Religia media mitologia
Autor:
Majewski Józef
Wydawca:
Słowo/obraz/terytoria
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788374539616
EAN:
9788374539616
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
format:
14.0x22.5cm
język:
polski
Seria:
IDEE I SPOŁECZEŃSTWO
liczba stron:
196
rok wydania:
2010
(0) Sprawdź recenzje
37% rabatu
23,04 zł
Cena detaliczna:
36,75 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,00 zł
Opis produktu
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|