|   Muzyka wobec rewolucji druku
                            Autor:
                            
                                        Gancarczyk Paweł
                            
                         
                        Wydawca: 
                                    Wydawnictwo Naukowe UMK
                        
                     wysyłka: niedostępny 
                            ISBN:
                            
9788323127208                            
                         
                            EAN:
                            
9788323127208                            
                         
                            oprawa:
                            
Twarda z obwolutą                            
                         
                            podtytuł:
                            
Przemiany w kulturze muzycznej XVI wieku                            
                         
                            format:
                            
15.0x21.5cm                            
                         
                            język:
                            
polski                            
                         
                            Seria:
                            
                                            MONOGRAFIE FNP
                            
                         
                            liczba stron:
                            
334                            
                         
                            rok wydania:
                            
2011                            
                         (0) Sprawdź recenzje 14% rabatu30,88 zł Cena detaliczna:  36,00 zł 
                    dodaj do schowka
                 
                    koszty dostawy
                 Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,88 zł Opis produktuZasady bezpieczeństwa
                Książka jest próbą całościowego spojrzenia na znaczenie wynalazku druku dla kultury muzycznej XVI wieku. Po zarysowaniu historii wczesnego drukarstwa muzycznego, jego podstaw technologicznych, finansowych i społecznych autor charakteryzuje kształtujący się wówczas rynek wydawnictw nutowych. Wskazuje na zależność zawartości i zewnętrznej postaci druków od warunków ekonomicznych, omawia przejawy rywalizacji między oficynami oraz przedstawia krąg protektorów edycji muzycznych. Typografia przyczyniła się do wzrostu alfabetyzacji muzycznej, umożliwiła unifikację europejskiego repertuaru, pogłębiając zarazem różnice między poszczególnymi gatunkami i stylami muzycznymi. Zapewniła długie trwanie niektórych typów twórczości, co nie wykluczało promowania w pierwszym rzędzie dzieł najnowszych i reagowania na bieżące wydarzenia religijne czy polityczne. Nowe medium wpłynęło nie tylko na obieg i funkcjonowanie repertuaru, ale także na świadomość twórców: ich poczucie autorstwa i indywidualności. Autor stawia tezę, że dzięki rewolucji druku poszerzył się społeczny i estetyczny horyzont kultury muzycznej, powstały nowe typy twórczości oraz zwiększył się krąg odbiorców zapisywanej muzyki. Proponuje powiązanie tych zjawisk z narodzinami nowożytności muzycznej, odnajdując niekiedy kontynuację zmian zapoczątkowanych w XVI wieku w kulturze współczesnej.
             x   
            Uwaga!!!
         
            Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
         TAK NIE   
            Wybierz wariant produktu
         |