Okładka książki Wpływ naturalnej dwujęzyczności na uczenie się...

Wpływ naturalnej dwujęzyczności na uczenie się...

wysyłka: 48h
ISBN: 9788379729715
EAN: 9788379729715
oprawa: oprawa: broszurowa
rok wydania: 2025
(0) Sprawdź recenzje
28% rabatu
53,84 zł
Cena detaliczna: 
75,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,84

Monografia składa się z sześciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale poruszono kwestie związane z badaniem dwu- i wielojęzyczności. Omówiono najważniejsze teorie w badaniach nad dwujęzycznością, które wywarły duży wpływ na rozważania teoretyczne i badania empiryczne dwu- i wielojęzyczności. W rozdziale przedstawiono zarówno początki badań we wspomnianym zakresie, a także holistyczną teorię wielojęzyczności, dynamiczny model wielojęzyczności, teorię systemów dynamicznych, jak i teorię Colina Bakera. Kolejne podrozdziały dotyczą podstawowych pojęć w badaniach nad dwu- i wielojęzycznością, rodzajów i form dwujęzyczności oraz psychologicznych aspektów dwujęzyczności.

W rozdziale drugim porównano proces akwizycji językowej w warunkach naturalnych z nauką języka obcego, zaczynając od rozstrzygnięć terminologicznych. Następnie szczegółowo analizowane są czynniki wpływające na sukces w akwizycji i nauce języka, takie jak motywacja, wiek, czynniki środowiskowe i społeczne, a także cechy indywidualne. Te czynniki nie są co prawda bezpośrednio związane z dwujęzycznością, ale mogą znacząco wpłynąć na efektywność obu procesów. W tej części omówiono również strategie uczenia się języków obcych, których skuteczne stosowanie może pozytywnie wpłynąć na uczenie się nowego języka. Dodatkowo rozważono różnice w nabywaniu języka pierwszego i drugiego, wskazując na wpływ wcześniejszych doświadczeń językowych na naukę kolejnych języków. Podjęto także kwestię roli języka pierwszego w procesie nauki języka obcego, co stanowi istotny element rozważań na temat efektywności procesu nauki.

Rozdział trzeci dotyczy specyfiki Ukrainy jako kraju wielojęzycznego oraz zachodzących w nim zmian w sytuacji językowej. W tej części pracy poruszono także zagadnienia związane z internacjonalizacją kształcenia na poziomie wyższym w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ukraińskich studentów w Polsce.

W rozdziale czwartym zaprezentowano przyjęte założenia metodologiczne, a w rozdziale piątym analizę doświadczeń studentów pochodzenia ukraińskiego w kwestii wpływu naturalnej dwujęzyczności ukraińsko-rosyjskiej na studia neofilologiczne w Polsce. Rozdział ten stanowi połączenie rozważań teoretycznych z danymi empirycznymi uzyskanymi na podstawie przeprowadzonych wywiadów pogłębionych. Liczne cytaty z wypowiedzi studentów oddają ich wewnętrzną perspektywę oraz indywidualne doświadczenia związane z nauką kolejnych języków w kontekście studiów neofilologicznych.

Rozdział piąty ukazuje różnorodność doświadczeń uczestników badania. Analiza jest wyjątkowo bogata i inspirująca, dzięki czemu czytelnik zyskuje możliwość spojrzenia na temat zarówno z perspektywy badawczej, jak i przez pryzmat osobistych doświadczeń studentów pochodzenia ukraińskiego. Rozdział szósty zawiera kluczowe wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy.

Ze wstępu

x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj