|
nowość
Miesięcznik ZNAK 846 (11/2025) - Kiedy w Polsce będą Chiny
Autor:
Miesięcznik Znak
Wydawca:
Miesięcznik Znak
wysyłka: 48h
EAN:
977004448825611
oprawa:
Miękka
format:
20.0x27.2cm
język:
polski
liczba stron:
112
rok wydania:
2025
(0) Sprawdź recenzje
36% rabatu
19,14 zł
Cena detaliczna:
29,99 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,14 zł
Opis produktuZasady bezpieczeństwa
Listopadowy Miesięcznik ZNAK Kiedy w Polsce będą Chiny TikTok, Shein i globalny sukces Państwa Środka Na TikToku swoje konta ma już ponad 1,6 mld użytkowników z całego świata. Jego wpływ na platformy społecznościowe jest uderzający. Nie bez powodu mówi się o „tiktokizacji” treści. Wraz z globalnym podbojem Shein i Temu płyną sygnały, że zakupy, konsumpcja i modne trendy nie są tylko dla bogatych – że każdy może „kupować jak milioner”. Wielki model językowy DeepSeek, opublikowany na początku tego roku zasygnalizował, że Chiny też mają sukcesy w generatywnej sztucznej inteligencji i mogą doprowadzić do istotnego przełomu znacznie szybciej i taniej niż Stany Zjednoczone. Od Mixue po Labubu – nowe globalne marki z Chin Rośnie siła zupełnie nowych produktów, które urzekają konsumentów, bo jednocześnie wydają się egzotyczne i uniwersalnie atrakcyjne. Mixue, czyli chińska marka punktów sprzedaży lodów, i bubble tea, stało się nagle największą siecią gastronomiczną na świecie. Choć ciężko w to uwierzyć, ma na świecie więcej punktów sprzedaży niż McDonald’s czy Starbucks. Jeszcze bardziej zaskakująca jest kariera Labubu – maskotki stworzonej przez artystę Kasinga Lunga z Hongkongu, które produkuje chińska firma Pop Mart. Nowa fala chińskiego soft power Tak oto wiralowymi trendami na TikToku, supermodnymi laleczkami, inwestycjami w coraz bardziej oszałamiającą i nowoczesną rozrywkę oraz dzięki doskonałemu zrozumieniu zmian w tym, jak konsumujemy treści w sieci, Chiny wyrastają na państwo postrzegane jako modne, nowoczesne i niezwykle pociągające. ·Co łączy Chiny i twoją zdolność utrzymania uwagi? ·Jak TikTok, Shein i DeepSeek: jak podbijają świat? ·Dlaczego Chińczyk nie zrobi kariery i nie znajdzie żony bez meldunku? ·Czy w Państwie Środka można robić niezależne kino? ·Czy chiński model gospodarczy osiągnął już kres swego rozwoju? Odpowiadają: Sylwia Czubkowska, Weronika Truszczyńska, Marcin Krasnowolski, Adrian Brona Ponadto w numerze: ·Sylwia Czubkowska: Chińskie soft power trzyma nas mocno ·„Czuję, że coś mi jest”. Mira Marcinów o hipochondrii ·Gdy goni nas czas. Piotr Oczko i piękno dawnych zegarów ·Wyprodukowane w Chinach. Fotoreportaż z fabryki porcelany w Jingdezhen ·Karol Palczak w Pele-mele: Gdybym nie kochał malarstwa, zostałbym drwalem albo pięściarzem ·Diana Dąbrowska: Co obejrzeć z chińskiego kina? ·Noblista Jon Fosse i jego Bóg ·Anna Alboth Chursand Churramow o smutku Pamirczyków ·Krzyżówka dla mądrali. Rozwiąż i odkryj kolejny Temat Miesiąca! ·Ilona Klimek-Gabryś podpowiada, jaką poezję warto czytać: Doireann Ní Ghríofy
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|