Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji
Autor:
Aneta Rudzińska-Rogoży
Wydawca:
Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788380952461
EAN:
9788380952461
oprawa:
Miękka
format:
15.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
144
rok wydania:
2019
(1) Sprawdź recenzje
31% rabatu
19,22 zł
Cena detaliczna:
28,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,17 zł
Opis produktu
Niniejsza publikacja powstała z myślą o wciąż aktualnej potrzebie propagowania wiedzy z dziedziny logopedii oraz w celu wymiany doświadczeń pomiędzy wszystkimi, którzy są odpowiedzialni za edukację swoich podopiecznych; myślą przewodnią jest tu idea wczesnej diagnozy i pracy korekcyjno-kompensacyjnej podejmowanej wobec dzieci, u których zaobserwowano pierwsze symptomy nieharmonijnego rozwoju psychomotorycznego. Bez względu na dalszy rozwój ewentualnej dysleksji, podjęcie interwencji terapeutycznej jest jedynym słusznym krokiem. Nie należy się obawiać etykietowania dziecka. Konsekwencje „przeoczenia” problemu wysoce niekorzystnie rzutują na karierę szkolną.
Recenzje:✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: Oficyna Wydawnicza Impuls
Dysleksja jest definiowana jako specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Powodem tych kłopotów są zaburzenia funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji, uwarunkowane nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. W praktyce oznacza to, że dzieci, które dysleksja dotyka, staja się pośmiewiskiem, są szykanowane nie tylko przez grupę, ale i nauczycieli. Traktowane jako leniwe, niedostatecznie zdolne, coraz bardziej wycofują się z kontaktów społecznych, zaś pobyt w szkolnych murach jest dla nich źródłem nieustannego stresu.
Czym tak naprawdę jest dysleksja i z jakimi dysfunkcjami się wiąże? Jak powinna przebiegać praca terapeutyczna? Jak wspomóc dziecko dyslektyczne w nauce? Na te wszystkie pytania odpowiada opublikowana przez Oficynę Wydawniczą IMPULS książka „Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji” pod redakcją Anety Rudzińskiej-Rogoży. Praktyczne podejście do tematu, czytelne wskazania dotyczące sposobów postępowania oraz nakreślenie trudnej szkolnej sytuacji dziecka z dysleksją sprawiają, że pozycja ta jest szczególnie cenna, zwraca bowiem uwagę na problem, który ma daleko idące konsekwencje i może rzutować na przyszłość dziecka. Sięgnąć po nią powinni nie tylko rodzice dzieci z takim problemem, nauczyciele, studenci studiów pedagogicznych, ale i sami dyslektycy, pragnący poznać źródło swoich kłopotów oraz zyskać skuteczne narzędzie do walki z nimi. Biorąc pod uwagę fakt, że trudności w nauce spowodowane dysleksją nie mijają z upływem czasu, a nawet przeciwnie – pogłębiają się, konieczne jest rozpowszechnienie wiedzy dotyczącej dysleksji i podjęcie działań zmierzających w kierunku wyrównywania szans takich dzieci i pracy z nimi. Książka złożona jest z dwóch części, z których pierwsza skoncentrowana jest na teoretycznym ujęciu zagadnienia, zaś druga – na praktycznym podejściu do tematu, czyli na profilaktyce i terapii. Każda z części zawiera teksty dotyczące różnych aspektów omawianego zjawiska. I tak Aleksandra Maciarz przybliża zjawisko ryzyka dysleksji, zwracając uwagę, że wydłużanie okresu diagnozowania i działania świadczy o słabościach istniejącego systemu. Agnieszka Nowicka pisze natomiast o diagnozowaniu ryzyka dysleksji, czyli o samym pojęciu diagnozy, jej rodzajach i typach, a ponadto charakteryzuje dzieci ryzyka dysleksji. Urszula Konkol zwraca uwagę na rolę, jaką odgrywa w rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji przedszkole, zaś Jolanta Lipińska-Lokś omawia zasady oraz specyfikę pracy terapeutycznej. Na drugą część książki składają się testy Anety Rudzińskiej-Rogoży, która pisze o zastosowaniu teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dziecka z ryzyka dysleksji, Edyty Ćwikły, która z pozycji terapeuty omawia pracę z dzieckiem dyslektycznym – na przykładzie chłopca, z którym pracowała tuż po zakończeniu studiów pedagogicznych. Urszula Konkol dzieli się z szerokim gronem czytelników działaniami Miejskiego Przedszkola nr 8 w Zielonej Górze w zakresie wspomagania rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji, zaś Ewa Skorupka zwraca uwagę na znaczenie ćwiczeń ruchowych. Aleksandra Matusiak podkreśla wpływ muzyki na kształtowanie postaw i zachowań ludzkich, natomiast Urszula Kochanowska omawia zastosowanie glottodydaktyki, czyli wychowania językowego, w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Leokadia Wiatrowska przybliża natomiast polisensoryczne metody w nauczaniu czytania i pisania. Mając na uwadze zakres tekstów zamieszczonych w książce „Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji”, śmiało można publikację Impulsu nazwać kompendium wiedzy na temat tego zaburzenia. Mimo niewielkiej objętości, poruszone zostały najważniejsze kwestie związane z dysleksją, otrzymujemy również szereg porad oraz propozycji działań terapeutycznych. Jestem przekonana, że książka będzie (a przynajmniej powinna być) często wykorzystywana w mojej pracy. Mam również nadzieję, że dzięki publikacji zmieni się postrzeganie ucznia z ryzyka dysleksji w szkole, co z pewnością przełoży się zarówno na wzrost samooceny dziecka, jego wyniki, a także interakcje społeczne. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|