Okładka książki Akordeon w kanadyjskiej muzyce kameralnej

Akordeon w kanadyjskiej muzyce kameralnej

Wydawca: Śląsk
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788381830188
EAN: 9788381830188
oprawa: oprawa: broszurowa
podtytuł: Inspiracje, stylistyka i interpretacja na podstawie wybranych przykładów (książka+2 CD)
format: 15x23,5 cm
język: polski
liczba stron: 222
rok wydania: 2019
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
20% rabatu
26,55 zł
Cena detaliczna: 
33,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,55

Opis produktu

Nieustanny rozwój artystyczny jest cechą i przywilejem artysty – muzyka. Każdy etap tego rozwoju prowadzi do pewnych konkluzji, a kolejne szczeble edukacji pozwalają zweryfikować subiektywny obraz muzycznego świata. Studia, współpraca z innymi muzykami, oczekiwania publiczności oraz praktyka wykonawcza utwierdziły mnie w przekonaniu, że muzyka kameralna stanowi najciekawszą formę muzycznej wypowiedzi. Już na etapie studiów i przygotowywania pracy magisterskiej dostrzegałem jej unikatowość: kameralistyka konfrontuje w czasie prezentacji utworu intencje kompozytora i wykonawców z oczekiwaniami publiczności, ukazując jednocześnie interakcje pomiędzy muzykami i ich wciąż dostrzegalny w kameralnych składach indywidualizm. Lata rozwoju oryginalnej literatury akordeonowej ukazują stale rosnące zainteresowanie tym instrumentem. Wielu światowej sławy kompozytorów zwróciło się ku niemu w swej twórczości. Akordeon z całym swoim potencjałem kolorystycznym, specyficznymi możliwościami artykulacyjnymi unikalnymi tylko dla niego, a także dzięki zaangażowaniu wielu zawodowych muzyków – akordeonistów, stał się chętnie wybieranym przez kompozytorów medium wykonawczym. Perfekcyjnie odpowiada potrzebom muzyki współczesnej, sprawdzając się w muzyce kameralnej zarówno w składach homogenicznych, jak i w zestawieniu z innymi instrumentami, muzyką elektroniczną, live electronics oraz najnowszymi osiągnięciami sztuk audiowizualnych. (Ze Wstępu) Spis treści Wstęp Rozdział 1. Charakterystyka kanadyjskiej literatury akordeonowej 1.1. Początki akordeonistyki w Kanadzie 1.2. Rola instytucji kultury w rozwoju literatury akordeonowej 1.3. Opis solowej i kameralnej literatury akordeonowej Rozdział 2. Joseph Petric. Inspirator i wykonawca 2.1. Biografia artysty 2.2. Rola Josepha Petrica w inicjowaniu twórczości akordeonowej Rozdział 3. Inspiracje, stylistyka i interpretacja wybranych kompozycji 3.1. Boyd McDonald – Overture 3.2. Andrew Paul MacDonald – Primavera (after Botticelli) 3.3. Larry Lake – Sticherarion 3.4. Bob Pritchard – Breathe on me Zakończenie Bibliografia Źródła internetowe Wydawnictwa nutowe Indeks Streszczenie Abstract Aneks Załącznik 1. Spis dostępnej kanadyjskiej literatury akordeonowej Załącznik 2. Fragment z wywiadu z Malcolmem Forsythem, autorem Koncertu na akordeon i orkiestrę, skrypt Załącznik 3. Joseph Petric – korespondencja prywatna Załącznik 4. Boyd McDonald – korespondencja prywatna Załącznik 5. Andrew Paul MacDonald, Primavera (after Botticelli), Lennoxville 2006. Program note Załącznik 6. Peter Lutek – korespondencja prywatna Załącznik 7. Bob Pritchard, Breathe on me, Vancouver 2004. Program note Załącznik 8. Bob Pritchard – korespondencja prywatna
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj