Recepcja encykliki Rerum novarum papieża Leona XIII w Stanach Zjednoczonych Ameryki w latach 1891-19
Autor:
Graban Marcin
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe UAM
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788323240648
EAN:
9788323240648
oprawa:
Miękka
język:
polski
liczba stron:
184
rok wydania:
2022
(0) Sprawdź recenzje
20% rabatu
28,16 zł
Cena detaliczna:
35,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,16 zł
Opis produktu
Autor książki analizuje wpływ wymienionej w tytule encykliki na sytuację Kościoła rzymskokatolickiego w Stanach Zjednoczonych Ameryki, w tym szczególnie na postrzeganie kwestii społecznej i problemów robotniczych przez głównych przedstawicieli duchowieństwa amerykańskiego. Zasadnicze pytania badawcze dotyczą kształtowania się w amerykańskim duchowieństwie wrażliwości na problemy społeczne przed wydaniem i po wydaniu encykliki (tj. przed i po 1891 r.) oraz jej wpływu na katolicką naukę społeczną w Stanach Zjednoczonych i ustawodawstwo federalne USA. Autor stawia tezę, że pod wpływem encykliki Rerum novarum, doszło do uformowania jednolitej myśli społecznej katolików w Stanach Zjednoczonych dostosowanej do realiów i specyfiki gospodarki i społeczeństwa amerykańskiego.
Praca koncentruje się na latach 1891–1919, czyli okresie od ukazania się encykliki Rerum novarum do opublikowania przez biskupów amerykańskich Bishops’ Program of Social Reconstruction, jednakże w celu przedstawienia specyficznych warunków, w jakich funkcjonował Kościół katolicki w USA i szerszego kontekstu związanego z jego stosunkiem do tzw. kwestii robotniczej autor cofa się do III synodu plenarnego w Baltimore w 1884 r. Z kolei prezentacja długofalowych skutków recepcji postulatów zawartych w encyklice papieża Leona XIII skłoniła go do prześledzenia wpływu katolickiego programu socjalnego na ustawodawstwo federalne aż do lat 30. XX w.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|