Kultura popularna: konteksty teoretyczne... Tw
Wydawca:
Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788375874341
EAN:
9788375874341
oprawa:
oprawa: twarda
podtytuł:
Konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe
format:
17x24 cm
język:
polski
liczba stron:
330
rok wydania:
2010
(0) Sprawdź recenzje
45% rabatu
26,61 zł
Cena detaliczna:
48,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,61 zł
Opis produktu
Jeszcze dwie, trzy dekady temu pojęcia ,,kultura popularna"" i ,,nauka"" wydawały się całkowicie rozłączne. Badanie popkultury uznawane było za zajęcie ,,niepoważne"". Muzyka, moda, reklama, mydlane opery, bohaterowie gier komputerowych itp. - wszystko to zdawało się mało istotne w porównaniu z polityką, ekonomią, filozofią czy kulturą wysoką (której symbolami mogą być muzyka Beethovena czy dramaty Szekspira). Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Przechadzając się po największych księgarniach Waszyngtonu czy Londynu, ma się niekiedy wrażenie, że amerykańska i brytyjska wiedza o społeczeństwie została zdominowana przez zagadnienia związane z popkulturą. Ileż to książek napisano o lalce Barbie! Ileż monografii doczekała się amerykańska piosenkarka Madonna! Na półkach księgarskich dzieła poświęcone tym ,,pop-super-bohaterom"" zdają się wypierać klasyczne interpretacje dzieł Dostojewskiego czy Zoli. Również w Polsce rośnie zainteresowanie popkulturą - także w kontekście naukowym (w ostatnim okresie pojawiła się duża liczba publikacji poświęconych różnym poptendencjom czy popzjawiskom). Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, wpisuje się więc w ,,popularną"" tendencję we współczesnych naukach o kulturze i edukacji. Będzie stanowić - jak wierzymy - interesujący ,,przypis"" do dyskusji na temat współczesnych konstrukcji tożsamości w kontekście ich swoistej ,,popkulturyzacji"".
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|