Mnemoliterki
Autor:
Skibska Joanna
Wydawca:
Impuls
wysyłka: 48h
ISBN:
9788378500773
EAN:
9788378500773
oprawa:
oprawa: broszurowa
podtytuł:
Ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych pod względem kształtu a-o, m-n-u-w, l-ł, b-d-
format:
21x29,7 cm
język:
polski
liczba stron:
72
rok wydania:
2012
(1) Sprawdź recenzje
40% rabatu
15,11 zł
Cena detaliczna:
25,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,82 zł
Opis produktu
Mnem˘literki to ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych pod względem kształtu ? wykorzystujące mnemotechnikę w postaci zakładek obrazowych, ponieważ najbardziej naturalnym sposobem uczenia się dziecka jest uczenie wykorzystujące obraz, emocje oraz ruch, co z kolei ?uruchomia? wyobraźnię, pozwalając na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery.Zakładki obrazowe [1] (alfabet skojarzeniowy) skonstruowano w taki sposób, aby wybrane litery (duże i małe o podobnym obrazie graficznym oraz litery podobne o odmiennym kierunku i położeniu) zostały pokojarzone z przedmiotami przypominającymi dziecku o cechach charakterystycznych danej litery i jej odmienności od innych. Uzmysłowi to dziecku, że dana litera jest jedyna w swoim rodzaju.W celu podniesienia efektywności i przyjemność zapamiętywania - ?zakładki obrazowe? należy wesprzeć metodą ?żywych? opowiadań uwzględniających te rzeczy, które są ważne i mają być zapamiętane. ?Ożywienie? liter służy zapisaniu ich w umyśle. Im obraz jest bardziej surrealistyczny tym prawdopodobieństwo zapamiętania wzrasta. Tworzenie takich obrazów stwarza możliwość ?ozdabiania? danej litery w taki sposób, aby jej kształt i cechy charakterystyczne zachowały się w pamięci dziecka ze względu na interesującą ?prezentację?. Przykładem może być wierszyk ?ożywiający? literę a: Wielkie A to drabina,po której aligator Al się wspina.W łapce mały talerzyk trzymai łyżeczką pyszne ciasteczko wcina.Talerzyk z łyżeczką, małe a przypomina.Gdyby nie ta łyżeczka,to ciastko nie zjedzone,na Ala byłoby obrażone.Dziecko korzystając z ćwiczeń, może samo wizualizować litery i rysować ich ?kształtopodobne? odpowiedniki na odwrocie kartki, a także bawić się wyobraźnią w wymyślanie zabawnych opowiadań lub wierszyków, których bohaterami będą literki oraz sam ich autor czyli dziecko.Ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych z wykorzystaniem mnemotechnik przeznaczone są dla wszystkich dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem i pisaniem. W szczególności jednak mają pomóc zapamiętać kształty liter podobnych, dzieciom mającym trudności z nabywaniem umiejętności czytania i pisania, dzieciom z grupy ryzyka dysleksji, dzieciom z fragmentarycznymi deficytami rozwojowymi, w szczególności charakteryzującymi się zaburzeniami percepcji wzrokowej.Mnem˘literki mogą być wykorzystane w czasie wspólnych zabaw w domu (?pod okiem? osoby dorosłej), w przedszkolu i na zajęciach lekcyjnych w szkole, w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz na zajęciach wyrównawczych i rewalidacyjnych.
Recenzje:✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: Oficyna Impuls
Cieszące się coraz większym powodzeniem skuteczne sposoby ułatwiające zapamiętywanie, przechowywanie i przypominanie informacji, znane są pod pojęciem mnemotechniki. Metoda ta polega na porządkowaniu i grupowaniu elementów według określonych zasad, co zwiększa zakres i trwałość pamięci. Wieloletnia praktyka pokazuje, że warto sięgnąć po ten sprawdzony sposób, bowiem osiągane wyniki są w pełni zadowalające. Nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls ukazała się doskonała pomoc dydaktyczna, ułatwiająca uczniom nabywanie umiejętności czytania i pisania.
Zaproponowane „Ćwiczenia do wprowadzania i utrwalania liter podobnych pod względem kształtu a-o, m-n-u-w, l-ł-t, b-d-g-p z wykorzystaniem mnemotechnik” zostały sprawdzone eksperymentalnie. Całość składa się z kart pracy, przyporządkowanych kształtopodobnym literom polskiego alfabetu. Na kartach zaznaczono: ramkę z drukowanymi i pisanymi wzorami małych i dużych liter, ramkę z kształtopodobnymi zakładkami (kolor ramek przy samogłoskach jest czerwony, natomiast przy spółgłoskach – niebieski), liniaturę powiększoną oraz zeszytową, wielkie i małe litery w każdej z liniatur, litery w połączeniach z innymi literami w każdej z liniatur oraz litery w wyrazach. Liniatury oznaczono dwoma kolorami, a początki linii zielonymi, pionowymi kreskami. Na dole strony umiejscowiono szlaczki do kolorowania. Wszystkie ćwiczenia dokładnie opisano: jasne i konkretne polecenia ułatwiają zrozumienie zadań. Wyszczególniono modele głoskowe i sylabowe. Wśród propozycji znalazły się ćwiczenia: wyszukiwanie i dobieranie wyrazów w pary, dopasowywanie wyrazów do obrazków, uzupełnianie brakującej litery oraz luk w wyrazach, odczytywanie prostych tekstów i krótkich rymowanek z poznaną literą (zaproponowane teksty są proste, ciekawe, łatwe do zapamiętania), dobieranie parami wyrazów drukowanych i pisanych, wycinanie obrazków i wklejanie ich w odpowiednie miejsca, a także grupowanie wyrazów według podanych zasad. Wszystkie ćwiczenia zapisano po jednej stronie kartki, na odwrocie jest miejsce na pracę własną dziecka (wizualizowanie liter, rysowanie ich obrazkowych odpowiedników, pisanie wierszyków). „Ćwiczenia…” zostały opracowane z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę czytania i pisania, w szczególności jednak mają pomóc uczniom z grupy ryzyka dysleksji oraz z zaburzeniami percepcji wzrokowej. Stanowiąc doskonałą pomoc dydaktyczną, spotkają się z zainteresowaniem nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, specjalistów rewalidacji oraz rodziców. Ponieważ doświadczenie pokazuje, że mnemotechniki czyli „sztuczki pamięciowe” dają pozytywne efekty, propozycja Impulsu zdecydowanie warta jest polecenia. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|