworzenia dobrego kodu - prostocie, ogólności i przejrzystości.
Programowanie to coś więcej niż samo pisanie kodu. W książce "Lekcja programowania. Najlepsze praktyki" znajdziesz opis wszystkich zagadnień, z którymi styka się programista - od projektowania, poprzez usuwanie usterek, testowanie kodu czy poprawę jego wydajności, po problemy związane z poprawianiem oprogramowania napisanego przez innych. Wszystko zostało oparte na zaczerpniętych z realnych projektów przykładach, napisanych w językach C, C++, Java i innych.
Tylko tutaj znajdziesz omówienia następujących zagadnień:
Styl: pisanie kodu, który dobrze działa i przyjemnie się czyta
Projektowanie: wybór algorytmów i struktur danych najlepiej nadających się do określonego zadania
Interfejsy: kontrolowanie relacji między składnikami programów
Usuwanie błędów: szybkie i metodyczne wyszukiwanie błędów
Testowanie: zapewnianie niezawodności i poprawności oprogramowania
Wydajność: maksymalizowanie szybkości działania programów
Przenośność: pisanie programów, które działają wszędzie bez żadnych zmian
Notacja: wybór języków i narzędzi, które pozwalają maszynie zrobić więcej
Stwórz swój własny kod w najlepszym stylu!
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|