Niezbędnik typograficzny
Autor:
Highsmith Cyrus
Wydawca:
2+3D
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788393597567
EAN:
9788393597567
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
podtytuł:
czyli o akapitach w kilku paragrafach
format:
21.5x14.0cm
język:
polski
liczba stron:
102
rok wydania:
2015
(0) Sprawdź recenzje
31% rabatu
19,91 zł
Cena detaliczna:
29,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,91 zł
Opis produktu
Książka tłumaczy mechanizm rządzący składem akapitu oraz wyjaśnia, na czym polega proces czytania złożonego tekstu. Autor tłumaczy zależności poszczególnych białych przestrzeni w tekście – od świateł wewnątrz liter, poprzez światła międzyliterowe i międzywyrazowe, po międzywierszowe. Podpowiada, jak należy ustawić wartości typograficzne w akapicie, by uzyskać najlepsze rozwiązanie. Według wybitnego typografa i projektanta pism Matthew Cartera, „nie ma nic takiego, co trzeba rozumieć w składzie pism, czego nie byłoby w tej książce. Autor w sposób klarowny, za pomocą zrozumiałych rysunków i prostego języka, […] tłumaczy elementy typograficzne form i przestrzeni tworzących litery, słowa, wiersze i akapity”.
Książka jest adresowana do uczniów i studentów poznających podstawy typografii. Paul Shaw, projektant pism i nauczyciel w Parsons The New School for Design, tak pisze o książce: „Czytanie Niezbędnika typograficznego jest jak rozmowa z mistrzem, a nie słuchanie wykładu nauczyciela. Ton, w jakim jest napisana, opracowanie graficzne oraz treść spodoba się z pewnością zarówno studentom, jak i nauczycielom typografii”.
Autor książki jest projektantem krojów pism i typografem współpracującym od 1997 roku z Font Bureau, pedagogiem Rhode Island School of Design w Providence. Brytyjski magazyn „Eye” określił Highsmitha jako „jedną z naprawdę niepowtarzalnych nowych postaci na amerykańskiej scenie projektowania pism”.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|