Land Rover
Land Rover
Wydawca: Edipresse Polska
wysyłka: 48h
Kolekcja składająca sie z 50 tomów. Tematami każdej ksiązki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją. Do kazdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64
25% rabatu
17,23
22,99 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe Auta 8. FIAT 125P
Kolekcja książek o kultowych modelach samochodów. Do każdego tomu dołączony jest kolekcjonerski minisamochodzik firmy Welly – replika modelu auta w skali 1:60 do 1:64.
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Samochody CWS
Samochody CWS
Wydawca: Historyczna
wysyłka: 48h
Książka jest próbą przybliżenia pierwszych polskich działań produkcyjnych w zakresie samochodów osobowych, podjętych już w 1922 roku, a więc w niepełne 3 lata po odzyskaniu niepodległości, utraconej w wyniku zaborczych działań sąsiadów: Rosji, Prus i Austrii. Poczynania te przedstawiam na tle ogólnych dokonań motoryzacyjnych pierwszych lat Państwa Polskiego. Prace nad stworzeniem produkcji samochodów osobowych prowadzone przez Ministerstwo Spraw Wojskowych, zostały zapoczątkowane przez grupę entuzjastów, którzy w trudnych warunkach pierwszych lat niepodległości potrafili rozwinąć ideę własnej wytwórczości i mimo ogólnej niewiary w powodzenie, konsekwentnie ją realizować. Stworzony wówczas przez inż. Tadeusza Tańskiego i jego zespół projektowy samochód osobowy CWS T1 odpowiadał najlepszym konstrukcjom światowym, a pod wieloma względami zdecydowanie je przewyższał. Polscy konstruktorzy stanęli na wysokości zadania. O wiele trudniej było stworzyć w zrujnowanym kraju odpowiednią bazę wytwórczą. Problemy te rozwiązano jednak dość szybko, natomiast trzyletni okres produkcji pojazdu był wystarczająco długi, aby zbudować zremby polskiego przemysłu motoryzacyjnego, rozwiniętego w latach trzydziestych głównie na podstawie umów licencyjnych, przynoszących nowe, doskonalsze technologie.Warto też wspomnieć, że w 1925 roku, gdy zbudowano prototypy samochodów CWS T1, w Polsce było tylko 29,5 tys. samochodów (w tym prawie 5 tys. ciężarówek), W Wielkiej Brytanii w tym czasie jeździło ich milion, we Francji 840 tys. a, w Niemczech 370 tys. Tak niski poziom motoryzacji kraju wpływał także na działania zmierzające do stworzenia rodzimej produkcji pojazdów mechanicznych. W książce omówiono zarówno seryjny model CWS T1 (oraz jego odmiany pochodne), jak i pojazdy prototypowe CWS T8 i CWS T2, zbudowane w pojedynczych egzemplarzach według projektu tych samych konstruktorów. Przedstawiono także sylwetki twórców i osób zaangażowanych w produkcję samochodu.
33% rabatu
26,79
39,99 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe auta 7 Volkswagen T1 Bus
Kolekcja składająca sie z 50 tomów. Tematami każdej ksiązki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją. Do kazdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Niezbędnik uważnego kierowcy
Książka skierowana jest do każdego kierowcy, któremu zdarzyło się zostać wyprowadzonym z równowagi lub który z braku uwagi doprowadził do nieszczęśliwego zdarzenia. Nigdy nie jest zbyt późno, aby zrewidować swoje nawyki i zacząć stawać się uważnym kierowcą, czyli bardziej świadomym tego, co się dzieje wokół niego i w nim samym. Poradnik ma pomóc kierowcom zrewidować swoje postawy i nawyki determinujące bezpieczeństwo ich i innych uczestników ruchu drogowego. W przystępny sposób ma wyjaśniać procesy psychologiczne i fizjologiczne zachodzące w mózgu człowieka oraz sposoby zarządzania nimi, tak aby stawać się spokojnym i skoncentrowanym kierowcą. Poradnik zawiera: - ponad 30 praktycznych ćwiczeń, wskazówek oraz arkuszy do pracy wzmacniającej regulację emocjonalną, wrażliwość sensoryczną, uwagę oraz refleks kierowcy; - ciekawe historie Leszka Kuzaja i innych kierowców rajdowych, aktora Mikołaja Roznerskiego, dziennikarza Mateusza Szymkowiaka oraz klientów i sympatyków Fundacji ZenDriving. Skierowany jest do: - wszystkich osób zainteresowanych nie tylko psychologią prowadzenia pojazdu, ale i samym zagadnieniem uważności/mindfulness; - osób chcących lepiej zarządzać koncentracją uwagi za kierownicą, skutecznie kontrolować złość oraz radzić sobie z lękiem i agresją na drogach. Patronat: Fundacja Zendriving, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, Grupa Raben
15% rabatu
33,15
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe Auta 6. Volkswagen Beetle   /K/
Kolekcja składająca sie z 50 tomów. Tematami każdej ksiązki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją. Do kazdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe Auta T.5 Mercedes-Benz 190 SL
Kolekcja składająca sie z 50 tomów. Tematami każdej ksiązki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją. Do kazdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Samochody terenowe FSO
Samochody terenowe FSO to efekt wieloletniej, benedyktyńskiej wręcz pracy Sławomira Drążkiewicza, znanego historyka motoryzacji epoki PRL, który postanowił przypomnieć niemal w ogóle nieznane wysiłki podejmowane w latach 1958-1990 w celu zaprojektowania i wdrożenia do podukcji seryjnej samochodów z napędem 4x4. Bazą do konstrukcji samochodów terenowo- osobowych były produkowane masowo (jak na warunki polskie) samochody osobowe: Warszawa, PF 125p i FSO Polonez. Próbowano je dostosować do eksploatacji poza drogami utwardzonymi. Autor ograniczył się do przedstawienia pojazdów kołowych, przeznaczonych do przewozu małej liczby osób i ładunków do 1000 kg po drogach gruntowych i bezdrożach (powstały także prototypy innych pojazdów, ktore autor zaprezentuje w kolejnej monografii). W książce Czytelnik znajdzie opisy prac badawczych i konstrukcyjnych prototypów wykonywanych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie i w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMot). Autor chciał uzmysłowić, przed jakimi problemami stawali konstruktorzy i badacze, ile czasu trwało opracowywanie dokumentacji prototypowej, budowa prototypu, ile czasu poświęcano na badania i co z tych badań wynikało, jakie były koszty tego typu prac. Książka powstała na podstawie materiałów zebranych przez autora w okresie jego pracy w działach konstrukcyjnym i badawczym PIMot. Wiele dokumentów i materiałów udostępnili koledzy z PIMot oraz współpracownicy z byłej FSO, zwłaszcza kierownik Działu Studiów FSO J. Dembicki. Unikalne zdjęcia udostępnił Zakład Dokumentacji Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Wzornictwa ASP brał udział w projektowaniu karoserii i wnętrza opisywanych pojazdów). Większość zamieszczonych w książce informacji, zdjęć i dokumentacji technicznej jest udostępniana szerszemu gronu czytelników po raz pierwszy.
32% rabatu
34,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Legendarne motocykle
Legendarne motocykle
Wydawca: Ibis/Books
wysyłka: 48h
Legendarne motocykle to nie lada gratka dla fanów motoryzacji i nie tylko… Książka prezentuje wybór najsłynniejszych modeli motocykli świata od początków motoryzacji po współczesność, ilustrowanych bogatym materiałem zdjęciowym. We Wstępie i początkowych rozdziałach autor zawarł ciekawe informacje, dotyczące m.in. konstruowania pierwszych motocykli. Pionierami w tej dziedzinie byli Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach, którzy w 1885 r. zaprezentowali światu swój jednoślad, wyposażony w silnik spalinowy. Z kolei pierwszymi firmami, produkującymi motocykle na światową skalę były Harley-Davidson i Indian. Autor opisuje również wpływ obu wojen światowych na rozwój światowej produkcji motocykli. Na kartach Legendarnych motocykli zaprezentowano m.in. model Harleya-Davidsona z 1915 r., motocykl Triumph model H, polskie motocykle Lech, Sokół oraz Junak, pojazdy gwiazd kina np. Marlona Brando, Jamesa Deana, Brada Pitta, Arnolda Schwarzeneggera, nowoczesne motocykle XX i XXI wieku, m.in. takich f irm jak: Yamaha, BMW, Ducati czy Suzuki, a także podział motocykli ze względu na ich przeznaczenie. W książce poza rysem historycznym, podano również specyfikację i dane techniczne danego modelu.
33% rabatu
20,03
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Życie na maksa Autobiografia
Oto opowieść o moim życiu i wszystkim, czego jeszcze o mnie nie wiecie: o zmaganiach, rozterkach, radościach, obawach i łzach, o dobrych i złych chwilach… Wyjątkowa autobiografia Jensona Buttona – jednego z najwybitniejszych kierowców Formuły 1. Podczas siedemnastoletniej kariery poznał świat wyścigów samochodowych od podszewki. W tej niezwykle szczerej książce Button ujawnia kulisy świata Formuły 1 oraz opowiada swoją historię – od dorastania w zakręconej na punkcie motoryzacji rodzinie, przez wyprowadzkę do Williams w wieku 20 lat i początki kariery, aż po uznanie przez media za playboya i skandalistę i walkę o powrót na szczyt.
25% rabatu
29,98
39,98 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe auta Citroen 2cv 4/2018
Kolekcja książek z oficjalnymi replikami samochodów - od klasyków motoryzacji po nowoczesne modele w skali 1:60-1:64. Dzięki tej unikalnej kolekcji książek i metalowych modeli poznasz marki aut, które na przestrzeni lat wywarły największy wpływ na przemysł motoryzacyjny i całe pokolenia wielbicieli czterech kółek! Użytkowe, wielozadaniowe, sedany, SUVy, sportowe... Każdy segment ma swoją legendę. Odnajdziesz ją w naszej kolekcji. Poznaj je wszystkie!
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Enzo Ferrari. Wizjoner z Maranello
Legendarny twórca Ferrari oczami syna Piera Miał dwie wielkie miłości: piękne kobiety i szybkie samochody. Tajemnice miłosnych podbojów zabrał do grobu. Ale stworzona przez niego marka spod znaku wierzgającego rumaka zachwyciła cały świat, sprawiając, że jej mocy, szybkości i elegancji nie mógł się oprzeć nawet Jan Paweł II. Poznaj niezwykły życiorys Enza Ferrariego, człowieka, który prowadził towarzyskie konwersacje z Benitem Mussolinim, ale uratował przed faszystami swojego żydowskiego przyjaciela. Geniusza, który odrzucił ofertę Henry’ego Forda, ale nie spodziewał się nagłego rozstania z Nikim Laudą. Nikt nie mógł opowiedzieć tej historii lepiej niż jego syn. Bo choć w życiu Enza Ferrariego nie wszystko było idealne, już na zawsze pozostanie on kimś niezwykłym – wizjonerem z Maranello, który stworzył motoryzacyjną potęgę, mimo że nie wydał na marketing ani lira. *** Marka Ferrari jest znana chyba pod każdą szerokością geograficzną. Ta motoryzacyjna potęga przeżyła mnóstwo wzlotów i upadków, chwile wielkich triumfów i straszliwych tragedii w sporcie wyścigowym. Jej założyciel, legendarny Enzo Ferrari, był postacią niezwykle enigmatyczną. Rządził twardą ręką, wikłał się w polityczne spory, jednych kierowców uwielbiał, innymi gardził. Fascynujące tajemnice Scuderii i zakochanego w technicznej doskonałości ojca ujawnia syn Enza, Piero Ferrari. - Mikołaj Sokół, dziennikarz i komentator F1 w ELEVEN SPORTS Legenda widziana oczami syna. Il Commendatore (wódz), Cavaliere (rycerz), The Drake (smok), The Great Old Man (wielki starzec), Furia… Miał wiele przydomków oddających jego niezłomny, twardy charakter, pasję, upór i wielkie życiowe sukcesy. Sam wolał być nazywany L’Ingegnere (inżynier). Uwielbiał jeździć, jeszcze bardziej kochał samochody, lecz ponad wszystko umiłował wyścigi. Stworzył coś znacznie większego niż jeżdżące piękno, wcielenie prędkości, perfekcji, synonim Formuły 1 oraz szczyt marzeń każdego chłopca i niejednej dziewczynki. On stworzył religię! Kult Ferrari. - Cezary Gutowski, dziennikarz motoryzacyjny Bernie Ecclestone twierdzi, że Ferrari to synonim słowa „motorsport”. Oto opowieść o człowieku, który swoją obsesję uczynił naszą obsesją. Bo Ferrari kocha się od pierwszego wejrzenia, choć Al Pacino udowodnił w Zapachu kobiety, że to miłość, w której wzrok jest zbyteczny. - Filip Kapica, komentator F1 w ELEVEN SPORTS Fragment książki - Enzo Ferrari. Wizjoner z Maranello issuu.com/wydawnictwosqn/docs/ferrari_issuu
29% rabatu
28,33
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Czas pracy kierowców. Poradnik praktyczny
Spis treści:* Podstawy, pojęcia i definicje* Wyłączenia, czyli kiedy nie trzeba używać tachografu - nawet jeśli jest zainstalowany* Przykłady stosowania norm czasu pracy* Tachografy* Wyjątki, wytyczne Komisji Europejskiej i Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego* Kontrola drogowa i omówienie taryfikatora kar
33% rabatu
17,42
26,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe Auta 3.
Kolekcja książek z oficjalnymi replikami samochodów - od klasyków motoryzacji po nowoczesne modele w skali 1:60-1:64. Dzięki tej unikalnej kolekcji książek i metalowych modeli poznasz marki aut, które na przestrzeni lat wywarły największy wpływ na przemysł motoryzacyjny i całe pokolenia wielbicieli czterech kółek! Użytkowe, wielozadaniowe, sedany, SUVy, sportowe... Każdy segment ma swoją legendę. Odnajdziesz ją w naszej kolekcji. Poznaj je wszystkie!
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Psychologia transportu
Psychologia transportu
Autor: Piotr Mamcarz
Wydawca: Difin
wysyłka: 48h
Książka stanowi syntezę wiedzy dotyczącej psychologicznych badań kierowców. Oparta jest na najnowszej metodyce, jak również aktualnym stanie prawnym dotyczącym badań psychologicznych w obszarze medycyny pracy. Publikacja zawiera opis stosowanych narzędzi badawczych, jak również dotyka kwestii teoretycznych konstruktów istotnych z poziomu badań kierowców. Porusza aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz praktyczne działania, zmierzające do poprawienia poziomu bezpieczeństwa w kontekście badań psychologicznych. Dla osób praktykujących książka może być podręcznikiem prowadzenia badań nie tylko w zakresie psychologii transportu, ale również diagnostyki w zakresie medycyny pracy.
15% rabatu
46,75
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kultowe Auta 2. Mini Cooper 1300
Kolekcja składająca sie z 50 tomów. Tematami każdej ksiązki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją. Do kazdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64
25% rabatu
16,48
21,99 zł
Dodaj
do koszyka
Podręczny kodeks drogowy
KODEKS DROGOWY jest potocznym nazwaniem ustawy - Prawo o ruchu drogowym, w której pomieszczono przepisy prawne dotyczące ruchu drogowego i jego uczestników. Aktualnie obowiązujący akt został ustanowiony w 1997 roku, jednak od tego czasu wielokrotnie był zmieniany. W PODRĘCZNYM KODEKSIE DROGOWYM Czytelnicy znajdą najnowszy ujednolicony tekst ustawy w wersji obowiązującej (tzn. z naniesionymi nowelizacjami), dostępne są także przepisy, które oczekują na czas swojego obowiązywania (tzw. przepisy oczekujące). Bardzo pomocnym narzędziem użytym w książce jest system przypisów. Ujawniono te publikowane wraz z tekstem jednolitym, ale też opracowano zestaw przypisów redakcyjnych, informujących o dokonywanych zmianach i terminach ich obowiązywania. Niniejsze wydawnictwo uzupełniono także o rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych wraz ze wzorami tych ostatnich.
25% rabatu
18,66
24,90 zł
Dodaj
do koszyka
Legendarne samochody
"Legendarne samochody to nie lada gratka dla fanów motoryzacji i nie tylko… Książka prezentuje wybór najsłynniejszych modeli samochodów świata od początków motoryzacji po współczesność. Wewnątrz zawarto informacje, dotyczące pierwszych pojazdów – na napęd parowy i tego, jakie czynniki i zjawiska w XIX wieku dały początek współczesnej motoryzacji. Następnie ukazano rozwój motoryzacji w wieku XX i XXI, z uwzględnieniem okresu II wojny światowej oraz PRL-u. W końcowej części książki autor zastanawia się, jak powinno wyglądać auto na miarę XXI wieku oraz jakie wyzwania stoją przed największymi koncernami samochodowymi, opisuje także samochody sławnych ludzi, np. „Bestię” prezydenta Stanów Zjednoczonych czy samochód Jasia Fasoli. Wybrane modele zaprezentowane na kartach Legendarnych samochodów: Fiat 4HP, Renault typ A, Rover 8 HP, Rolls-Royce Silver Ghost, Mercedes-Simplex, Ford T, Tatra 87, Bentley Mark VI, Wołga GAZ 21, Smyk, Fiat Topolino, Chevrolet Malibu, Ford F-150, Hummer H1, Audi A1."
33% rabatu
20,07
29,95 zł
Dodaj
do koszyka
Między pragmatyzmem a oczekiwaniem
Osią narracji jest ewolucja polityki motoryzacyjnej państwa. Autor pokazuje jej ideologiczne, ale też praktyczne uwarunkowania. Pisze o roli, jaką planiści przewidywali dla motoryzacji indywidualnej w planie trzyletnim i sześcioletnim. Następnie śledzi zmiany myślenia o niej w okresie prokonsumpcyjnego zwrotu w polityce gospodarczej w pierwszych latach rządów Gomułki i w okresie, gdy w drugiej połowie lat sześćdziesiątych Gomułka próbował nastawić gospodarkę bardziej proeksportowo. Drugim istotnym wątkiem przewijającym się przez całą książkę jest ten związany z poziomem życia. Autor odnosi ceny pojazdów i koszty ich użytkowania do poziomu dochodów. Pokazuje, z jakich kręgów społecznych rekrutowali się właściciele samochodów, kto mógł sobie pozwolić na własne auto i jakie strategie jego zdobycia obierali obywatele, którzy pomimo skromnych dochodów chcieli zrealizować marzenie o własnym samochodzie. Pisząc o tych sprawach, znacząco poszerza naszą wiedzę o codzienności PRL. Fragment recenzji dr. Mariusza Jastrzębia Przeprowadzona przez dr. Wilka szeroka analiza rozwoju motoryzacji w Polsce w latach 1945-1970 dostarcza nam kilka istotnych wniosków. Z lektury recenzowanej książki wyłania się obraz władzy państwowej nader ostrożnej jeśli chodzi o motoryzację i niedostrzegającej korzyści płynących z rozwoju przemysłu samochodowego w Polsce. Postawa ta miała pewne konsekwencje. Przez cały omawiany okres mieliśmy do czynienia z przewagą popytu nad podażą w sektorze motoryzacyjnym w kraju. Deficyty te prowadziły do sytuacji, w której polskie społeczeństwo starało się zdobyć wymarzony samochód, wykorzystując każdy możliwy sposób, co w książce dr. Wilka zostało bardzo dobrze ukazane. Lektura recenzowanej pracy skłania do refleksji, że rozwój przemysłu motoryzacyjnego w okresie powojennym był dla Polski szansą wejścia na drogę modernizacji (jak się wydaje, w nowocześniejszym wydaniu, bliższym Zachodowi). Niestety, szansa ta została w dużej mierze zmarnowana, a polskie społeczeństwo na swój „samochód dla ludu" musiało czekać do lat siedemdziesiątych XX wieku. Fragment recenzji dr. Jarosława Dulewicza
27% rabatu
47,45
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Motocykle świata
Motocykle świata
Wydawca: Fenix
wysyłka: 48h
Z każdym rokiem rynek motocyklowy staje się coraz bardziej urozmaicony. Producenci prześcigają się w pomysłach dotyczących zarówno kwestii technologicznych, jak i wizualnych. Publikacja zawiera rzetelne opisy ponad dwustu pojazdów, uwzględniające ich walory użytkowe, dane techniczne oraz osiągi. Szczególną zaletę książki stanowią zdjęcia, dzięki którym można dostrzec różnice pomiędzy poszczególnymi modelami i wybrać motocykl w pełni odpowiadający naszym potrzebom.
25% rabatu
18,73
24,99 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka