Moralna polityka
Autor:
George Lakoff
Wydawca:
Aletheia
wysyłka: 48h
ISBN:
978-83-65680-23-5
EAN:
9788365680235
oprawa:
miękka
podtytuł:
Jak myślą liberałowie i konserwatyści
format:
205x145x35mm
język:
polski
liczba stron:
450
rok wydania:
2020
(0) Sprawdź recenzje
29% rabatu
53,94 zł
Cena detaliczna:
76,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,13 zł
Opis produktu
Jak myślą politycy? – pyta George Lakoff (ur. 1941), słynny językoznawca kognitywny z USA, a zadaje to pytanie, poszukując wspólnego podłoża politycznych stanowisk w dominującym od dawna w Ameryce dyskursie konserwatywno-liberalnym. Autor znany jest przede wszystkim z teorii metafor jako determinujących nie tylko naszą mowę, lecz także myśl ("Metafory w naszym życiu", Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2010). W odniesieniu do polityki wypracował teorię, dzięki której znalazł wytłumaczenie kluczowych strategii i decyzji. Ogólna teza Lakoffa głosi, że polityka USA ma podłoże moralne, że jest „moralną” polityką, a odmienne postawy polityczne mają źródło w odmiennych moralnościach. Sednem tych moralności jest pojmowanie rodziny, a zwłaszcza roli w niej ojca. „Rodzinny” charakter amerykańskiej polityki oparty na określonych wartościach, innych u konserwatystów, innych u liberałów, wyjaśnia zdaniem autora pozorne sprzeczności w polityce konserwatywnej (np. przeciw aborcji w obronie życia, ale za dostępem obywateli do broni i za ograniczeniem rygorów ekologicznych), a także mniejszą skuteczność liberałów (sam autor jest zdeklarowanym liberałem). Książka Lakoffa, pierwsze tak poważne zastosowanie nauk kognitywnych do polityki, jest niezwykle odkrywcza. Jeśli uznać jej tezy, obraz polityki, a zwłaszcza relacji konserwatyzm–liberalizm ogromnie się rozjaśni, stanie się zrozumiały i spójny, choć niekoniecznie bardziej optymistyczny.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|