Filozofia dla dziennikarzy T.1
Autor:
Praca zbiorowa
wysyłka: 3 - 5 dni
ISBN:
9788383700229
EAN:
9788383700229
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
231x164 mm
liczba stron:
160
rok wydania:
2024
(0) Sprawdź recenzje
24% rabatu
37,07 zł
Cena detaliczna:
49,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,07 zł
Opis produktu
SPIS TREŚCI Wstęp 5 1. Istota filozofii w kontekście genezy dziennikarstwa 9 2. Początek racjonalnego poznania i komunikowania informacji o świecie 17 3. Początek filozofii jako próba odkrycia prawdy o świecie 19 3.1. Tales z Miletu i mit medialny 20 3.2. Anaksymander i sens dziennikarstwa 22 3.3. Anaksymenes i lokowanie informacji 24 3.4. Anaksagoras i racjonalność dziennikarstwa 27 3.5. Heraklit i dialektyka w mediach 31 3.6. Pitagoras i przekazy tematyczne w mediach 34 3.6. Parmenides i byt medialny 40 3.7. Zenon z Elei i medialne alter ego . 44 3.8. Melissos z Samos i kultura mediów 48 3.9. Empedokles i bycie w sieci 52 3.10. Demokryt i dziennikarskie możliwości poznania 56 4. Drugi okres filozofii starożytnej okres humanistyczny. Człowiek i media, czyli etyka mediów 61 4.1. Sokrates i prawda o człowieku 62 4.2. Sofiści współcześni dziennikarze? 79 4.1.1. Protagoras i współczesny dziennikarz 83 4.1.2. Gorgiasz i relatywizm poznawczy 85 4.3. Platon i możliwość prawdy w mediach 94 4.4. Arystoteles i retoryka dziennikarska jako droga do prawdy 116
5. Trzeci okres filozofii starożytnej okres klasyczny, okres szkół filozoficznych, czyli praktyka prawdy nie tylko dla nadawcy 137 5.1. Stoicy i dojrzały odbiorca mediów 137 5.2. Epikureizm i postprawda 141 5.3. Sceptycy i możliwość poznania prawdy w mediach a pluralizm mediów 146 5.4. Cynicy i ekshibicjonizm medialny 148 Zakończenie 153 Bibliografia 155 Abstrakt 157 Abstract 159
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|